Gå till innehåll

Z_anka - tänkte coacha nån stackare gratis:)


Pokermannen_

Recommended Posts

  • Svars 243
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

skönt att du varit igång iaf. trodde du lagt ner :)

kom igen bara, vegas nästa sommar :)

 

Ja visst är det skönt;) ingen fara med mej, jag har bara fokuserat på mitt spel otroligt mkt och itne varit inne här alls nästan:P

jag kör iaf nl200 varvat med nl100 nu, vill jämna ut swingsen lite. men det är sjukt vad jag har börjat krossa nl100 nu, känns sjukt stört bra.

Hur går det för dej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst är det skönt;) ingen fara med mej, jag har bara fokuserat på mitt spel otroligt mkt och itne varit inne här alls nästan:P

jag kör iaf nl200 varvat med nl100 nu, vill jämna ut swingsen lite. men det är sjukt vad jag har börjat krossa nl100 nu, känns sjukt stört bra.

Hur går det för dej?

 

Måste kännas att du går framåt iaf. skönt. ja tog ut min rulle efter diverse strul och satte in väldigt lite på en ny sajt där ja har bättre deal så ny bygger jag där. det är euro så ja kör NL50, vill gärna bygga bra så ja kan börja fokusera på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste kännas att du går framåt iaf. skönt. ja tog ut min rulle efter diverse strul och satte in väldigt lite på en ny sajt där ja har bättre deal så ny bygger jag där. det är euro så ja kör NL50, vill gärna bygga bra så ja kan börja fokusera på spelet.

 

Ja absolut, jag hade en lektion med Andrew Seidman, som lirar 10/20 på fulltilt.

Sjukt stabil kille alltså, han matade mej med info i 1.5h :)

Okej segt att behöva kliva ner, men det gäller att inte ge upp eller så utan bara fortsätta att försöka förbättra sitt spel, då kommer degen börja trilla in ska du se:P

Ett tips är att beställa tommy angelos bok ifrån http://www.tommyangelo.com sjukt bra!! det bästa jag läst på länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja absolut, jag hade en lektion med Andrew Seidman, som lirar 10/20 på fulltilt.

Sjukt stabil kille alltså, han matade mej med info i 1.5h :)

Okej segt att behöva kliva ner, men det gäller att inte ge upp eller så utan bara fortsätta att försöka förbättra sitt spel, då kommer degen börja trilla in ska du se:P

Ett tips är att beställa tommy angelos bok ifrån http://www.tommyangelo.com sjukt bra!! det bästa jag läst på länge!

 

Hehe jo ja såg det. 200dollar. är nog vettig om man satsar på det? jo lite segt men skönt att NL50 euro är nästan samma som NL100dollar rent pengamässigt.

jaså okey, ja jag får väl kolla upp den boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo ja såg det. 200dollar. är nog vettig om man satsar på det? jo lite segt men skönt att NL50 euro är nästan samma som NL100dollar rent pengamässigt.

jaså okey, ja jag får väl kolla upp den boken.

 

Ja verkligen, jag ska nog fortsätta få hjälp av honom ett par ggr i månaden ett tag framöver, otroligt bra:P

Ja den handlar inte om vanliga poker-bok-saker utan är mer åt psykologihållet, men lättskrivet. typ om tilt osv.. massa bra saker! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sådär, Juli är snart slut och jag är upp typ 25ink eller liknande, vet inte riktigt..

så. Maj till juli + ca 85 inköp.´.. vilket får vara helt okej.. och jag diskuterade saken med min coach idag och han sade nått i stil med att om jag inte gick upp på nl200 nu då jvlar;)

så augusti, nl200 here we go. känner mej rätt bekväm dr ändå och hoppas på att få en bra start. Det borde inte vara några större problem, spec inte om jag får ett par till lektioner under månadens gång heller.

 

En sak jag lärde mej igår är att inte överbetbluffa allin på nl100. dock.

värdebeta med överbet på river funkar utmärkt:) (kostade 400 igår att lära mej det men whatever;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 1094165358 *****

$100.00 NL Texas Hold'em - Tuesday, July 29, 09:13:50 2008

Table Quispamsis (Real Money)

Seat 10 is the button

Seat 1: SngDonk123 ( $120.50 )

Seat 3: MYNAMEISDEA ( $97.00 )

Seat 5: LiMpPoP0 ( $113.00 )

Seat 6: kexchoklads ( $227.22 )

Seat 8: DoNotFeedTheFish ( $155.93 )

Seat 10: Hero ( $132.30 )

SngDonk123 posts the small blind [$0.50].

MYNAMEISDEA posts the big blind [$1.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ad Kd ]

LiMpPoP0 folds

kexchoklads folds

DoNotFeedTheFish raises [$3.50]

Hero calls [$3.50]

SngDonk123 folds

MYNAMEISDEA folds

** Dealing Flop ** [ Kh, 4s, 7h ]

DoNotFeedTheFish bets [$6.00]

Hero raises [$21.00]

DoNotFeedTheFish calls [$15.00]

** Dealing Turn ** [ 5h ]

DoNotFeedTheFish checks

Hero checks

** Dealing River ** [ 9c ]

DoNotFeedTheFish checks

Hero bets [$55.00]

DoNotFeedTheFish calls [$55.00]

Hero wins $157.50 from main pot

DoNotFeedTheFish shows [Kc Tc ]

 

så ska man göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 1094165358 *****

$100.00 NL Texas Hold'em - Tuesday, July 29, 09:13:50 2008

Table Quispamsis (Real Money)

Seat 10 is the button

Seat 1: SngDonk123 ( $120.50 )

Seat 3: MYNAMEISDEA ( $97.00 )

Seat 5: LiMpPoP0 ( $113.00 )

Seat 6: kexchoklads ( $227.22 )

Seat 8: DoNotFeedTheFish ( $155.93 )

Seat 10: Hero ( $132.30 )

SngDonk123 posts the small blind [$0.50].

MYNAMEISDEA posts the big blind [$1.00].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ad Kd ]

LiMpPoP0 folds

kexchoklads folds

DoNotFeedTheFish raises [$3.50]

Hero calls [$3.50]

SngDonk123 folds

MYNAMEISDEA folds

** Dealing Flop ** [ Kh, 4s, 7h ]

DoNotFeedTheFish bets [$6.00]

Hero raises [$21.00]

DoNotFeedTheFish calls [$15.00]

** Dealing Turn ** [ 5h ]

DoNotFeedTheFish checks

Hero checks

** Dealing River ** [ 9c ]

DoNotFeedTheFish checks

Hero bets [$55.00]

DoNotFeedTheFish calls [$55.00]

Hero wins $157.50 from main pot

DoNotFeedTheFish shows [Kc Tc ]

 

så ska man göra.

 

haha cpeline, men jag gillar den av nån anledning, men varför så big på rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, Juli är snart slut och jag är upp typ 25ink eller liknande, vet inte riktigt..

så. Maj till juli + ca 85 inköp.´.. vilket får vara helt okej.. och jag diskuterade saken med min coach idag och han sade nått i stil med att om jag inte gick upp på nl200 nu då jvlar;)

så augusti, nl200 here we go. känner mej rätt bekväm dr ändå och hoppas på att få en bra start. Det borde inte vara några större problem, spec inte om jag får ett par till lektioner under månadens gång heller.

 

En sak jag lärde mej igår är att inte överbetbluffa allin på nl100. dock.

värdebeta med överbet på river funkar utmärkt:) (kostade 400 igår att lära mej det men whatever;) )

 

Fi fan mannen, gg gl wp! hoppas du tankar sönder nl200. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha cpeline, men jag gillar den av nån anledning, men varför så big på rivern?

 

Hehe jag har börjat syna AK AQ QQ pre när det sitter någon som brukar 3beta relativt mkt i blindsen, nu gjorde han ju inte det i den här handen så min han är verkligen under-representerad preflopp, killen på CO är inte bra ska ju tilläggas, men faktum är att han sätter ju inte mej på färgen troligtvis , jag sätter inte honom på färgen då han checkar turn ( ofta slevar dom ju in om dom har nötfärgdraget på flopp så när han inte höjer turn för att skydda en låg färg, eller ett set för den delen, då är hans range mer eller mindre top par eller luft tror jag... ) så, om jag gör en klassisk värdebet här 75% eller liknande då kommer han ha ett beslut om jag har färgen eller om jag bluffar right? jaha men om jag ställer in då, för det första ser det ju sjukt bluffig ut och då han har samma beslut mer eller mindre.. iaf tror han det på nl100:D

 

edit: jag såg just att jag inte ställde in men överbet iaf:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legheliel :D

Lirar NL100 på iPoker just nu.

 

okej stabilt:P ska kolla upp om jag har nån note osv på dej när jag är på andra dattan"!

 

okej jag kan väl outa mitt nick då, folk kommer säkert inte tro mej för dom som spelar mot mej när jag är lite speewy kommer knappast tro att jag plussat så mkt 85bi:P

 

DontMessItupBabe

 

Är det någon som spelat mot mej? kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...