Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer en hand från svs 1/2. FI hade raisat mig ett par gånger tidigare vid c-bets. Vad ska man göra på turn och bör jag spela handen annorlunda tidigare . Stats på honom står längst ner.

***** Hand History for Game 693233197 *****

$200 NL Texas Hold'em - Monday, May 12, 22:03:22 ET 2008

Table Britta 81 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: jeppah ( $127.33 )

Seat 2: Leinno ( $602.11 )

Seat 3: jynte_gibb ( $368.67 )

Seat 4: Baloo^ ( $250.64 )

Seat 5: Bethany ( $212.23 )

jynte_gibb posts small blind [$1].

Baloo^ posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ 8d 8s ]

Bethany folds.

jeppah folds.

Leinno raises [$8].

jynte_gibb folds.

Baloo^ calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 4s, 7s, 4c ]

Baloo^ bets [$12].

Leinno raises [$28].

Baloo^ calls [$16].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

Baloo^ checks.

Leinno bets [$44].

What to do? Killen hade för övrigt 22/10/12(!) på 90 händer. Nånting måste blivirt fel med hans AF men så var det iaf

Postad

det är alltså en donkbet du gör, inte en cbet, så behöver inte säga så mycket...

turn kan mycket väl ha träffat han, dock är din hand rätt face-up även om den är högst upp i dina range typ. spelstil (din/han), reads får avgöra...

position is the shit...

Postad

Hur menar du när du säger att hans hand är högst upp i hans range?

Som svar till ni som undrade ang. "donkbettet" som strater skrev, han menar att det ser sjukt fiskigt ut att betta rakt in i agressorn efter att ha synat pre. Det blir liksom svårt att balansera, vilka andra händer synar du med pre som blir nöt på flopp och som du bettar rakt in i fi med? Du vill ju att fi ska cb:etta in i dina nötter efter han visat aggression pre. Genom att totalt ändra på detta och betta in i aggressorn med svaga händer så blir ditt spel transparent och jävligt donkigt. Framförallt blir det jävligt svårbalanserat.

Postad

jag menade ingenting, bara påpekade att hans kommentar "FI hade raisat mig ett par gånger tidigare vid c-bets" och hans donkbet (må vara ett laddat ord, men det är ändå ordet för det, oavsett om det i sammanhanget är bra eller ej imo ^^) säger därmed ingenting.

angående hur högt upp hans hand är i hans handrange så beror det väl lite på, men har svårt att se att han lirar på detta sätt med typ 77 eller 44 eller JJ och därmed lämnas väl möjligt endast ax-aq kvar men de är väl rätt tveksamma...

Postad

När du donkar in mot aggressorn så tolkar h*n

(om spelaren är någorlunda bra) att du har en hand

som du tror är bäst eller bluffar.

Det sämsta du kan göra mot en aggro fi är att donka där

eftersom det blir väldigt lätt att pusha bort dig på turn/river.

Att donka ut är riktigt fiskigt, specielt på lägre nivåer där average

spelaren spelar sina händer rakt ut.

Jag antar att du betar där för information samt att få fi

att lägga sina sämre händer som gör att du missar värde.

Du kommer bli raisad där säkert 4/5 av en aggresiv FI och då blir

det svårt att spela vidare handen om det kommer överkort.

Postad

Du leder ut mot en lag Fi som har höjt pre för att du vill ha omslag. I så fall är det ingen fråga, bara att dega på floppen/alt ordentligt 3bet pre...sen dega floppen

men denna Fi är inte så lös om hans stats är korrekta, så din fråga blir bluff eller ej

Postad
det är alltså en donkbet du gör, inte en cbet, så behöver inte säga så mycket...

turn kan mycket väl ha träffat han, dock är din hand rätt face-up även om den är högst upp i dina range typ. spelstil (din/han), reads får avgöra...

position is the shit...

Jag är medveden om att det inte är något c-bet jag gör i det här fallet, tyckte ändå att den infon kunde vara av något värde:rolleyes:

Anledningen till att jag la upp den här handen är att jag var så missnöjd med mitt eget spel men kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var som gick fel. Det är som du och någon fler anmärker på att positionen i den här handen är sjukt viktig. Dock vidhåller jag att hans stats var något vilseledande:-P

Postad

Jag antar att du betar där för information samt att få fi

att lägga sina sämre händer som gör att du missar värde.

Du kommer bli raisad där säkert 4/5 av en aggresiv FI och då blir

det svårt att spela vidare handen om det kommer överkort.

Jag håller med det du säger att handen blir väldigt svårspelad när han raisar. Samtidigt missar jag som du säger värde i och med jag inte låtar honom c-beta tom. Som det blev nu tycker jag att det är en ganska klar fold på turn men det leder oss till frågan om det ens var någon idé att bara syna flop. Då mer än halva kortleken är överkort för min 88 blir det en väldigt obekväm situation när jag inte alls vet hur stark hans hand är.

Postad
Jag är medveden om att det inte är något c-bet jag gör i det här fallet, tyckte ändå att den infon kunde vara av något värde:rolleyes:

Anledningen till att jag la upp den här handen är att jag var så missnöjd med mitt eget spel men kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var som gick fel. Det är som du och någon fler anmärker på att positionen i den här handen är sjukt viktig. Dock vidhåller jag att hans stats var något vilseledande:-P

hans stats är väl inte särskilt vilseledande då det är ganska uppenbart att dom är tokfel då ingen i hela pokervärlden kör 20/10/12...

Postad
hans stats är väl inte särskilt vilseledande då det är ganska uppenbart att dom är tokfel då ingen i hela pokervärlden kör 20/10/12...

Jasså? jag som trodde att det var vanligt...

Postad

fold, han semibluffar dig med alla A-hander pa flop och varderaisar manga hander som har dig krossad. Pa turn ar du fortfarande krossad av hans hander som krossar dig aven och jattemanga av hans flop-semibluffar har traffat.

Postad

När fi betar in i mig när jag raisat pre så är det rr som gäller, iaf för mig 80% av ggr.

Spelet av fi känns standard.

Vad sätter du fi på eftersom du synar han rr?

Jagar du en 10% eller vad är planen?

Postad
När fi betar in i mig när jag raisat pre så är det rr som gäller, iaf för mig 80% av ggr.

Spelet av fi känns standard.

Vad sätter du fi på eftersom du synar han rr?

Jagar du en 10% eller vad är planen?

Jag vet faktiskt inte exakt som var planen:P trodde dock att jag hade honom på floppen då han hade gjort flera liknande moves tidigare. men i och med min call på floppen blir handen direkt väldigt svår att spela en vettig fortsättning med.

Några förslag på hur ni skulle spelat handen? ändå från pre

Postad

Om han nu är väldigt aggresiv så reraisa fler händer mot

honom än syna ur position.

Om du nu tror att han är tom så checkraisa flopp och omvärdera

turn om du får syn.

När du donkar in så betyder det ofta att du vill ha handen till

showdown eftersom du´tror den är bäst men då är ett donkbet

det sämsta du kan göra.

Donka heldre ut med en bra hand mot liknande spelare.