Gå till innehåll

Falkenberg eller Alingsås?

Riggdevil

Recommended Posts

• Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag bor inte i Jönköping men mina föräldrar och närmaste vänner bor där. Ge mig ett IP-bevis på att jag är den där Softish nu då.

Räcker det med IP bevis på att du är kontextus?

För honom har vi länkat dig till i en annan tråd.

Sen är det väl inte så roligt för oss andra att du byter nick hela tiden, det här är ju ditt femte.

Nån mod, bekräfta att riggdevil är kontextus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju givet att du ska flytta till Alingsås! Det finns många anledningar.

1. Som det tidigare sagts - smidig resväg till Gbg och Borås.

2. Potatisfestivalen, vilket innebär att tre dagar om året får du gratis potatis och sill, det är fest med öltält samtliga dagar och massa karuseller! (festivalen kan möjligtvis uppskattas mer av alingsåsarna än utomsocknes, men om du bor där ett tag så kommer du inte klara dig utan den :-D )

3. På tal om festivaler, du har nära till Trollhättan där Fallens dar är.

4. Bra stad att bilda familj. (eh... ja, den sista var mer för att få in ytterligare en fördel, för konstigt nog tog det slut..)

Jag tror nog inte att mitt inlägg gör varken till eller från :roll:

Länk till kommentar

2. Potatisfestivalen, vilket innebär att tre dagar om året får du gratis potatis och sill, det är fest med öltält samtliga dagar och massa karuseller! (festivalen kan möjligtvis uppskattas mer av alingsåsarna än utomsocknes, men om du bor där ett tag så kommer du inte klara dig utan den :-D )

4. Bra stad att bilda familj. (eh... ja, den sista var mer för att få in ytterligare en fördel, för konstigt nog tog det slut..)

Tror det gjorde mer från än till, borde inte vara så svårt att hitta en stad som kan erbjuda mer än de där. lr ja, måste väl gå att hitta x antal byar som som kan göra livet roligare..

Länk till kommentar

Räcker det med IP bevis på att du är kontextus?

För honom har vi länkat dig till i en annan tråd.

Sen är det väl inte så roligt för oss andra att du byter nick hela tiden, det här är ju ditt femte.

Nån mod, bekräfta att riggdevil är kontextus.

Vad snackar du om?? Ge mig ett bevis på att vi har samma IP då istället för att bara köra med tomma påstånden. Om Softish har bytt namn flera gånger så beror det antagligen på att han känner sig förföljd av sådana som dig.

Länk till kommentar

Tack för infot, det lutar en aning åt Alingsås iallafall. Sedan är det ju frågan om var man får jobb någonstans. Jag ska till Falkenberg imorgon och till Alingsås på onsdag. Tänk om de ringer från Falkenberg redan på måndag och säger att de vill anställa mig. Vad får de då för intryck om jag säger att nja, jag ska till anställningsintervju i Alingsås på onsdag? Det visar ju att man inte är jätteintresserad av att jobba i Falkenberg. Å andra sidan, det skulle ju vara fint att kunna säga till dem i Alingsås att Falkenbergs gymnasium vill anställa mig (för att visa värde).

Länk till kommentar

Vad snackar du om?? Ge mig ett bevis på att vi har samma IP då istället för att bara köra med tomma påstånden. Om Softish har bytt namn flera gånger så beror det antagligen på att han känner sig förföljd av sådana som dig.

Jag vet det, men en mod behöver bekräfta det eftersom de är de enda som kan "se" det.

Men vid närmare efterforskning:

"ryktet säger att de har samma ip" hälsar Othello :)

med "de" menas (kont+riggd)

Länk till kommentar

Tack för infot, det lutar en aning åt Alingsås iallafall. Sedan är det ju frågan om var man får jobb någonstans. Jag ska till Falkenberg imorgon och till Alingsås på onsdag. Tänk om de ringer från Falkenberg redan på måndag och säger att de vill anställa mig. Vad får de då för intryck om jag säger att nja, jag ska till anställningsintervju i Alingsås på onsdag? Det visar ju att man inte är jätteintresserad av att jobba i Falkenberg. Å andra sidan, det skulle ju vara fint att kunna säga till dem i Alingsås att Falkenbergs gymnasium vill anställa mig (för att visa värde).

Självklart säger du inte det. Du ber om betänktetid innan du accepterar, säg en vecka.

Så du ska jobba på Alströmergymnasiet? QL.

Hoppas att dina uttalanden om rosengård inte bottnar i nåt etniskt resonemang, för såna lärare är farliga för dagens ungdomar.

Länk till kommentar

Vad är det för jobb i Fberg? Kan väl bero lite på om det är olika jobb också..

Studie- och yrkesvägledare (syokonsulent). En sådan som råder de flesta att bli präst eller sjuksköterska :). Fast idag har det mer glidit över åt pokerproffs och programledare.

Länk till kommentar

Alingsås är en väldigt trevlig och fin stad med ett tämligen bra utbud av affärer, men det har ju redan nämnts tidigare i tråden.

Ett stort köpcentrum finns ännu inte, men Allum i Partille ligger 30 min bort med pendeltåg som går två gånger i timmen. Utelivet är inte mycket att hurra för som också redan har sagts, men med närheten till GBG är det ingen fara.

Det går två pendeltåg (37 min.) till GBG i timmen samt för det mesta ett regionaltåg i timmen som tar 30 min. På helgerna går sista tåget från GBG till Alingsås 03:17.

Länk till kommentar