Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Heccatac är i min uppfattning en solid spelare, hans stats är 24/18/2.5

scrondog verkar vara en ok spelare mer, eller mindre, med statsen 23/14/1.7

har annars inte spelat särskilt mycket mot någon av dom.

Hand #52997951-10214 at Bovill (No Limit Hold'em)

Started at 12/May/08 17:19:03

aabye625 is at seat 0 with $156.

Hecattac is at seat 1 with $416.

SiLi27 is at seat 2 with $581.55.

jdftkd is at seat 3 with $420.40.

HERO is at seat 4 with $394.

scrondog is at seat 5 with $445.20.

The button is at seat 5.

aabye625 posts the small blind of $2.

Hecattac posts the big blind of $4.

aabye625: -- --

Hecattac: -- --

SiLi27: -- --

jdftkd: -- --

HERO: 6s 8s

scrondog: -- --

Pre-flop:

SiLi27 folds. jdftkd folds. HERO raises to

$14. scrondog calls. aabye625 folds. Hecattac

calls.

Flop (board: 4s Kc 8c):

Hecattac checks. HERO bets $32. scrondog

calls. Hecattac calls.

Turn (board: 4s Kc 8c 8h):

Hecattac bets $120. HERO vafan!???

Postad
Finns det verkligen mycket luft i hans distribution? Han synar ett bet + syn på flopp med inget?

det var det jag tänkte skriva också, frågan är om han floatar med air på flop där, ur pos mot 2 spelare.

samtidigt som jag har svårt att tro att han skulle välja att ta en syn med bara par i åttor heller.

Postad
det var det jag tänkte skriva också, frågan är om han floatar med air på flop där, ur pos mot 2 spelare.

samtidigt som jag har svårt att tro att han skulle välja att ta en syn med bara par i åttor heller.

Håller också med om att han inte borde ha någon 8.

Postad

I mina ögon är inte det här särskilt enkelt, och det finns en hel del han kan ha. Toppar, kåk, eller högre triss är väl vad som känns troligt för en solid spelare. Hur som helst står pekar allt på höj eller lägg, att bara syna finns inte, då någon av de två med stor säkerhet sitter på ett färgdrag.

Jag skulle ha svårt att släppa trissen här, och gjort en min-höjning för att dels skydda min hand och dels se vad dom andra gör. Får du syn från en eller båda kan du vara ganska säker på att du är slagen, blir du återhöjd är du slagen redan nu. Får du syn, en klöver kommer på rivern, och det blir någon action vet du att du är slagen.

Postad
I mina ögon är inte det här särskilt enkelt, och det finns en hel del han kan ha. Toppar, kåk, eller högre triss är väl vad som känns troligt för en solid spelare. Hur som helst står pekar allt på höj eller lägg, att bara syna finns inte, då någon av de två med stor säkerhet sitter på ett färgdrag.

Jag skulle ha svårt att släppa trissen här, och gjort en min-höjning för att dels skydda min hand och dels se vad dom andra gör. Får du syn från en eller båda kan du vara ganska säker på att du är slagen, blir du återhöjd är du slagen redan nu. Får du syn, en klöver kommer på rivern, och det blir någon action vet du att du är slagen.

:oops: :oops: :oops:

Syn lär ju vara det överlägset bästa alternativet här. Syna/push på river obv.

Postad
Jag har ingen aning. Jag har blivit idiotförklarar hela dagen, det är nog bäst jag lägger av med poker.

Vill inte vara taskig men av vad jag sett dig skriva borde du verkligen överväga ditt eget råd. Om du är plussande är du ett levande bevis på att varians i högsta grad existerar.

Postad
Vill inte vara taskig men av vad jag sett dig skriva borde du verkligen överväga ditt eget råd. Om du är plussande är du ett levande bevis på att varians i högsta grad existerar.

Du kan ju själv blanda dig i diskussionerna och motivera varför du tycker annorlunda?

Postad

Känns det inte lite som ett färgdrag som chansar på att han kan reppa 8'an och om han misslyckas och bara får syn har han outs? Kanske är långsökt men jag skulle i alla fall inte kunna folda här.

Med 44 borde han väl inte beta ut så där mot två spelare utan snara försöka sig på checkraise eller låta någon fiska in färgen. Så antingen steksyn som punk skriver eller få in degen så slipper man bita sig i näven när det kommer en klöver på river :/

Kanske överdrivet optimistisk handanalys att sätta fi på färgdrag men känns som något jag själv kunde gjort (och är ett rätt dåligt spel).

Postad
Känns det inte lite som ett färgdrag som chansar på att han kan reppa 8'an och om han misslyckas och bara får syn har han outs? Kanske är långsökt men jag skulle i alla fall inte kunna folda här.

Med 44 borde han väl inte beta ut så där mot två spelare utan snara försöka sig på checkraise eller låta någon fiska in färgen. Så antingen steksyn som punk skriver eller få in degen så slipper man bita sig i näven när det kommer en klöver på river :/

Kanske överdrivet optimistisk handanalys att sätta fi på färgdrag men känns som något jag själv kunde gjort (och är ett rätt dåligt spel).

Fast det är ju två stycken, där vilken som helst, eller båda, kan sitta på ett färgdrag, och det är därför jag är tveksam till just syn och hellre ser en höjning.

Postad
Du kan ju själv blanda dig i diskussionerna och motivera varför du tycker annorlunda?

Har tidigare skrivit hur jag tycker handen bör spelas. Du synar för att du förmodligen leder och för att fi ofta kommer skjuta tom på river.