Bumbiii Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Såg att det hade kommit två nya Harringtonböcker. De tidigare MTT böckerna har ju fått väldigt bra kritik. Någon som har läst cashgames böckerna? Är de skrivna för nybörjare eller är de för de som spelat lite? Mvh Bumbiii Citera
flaxlax Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Jag har läst igenom dom ytligt ett första varv. Dom är inte lika banbrytande som turneringsböckerna men verkar väl värda att läsa. Som i turneringsböckerna är det mycket fokus på att variera sitt spel genom väl (förhoppningsvis) valda procentsatser. Spelstilen känns, vilket inte är så förvånande, ganska tight, betydligt färre satsningar på flop och turn än vad jag föreställer sig många här kör. Rena nybörjare bör nog läsa nåt annat först men annars ger nog böckerna något till dom flesta. Citera
Weedobooty Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Jag har läst dom och tycker precis som flaxdax att dom är jättebra, men för min del är det betydligt färre aha-upplevelser än när jag läste turneringsböckerna. Det finns nog bättre lämpade böcker för den totale nybörjaren. Det här med att mixa upp sitt spel som han rekommenderar, har fått mig att tänka på hur jag ska variera spelet lite och balansera upp vissa spel. Mycket nyttigt för mig i alla fall. Citera
Bumbiii Postad 20 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2008 Ok, tackar för svaren. Blir till att beställa dem då, ville försäkra mig om att det inte var rena nybörjarböcker. Citera
Weedobooty Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Ok, tackar för svaren. Blir till att beställa dem då, ville försäkra mig om att det inte var rena nybörjarböcker. Nej för sjutton, det är dom absolut inte. Citera
DrRoland Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Boken handlar om 8 eller 9-mannabord va? Citera
schoolbook Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Boken handlar om 8 eller 9-mannabord va? Ja, men ett sexmannabord är ju i princip samma sak med de första platerna foldade. Tycker böckerna var bra om än inte så ögonöppnande som turneringsböckerna. Citera
dandelion169 Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Ja, men ett sexmannabord är ju i princip samma sak med de första platerna foldade. Tycker böckerna var bra om än inte så ögonöppnande som turneringsböckerna. Citera
KristenKnarkare Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Ja, men ett sexmannabord är ju i princip samma sak med de första platerna foldade. Haha, jag skrattar ännu (= Citera
najvik Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Ja, men ett sexmannabord är ju i princip samma sak med de första platerna foldade. Tycker böckerna var bra om än inte så ögonöppnande som turneringsböckerna. den var klockren... Citera
schenker Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Ja, men ett sexmannabord är ju i princip samma sak med de första platerna foldade. Tycker böckerna var bra om än inte så ögonöppnande som turneringsböckerna. Varför köpa dom om man har turneringsböckerna? Det är ju samma spel (Texas Holdem). Det är ju bara små skillnader som t ex att blindsen aldrg höjs och ingen blr utslagen... Jisses... Finns "Poker for Dummies" ? Borde vara en ögonöppnare för en del... Citera
PokerPlogg Postad 20 Maj , 2008 Rapport Postad 20 Maj , 2008 Varför köpa dom om man har turneringsböckerna? Det är ju samma spel (Texas Holdem).Det är ju bara små skillnader som t ex att blindsen aldrg höjs och ingen blr utslagen... Jisses... Finns "Poker for Dummies" ? Borde vara en ögonöppnare för en del... LOLA mig långsamt. Citera
bananuz Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Det känns väl inte så jävla hett att köpa en CG-bok av Dan Harrington 2008 med tanke på det övriga utbudet av teori och träningsmöjligheter som finns... Ok, om man ska spela livepoker i Alabama kanske. Citera
KingCosmoKramer Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Harrington är ungefär lika bra på cashgame som Dan Glimne är. Citera
gdaily Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Harrington sågade ju av grenen han själv satt på, cashgamemässigt, i HH vol 1: Den optimala strategien vid kontantspel är helt enkelt att luta sig tillbaka och vänta in de enstaka riktigt bra händerna och vinna på dem HH strategispel sid 37. Citera
KingCosmoKramer Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Den optimala strategien vid kontantspel är helt enkelt att luta sig tillbaka och vänta in de enstaka riktigt bra händerna och vinna på dem Jag gillar hur han kallar det den optimala strategin . Sedan kliver Bill Chen och skriver en bok på x antal hundra sidor om vad optimal poker är Citera
Colderose Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Har Harrington någonsin varit med i High Stakes Poker eller något annat cash gameprogram? Varför skriva en bok om cash game tillsammans med en backgammonspelare? (Samma gällde väl för övrigt turreböckerna?) Ska kanske tillägga att hittills har jag haft stor behållning av böckerna, såväl de om turneringar som de om cash game. Citera
Bumbiii Postad 1 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2008 Har Harrington någonsin varit med i High Stakes Poker eller något annat cash gameprogram? Inte HSP vad jag vet, men i Cash Poker var han med. Varför skriva en bok om cash game tillsammans med en backgammonspelare? (Samma gällde väl för övrigt turreböckerna?) Vet egentligen inte, men kan ju vara för att han hade erfarenhet av att skriva böcker. Citera
vetgirig Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Har Harrington någonsin varit med i High Stakes Poker eller något annat cash gameprogram? Ja det har han. Inte HSP men det var något annat TV-program han var med i. Andra deltagare i det var Barry Greenstein, Todd Brunson. Clownie Gowen, Vanessa Russo och Brandon Addams + en mängd andra. Har för mig de spelade $50-100 med $10K i inköp. Citera
Colderose Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Ja det har han. Inte HSP men det var något annat TV-program han var med i. Andra deltagare i det var Barry Greenstein, Todd Brunson. Clownie Gowen, Vanessa Russo och Brandon Addams + en mängd andra. Har för mig de spelade $50-100 med $10K i inköp. Hur gick det för honom? Citera
Weedobooty Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Varför skriva en bok om cash game tillsammans med en backgammonspelare? (Samma gällde väl för övrigt turreböckerna?) Robertie har ju en och annan bok under bältet, så det är väl ingen dum idé att ta hjälp av honom. Citera
Hjort Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Varför skriva en bok om cash game tillsammans med en backgammonspelare? (Samma gällde väl för övrigt turreböckerna?)Bill Robertie har spelat en väldans massa poker och är tydligen gammal highstakesräv i Vegas. Han är antagligen mer kvalificerad än Harrington att skriva pokerböcker. Finns en bra onlineinterview med honom som jag tyvärr inte hittar, men om du har googletid över så kan du ju söka lite. Han berättar lite sköna historier om vilka monsterfiskar på poker en del av backgammonprofilerna var och att det byggdes snorhöga spel runt dem på den gamla goda tiden. Jag gillar hur han kallar det den optimala strategin .Han snackar ju om livepoker. Det är ju med 24 spelare och 3 händer i timmen. Nötgrind ftw, obvs. Citera
Colderose Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Bill Robertie har spelat en väldans massa poker och är tydligen gammal highstakesräv i Vegas. Han är antagligen mer kvalificerad än Harrington att skriva pokerböcker. Finns en bra onlineinterview med honom som jag tyvärr inte hittar, men om du har googletid över så kan du ju söka lite. Han berättar lite sköna historier om vilka monsterfiskar på poker en del av backgammonprofilerna var och att det byggdes snorhöga spel runt dem på den gamla goda tiden. Han snackar ju om livepoker. Det är ju med 24 spelare och 3 händer i timmen. Nötgrind ftw, obvs. När jag får lite googletid över så ska jag absolut leta lite. Citera
Recommended Posts