Gå till innehåll

Jakobl och Sandis84 rensar SvS!


jakobl

Recommended Posts

Idag blev det skott på 1/2!!

 

3.5h

+2100

 

Uppenbar bluff från grinder, usch vad en viss typ av spelare gillar att bluffa sådana potter:

http://pokerhand.nu/hand/23687

 

Vansinnesklonk:

http://pokerhand.nu/hand/23686

 

Dagens fråga, bettar man turn här? Snöboll är en riktigt tajt grinder, så det känns ju inte som om man leder mot annat än stegdrag. Han kan ju inte syna för att bluffa senare heller, då shortstacken är med å hamnar all in på flop. Men vi är väldigt djupa, och jag har ett osynligt färgdrag...

http://pokerhand.nu/hand/23688

 

Annars tycker jag värdet inte var så jättebra på 1/2. Det var väldigt många semi-grinders som satt på 2 bord och lirade halv-tajt. Jag får se hur jag gör. Anledningen till resultatet idag var att jag hade väldig tur, jag fick stege mot set och liknande hela tiden. Givetvis kan jag krossa nivån, men inte lika hårt som jag gör just nu på 0.5/1.

 

EDIT: Denna var störd också, vad gör man? Fi är semi-grindig.

http://pokerhand.nu/hand/23689

 

EDIT2: Lirade 1h till. Tog mig snabbt upp till +2900 för dagen, sen STÖRTDÖK jag tillbaka till +2100. Set under set, stege mot kåk. Trots att jag har haft en väldigt bra dag så är jag bara irriterad. Orka varians...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Beta turn i dagens fråga, får du omslag är du ju i underläge. Om han synar check/synar jag blank river. Pushar givetvis alla spader ;-)

 

Är det fler som håller med? Jag var rädd för en raise som skulle tvinga mig att folda färgdraget, så jag checkade. Jag tänkte att tvåpar och andra bra händer skulle betala av duktigt även om backdoor-flushen sattes.

 

 

Iaf, dagen blev en blandad kompott av 0.5/1 och 1/2. 1/2 förefaller vara sjukt söndergrindat, senare på kvällen var väl 12 av mina 16 motståndare grinders med VPIP på <25%. Dock fanns det ju enstaka fiskar som betalade av, och några grinders som hela tiden trodde att jag bluffade. +750 på 1/2, vilket ger ett dagsresultat på:

 

5h

+1000

 

Jag ska fortsätta peta på 1/2, men det känns som något av en dum mellannivå till 2.5/5. Bara dubbla blinds, men mycket färre fiskar. Jag antar att table selection ökar i betydelse när man går upp i nivå. I vilket fall som helst så innebär detta INTE att jag åter igen ger mig in i en hetsjakt på att klättra i nivåerna och sluta som vinnare av WSOP main event. Jag spelar poker för att det är en avslappnande extrainkomst, inget annat. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fler som håller med? Jag var rädd för en raise som skulle tvinga mig att folda färgdraget, så jag checkade. Jag tänkte att tvåpar och andra bra händer skulle betala av duktigt även om backdoor-flushen sattes.

Skulle nog ha valt din linje. Visserligen ger du gratiskort till stegen men det tycker jag kompenseras av att du har möjlighet att dra ut honom. Dessutom kan du få lite extra värde av händer som du slår (typ k10) men som skulle ha vikt på turn mot en bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fler som håller med? Jag var rädd för en raise som skulle tvinga mig att folda färgdraget, så jag checkade. Jag tänkte att tvåpar och andra bra händer skulle betala av duktigt även om backdoor-flushen sattes.

 

 

Iaf, dagen blev en blandad kompott av 0.5/1 och 1/2. 1/2 förefaller vara sjukt söndergrindat, senare på kvällen var väl 12 av mina 16 motståndare grinders med VPIP på <25%. Dock fanns det ju enstaka fiskar som betalade av, och några grinders som hela tiden trodde att jag bluffade. +750 på 1/2, vilket ger ett dagsresultat på:

 

5h

+1000

 

Jag ska fortsätta peta på 1/2, men det känns som något av en dum mellannivå till 2.5/5. Bara dubbla blinds, men mycket färre fiskar. Jag antar att table selection ökar i betydelse när man går upp i nivå. I vilket fall som helst så innebär detta INTE att jag åter igen ger mig in i en hetsjakt på att klättra i nivåerna och sluta som vinnare av WSOP main event. Jag spelar poker för att det är en avslappnande extrainkomst, inget annat. 8-)

 

det är dubbla blinds, färre fiskar, varför tror du jag inte kör där :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då handlar det väl isf om att stanna på 0,5/1 hela livet då det är ännu färre fiskar på 2,5/5?

 

Det är ett fungerande alternativ. :-) Alla spelar vi utifrån olika premisser, av olika anledningar. Det kan hända att jag stannar på 0.5/1 för resten av min pokerkarriär, om 1/2 inte visar sig vara det paradis jag hade tänkt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är dubbla blinds, färre fiskar, varför tror du jag inte kör där :-P

 

sålänge jag har varit medlem här så har du iallafall spelat 0,5-1..varför har du inte gått upp till 2,5-5 då?

 

1-2 är inte söndergrindat , finns sjukt många som donerar. Problemet med 2,5-5 och 1-2 är att 2,5-5 är mycket aggresivare och att max inköp är på 1000 kr än 400 kr. Så man ska inte hoppa upp förrens man inte är "scared-money" precis eftersom det kan svänga vilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sålänge jag har varit medlem här så har du iallafall spelat 0,5-1..varför har du inte gått upp till 2,5-5 då?

 

1-2 är inte söndergrindat , finns sjukt många som donerar. Problemet med 2,5-5 och 1-2 är att 2,5-5 är mycket aggresivare och att max inköp är på 1000 kr än 400 kr. Så man ska inte hoppa upp förrens man inte är "scared-money" precis eftersom det kan svänga vilt.

 

har tagit ut 36k ur rullen så jag har inte rulle för 2.5/5 just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1h

-700

 

Fy fan vad segt. Det började med tvåpar mot stegdrag, all in på floppen för fulla inköp. Efter det tiltade jag loss lite och floppar givetvis direkt top tvåpar mot set, ingen fold i sikte. Jag spelade dåligt, det förnekar jag inte. Men förlusterna boostades av sjuklig otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1h

-700

 

Fy fan vad segt. Det började med tvåpar mot stegdrag, all in på floppen för fulla inköp. Efter det tiltade jag loss lite och floppar givetvis direkt top tvåpar mot set, ingen fold i sikte. Jag spelade dåligt, det förnekar jag inte. Men förlusterna boostades av sjuklig otur.

 

utdragen av stegdrag....fick du in pengarna som favorit kan du ju va glad. Tvåpar mot set är ju en cooler går inte att gör nåt åt. Värre när man pushar me sämst hand ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utdragen av stegdrag....fick du in pengarna som favorit kan du ju va glad. Tvåpar mot set är ju en cooler går inte att gör nåt åt. Värre när man pushar me sämst hand ;-)

 

Ja, det är ändå en skön känsla när man med gott samvete kan muttra att motståndaren är en idiot och sen räkna hur många sklansky-kronor jag vann på handen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ändå en skön känsla när man med gott samvete kan muttra att motståndaren är en idiot och sen räkna hur många sklansky-kronor jag vann på handen. :P

 

ja skillnad för mig som får slå mig själv med stekpannan i huvudet eftersom jag inte får in pengarna som favorit :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4h

+400

 

CS-PROFFS 4-outade mig med SJUKT dåligt spel i en stor pott. Därefter tiltade jag lite. Annars händelselös session. Jag grälade massa med den enskilt största förloraren i hela min PT-databas, MORHUA. Han ansåg att jag var dålig för att jag i tilten hamnade all in pre med AQ mot hans påstådda KK och drog ut.

 

btw, lolig hand:

http://pokerhand.nu/hand/23801

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4h

-600

 

Nu är jag sjukt tiltad. Det är fantastiskt att man kan spela poker i hundratals timmar och i hundratusentals händer utan att någonsin lära sig att inte tilta. Det krävs bara 2-3 otäcka bad beats för att jag ska bli instabil och donera 3-400 helt i onödan. Otroligt frustrerande.

 

EDIT: 5h och break even... kanske hinner bli lillplus innan läggdags?

 

EDIT2: Slutade +250 på 5.5h. Jag klagar inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va va det här?

 

BossMedia Game #744892132: Table Anna Turbo 3 - $0.50/$1.00 - No Limit Hold'em - 22:36:49 - 2008/07/12

Seat 1: Uffe631 ($142.67)

Seat 2: crappy ($221.30)

Seat 3: Plupp ($183.12)

Seat 4: J-Dilla ($403.48)

Seat 5: Sandis84 ($234.86)

Plupp posts the big blind of $1.00

crappy posts the small blind of $0.50

Uffe631 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to crappy Ace of Diamonds9 of Diamonds

J-Dilla folds

Sandis84 raises $4.00

Uffe631 folds

crappy calls $4.00

Plupp folds

*** FLOP *** 2 of Hearts9 of SpadesJack of Hearts

crappy bets $5.00

Sandis84 calls $5.00

*** TURN *** 2 of Hearts9 of SpadesJack of HeartsJack of Spades

crappy bets $8.00

Sandis84 calls $8.00

*** RIVER *** 2 of Hearts9 of SpadesJack of HeartsJack of Spades6 of Diamonds

crappy checks

Sandis84 checks

*** SUMMARY ***

Total pot $34.13 | Rake $0.87

Board: 2 of Hearts9 of SpadesJack of HeartsJack of Spades6 of Diamonds

Sandis84 won ($0.00), mucks

Uffe631 won ($0.00), mucks

crappy won ($34.13), showed Ace of Diamonds9 of Diamonds

Plupp won ($0.00), mucks

J-Dilla won ($0.00), mucks

 

Satte dig på Kn och gav upp handen, och du checkade bakom.

Det var ju gratis pengar till dig

Men tack tack, även om jag tiltade bort dom till plupp sen.

(dj,, nöt föresten, ska kolla va idi... susslade med sen. )

 

Nåväl GG och vi möts igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crapz0id: Jag fattar inte vad som förbigår din förståelse? Jag spelar ibland färgdrag så, stegdrag så, jag spelat T9 så, om jag anser att du är en riktigt galen synstation som inte kan folda så kan jag spela AK och överkort så... det finns massor av möjliga händer och jag minns faktiskt inte vad jag hade. Det är dock sällan jag spelar ett J så på turn. :P Sen tror jag inte heller jag hade fått upp några stats på bordet, så nån potentiell read på dig därifrån fanns ej.

 

Jag tror inte vi har spelat mot varandra förut, lirat på 0.5/1 länge? Har du nån note på mig? ;)

 

Förresten, varför betta in i mig på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7h

+1700

 

Det blev en riktig monstergrind idag, och som ni kan se så slutade den lyckligt. Nu är jag helt slut i huvudet.

 

Hur spelar man den här rivern? Jag har inga stats på fi, men han verkar helt klart vara kass. Om jag bettar, hur mycket?

På river är potten 140, och vi har ännu 280BB effektiv stack kvar. Notera att det var 4st som såg flop.

http://pokerhand.nu/hand/23871

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt otroligt att VARJE session jag spelar nångång ska ligga på -700. Det är sjukt frustrerande. Idag hamnade jag -700 efter bara 20 minuters spel. Nu efter en timma så ligger jag bara back ca 250. Extra störande att de mest förlusterna gick till bad beats till en superfisk som lämnade bordet efter att jag dubblat honom typ 3 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crapz0id: Jag fattar inte vad som förbigår din förståelse? Jag spelar ibland färgdrag så, stegdrag så, jag spelat T9 så, om jag anser att du är en riktigt galen synstation som inte kan folda så kan jag spela AK och överkort så... det finns massor av möjliga händer och jag minns faktiskt inte vad jag hade. Det är dock sällan jag spelar ett J så på turn. :P Sen tror jag inte heller jag hade fått upp några stats på bordet, så nån potentiell read på dig därifrån fanns ej.

 

Jag tror inte vi har spelat mot varandra förut, lirat på 0.5/1 länge? Har du nån note på mig? ;)

 

Förresten, varför betta in i mig på floppen?

 

Nej vi har inte stött på varan förut, vilket är tur för mig. Annars har jag hållt till på svs ett tag nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3h

-500

 

Först får jag in 30% av effektiva stacken pf med AK mot 47, flop A77. Sen all in pf med AK mot AQ och förlorar. Precis när jag inte längre spelar lugnt och kontrollerat så har jag AK mot 33 på brädan K83K. Jag VET att han har 33 eller 88, men tilten gör sitt. Fan vad jag suger på poker ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...