Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3

Peligroso

Recommended Posts

Henkiee5: Jag orkar inte ens kommentera. Vissa personer är inte de ljusaste stjärnorna. Lär dig spela poker istället. Dessutom bedömer jag det inte som smart att använda crackade pokerapplikationer då de ofta brukar smyga in en keylogger. Men det klart, det kanske är värt att förlora hela rullen istället.

Support Ticket #44978 var det.

Skall börja spela lite 5-6 manna nu.

Vilka inställningar skall jag göra för att huden inte skall visa stats från FR borden?

Provade att ändra min och max players under tracker fliken. Men det gav inte önskat resultat. Det dök upp en spelare som jag hade 4500 händer på vid ett bord och så många händer har jag knappast spelat SH.

Ska ta en titt på den ticketen strax.

Angående din fråga, gå Configure -> Configure HUD -> Configure HUD - Cash/Tournament och klicka på HUD Options-fliken. Det du är ute efter att ändra är rutan som säger "player ranges". Sätt dem exempelvis till:

2-2

3-3

4-6

7-10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Henkiee5: Jag orkar inte ens kommentera. Vissa personer är inte de ljusaste stjärnorna. Lär dig spela poker istället. Dessutom bedömer jag det inte som smart att använda crackade pokerapplikationer då de ofta brukar smyga in en keylogger. Men det klart, det kanske är värt att förlora hela rullen istället.

Men det är ju bra att jag är en stjärna iallafall! ;-)

Länk till kommentar

Om man bara vill ha stats från tex SH-borden när man tittar i databasen. Hur gör man då?

Har försökt lagt in ett filter "Between 3 and 6 players" men får endå stats från FR-borden med.

Satte du "Between 3 and 6 players at the table"? Om så är fallet får du upp samtliga händer där du har haft mellan 3-6 spelare, även om det har varit på ett stort bord med lediga platser. Statistiken bör därför fortfarande vara intressant.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur det är på Boss, men på andra siter så delar PT3 automatiskt upp nivåerna exempelvis som "$1 NL" för full ring och "$1 NL (6 max)" för 6-max. Du kan då helt enkelt kryssa för den nivån (i det här fallet "$1 NL (6 max)") i "limits"-boxen under filter för att åstadkomma det du vill.

Om ditt spel inte har delats upp i flera olika limits på det här sättet, har du kryssat i "adjust qualifying tables limits" på auto-import-tabben?

Länk till kommentar

Satte du "Between 3 and 6 players at the table"? Om så är fallet får du upp samtliga händer där du har haft mellan 3-6 spelare, även om det har varit på ett stort bord med lediga platser. Statistiken bör därför fortfarande vara intressant.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur det är på Boss, men på andra siter så delar PT3 automatiskt upp nivåerna exempelvis som "$1 NL" för full ring och "$1 NL (6 max)" för 6-max. Du kan då helt enkelt kryssa för den nivån (i det här fallet "$1 NL (6 max)") i "limits"-boxen under filter för att åstadkomma det du vill.

Om ditt spel inte har delats upp i flera olika limits på det här sättet, har du kryssat i "adjust qualifying tables limits" på auto-import-tabben?

Ja jag satte "Between 3 and 6 players at the table" i filtret. Och nej den visar alla händer vare sig det varit 2 eller 10 spelare vid borden.

Varken på Ipoker eller SS som jag spelar på så har PT delat upp SH och FR bord olika utan allt hamnar i samma.

"adjust qualifying tables limits" nej den har jag missat. Men borde inte man kunna sortera händern iaf? Har för mig det fungerade bra i PT2.

Provade att kryssa i "adjust qualifying tables limits" då blev det en egen fin rad med 5-max på SS.

Men sorteringen blir ju fortfarande den samma. Vad skulle hända om jag gjorde en ny databas och importerade alla gamla händer manuellet? Skulle jag då kunna få egna rader för 5-max?

Länk till kommentar

nu fungerar inte HUDen på svenska spel längre?

PT importerar händerna, men HUDen startar inte..?

Hmm, låter konstigt. Aktivera logging (Configure -> Options -> Logging enabled), återupprepa problemet och stäng sedan ned PT3 och bifoga PokerTracker.log samt PokerTrackerHUD.log som du hittar i C:\Program\PokerTracker 3, (inte i "logs"-mappen), till en Support Ticket så ska vi se om vi kan klura ut vad som är fel.

Provade att kryssa i "adjust qualifying tables limits" då blev det en egen fin rad med 5-max på SS.

Men sorteringen blir ju fortfarande den samma. Vad skulle hända om jag gjorde en ny databas och importerade alla gamla händer manuellet? Skulle jag då kunna få egna rader för 5-max?

Ja, om du importerar med "adjust qualifying tables limits" ibockat så bör du få egna rader för 5-max.
Länk till kommentar

Märkte att Player Statistics ändras när jag sätter i filtret, men player Sumary ändras inte.

Under Player Statistics saknas ju lite viktiga fakta som played hand och BB/100 mm.

Du kan lägga till de fälten om du så önskar. Tryck på den lilla skiftnyckeln till höger om "player details" så kan du ändra vilka stats du vill ska visas.
Länk till kommentar

Du kan lägga till de fälten om du så önskar. Tryck på den lilla skiftnyckeln till höger om "player details" så kan du ändra vilka stats du vill ska visas.

Haha det är otroligt vad man kan göra mycket med det här programet :-D

När jag endå är i gång så undrar jag om man inte kan byta ut Big Bets mot Big Blinds?

OT: Är du lika säker på excel? Har ett par problem i det med. Fast det kanske blir en annan tråd. :-)

Länk till kommentar

När jag endå är i gång så undrar jag om man inte kan byta ut Big Bets mot Big Blinds?

Det undra jag med gick att ändra i PT2, finns det kanske under configure stats som man inte kommer åt förän man reggat programmet?

En annan sak jag inte lyckats att få fram är gemensamma stats på bordet man spelar, som det visas i PT2. Antar att man ska lägga till en ny grupp på configure hud, men har inte lyckats att få till det.

Länk till kommentar

En annan sak jag inte lyckats att få fram är gemensamma stats på bordet man spelar, som det visas i PT2. Antar att man ska lägga till en ny grupp på configure hud, men har inte lyckats att få till det.

Det undrade jag med tidigare. Så läs mina tidigare frågor. Eller rättare sagt svar på mina tidigare frågor. Gissar på 2 sidor bakåt. Men du är rätt ute i dina tankar.

Länk till kommentar

Haha det är otroligt vad man kan göra mycket med det här programet :-D

Det finns inte någon inställning där du kan ändra detta (dock är det fullt möjligt att det läggs till). Däremot är det ganska enkelt att skapa det som ett custom stat och helt enkelt ersätta den nuvarande BB/100 med big blinds/100. Såg att det även finns ett sådant stat i repositoryn färdigt för nedladdning, men jag har inte provat det själv. Som Mickel är inne på behöver man dock ha registrerat programmet för att kunna använda custom stats.

OT: Är du lika säker på excel? Har ett par problem i det med. Fast det kanske blir en annan tråd. :-)
Hehe, tyvärr är jag inte särskilt bra på Excel. Det blir nog en annan tråd :)

Här är inlägget som Bubbla nämnde.

Länk till kommentar

Är det ett begränsat antal händer man kan importera i PT3 free trial för att huden ska funka? Jag körde in cirka 20k efter det funkar det inte längre

Jag har kört in 34K och det fungerar fortfarande. Ska väl inte stanna förän efter 60 dagar om jag förstått allt rätt.

Länk till kommentar

Är det ett begränsat antal händer man kan importera i PT3 free trial för att huden ska funka? Jag körde in cirka 20k efter det funkar det inte längre
Nej, det finns ingen begränsning på antal händer i testversionen. Som Mickel nämnde så ska den fungera i 60 dagar oavsett antal händer. På vilket sätt fungerar det inte? Får du något felmeddelande, eller startar inte programmet upp?
Länk till kommentar

Hmm, låter konstigt. Aktivera logging (Configure -> Options -> Logging enabled), återupprepa problemet och stäng sedan ned PT3 och bifoga PokerTracker.log samt PokerTrackerHUD.log som du hittar i C:\Program\PokerTracker 3, (inte i "logs"-mappen), till en Support Ticket så ska vi se om vi kan klura ut vad som är fel.

allt fungerade som det skulle nästa dag... skumt, men jag tackar inte nej.

Länk till kommentar

allt fungerade som det skulle nästa dag... skumt, men jag tackar inte nej.

PokerTrackerHud.exe hänger sig ibland. Kan visa sig på olika sätt: hudar som inte visas, felmeddelande, bord/PT3 som låser sig. För mig händer det oftast efter pauser.

Stäng ner PT3, ta fram aktivitetshanteraren, stäng process PokerTrackerHud.exe manuellt. Starta PT3 igen. Eller som du gjorde, starta om datorn helt enkelt.

Länk till kommentar

Hej.

Har nu skaffat mig PT3. Spelar till 99% endast HU SitnGo. Tyvärr får jag inte med Vinst/Förlust, Inköp, utan endast vunna/förlorade "marker" under fliken tournaments.

Mina inköp är i Euro, har det någon betydelse?

Känns inte som jag har någon nytta av PT3 som det är nu :cry:

Länk till kommentar