Gå till innehåll

Sajter utan grinders


dieselmotorn

Recommended Posts

Är en nybörjare som spelat poker i ca 2 mån. Började med freerolls, fortsatte med SnG och kör nu lite cashgame på mikronivå på unibet, 0.05/0.10€. Har stadigt jobbat mig lite lite plus men jag tycker att jag spelar rätt bra (har läst massa sannolikhetsteori på universitetsnivå, plus att jag läst lite pokerböcker och har lärt mig av min bror som drar in lite deg på poker) och borde gå mer plus. Varje gång jag loggar in så är det samma personer som sitter vid alla bord, dessa är förvisso inga stjärnor men det är ju inte heller jag så det är inte så lätt att plussa. Därför funderar jag på att byta sajt. Är det någon som har något bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag har ett tips. Om du fortfarande är på relativt låga nivåer är det inte särskilt många grinders på Svenska Spel. Där kan du nog bygga lite rulle, och dessutom till förmånligt låg rake. Helt grinderfritt blir det ingenstans, så du får försöka vänja dig.

 

Rätta mig om jag har fel, och lycka till med spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Grinders" på dessa nivåer ska du spöa lätt i alla fall. Blir väl bra träning om inte annat. Kan du inte slå den nivån ska du inte spela poker.

Den här typen av HELIDIOTISKA inlägg ser man allt för ofta.

 

Killen har spelat poker i 2 månader ffs. Betydligt mycket mindre än dom absolut flesta på tex Svs 0,5/1.

 

Du begär att han lätt skall spöa grinders som Kungrikard, yxhugg mf. Annar skall han lägga ner pokern :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Grinders" på dessa nivåer ska du spöa lätt i alla fall. Blir väl bra träning om inte annat. Kan du inte slå den nivån ska du inte spela poker.

 

lol, sämsta 'jag ska spela dryg vinnande spelare och ser ner på dig som fan, snälla tyck jag är ball' kommentaren hittills.

 

Bygg rulle var du vill egentligen... det ligger faktiskt något i vad han säger, grindersarna på den nivån är inte så tuffa och setminar för det mesta bara.

Har du lite vilja och ork så kommer du blåsa förbi nivån på nolltid om du bara lägger manken till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här typen av HELIDIOTISKA inlägg ser man allt för ofta.

 

Killen har spelat poker i 2 månader ffs. Betydligt mycket mindre än dom absolut flesta på tex Svs 0,5/1.

 

Du begär att han lätt skall spöa grinders som Kungrikard, yxhugg mf. Annar skall han lägga ner pokern :lol:

 

agreed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så less på denna inställning. Folk som tror de ska sitta på ett bord med bara fiskar som donerar utan att de ska behöva några skillz what so ever, utan bara ska spela nitiskt o håva in, OP är ny i gamet men generellt bland många spelare är denna inställning vanligt förekommande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns några små siter där inte apps som PT lr PO fungerar på ...Fatbetpoker och Wingows tex. PKR är ett annat fisktigt nätverk.

 

Men om man börjar spela poker för att tro att det finns lätta pengar så är man lite fel ute. Att börja med poker idag är inte lätt eftersom i princip alla du möter har ett ganska stort försprång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en del goda råd. Det ligger något i vad ni säger om att man inte ska tro att poker är snabba pengar, och vill man tjäna pengar får man minsann lära sig ordentligt och inte bara plocka av jättetorskarna. Som storebror blir man dock irriterad när lillbrorsan gör några hundra på 30 minuter och man själv får spela en vecka för samma summa, det är ju naturens lag att jag ska vara bättre än han i allt..:mrgreen: Men jag får väl helt enkelt ta och lära mig hur man spelar, alt gå tillbaka till SnG där min spelstil passar lite bättre (inte för att jag är någon Doyle där heller direkt).

 

Dryga kommentarer tar jag inte åt mig nämnvärt av. Har läst en del här på forumet och tyvärr är det allt för många trådar som hackas sönder av massa översittare. Visst, jag fattar att ett sådant här forum inte ska vara jättestrikt, men vissa delar typ "handanalys" borde ju fjortisar kunna hålla sig borta från att skriva "all in" i varje tråd. Tar tyvärr udden av de seriösa inläggen också enligt min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

...om det bara sitter multitablande grinders vid bordet? Vem vinner då och hur spelar jag om det sitter 9 supertighta grinders och jag (fisken) vid bordet?

Någon bra taktik? Spela i position och bluffhöj bort dem eller? 8-)

 

Vid femmanna på SvS sitter det då folk som spelar ALLA händer detta eftersom de saknar tålamod och vill ha action! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...om det bara sitter multitablande grinders vid bordet? Vem vinner då och hur spelar jag om det sitter 9 supertighta grinders och jag (fisken) vid bordet?

 

Det finns väl två varianter:

 

1) Bluffa mer. Satsa mindre på "medelbra händer", AJo mot tidig höjare vid ett tight bord är skräp. Spekulativa händer ex 76s kan nog ge mer om dom multitablar så många bord att dom inte har tid att fundera på om floppen är farlig när dom sitter med AA.

 

2) Hitta ett annat bord :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...