Bubblan Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Han skojar inte. Han är min mainsource för electro. Finns endel som är sjukt jävla bra. Okej. Ja det tror jag säkert. Men ingenting går upp mot riktiga instrument och riktig sång. Dock är det allra mesta så jävla förvrängt nuförtiden... Citera
Kontextus Postad 12 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2008 Okej. Ja det tror jag säkert. Men ingenting går upp mot riktiga instrument och riktig sång. Dock är det allra mesta så jävla förvrängt nuförtiden... Angående förvrängningar så hatar jag när de låter som smurfar i en låt som faktiskt tycks vara seriöst menad. Förstår ni vad jag syftar på? Det brukar vara en man med fin vanlig röst som sjunger sentimentalt om någonting och så kommer en fånig jävla smurfröst in emellan eller som akompanjemang. Jag har även svårt för när sångaren använder ett elektroniskt röstvibrato i sina smörsånger (oftast MTV-amerikaner). För allvarligt talat, hur många tycker att det låter coolt nuförtiden? Det är en förlegad effekt som kanske var häftigt 1989. Citera
Kontextus Postad 12 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2008 Vad skönt mycket hat det finns i forumet mot den värsta radiodyngan . Jag skulle vilja bilda en marschformation och starta en revolution mot musikbolagens ständiga terror. KAMRATER!! DET ÄR DAGS ATT SÄGA STOPP OCH DET NU!!! Citera
KingCosmoKramer Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Vad skönt mycket hat det finns i forumet mot den värsta radiodyngan . Jag skulle vilja bilda en marschformation och starta en revolution mot musikbolagens ständiga terror. KAMRATER!! DET ÄR DAGS ATT SÄGA STOPP OCH DET NU!!! Min pappa skulle ställa sig först i kön. Citera
Hakflem Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Vad skönt mycket hat det finns i forumet mot den värsta radiodyngan . Jag skulle vilja bilda en marschformation och starta en revolution mot musikbolagens ständiga terror. KAMRATER!! DET ÄR DAGS ATT SÄGA STOPP OCH DET NU!!! Jag hakar på. Citera
kraclob Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Ni är medvetna om att ni inte MÅSTE lyssna på radio eller se på MTV? Ja det finns sjukt många band där ute som inte förtjänar sina minuter i rampljuset för 5 öre, men då är det bara att ignorera skiten. Själv var det flera år sen man lyssnade på radio(hört några min hit och dit med det har väll alla?). Dags att ni taggar ner innan jag drar fram det fina Svenska Avundsjukan kortet som alltid gör succé på pf Citera
Kontextus Postad 12 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2008 Kan ni höra standaren fladdra och tusentals stövlar dåna mellan husväggarna? Symbolen är en gul överstruken Blunt mot blå bakgrund. - MOT RADIO RIX!! Citera
Cashster Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 OT Foo Fighters suger EJ. Riktigt bra rock faktiskt. +1 Enda bandet som är sjukt stora och sjukt jävla bra i dagsläget, och som hela tiden leverar. Dave Grohl och Foo Fighters för rocken in i 2000-talet! Citera
SuperAnton Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 Vad skönt mycket hat det finns i forumet mot den värsta radiodyngan . Jag skulle vilja bilda en marschformation och starta en revolution mot musikbolagens ständiga terror. KAMRATER!! DET ÄR DAGS ATT SÄGA STOPP OCH DET NU!!! Jag tror inte det finns någon "musikintresserad" som enbart lyssnar på "radiodynga". Det är väldigt lätt musik och passar bra för folk som står och knegar varje dag. Man orkar kanske inte med Syd Barrett eller Tim Buckley när man står där vid "bandet". Du kan heller inte säga att mainstream = dåligt. Musiken blir inte dålig för att den blir känd och fler personer lyssnar på den. Citera
AdslVerbe Postad 12 Maj , 2008 Rapport Postad 12 Maj , 2008 stör mig otroligt mycket på The pack, hur kan man göra så dålig musik? Bra att du då ofrivilligt så gott som aldrig behöver lyssna på dem. Citera
starsonmars Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Vet inte riktigt, finns väl en hel jävla del men såhär rakt av så går väl 50 cent och alla andra fag-mainstream-rappare bort ganska hårt.. Citera
AdslVerbe Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Räcker att tänka på dem för att bli psykad.Du tycker de är bra? Aldrig hört dem tills nu . Just därför tycker jag inte så synd om dej;-). Värre då med den där Blunt. Kollegorna lyssnar gärna på Mix Megapol på dagarna. Den där Ågren eller vad han heter spelar ju för fasen Blunt 3ggr i timmen och har så gjort i 2 år. Gubben ger sej fasen inte . Citera
Weedobooty Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Alla turkiska bidrag i svenska melodifestivalen. Och Iron Maiden. Jag gillar rock, men Maiden är i mitt tycke ett talanglöst band med dåliga låtar. Deras gitarrsolon är patetiska skalövningar som hör hemma på en nybörjarkurs för gitarrister. Citera
Snabelguy Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Bra tråd. Hoppas över några av de mer uppenbara grejerna ni redan droppat. Har generellt genom åren stört mig mycket på - Gitarrsolon av den klassiska typen - Reggae, i synnerhet herr Marley eftersom han är den jag tvingas höra mest - U2 - Queen Omg omg omg omg... U2 är ju den bästa gruppen ever! Citera
Tottyville Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Omg omg omg omg... U2 är ju den bästa gruppen ever! Att förneka U2s storhet är ju bara sinnesjukt. Dom är riggat bra. Citera
hnat Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 lala lala lala la lala lala lala Alla plockar blommor, blommorna på marken Och alla får, lägga sig var dom vill i parken Alla klappar takten, dansar ut på ängen Och alla får, sjunga lalala i refrängen Vi är som fiskar, fiskar som viskar Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Under alla kläder, barfota i solen Sommarvind, du är våt och jag är törstig Vi är som fåglar, fåglar som frågar Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vi är som blommor, blommor som blommar Vi är som svanar, svanar som talar Vi är som ålar, ålar som vrålar Vi är som fiskar, fiskar som viskar Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala" Vad ska vi göra? Varför ska vi tänka? Vi behöver bara sjunga "la lala lala lala” La lala lala lala la lala lala lala Citera
MJ Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Ja Håkan Hellström handlar mest om att tjejer tycker han är gullig och sådär skönt partygalen för sjunga kan han som sagt inte. Texterna är oftast väldigt flummiga och mest anpassade för folk som bor i Göteborg. En långlivad innefluga som borde vara över nu. Klockren analys. Not! Det handlar om musik som kommer leva hur länge som helst. För folk utan hjärna kommer text med hjärna alltid uppfattas som "flum". Är helt säker på att du har risig filmsmak också. Citera
Kontextus Postad 13 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2008 Jag tror inte det finns någon "musikintresserad" som enbart lyssnar på "radiodynga". Det är väldigt lätt musik och passar bra för folk som står och knegar varje dag. Man orkar kanske inte med Syd Barrett eller Tim Buckley när man står där vid "bandet". Du kan heller inte säga att mainstream = dåligt. Musiken blir inte dålig för att den blir känd och fler personer lyssnar på den. Med mainstream syftar jag på slätstruken och tråkig "radiopop" a la Madonna, Brittney Spears, Erik Gadd, We are from Barcelona o s v o s v. Den personliga smaken avgör givetvis vad som är slätstruket men generellt sett så är det konventionell musik som inte sticker ut på något sätt och som ofta upprepas i det oändliga i P3 och Radio RIX m.m. Utan de stora rika skivbolagens uppbackning så hade många kändisars låtar aldrig haft en chans att spelas så många gånger. Både Michael Jackson och Madonna har "gjort" riktigt trista och kompetenslösa låtar som ändå har använts som hjärntvättsubstans i radio under månader bara för att de är världskändisar med miljontals fans. Jag är så trött på att bara en viss sorts artister spelas i de kommersiella kanalerna trots att det finns väsentligt bättre musik som inte får en chans. Det finns mycket vacker och cool synthmusik men den musikstilen spelas så sällan i radio att många ungdomar inte ens känner till dess existens. Varför inte variera istället för att tråka ut? Citera
Kontextus Postad 13 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2008 Aldrig hört dem tills nu . Just därför tycker jag inte så synd om dej;-). Värre då med den där Blunt. Kollegorna lyssnar gärna på Mix Megapol på dagarna. Den där Ågren eller vad han heter spelar ju för fasen Blunt 3ggr i timmen och har så gjort i 2 år. Gubben ger sej fasen inte . Pure terror Citera
Kontextus Postad 13 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2008 Cher Ja hon är nog fanken värst av dem alla. Jag står bara inte ut med hennes röst och låtarna är fruktansvärt mainstream. Särskilt jobbig är hennes "Believe" Citera
Kontextus Postad 13 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2008 Klockren analys. Not! Det handlar om musik som kommer leva hur länge som helst. För folk utan hjärna kommer text med hjärna alltid uppfattas som "flum". Är helt säker på att du har risig filmsmak också. Jag stör mig inte jättemycket på honom men han är tveklöst en tillfällig innefluga och knappast någon legendar i svensk musikproduktion. Ifall du anser att killen har sångröst så bryr jag mig inte om fler kommentarer från dig . Jag var medveten om att jag skulle trampa en o annan på tårna ifråga om Håkan men jag står för vad jag tycker. Om hans texter skulle framföras av en artist med behaglig och välljudande röst så hade jag nog tyckt att det varit rätt okej. Citera
Recommended Posts