Gå till innehåll

Valubet ?


Recommended Posts

PokerStars Spel #17548510736: Turnering #88687458, $50+$5 Holdem No limit - Omgång II (15/30) - 2008/05/19 - 17:28:43 (ET)

Bord '88687458 80' 9-max Plats #4 har knappen

Plats 1: MrsBlueChip (2910 i marker)

Plats 2: Deny2 (4885 i marker)

Plats 3: Zacho1337 (3353 i marker)

Plats 4: xxxjacob (4897 i marker)

Plats 5: harm75 (2180 i marker)

Plats 6: HERO (1990 i marker)

Plats 7: stratcast557 (3199 i marker)

Plats 8: DanielS2323 (4525 i marker)

Plats 9: knight fight (3946 i marker)

harm75: lägger lilla mörken 15

erras: lägger stora mörken 30

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [9s 9h]

stratcast557: lägger sig

DanielS2323: lägger sig

knight fight: lägger sig

MrsBlueChip: lägger sig

Deny2: lägger sig

Zacho1337: höjer 60 till 90

xxxjacob: lägger sig

harm75: höjer 60 till 150

HERO: synar 120

Zacho1337: synar 60

*** FLOPP *** [3s Js Jd]

harm75: passar

HERO: passar

Zacho1337: passar

*** TURN *** [3s Js Jd] [3h]

harm75: satsar 210

HERO: synar 210

Zacho1337: lägger sig

*** RIVER *** [3s Js Jd 3h] [Jc]

harm75: passar

HERO: Göra här ?

 

 

Value bet ? Checka bakom ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sannolikt har du bästa handen, AK AQ är de händer jag skulle sätta honom på här. Då du bara synat ner honom skulle han inte slowspela ett högt par. Ett bet skulle se ut som ett stöldförsök, du kan få ut en del mer än om det bara låg ett tvåpar på bordet, bra läge att överbeta en aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad i hela friden skulle han syna med som inte har oss slagna här?

 

Överbet är i alla fall aldrig aktuellt eftersom man då alltid får fold av AK AQ eftersom det ligger kåk på bordet (kan inte syna överbet för split). Därmot lägger man upp för att han ska bluffa bort oss om man överbettar. Att vi har ett medelhögt par känns rätt obvious när vi fisk-cold-callade ett re-rejs preflop. Bara mot superfisk kan det finnas värde i att betta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad i hela friden skulle han syna med som inte har oss slagna här?

 

Överbet är i alla fall aldrig aktuellt eftersom man då alltid får fold av AK AQ eftersom det ligger kåk på bordet (kan inte syna överbet för split). Därmot lägger man upp för att han ska bluffa bort oss om man överbettar. Att vi har ett medelhögt par känns rätt obvious när vi fisk-cold-callade ett re-rejs preflop. Bara mot superfisk kan det finnas värde i att betta här.

 

Det var precis den linjen jag oxå gick på faktiskt. Var en kompis och jag som snackade lite om handen. Det var dock en hand ur en av hans turrar för nån dag sen som jag postade och han frågade mig om han skulle v-beta eller checka bakom och jag tyckte det var mer korrekt att checka bakom då han typ aldrig kommer få syn av någon sämre hand. Så jag håller med dig i allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi vänder på det, varför skulle han checka med något som slår oss här? Vi freerollar i princip på vårt bet då han nästan aldrig har bättre än oss här.

 

Håller med helt och hållet. Är nog aningen +EV att betta. Enda anledningen att checka skulle väl vara för att man vill veta vad han har, varför det nu skulle vara så viktigt.

Är han superknepig så kan han ju ha bättre, men då är chansen större att han är superdonk och synar för att spela brädet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad i hela friden skulle han syna med som inte har oss slagna här?

 

Överbet är i alla fall aldrig aktuellt eftersom man då alltid får fold av AK AQ eftersom det ligger kåk på bordet (kan inte syna överbet för split). Därmot lägger man upp för att han ska bluffa bort oss om man överbettar. Att vi har ett medelhögt par känns rätt obvious när vi fisk-cold-callade ett re-rejs preflop. Bara mot superfisk kan det finnas värde i att betta här.

 

betfold FTW!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få facit så man ser att jag har rätt snart? Jag orkar inte posta fler flawless argument...

 

Hmm facit? Så du menar att om, mot förmodan, OP blev slagen i den här handen så är det facit?

 

Jag menar att det lik förbannat är ett valuebet som är facit. Sen kan man säkert förlora den en gång av 10, få fold 4 gånger av 10, men 5 av 10 får du syn och vinner, därför är svaret enkelt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...