Gå till innehåll

AA får motstånd. Rivrar nästnöten


Recommended Posts

Det är hemskt dålig, för du blev minihöjd på flopp, vilket på den floppen tyder på antigen KK-QQ eller fin träff. Du skulle kunnat få en höjning av en kompetent aggro med T9, men det skulle vara betydligt mer än mini då för att ha någon slags FE. Sen donkar du ut turn efter att en flopp-kort rullar av...en 5:a är helt klart i den HD som har redan höjt dig.

 

På floppen ska du bestämma dig om han har AJ-QQ kombo, två par-set eller luft. Tror du att du ligger under, vilket du förmodligen gör mot random mini-höj fisken på den floppen ska du c/s turnen, vilket också ger chansen för luft att beta ut

 

Alltså du förespråkar samma drag som föregående talare men du resonerar 8 gånger sämre.

 

Har han KK/QQ så tror jag i detta fallet att han synar mer än han höjer på turn, därav min turnbet. Visst jag tänkte fel i handen men det har jag redan sagt, dock inte av dom dåliga resonemangen du lägger fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer varken 4,5 eller 6BB utan 5BB. Snälla.

 

Nej, men det jag kan tyda av din HH så höjer du till 9$ vilket motsvarar 4,5 bb, och det jag rekomenderade var minst att höja till 6bb.. Men om det nu är sån HH att den meddelar hur mkt man höjer med så blir det så klart till 5bb..

 

Men att donka både turn och river fattar jag verkligen inte varför, men om du säger att det är SS och de synar med vad som helst så må det vara hänt, men det är inte det mest ultimata rent speltekniskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså du förespråkar samma drag som föregående talare men du resonerar 8 gånger sämre.

 

Har han KK/QQ så tror jag i detta fallet att han synar mer än han höjer på turn, därav min turnbet. Visst jag tänkte fel i handen men det har jag redan sagt, dock inte av dom dåliga resonemangen du lägger fram.

 

 

Dåliga vaddå...

 

Du sätter honom inte på KK/QQ då du skulle reraisat honom på floppen. Då tar du den linje att du tycker han har dig slagen, i vilket fall drar du mot 2 outs och det korrekta spelet på turn är c/s (oavsett om du har rätt read eller ej).

Sen när du spelar som du spelar och ändå klonkar, måste du låta luft/KK/QQ/J8 beta ut där, för när du ställer med den linje på den river finns det ingen tvekan om vad du har på handen...

 

vad gör du om river blankar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det jag kan tyda av din HH så höjer du till 9$ vilket motsvarar 4,5 bb, och det jag rekomenderade var minst att höja till 6bb.. Men om det nu är sån HH att den meddelar hur mkt man höjer med så blir det så klart till 5bb..

 

Men att donka både turn och river fattar jag verkligen inte varför, men om du säger att det är SS och de synar med vad som helst så må det vara hänt, men det är inte det mest ultimata rent speltekniskt.

 

Nej, om man ska tyda hans HH höjer han 9 till 10. Vet inte om du kan matematik men 5 gånger 2 = 10, 5 big blinds höjer han alltså till.

 

Märk väl att han sitter i SB och redan lagt en $ på bordet.

 

-

 

De stora problemen med handen är väl att du först av allt bara raisar 5 BB OOP med AA, jag rekommenderar 6-7 med tanke på att två pers limpat. Detta gäller allt du öppnar i SB när två limpat alltså :). Sen donkar du turn och som tidigare påpekats i tråden är det ju bara brutalt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, om man ska tyda hans HH höjer han 9 till 10. Vet inte om du kan matematik men 5 gånger 2 = 10, 5 big blinds höjer han alltså till.

 

Märk väl att han sitter i SB och redan lagt en $ på bordet.

 

-

 

De stora problemen med handen är väl att du först av allt bara raisar 5 BB OOP med AA, jag rekommenderar 6-7 med tanke på att två pers limpat. Detta gäller allt du öppnar i SB när två limpat alltså :). Sen donkar du turn och som tidigare påpekats i tråden är det ju bara brutalt dåligt.

 

 

Agree. Jag brukar hålla mig till 4bb+1bb/limper men vet faktiskt inte varför det blev såhär denna gång. 5tablade nog och på svs kan de skapa lite problem..

 

Visst råder inte samma resonemang kring turnspelet på en halvdragig bräda, typ färgdrag lr liknande? Då bör jag beta som jag gjorde eller? Är jag helt fel ute igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåliga vaddå...

 

Du sätter honom inte på KK/QQ då du skulle reraisat honom på floppen. Då tar du den linje att du tycker han har dig slagen, i vilket fall drar du mot 2 outs och det korrekta spelet på turn är c/s (oavsett om du har rätt read eller ej).

Sen när du spelar som du spelar och ändå klonkar, måste du låta luft/KK/QQ/J8 beta ut där, för när du ställer med den linje på den river finns det ingen tvekan om vad du har på handen...

 

vad gör du om river blankar ?

 

Som jag sa förut så har jag redan tagit åt mig av den konstruktiva krititen och sagt att c/s är bästa alternativet. Jag ville bara berätta hur jag såg på handen när jag spelade den, jag menade absolut inte att jag spelade den optimalt! (Du verkar inte ha läst det)

 

Förstår inte vad du menar med "Då tar du den linje att du tycker han har dig slagen". Att syna ner hans flopraise och sedan värdebeta på turn tycker jag inte betyder att jag tror att han har mig slagen. Förstår inte riktigt vad du menar där..

 

Jag värdebetar igen om river blankar, lägger mig mot stort omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk vad man kan lära sig av att posta en hand :-P

 

Mitt spel har blivit väldigt robotaktigt eftersom fiskarna synar så mkt på den låga nivån... blir mest värdebets vilket också oftast fungerar sjukt bra eftersom de flesta gör felsyner hela tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agree. Jag brukar hålla mig till 4bb+1bb/limper men vet faktiskt inte varför det blev såhär denna gång. 5tablade nog och på svs kan de skapa lite problem..

 

Visst råder inte samma resonemang kring turnspelet på en halvdragig bräda, typ färgdrag lr liknande? Då bör jag beta som jag gjorde eller? Är jag helt fel ute igen?

 

3bet flop -> bet/AI turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du menar med "Då tar du den linje att du tycker han har dig slagen". Att syna ner hans flopraise och sedan värdebeta på turn tycker jag inte betyder att jag tror att han har mig slagen. Förstår inte riktigt vad du menar där..

 

Jag värdebetar igen om river blankar, lägger mig mot stort omslag.

 

 

Spelar du den linje där du tror att du leder mot honom, dvs han har KK/QQ/AJ ska du reraisa honom på floppen innan det kommer ner ett scarekort (som tur är så är det rätt torr bräda och du har bara att oroa dig för A-J), och för att kunna få in mer deg på turn om/när den blankar.

 

Att bara syna hans raise på floppen betyder att du tar den linje där du tror han leder (J8/85/set), och i detta fall finns det inget värde i att beta ut, eftersom en värdebet är en bet som ska synas av en hand som du har slagen (tex beta halvpott med par i 8 på en 10-hög bräda mot AK).

 

Så du har blivit höjd på båda gatorna, river blankar och du betar ut igen ? Det finns inget värde att hämta där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du den linje där du tror att du leder mot honom, dvs han har KK/QQ/AJ ska du reraisa honom på floppen innan det kommer ner ett scarekort (som tur är så är det rätt torr bräda och du har bara att oroa dig för A-J), och för att kunna få in mer deg på turn om/när den blankar.

 

Att bara syna hans raise på floppen betyder att du tar den linje där du tror han leder (J8/85/set), och i detta fall finns det inget värde i att beta ut, eftersom en värdebet är en bet som ska synas av en hand som du har slagen (tex beta halvpott med par i 8 på en 10-hög bräda mot AK).

 

Så du har blivit höjd på båda gatorna, river blankar och du betar ut igen ? Det finns inget värde att hämta där

 

Alltså det finns inte så många scarecards därav bara syn eftersom jag inte ville visa vilken styrka jag hade. (Kanske fel). Jag är väl inte särskilt rädd för AJ..? :P

 

Som sagt anser jag inte att syn på flop menar att jag är slagen utan jag gör det för att han inte ska känna sig slagen. Jag vet vad värdebet är :)

 

Nej, din fråga var hur min tanke kring turnbetet var. Och då tänkte jag att jag skulle beta även river, sen när han raisar min bet så skulle jag självklart c/s river eftersom han visat extrem styrka. Jag förklarade hur jag tänkte när jag la betet på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varje klätt kort kan döda spelet, kommer det J och tror du han sitter på AJ blir det ingen mer action, eller han sitter på KK och sätter dig AJ, eller en K då han har QQ och du tror han har KK... och sätter du honom på den HD som har dig slagen, två par/set, då är det ingen ide att leda ut turn...

 

det finns ingen historia eller att du möter nån aggro som gör moves, utan i detta fall är du antigen WA eller WB. Tror du att du är WA ska du göra en reraise, tror du att du är WB ska du syna floppen och sen c/s turn. Det är det jag menar med linje :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite småkonstigt spelad hand, men vem gör inte skumma spel till o från? =)

 

spontant skulle jag nog vilja hitta en perfekt summa att beta ut på river, en summa som förhoppningsvis får FI att:

 

A. höja sina bra händer, typ JJ,88, 5or etc

 

B. misstänka stopbet när han är tom och därmed försöka bluffa mig

 

C. calla för värde elr i desperation(beroende hur FI tänker) med typ, QQ, J8, AJ etc

 

perfekt summa? mellan $60-120 elr? kom gärna med förslag!

 

nackdelar med detta spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite småkonstigt spelad hand, men vem gör inte skumma spel till o från? =)

 

spontant skulle jag nog vilja hitta en perfekt summa att beta ut på river, en summa som förhoppningsvis får FI att:

 

A. höja sina bra händer, typ JJ,88, 5or etc

 

B. misstänka stopbet när han är tom och därmed försöka bluffa mig

 

C. calla för värde elr i desperation(beroende hur FI tänker) med typ, QQ, J8, AJ etc

 

perfekt summa? mellan $60-120 elr? kom gärna med förslag!

 

nackdelar med detta spel?

 

Ja.. väldigt konstigt spelat såhär i efterhand när man får lite konstruktiv kritik.

 

Nackdelarna med det borde väl vaar att han oftast bara synar med 5or istället för att raisa. Jag kommer alltså som mest vinna 60-120 förutom då han har 88/JJ.

 

Bäst vore helt klart CRAI (se tidigare förklaringar), även om de är riskabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ofta det här konstiga turnbettet från random donks. Sjukt störigt och det tiltar mig enormt. Nu får jag läge att fråga hur du tänker när du gör det?

 

Fi slår om dig på flopp och har därmed sagt att han e stark, han fullföljer nog nästan alltid med sin bluff eller bet med sin hand som han tror leder på turn. Därför dödar du All sådan action med att ta över hans "move" och leda rakt ut. Helt oförståelig. Säg att du har ett drag på flopp, du betar, fi slår om och du missar ditt drag på turn. Bettar du rakt in i fi då också? Nej, du checkar.

 

Slutsats du tar bara över fi:s move när du har en stark hand - vilket i sin tur är ett sjukt dåligt spel då det är som jag precis påvisat helt otroligt transparent.

 

Det här movet äger dock mig för jag förstår ingenting och betalar av. Men du bygger ju även en större pott de gånger jag faktiskt har dig slagen här. Kontenta: jättecheck på turn.

 

Som spelat crai på riv, du underreppar din hand något grovt och han borde värdebetta en hel del händer du slår här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varje klätt kort kan döda spelet, kommer det J och tror du han sitter på AJ blir det ingen mer action, eller han sitter på KK och sätter dig AJ, eller en K då han har QQ och du tror han har KK... och sätter du honom på den HD som har dig slagen, två par/set, då är det ingen ide att leda ut turn...

 

det finns ingen historia eller att du möter nån aggro som gör moves, utan i detta fall är du antigen WA eller WB. Tror du att du är WA ska du göra en reraise, tror du att du är WB ska du syna floppen och sen c/s turn. Det är det jag menar med linje :-)

 

Du har helt fel. På flopen måste man sätta fi på en range som han minhöjer med, man säger alltså inte att han antingen har en av alla händer som slår mig eller en av de som inte slår mig. Rangen är väl ungefär massa random J, random 8or, några femmor ibland, trissar, T9, 10-20% bluff och ibland tvåpar.

 

Med tanke på att vi är 300BB djupa kommer vi aldrig att få in all deg på flopen när vi är ahead. Vad som skulle hända om vi valde att reraisa igen på flopen är att han kan välja om han vill dega eller trapa med set/tvåpar och foldar GARANTERAT allt annat om han inte är århundradets megadonk som hatar pengar och livet.

 

Vad händer då om vi synar? Jo, fi kommer sätta oss på en range som innehåller massor av par och lite trissar, han kan till och med tro att vi sitter på T9 eller så låga par som 77-66 ibland och helt enkelt synar för att vi inte tror på hans minraise. Detta kommer göra att vi får ut klart mycket mer värde genom checksyn mot hans eventuella bluffar/knektar och vi kan få ut ett värdebet mot 8or/knektar om han skulle få för sig att checka bakom på turn (vilket han inte skulle göra med triss/tvåpar). Framförallt slipper vi stacka av till hans starkare händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt fel.

 

 

Det är det jag menar...WA inkluderar alla händer som kommer beta ut turn + bluffar. WB inkluderar också alla händer som kommer beta ut turn...därav syn på floppen och c/s turn för max värde.

 

Sen ska man ha i åtanke att det är svs 1/2, så det är inget avancerat spel av Fi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...