Gå till innehåll

Mandalore's NL50 Grind


Mandalore

Recommended Posts

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

-261euro =

Tid:4timmar

Bankrulle: 898euro

 

Gick utmärkt i början där jag dubblade upp mig på ett bord på 2min på NL100$

sen gick det åt helvette, ni kan läsa min andra post ovanför.

 

Gick ner till NL50 och spelade ungefär 3timmar på den nivån o tog igen nåt inköp.

 

Kommer från och med nu lira på NL50euro och inte NL100 dollar längre.

 

hoppas det börjar vända nu, avslutade kvällen med bra spel iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tighta till spelet så du inte gular nu.

Och...... NO TILT!

 

GL!

 

 

+16euro

Tid:2timmar

Bankrulle: 914euro

 

Så jävla gött då att man går pluss, skiter i hur lite det är! jag är så glad :D körde 2 timmar nyss för jag kände att jag var på bra humör. låg på 45euro pluss ett tag. Men viktigaste av allt är att jag gick + denna session!

 

Short handen NL50 Äger :)

 

Börjar hitta spelet nu! spelar riktigt tajt o säkert nu.

 

Ibörjan spelade jag som en mupp, spelade riktigt löst ibörjan för jag kände att jag hade stor bankrulle o förlorade massa i onödan.

 

Men det här ska vi vända! 16euro om dagen så är vi där snart :)

 

Man får inte glömma att min rake växer :) över 200euro nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte roligaste starten direkt.

 

Nånting jag kan tipsa dig om som du kanske inte tänkt så mycket är table selection. Se alltid till att du har nån fisk vid bordet och helst edge över dom flesta så kommer detta gå bra!

 

Läs i handanalysdelen när det kommer intressanta händer också :)

 

GL

 

EDIT: Tänk på att det är många sopor som också skriver i handanalysdelen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte roligaste starten direkt.

 

Nånting jag kan tipsa dig om som du kanske inte tänkt så mycket är table selection. Se alltid till att du har nån fisk vid bordet och helst edge över dom flesta så kommer detta gå bra!

 

Läs i handanalysdelen när det kommer intressanta händer också :)

 

GL

 

EDIT: Tänk på att det är många sopor som också skriver i handanalysdelen :D

 

Nae det kan man ju lungt säga, men jag tror jag fixar det! har 40-45% rakeback, så bara jag plussar stadigt dag per dag så!

 

Jo jag brukar alltid välja bord där dem flesta eller alla har lika mkt som jag eller mindre, går sällan in i bord där spelarna har dubblat upp sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par synpunkter.

 

Har du pokertracker? Använd dig isåfall utav det för att table selecta. Det finns även andra program i övrigt som kan hjälpa dig med detta exempelvis SpadeEye och Sixth Sense. Du kan även kika på % som ser floppen som en hyffsad värdemätare angående vilka bord som är bra att sitta på. Att bara kolla på stackstorleken funkar inte för 5 öre.

 

Sedan bör du börja posta fler riktiga händer istället för massa badbeats. Dem hjälper dig inte för 5 öre, och inte för att vara dryg, men ingen orkar läsa om dem heller. Och för guds skull människa använd en converter! :)

 

Till sist kan jag tipsa om att lägga lite cash på att bli medlem på antingen DeucesCracked eller Cardrunners. Tror det skulle hjälpa ditt spel oerhört.

 

I övrigt, lycka till.

 

Tack jag måste verkligen fixa dem där programmen ska kolla upp dem på google, men det kostar väl ganske mkt?

 

Det känns bra nu har hittat mitt spel, var för lös tidigare i början.

Kollade på för för många floppar och ur position, synade onödiga bets och gjorde onödiga bets och fiskade nåt otroligt, rent ut sagt dåligt spelat.

Men nu har jag skärpt mig och det känns riktigt bra! :)

 

Förresten pockertracker 3 kommer väl snart, så jag väntar på den så länge.

 

Ser nu också att PT3 ha släppts :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips; dra inte till stegar där du bara använder ett av dina hålkort. Risken finns alltid att någon annan träffar en högre stege, men den största anledningen är att din hand kommer vara alldeles för genomskinlig om du träffar, så du har svårt att få betalt.

 

Jo självklart, har ju hänt ett par gånger.

Men det beror på hur spelaren spelar och situationen men visst är det jobbigt o få in stegen på river så sitter han där med nuts stegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo självklart, har ju hänt ett par gånger.

Men det beror på hur spelaren spelar och situationen men visst är det jobbigt o få in stegen på river så sitter han där med nuts stegen.

 

Undvik helt enkelt situationen, nu i början, genom att inte dra till en stege där du bara använder ett hålkort. Sitter du med AT och floppen kommer 789 har du en dålig hand, och ska inte stoppa pengar i potten. Om 6 eller J kommer ligger det en uppenbar stege på bordet, och ingen som förlorar mot din hand kommer betala av dig.

 

Låt helt enkelt bli spelet, oavsett motstånd så här i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vill nog säga att tilten är onekligen den faktor som tagit mest av min rulle under min pokertid. Allt från ömmande knogar och pajad skärm har gått åt (jag tror det finns en tråd här på forumet som handlar om vad man slagit sönder...sök upp mitt inlägg där så ser du vad jag menar :twisted: ). Men jag har faktiskt hittat två saker som hjälper mig de gånger jag känner tilten komma:

 

Mild tilt: Andningsövningar. Jag har gått igenom en grundkurs i tai-chi och det är för mig ett effektivt sätt att lugna ner mig. Bara att ställa mig upp och köra några övningar ett par minuter och jag är i balans igen.

 

Stark tilt: Shot'em up-spel! Drar helt enkelt igång ett massivt slaktarspel, typ HALO eller Vice City och skjuter för glatta livet. Hjälper inte det för att få ut agressionerna så är det bara att inte spela mer den dagen.

 

Det finns en snubbe här på forumet som gör armhävningar också. Jag tror det är ett effektivt sätt. HAn kör tills han inte orkar längre och då orkar han heller inte av att tilta mer ;-) . Jag har inte testat det men jag borde kanske göra det så mina sillmjölksarmar blir lite snyggare.

 

Kort sagt, utdragningar kommer alltid; det är omöjligt att undvika dem. Det är t.o.m. så att ju bättre man spelar desto fler utdragningar drabbas man av. Och tänker man efter så är det klart bättre att bli utdragen än att dra ut. Det som däremot är dyrt på allvar är om man låter ens spel bli påverkat av utdragningarna så man spelar sämre. Detta går att jobba bort och är ett absolut måste om man vill plussa bra.

 

Lycka till i fortsättningen!

 

 

Hehe vet inte om det mig du har fått det ifrån men jag kör jämt armhävningar när det går dåligt eller är tiltad, sjukt effektivt :D

Du anar inte hur många jag kan göra när jag är tiltad ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undvik helt enkelt situationen, nu i början, genom att inte dra till en stege där du bara använder ett hålkort. Sitter du med AT och floppen kommer 789 har du en dålig hand, och ska inte stoppa pengar i potten. Om 6 eller J kommer ligger det en uppenbar stege på bordet, och ingen som förlorar mot din hand kommer betala av dig.

 

Låt helt enkelt bli spelet, oavsett motstånd så här i början.

 

Haha

Alltså inte för att va otacksam, men dem här tipsen är lite skratt retande, du ger mig tips för som är för nybörjare.

jag vet hur man spelare poker du måste ha missuppfattat det.

 

Och angående Stege med ett kort osv. Det är inte alls så dåligt som du säger, det beror på vad man har för read på motståndaren och vilken position man har och hur han betat pre flop osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså inte för att va otacksam, men dem här tipsen är lite skratt retande, du ger mig tips för som är för nybörjare.

jag vet hur man spelare poker du måste ha missuppfattat det.

 

Så varför denna hand?

 

jag har 44

Flopp 2 5 6

turn K

river 3

 

Flopp jag har knappen o höjer 5$

pre flopp 2 synar.

på turn betar jag 20$ en synar

river betar jag 40 går all in med 4 7!!!!

så jag backar ett inköp

 

sjukt riggat

 

Nej, bara dåligt spelat.

 

Lägg ner attityden och ta emot dom råd som ges, annars kommer du gula inom ett par månader.

 

Edit: Du säger inget om vilken position du sitter i, var fi sitter, hur stora stackarna är, vilka reads du har, eller något alls. Ska du få något ut av din dagbok föreslår jag att du börjar posta HHs istället, samt vilka tendenser dina motspelare uppvisat hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så varför denna hand?

 

 

 

 

 

Nej, bara dåligt spelat.

 

Lägg ner attityden och ta emot dom råd som ges, annars kommer du gula inom ett par månader.

 

Edit: Du säger inget om vilken position du sitter i, var fi sitter, hur stora stackarna är, vilka reads du har, eller något alls. Ska du få något ut av din dagbok föreslår jag att du börjar posta HHs istället, samt vilka tendenser dina motspelare uppvisat hittills.

 

Ja men jag visste att jag hade honom hela vägen så det var bra spelat, lite väl fiskigt av honom o syna 20$ på turn och anledningen att jag förlorade var för att jag var tilt sen innan. jag satte han på högre pocket typ 8 8 eller K Q o det låg en K framme men att gå med 4-7 är jävligt fiskigt. och jag har skrivit att jag har knappen.

 

"MJ Det verkar som pokern var lite svårare än att bara räkna ut hur man ska dra in $2-3k/mån på rb. "

 

jag har sagt från början att det kommer att vara svårt, dålig start bara kommer vända nu när jag har kommit in i det ;)

 

 

Jo jag ska börja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har tappat mer än halva rullen och vill inte ta emot tips? jag skulle nog tagit åt mig alla tips jag kan få om jag var du

 

Dem där tipsen om stegar o hålkort är nåt man lär sig när man börjar spela poker.

 

och jag tar imot bra tips o råd från tex DINNERDOG, hjälpt mig mkt!

ska inte köpa pokertracker utan man kunde "spela till sig" pokertracker om man sätter in lite cash o går + 1500FPP så jag ska sätta in 100$ på paradise poker så jag kan få pokertracker :)

 

Tack för alla tips DINNERDOG du är lika grym som en A A hand ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt med en downswing direkt, mycket bra att gå ner i nivå så tidigt, har nog inte så mycket att tillföra här (ett par år yngre) så det får bli en sån där skön ryggdunk som de äldre spelarna hatar så mycket.

lycka till med liret det blir nog jälit bra det här.

 

Joo men jag får skylla mig själv, var för självsäker i början har aldrig haft såhär stor bankrulle förut så jag började spela på 6st NL100 bord.

 

Men nu börjar jag komma in i det och jag har hittat spelet lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter du med AT och floppen kommer 789 har du en dålig hand, och ska inte stoppa pengar i potten. Om 6 eller J kommer ligger det en uppenbar stege på bordet, och ingen som förlorar mot din hand kommer betala av dig.

 

Låt helt enkelt bli spelet, oavsett motstånd så här i början.

 

Hur kan du få en hand med 14 outs att slå toppar till att vara dålig ???

 

Det är möjligt att du inte kan ta bra betalt om J eller 6 kommer.

Så vad blir slutsatsen?

Hur spelar du handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du få en hand med 14 outs att slå toppar till att vara dålig ???

 

Det är möjligt att du inte kan ta bra betalt om J eller 6 kommer.

Så vad blir slutsatsen?

Hur spelar du handen?

 

Du har inte 14 "äkta" outs här, då en tia lägger 4 till en stege på bordet och 6 eller J kommer du inte få betalt med av en sämre hand. Du spelar i princip bara med ett Ess, med en tia som kicker. Träffar esset är du ändå slagen av väldigt många händer som träffat två par eller har högre kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...