KajKamel Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Tjenamors. Nu är det grejer på g, jag har bestämt mig för att bygga $10 till $100 000, inga deposits & inga bonusar. $10 rakt av. Jag kommer inte att ge ut mitt Alias eller vilken site jag ska spela på, detta med risk att folk kommer att göra allt för att förstöra för mig, sådana personer finns. Vem är jag då? En 21-årig kille från norrland som har varit regular på $2-4 & $3-6 en längre tid nu. Närmare 2 år skulle jag tro. Jag känner att poker inte är någon större utmaning längre (även om man kan hitta utmaningar hela tiden) Vad jag menar är att jag varje månad bygger min rulle litegrann och är rätt trött på att bara sitta och grinda. Nu har jag alltså fått $10 på en site och dom ska upp i $100.000. Jag kommer dagligen att skriva mina resultat i denna dagbok, följ den om du vill. På återseende KAMELEN Citera
drisen Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Hur lång tid tror du det ta? Kommer du starta med hela rullen på ett och samma bord? Tror du på allvar att du kommer lyckas? Önskar dig iaf lycka till! Citera
flaxlax Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Vad jag menar är att jag varje månad bygger min rulle litegrann och är rätt trött på att bara sitta och grinda. Om du är trött på att grinda varför ger dig du då på nåt som måste vara ett av dom mer ultimata grindprojekten? Nu har jag alltså fått $10 på en site och dom ska upp i $100.000. Vilka regler sätter du på dig själv vad gäller limits mm? Citera
nForce Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Om du är trött på att bara sitta och grinda varför ska du bygga 10usd till 100k usd? Citera
KajKamel Postad 14 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2008 Hallå alla! Kul att ni engagerar er. Detta kan ju låta som skryt men det är verkligen inte meningen. Anledningen att jag tröttnat på att sitta och nöta på 2/4, 3/6 är för att jag känner att jag tjänar så pass bra på detta att jag inte behöver kliva upp i nivåer eller dylikt och på så sätt "riskera" något. Jag kommer självklart inte att sluta spela på de nivåer jag spelar idag, jag kommer bara att ha ett sidoprojekt som jag lallar lite med på sidan av. Säg att jag spelar 5 bord 3/6 och ett bord 0.1/0.2 ex. Detta är bara för att göra något helt annorlunda och även i mina egna ögon en helt sjuk grej. Regler har jag näst intill inte satt upp. Jag kommer till en början att hitta någon lämplig nivå och gå in med $5. Jag har aldrig spelat på sådana blinds så jag har ingen aning om hur jag ska anpassa mig. Förhoppningsvis så blir jag inte kvar där allt för länge. Om det är någon som vet ett dyft om hur man bör spela på dessa nivåer så kan ni väl skriva en rad. Fattar spelarna något? Vet dom vad raise är? Hittar dom foldknappen? För mig känns det nu som att det är ganska meningslöst att försöka SPELA ut någon. Men iaf. Jag kör på ett tag och ser hur det artar sig. Och ni, jag tror helt seriöst inte att jag kommer att klara detta, det känns för långsökt. Citera
KajKamel Postad 14 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2008 Har nu suttit sedan jag började skriva det senaste inlägget. "Rullen" är nu uppe i hela 11.39. Hahaha. Måste bara berätta om en helt galen situation. Jag sitter på Cutoff med K9 i ruter. Jag raisar till 0.16 varpå Knappen synar. Flop A 8 4, 8 & 4 i ruter. Jag C-Bettar pot varpå knappen synar. Turn ruter J. (Nötflush) Yes! Hela $1.14 tänker jag. Betar 0.3 och knappen synar igen. River ruter 6. Jag känner att knappen bör ha ett hyfsat högt ruter i och med att han synat turn så jag checkar för trap. Till min stora förvåning checkar han bakom och visar upp 7 5 i ruter för straight flush. LOL! Jag frågar honom varför han inte bettade varpå han svarar: "Jag ville visa min hand" Hahaha. Det var nästan lika bra som när Tilly checkade bakom JJJKK mot Antonius. Det var allt, nu fortsätter jag. Rullen: $12.05 Citera
KajKamel Postad 14 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2008 13/5 - +4.39 Slut för idag. Start: $10 Slut: $14.39 Resultat: +4.39 Till Mål: $99.985.61 Här går det undan! Citera
BruceBoa Postad 14 Maj , 2008 Rapport Postad 14 Maj , 2008 hahah, men vafan Impossible is nothing! Citera
Pokerfejset Postad 14 Maj , 2008 Rapport Postad 14 Maj , 2008 Har nu suttit sedan jag började skriva det senaste inlägget. "Rullen" är nu uppe i hela 11.39. Hahaha. Måste bara berätta om en helt galen situation. Jag sitter på Cutoff med K9 i ruter. Jag raisar till 0.16 varpå Knappen synar. Flop A 8 4, 8 & 4 i ruter. Jag C-Bettar pot varpå knappen synar. Turn ruter J. (Nötflush) Yes! Hela $1.14 tänker jag. Betar 0.3 och knappen synar igen. River ruter 6. Jag känner att knappen bör ha ett hyfsat högt ruter i och med att han synat turn så jag checkar för trap. Till min stora förvåning checkar han bakom och visar upp 7 5 i ruter för straight flush. LOL! Jag frågar honom varför han inte bettade varpå han svarar: "Jag ville visa min hand" Hahaha. Det var nästan lika bra som när Tilly checkade bakom JJJKK mot Antonius. Det var allt, nu fortsätter jag. Rullen: $12.05 Hahahahahah:mrgreen: Citera
Drunken_Penguin Postad 14 Maj , 2008 Rapport Postad 14 Maj , 2008 Jag sitter på Cutoff med K9 i ruter. Jag raisar till 0.16 varpå Knappen synar. Flop A 8 4, 8 & 4 i ruter. Jag C-Bettar pot varpå knappen synar. Turn ruter J. (Nötflush) Yes! Hela $1.14 tänker jag. Man blir ju lite nyfiken på varför du kallar kunghög flush för nötflush. Eller ska handen vara A9 ruter? Lycka till! Inte långt kvar nu! Citera
KajKamel Postad 14 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2008 Man blir ju lite nyfiken på varför du kallar kunghög flush för nötflush. Eller ska handen vara A9 ruter? Lycka till! Inte långt kvar nu! Du har en poäng där Drunken! Klockan var nog lite för mycket. Får väl försvara mig med att 7 hög flush ofta är nuts på den här nivån. Sitter och kör lite nu, sjukt trist, har redan tröttnat. Men jag SKA ta mig igenom detta. Blev precis utdragen med floppad nötflush, den här gången A hög. Återkommer om ett tag med dagens resultat. Citera
KajKamel Postad 14 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2008 13/5 - +4.39 14/5 - -3.74 Pallar inte, 2 set, all in på flop, utdragen båda gångerna, sista gången rättvist mot AA som rivrade sin 2 outare. Är nere på dryg startstack igen och känner att denna dag/natt inte kommer att gå bra. Sätter mig och lirar någon turre på Stars. Start 13/5 -08: $10 Start idag: $14.39 Slut idag: $10.65 Resultat: -3.74 Till Mål: $99.989.35 Citera
BruceBoa Postad 14 Maj , 2008 Rapport Postad 14 Maj , 2008 Tilten kommer smygande? losat 3,74 idag.. blir tufft o somna inatt för dig om du inte hittar stor plusset snart ;D Citera
KajKamel Postad 15 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2008 Tilten kommer smygande? losat 3,74 idag.. blir tufft o somna inatt för dig om du inte hittar stor plusset snart ;D Hehe, korrekt. Citera
FredrikDenStore Postad 15 Maj , 2008 Rapport Postad 15 Maj , 2008 Att du orkar, finns andra saker du kan ha som hobby. Odla chilli tex. GL tror du dock du kommer tröttna! Citera
Larzzon67 Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 Hur gick det? Utan att veta kan jag med stor säkerhet säga att det gick åt helvete.. Citera
Haslo Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 Utan att veta kan jag med stor säkerhet säga att det gick åt helvete.. Haha ja eller så dyker han upp med ett inlägg om 1 månad eller så och visar att han e klar:roll: Citera
Recommended Posts