Gå till innehåll

Jakobl och Sandis84 rensar SvS!


jakobl

Recommended Posts

I ren uttråkan så bestämde jag mig för att grinda lite. Följande stats fick min session innan jag stängde ner:

 

12 minuter

80 händer

5 vunna potter

-320kr

 

 

EDIT: Efter en kort paus började jag disciplinerad grind igen. Snabbt hamnade jag på plus. Men som på beställning så förlorar jag 300BB när en 85/80-maniac 3-outar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vartenda en av mina senaste sessioner har gått väldigt dåligt, och vartenda en har gjort mig irriterad och tiltad. Inte ens när jag hittar fyra fiskfyllda bord så lyckas jag vinna. Jag får hoppas att det vänder snart, för det börjar gå mig på nerverna.

 

Idag kan jag skryta med att jag har förlorat 10 av 11 AK, och backat sammanlagt 510BB på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en hälsosam paus så gjorde jag ett sorgligt försök att grinda lite. Det var väldigt grindertätt och borden hade lågt värde. Men jag lyckas ändå hitta lite värde i några fullständiga maniacs. Jag har just dubblat med AT på Txx mot en kille som spelar 90/80/8, då en hemsk hand utspelat sig. Jag har AJ mot A95 samt färgdrag. Alla pengar åker in och han visat 95. Jag är helt säker på att han hade viljat få in pengarna med Ax, lägre färgdrag och många crappiga händer, men nu hade han 95 och jag fick inte dra ut. Det var min största pott hittills i min databas på 135k händer. Jag kände att det skulle bli slask om jag fortsatte spela, så jag stängde genast ner.

 

1.5h

-200

 

på 23h ligger jag +1400 i juni. Det är helt sjukt dåligt och jag tänker inte acceptera det, jag har bättre saker att göra med min tid. Det verkar bli en till pokerpaus... åtminstone tills tilten har lagt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerpausen blev ca en kvart. Den nya sessionen börjar med att få in pengarna som 98% favorit (set mot par) och bli utdragen. Snabbt rasade jag ner till -650, men kvällen slutade bättre än så:

 

2.5h

-50

 

Vi får se om det blir mer spel kommande tiden. Det var ändå lite småroligt att spela idag, trots magisk otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho igen! Nu börjar det LIKNA något igen. Efter min näst intill vansinniga downswing så tar sig resultaten igen! Timlönen för månaden ligger numera på 94kr, vilket ju nästan är acceptabelt.

 

1.6h

+700

 

För vanliga dödliga förefaller den här handen kanske som fiskig, men jag är väldigt nöjd över mitt spel:

http://pokerhand.nu/hand/23163

 

Den här handen var jag dock lite förvirrad över. Det kanske var dåligt att trycka turn då den tredje spelaren var fiskig och säkert inte tänkte folda med något högt par eller hyfsat drag... hur gör ni andra duktiga grinders? Synar ni bara ner? Fisken har typ 75kr kvar när jag trycker.

http://pokerhand.nu/hand/23165

 

Förövrigt måste han där Jasså%4, som jag spelade den första handen mot, vara den enskilt mest skumma grindern jag någonsin spelat mot. Han lirar 4 bord och har statsen 29/0/2 efter 300 händer. Han har alltså inte höjt preflop en enda hand. Kan man vara vinnande med sådana stats? Jag undrar om han hade QQ i handen jag postade mot honom, haha. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OH SNAP!

 

2.8h

+640

 

Hade dock en seg breakeven-session på 4h igår. Men på det stora hela så går grindandet najs. Jag måste dock erkänna att dagboken inte riktigt har utvecklats så som jag tänkte. När jag för några månader sen började fantisera om en pf-dagbok så såg jag massa hurtiga lirare sitta runt en öppen brasa med ett glas whiskey i handen, diskuterandes bad beats och utdragningar. Men det är mest jag som spammar med brags och whine. :(

 

Jag ska försöka lägga upp roliga och balla händer när jag väl stöter på dem, men jag känner inte att jag får världens respons. Oh well, vi får se vad som händer i framtiden. Så som det är nu så nöjer jag mig med det formatet vi har nu, det är roliga att posta plus-sessioner iaf! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4h

+1300

 

En skön grindsession! Jag rushade i början med en hel del tur, men sen var det stabilt och tålmodigt spel som gällde. Det var inga intressanta händer. Men jag säger bara, vilken skön känsla det är när man får fyrtal på river och fi gör en gigantiska raise flera gånger potten. :-)

 

Under sessionen var det mer än en persom som kände igen mig från min dagbok, det var roligt att chatta lite med dem. Jag känner att jag långsamt börjar bli en erkänd pokerprofil, en framtida kändis! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte in mig på en 88kr MTT, "ottan", som fick 66 spelare. Nu sitter jag på finalbordet som chipleader. Jag får försöka ta hem skiten nu. :)

 

update: Första handen efter att jag postade: A7 mot A8, dubblade upp fi. Är inte chippie längre.

 

update: Nästa hand KT mot Q9, dubblade upp fi. Är short. :(

 

update: 89 mot A9 och klonkade! Jag är med i matchen igen.

 

update: Bara 5 spelare kvar nu! Go sandis!

 

update: 4 kvar, fan vad spännande! :D

 

update: Jag dubblade upp med TT mot A6! Nästan chippie igen!

 

Fan, åkte som 4a. A9s mot TT fick inte dra ut. Men jag vann 530kr iaf... så jag klagar inte! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3h

+450

 

Värdet på borden var väldigt fina till 23. Mellan 23:00 och 23:15 satte sig ässä, chrielle, guest123 och tompao på mina bord, alla fyra är grinders vars skillz ligger mellan "tajt" och "bra". Dvs de sänker värdet på bordet allihopa. Dessutom satt flera av dem på flera av mina bord, så det kändes inte så meningsfullt att fortsätta spela. Några tafatta försök att hitta bättre bord gjordes, men det var grinders överallt.

 

Innan jag drog lyckades jag få in 200BB på en ohöjd flop med set mot top-tvåpar mot Tompao, och han lyckades dra ut. Det satte ett djupt jack i dagens profit. Whine, whine. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.5h

-70kr

 

Vilket sjukligt tiltande session. Det svängde helt galet mellan -400 och +400, och tillslut pallade inte mitt psyke mer. Jag spelade fler händer mot en maniac som höjde mig i VARJE hand. Resultatet blev att vi hamnade all in i 70/30-, 60/40- samt 50/50-lägen och jag förlorade alla tre.

 

Precis när tilten har lagt sig så kommer en otroligt störande hand mot en tajt grinder: http://pokerhand.nu/hand/23516

Jag vet faktiskt inte om mitt turnbet är bra eller inte. Han kanske inte visste om att jag var en grinder, och därmed inte pallade släppa den. Han slår ju bara AK, TT-AA krossar honom. Och AK har ändå många outs, han har bara 2 om han ligger under.

 

Sen överspelade jag J4 på 448 vilket kostade mig 230BB. Då insåg jag att jag spelade riktigt dåligt och stängde ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lika bra att göra en summering av månaden som gått.

 

Resultat för Juni:

50h

+6200

125kr/h

 

Med tanke på hur sjukt dåligt månaden började så är jag VÄLDIGT nöjd med resultatet. Här är en graf över månaden:

 

51020250qn7.jpg

 

Jag hade en sträcka på 20 timmar där jag gick 0. Det var inte ball. Men annars är det härligt liten varians på 0.5/1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3h

+700

 

Jag vann bara en enda hand med netto-vinst på över 100kr, och ändå blev vinsten stor. Det kändes som om jag lyckades tilta motståndet ganska bra, och de började spela tillbaks på dåliga sätt. Denna var nog värst/bäst:

 

http://pokerhand.nu/hand/23571

 

Sen var det nån grinder som överraskade mig när han inte kunde folda 88 efter min 4-bet pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.5h

-200

 

Jag tiltade en del, vilket givetvis gör mig otroligt besviken såhär i efterhand. Jag träffade absolut ingenting, och det var min kassa ursäkt för att syna en dubbling turn och shove på river när jag väl floppade ett dåligt tvåpar. Det hela resulterade i dagens största förlustpott. Fan vad surt att jag inte har bättre disciplin än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tompa_A nickar jag...

 

Ah, okej. Ja, vi har inte varit inblandade i några spännande händer ännu. :P

 

Dagens grind gick iaf nice, jag fixade det kassa resultatet från tidigare:

 

7h

+1400

 

Det blev väldigt många timmars grind, då jag tog mig tid att släpa min dator till jakobl. Vi tänkte köra en gemensam grindkväll och jämföra våra taktiker. Jakobl sitter as we speak och råtiltar för att han bara ligger +350 för kvällen. :-D

 

Vad tycker ni om den här handen. Men "vet" ju att man är slagen på river, men är det realistiskt att folda? Jag använde min time bank till att whina i chatten innan jag gjorde en crying call:

http://pokerhand.nu/hand/23628

 

Fast dagens alla stora och viktiga händer var givetvis inte några händer som passar sig för vanlig analys. Det handlar snarare om att bara ta betalt när fyllon får en knäpp och bluffar iväg pengarna. Det gäller bara att identifiera vilka som är idioter och vilka som faktiskt trycker med nötterna.

http://pokerhand.nu/hand/23629

http://pokerhand.nu/hand/23630

http://pokerhand.nu/hand/23631

 

 

Jakobl fick också chansen att bevittna en 1000BB-pott, ett sant mästerverk inom pokerestetik:

http://pokerhand.nu/hand/23632

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I k3s handen så skulle jag nog vilja påstå att du är slagen 9av10 ggr där. Vad slår han om med där som vi slår egentligen? Det enda vore om han bluffade, men det är nog den tionde gången isåfall. Jag skulle nog minst vilja ha top två par för att ens fundera på en syn och jag tror inte ens det är profitablet. Så jag anser att det är realistiskt att folda :). Lira du 0.5-1 och vann 1400 kr? Riktigt snyggt isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakobl och jag verkar turas om att rusha. Igår plussade jag typ 150kr på 3h, medan Jakobl lirade i 7h å drog in 2200kr!! Idag gick han +200 på 4h, medan jag drog in:

 

5h

+1800kr

 

Det var några smått intressanta händer, men jag är för trött för att leta upp dem nu. Den här handen säger väl typ hur hela dagen var:

 

http://pokerhand.nu/hand/23668

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...