håll.i.hatten Postad 10 Maj , 2008 Rapport Postad 10 Maj , 2008 Vad är egentligen "main event" i turneringar? Jag kan anta vad det är, men skulle gärna vilja få ett säkert svar T ex när jag laddade ner en säsong av WSOP var ungefär hälften av episoderna från main event. Citera
håll.i.hatten Postad 10 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2008 Jo jag förstår det. Men jag ville gärna ha ett lite mer beskrivande svar. Vad är inte huvud event'et? Små sido turneringar med ett bord? Eller är main event det som spelas när alla kvalat in och själva turneringen börjar? Citera
Dionysos Postad 10 Maj , 2008 Rapport Postad 10 Maj , 2008 helt sonika det största eventet. huvudeventet. det som alla vill spela. Citera
håll.i.hatten Postad 10 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2008 helt sonika det största eventet. huvudeventet. det som alla vill spela. Jaha men vad är INTE main event i en turnering då? Jag vet det låter så jääääävla dumt, men men. Citera
Dionysos Postad 10 Maj , 2008 Rapport Postad 10 Maj , 2008 Jaha men vad är INTE main event i en turnering då? Jag vet det låter så jääääävla dumt, men men. i tex WSOP så finns massor med events med olika inköp. bla Omaha turneringar, HORSE och lite annat. Olika inköp och olika spel. Main Event är det som är mest uppmärksammat, det som (oftast) kostar mest och spelas i allmänhet i holdem. Citera
Kotoryu Postad 10 Maj , 2008 Rapport Postad 10 Maj , 2008 Jaha men vad är INTE main event i en turnering då? Jag vet det låter så jääääävla dumt, men men. WSOP består av ett stort antal turneringar som genomförs under en dryg månad. Det spelas Texas NL och FL, Omaha, Stud och mycket annat. Main event spelas mot slutet av WSOP i Texas No Limit. Besvarar det din fråga? http://www.worldseriesofpoker.com/tourney/tourneydetails.asp?groupid=411 Citera
wyyyxz Postad 10 Maj , 2008 Rapport Postad 10 Maj , 2008 Jaha men vad är INTE main event i en turnering då? Jag vet det låter så jääääävla dumt, men men. WSOP består av 55 olika event varav ett är Main Event. Alltså är övriga inte Main Event. http://www.worldseriesofpoker.com/tourney/tourneyDetails.asp?groupID=411 EDIT: Doh! Citera
håll.i.hatten Postad 10 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2008 WSOP består av ett stort antal turneringar som genomförs under en dryg månad. Det spelas Texas NL och FL, Omaha, Stud och mycket annat. Main event spelas mot slutet av WSOP i Texas No Limit. Besvarar det din fråga? http://www.worldseriesofpoker.com/tourney/tourneydetails.asp?groupid=411 Ok då är jag med, tackar för ett bra svar wyyyxs också. Då är det samma sak med lite mindre turneringar också antar jag. Citera
jm_j Postad 10 Maj , 2008 Rapport Postad 10 Maj , 2008 EDIT: DOH, andra som hann före med svaret... Jaha men vad är INTE main event i en turnering då? Jag vet det låter så jääääävla dumt, men men. Oftast är det lite billigare turneringar innan den dyrare "Main event" som t.ex. $1000-5000 innan och $10000 för huvudturneringen i WSOP. Fast det har blivit lite snurrigare i år när man har "main event" på andra pokerformer än NLT också; men den dyraste på alla är den man får titeln av / är main event. Ge mig en drink... Minst 10st till mig... min minimiförbrukning när det är så här varmt... Citera
håll.i.hatten Postad 10 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2008 jim_j: nejdå, du kom med lite mer info ändå, så det skadade inte ) tackar. Citera
håll.i.hatten Postad 11 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2008 greywolf skaffa ett jobb så du slipper sitta och spamma skit i noob-trådar här på forumet hela nätterna. Var det här verkligen det mest intressanta du hittade på hela dagen? Citera
håll.i.hatten Postad 11 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2008 Oj nu kom pokerkompisarna till undsättning, ta-ta-taaaa! Citera
Ängeln17 Postad 11 Maj , 2008 Rapport Postad 11 Maj , 2008 Städat och låst tråden då OP redan fått svar. Att nervärdera någon för att denna ställer en fråga där svaret för många är självklart är enbart patetiskt och empatilöst. Citera
Recommended Posts