Gå till innehåll

Kontextus, whereforth art thou Kontextus [Avdelat från lokal i jkpg]

Recommended Posts

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Finns ett par lokaler här:

http://www.objektvision.se

Slottsgatan 14 kanske skulle vara något?

88053510.3CCBRQR3EIVCTHT7.JPG

15m2 är ganska perfekt !

jag är på direkt. ingen tvekan. NL600 grinder och går gärna med på nåt större om vi blir några stycken. PMar dig mitt mobilnummer för jag kommer gärna igång så snart som möjligt.

Ett bra råd:

Innan ni tar beslutet bör ni titta på resterande trådar gjorda av "Kontextus" samt hans förra namn på forumet "Softish".

Dionysos, starta eget tråd istället.

Postad
Ett bra råd:

Innan ni tar beslutet bör ni titta på resterande trådar gjorda av "Kontextus" samt hans förra namn på forumet "Softish".

Bry er inte om störda Djens som vägrar inse att jag aldrig har använt nicket Softish.

Postad
Bry er inte om störda Djens som vägrar inse att jag aldrig har använt nicket Softish.

De behöver inte lyssna på mig, de kan jämföra inlägg Kontextus skrivit och inlägg som Softish skrivit och komma fram till en egen slutsats.

Postad
De behöver inte lyssna på mig, de kan jämföra inlägg Kontextus skrivit och inlägg som Softish skrivit och komma fram till en egen slutsats.

Jag hoppas att du har fått tillräckligt med uppmärksamhet nu så att du är nöjd och belåten.

Postad
Det här kan bara bli succé! Ovärderligt när man tiltar som mest att ha Kontextus på andra sidan skrivbordet!

Kontexus: "Det är lugnt, du spelar inte dåligt, du har bara dåligt kortsnitt just nu. Testa byta site om inget funkar, då får du i alla fall insättningsriggen ett tag"

Jag har aldrig yttrat mig på det sättet men herr Feluppfattning uppfattar saker som han vill.

Postad

Var det inte du Kontextus som fes på Cosmopol så att en kille gick all-in av misstag (eller hur det nu var..?)

Om ja, vilken typ av ventilation har den här lokalen och finns det någon möjlighet att reglera din diet i hyresavtalet?

Postad
Var det inte du Kontextus som fes på Cosmopol så att en kille gick all-in av misstag (eller hur det nu var..?)

Om ja, vilken typ av ventilation har den här lokalen och finns det någon möjlighet att reglera din diet i hyresavtalet?

Tror nog att att denna tråden handlar om Jönköpingsspelare som vill skaffa en lokal ihop... tror vi kan leva utan allt meningslöst offtopic av folk som inte är intresserade.

Postad

Nej det var inte jag men jag lade in länken till artikeln :-). Jag har dock tyvärr själv fått uppleva fislukt av 3:e graden på Cosmopol i Göteborg.

Postad
Tror nog att att denna tråden handlar om Jönköpingsspelare som vill skaffa en lokal ihop... tror vi kan leva utan allt meningslöst offtopic av folk som inte är intresserade.

Word.. moderatorerna tycks titta åt ett annat håll frånsett då jag själv skriver något OT. Då är de minsann på hugget och skickar varnings-PM etc.

Postad

Varför måste det stå att man har redigerat en text och dessutom vid ett visst klockslag? Jag kan ha fel men jag tror att de flesta i forumet skulle klara sig rätt bra utan den informationen. Ett skämt ser lite patetiskt ut om det syns att man har redigerat det ;)

Postad
Märk väl vilken mobbare och stalker Djens är. Jag är en nybörjare ifråga om Omaha men enligt honom så måste jag tydligen ställa expertfrågor direkt.

Lol. Tror inte han gör det för att mobba dig, det är bara att du inte riktigt tänker på samma sätt som alla andra;-)

btw så måste du vara Richthofen också. Eller hur många av er finns det i tranemo?

rolig richtofen-tråd 1

rolig richtofen-tråd 2

Postad

Ifall du syftar på Manfred von Richthofen (Röde Baronen) så sköt han ner 80 plan under första världskriget och jag levde inte då. Dogge Doggelito var nog den som uppfann uttrycket softish. Kontextus skapades i ett annat sammanhang :)

Postad
Ifall du syftar på Manfred von Richthofen (Röde Baronen) så sköt han ner 80 plan under första världskriget och jag levde inte då.

Nja, syftar mer på användaren med det namnet som huserade här på pokerforum för några år sedan och startade konstiga trådar. Har även gått under namnet softish för att senare bli Kontextus.

Postad

Ok, jag är en stalker, jag erkänner! Jag hade dock inget att göra så jag tittade runt lite på forumet innan Xena börjar, och jag tänker låta andra personener säga vad de tror efter att ha läst inläggen.

Nedan är alltså citat ifrån richthofens och softishs trådar. Tydligen är inte kontextus någon av de, så låt oss säga att jag klipper in dessa bara för att jag har tråkigt. Men någon har säkert roligt åt detta (de är ifrån olika trådar som de båda gjort):

Märk väl vilken mobbare och stalker Djens är. Jag är en nybörjare ifråga om Omaha men enligt honom så måste jag tydligen ställa expertfrågor direkt.

Förlåt, jag tycker faktiskt om att ha dig här på forumet, du är rolig :-)

Sen att det verkar finnas folk i tranemo som tänker precis likadant som dig är ju ...fantastiskt! Jag citerar richthofen! Ni borde komma riktigt bra överens tror jag!

(tack okocha)

Alltså att lägga sig så fort man möter rejält motstånd om man inte minst har högsta stege eller fyrtal. På den nivån vinner man ju mycket på att spela tight och vänta in så bra kort som möjligt

Faktum är att jag är så van vid att alla lägger sig om jag höjer rejält att jag inte brukar höja mer än högst 3 x BB. Annars får jag knappt ut något av handen iallafall. Visst innebär det en risk att höja så lite men jag blir så frustrerad av att alla jämt lägger sig när jag äntligen får riktigt bra

kort.

Sedan kan man ju fråga sig varför man alltid har sån otur när tilten väl har skenat iväg? Man försöker desperat komma tillbaka men så raderas istället hela stacken för att motspelaren har ett sanslöst flyt. Nu syftar jag inte på att man själv spelar dåligt utan på att ens egna tur med korten alltid är som bortblåst i samband med tilt. Men det är klart, när man spelar dåligt är man inte heller värd någon tur (observera självkritiken).

Kanske bäst att du slutar gå all in då På Svenska Spel t ex där många är misstänksamma och synar i alla lägen så kan det vara förödande att gå all in för att t ex förhindra färg eller stege. Därför är det ibland bättre att checka trots topp-par och låta den andre få sin färg eller inte till en mycket rimligare kostnad än att förlora hela sin stack. Idag spelade jag på nordicbet och en riktig lös typ synade alltid hur högt jag än bettade trots att han bara hade träff med ett lågt eller mellanlågt kort.

Det berodde uppenbart på att han satte prestige i att aldrig förlora mot mig + att han hade

ett enormt flyt

Till saken; jag vore hemskt tacksam för råd om hur ni vinnande spelare tänker för att undvika farliga situationer men ändå gå uppåt genom skicklighet, d v s inte bara genom flyt med korten. Min köp-taktik funkar som sagt bra tills jag trasslar in mig i något som jag sedan bittert får ångra.

Ok, nu till något annorlunda, jag tänkte klippa in lite citat ifrån "Softish" vilket vi alla vet absolut INTE är Varken Richthofen eller Kontextus.

Intressant.. har du och/eller dina kompisar en bra strategi för sit & goes där ni knappt får några spelbara händer? Inväntar ni mest bättre eller brukar ni köra en hård blindsteal- och skrämseltaktik? Det är ju förvisso riskabelt och något man förlorar på om man med en dålig hand får syn utan att träffa på floppen. Jag vill även veta om ni ofta spelar fullring?

I NL kan man vinna en rejäl pott i en enda hand och sedan klara sig rätt bra på enbart den vinsten men i fixed krävs det tveklöst ett ganska regelbundet flyt (och givetvis skicklighet) för att kunna sluta på plus.

Jag vidhåller fortfarande att korten har mycket större betydelse i fixed än i no limit. Den som påstår något annat vet inte vad han pratar om. Hur ska du i fixed kunna manipulera bort en motspelare som har hög träff om du själv inte har träff ihuvudtaget? Visst kan du representera stege eller färg men i många fall kommer du att få syn och bara förlora på det. I NL bör man spela spelaren lika mycket som korten men det kan man ju försöka med i fixed om man själv sällan träffar. I fixed är starthänderna väldigt viktiga men vad gör du med AK om du sedan inte träffar? Försöker du vinna genom skicklighet då? . Om du har tur så lyckas du få den andre att lägga sig men det har fortfarande med korten att göra. I NL inverkar även faktorer som betstorlek i förhållande till potten och motspelarens stackstorlek o s v.

Det ska tilläggas att bluffar är ett ganska vanligt inslag i min egna spelstil under 4 års tid och därav har jag kunnat få en god uppfattning om hur "bra" folk läser av varandra på nätet. Att jag själv ofta blir nersynad efter 1-2 timmars spel beror på att motspelarna vid det laget har börjat inse att jag troligtvis bluffar mycket . Men det har inte riktigt med trådens mening att göra eftersom jag i första hand syftar på att läsa av grinders som inte kör bullystilen. Det är ju samtidigt omöjligt att veta om en överaggressiv spelare har eller inte har fått en riktigt bra hand i den aktuella given oavsett hur han/hon har spelat fram till dess.

. Det är helt enkelt inte logiskt att det bara handlar om slump när man ofta får bra kort och t o m träffar men hela tiden blir utdragen. Samtidigt verkade två vid bordet ha monopol på tur. Pokernätverket tjänar förstås mycket på sådana ständiga utdragningar och därför ser jag någon form av rigg som mer logiskt än sanslöst oflyt i hur många potter som helst. Jag vet nu att det inte är någon idé att sitta kvar på en plats som tycks vara förbannad av en högre makt. En del tror inte att det har någonting med platsen att göra eftersom korten slumpas fram men efter fyra års spel är jag övertygad om att slumpen bara är en av två faktorer.

När jag länge har suttit och väntat på en bra hand och jag äntligen får den samt en excellent träff så blir jag istället orolig för att den andre ska lägga sig på rivern. Jag går därför sällan all in (mest då den andre pushar på). Särskilt mot bra spelare som har koll på stegmöjligheter och...

Postad

Hhahahah Djens idag är du värd 2 st guldstjärnor

1. För din börsdagbok.

2. Din grävande journalistik, du råkar inte vara systerson till Janne Josefsson?

Var väldigt intresserad av denna idé först men man blir ju tämligen avskräckt av all fakta som kommer fram. Djens är det du som är barnhataren också förövrigt eller är det jensa möjligtvis? Blandar alltid ihop er två iom ni båda kan ha en ganska dryg jargong stundvis (;

Postad
Lol. Tror inte han gör det för att mobba dig, det är bara att du inte riktigt tänker på samma sätt som alla andra;-)

btw så måste du vara Richthofen också. Eller hur många av er finns det i tranemo?

rolig richtofen-tråd 1

rolig richtofen-tråd 2

UNDERBARA TRÅDAR!!!!

Okocha, du räddade just en i övrigt iskall kväll :mrgreen: :mrgreen:

"Sjukt nog så vet jag med säkerhet att jag hade färgdrag och tvåpar. Jag fattar inte heller hur det kunde gå till. Det låter ju som att jag pratar i nattmössan men jag minns det tydligt"

(ta inte illa upp OP men detta måste vara årets uttalande:))

Och slutligen.....Djens, du måste bara ha för mycket tid ;)

(men kul var det ifs)