Gå till innehåll

Sjukt svårt turnbeslut med setat 99, kapningar tillåts


Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om hans range bara är stege eller underset och aldrig par med drag eller dragkombo måste han har stegen 77% av gångerna för att du ska kunna lägga. Du låter verkligen inte så säker.

 

 

och även om han har stegen 77%av gångerna så

har du även 10 outs till nöten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din sjukt starka magkänsla är tillförlitlig så för all del, du gjorde en bra fold och betade lagom på floppen, antar jag. Om det är det du vill höra.

 

Blev du tappad som barn? Jag vet självklart att det är en dåligt spelad hand, behöver inte dina jävla sarkastiska kommentarer för att veta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du betar för lite flopp, du raisar för lite på turn och du

foldar mot omslag vilket självklart är fel även om jag förstår

att du kan vara rädd för att han pushar med nötterna där.

Du förlorar bara mot två händer och om du ligger under så

drar du ändå inte dött.

Beta 20 på floppen och raisa till 85-90 turn och syna push.

Om du vet att du spelade handen fel finns det ingen

mening med att lägga upp den från början eftersom det bara

finns två sätt att spela den på.

Om han nu hade haft stegen så borde han höjt turn

annars tycker jag att han spelar handen otroligt märkligt.

Känns mer som du är uppe mot 2par eller lägre set.

Ingen kommer att skriva att fold är ett bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl änså sätta slut för diskussionen. Världens enklaste syn, punkt.

 

Det bör sätta punkt för diskussionen ja. Ledsen om jag har varit lite stingslig, har bara varit på sjukt dåligt humör idag. Ingen riktig ursäkt men jag anser inte heller att jag har något riktigt att ursäkta. Ska jag avsluta själv med att säga att det var en dåligt spelad hand från stunden jag kikade på den så finns det inte så mkt att tillägga. Tack för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte hur folk orkar skriva "världens enklaste syn" när redan 10 pers har gjort det?

 

Folk lägger väl antagligen upp sina händer av en orsak och det räcker att 2-3 st personer säger vad dom tycker (om alla tycker samma sak).

 

Man lägger också oftast upp sina SÄMST spelade händer, eller som man själv upplevde som svåra för tillfället.

 

Hur fan orkar man bli så jävla less för att nån annan har gjort en dålig fold, de är väl hans problem?

 

Vissa svarar ju iaf vettigt typ Jerico, om 2-3 hade svarat så och resten gått och täppt igen truten kanske de hade varit aningen bättre stämning i 99% av trådarna på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska han kunna veta att alla tycker samma sak om

han inte lägger upp en poll?

Det är ju ts som motsäger sigsjälv och därmed blev det

en längre tråd.

Det är väl bättre om tio personer säger att det är en

enkel syn så vet han det i framtiden än om en person

hade svarat.

Därmed inte sagt att det inte finns personer som aldrig tillför

någonting utan bara lägger dryga kommentarer, *host* strater

men det får man nog stå ut med när man lägger ut händer och

besvarar sin egen fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra raise pre-flop.

 

Betta 80% -> 100% av pott på floppen, vill inte att dragen ska få gå med billigt även om du floppat bra.

 

Turn instasyn, visst möjligt att han har träffat hålpipan men väldigt stor sannolikhet han fortfarande har någon form av drag, triss, konstigt spelat 2 par mm, gillar inte att överskatta "stabila" spelare på 1/2. Alltså när du lirar internet poker kan du inte sitta och sätta fi på extremt snäva möjliga händer. Har han satt en hålpipa så har du ändå skapliga odds att plocka hem honom. Du borde göra en pokerstove kalkulation på denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska han kunna veta att alla tycker samma sak om

han inte lägger upp en poll?

Det är ju ts som motsäger sigsjälv och därmed blev det

en längre tråd.

Det är väl bättre om tio personer säger att det är en

enkel syn så vet han det i framtiden än om en person

hade svarat.

Därmed inte sagt att det inte finns personer som aldrig tillför

någonting utan bara lägger dryga kommentarer, *host* strater

men det får man nog stå ut med när man lägger ut händer och

besvarar sin egen fråga.

 

Håller med dej i det mesta även om strater ofta tillför en hel del imo på ett drygt sätt ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag skulle principsynat även om han visade upp en färdig stege (live nu) bara för att få nöjet att köpa ut och straffa honom för sitt usla spel. Om man har stege här, vill man inte få betalt då? Något som liknar en pottbet är väl praktiskt, inte en gigantisk överbet?

 

Nej, han har tvåpar och börjar bli rädd (eller ett lågt set). Har han stege - grattis honom, men du får tillbaks 50% av det du stoppar in i snitt i så fall (10 outs gör att du kåkar 25% av gångerna typ). Har han tvåpar/triss drar han till max en out i stället. Ibland har han gigantfelspelat en semibluff och har typ 8 outs mot dig. Straffa honom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag skulle principsynat även om han visade upp en färdig stege (live nu) bara för att få nöjet att köpa ut och straffa honom för sitt usla spel. Om man har stege här, vill man inte få betalt då? Något som liknar en pottbet är väl praktiskt, inte en gigantisk överbet?

 

Nej, han har tvåpar och börjar bli rädd (eller ett lågt set). Har han stege - grattis honom, men du får tillbaks 50% av det du stoppar in i snitt i så fall (10 outs gör att du kåkar 25% av gångerna typ). Har han tvåpar/triss drar han till max en out i stället. Ibland har han gigantfelspelat en semibluff och har typ 8 outs mot dig. Straffa honom!

 

Jo, fast i live vinner man ju mot stegen 22% av tiden.

På nätet förlorar man ju varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut sämsta folden någonsin, du kan ju inte sättafolk på nöten hela tiden så fort ett kort kommer då kommer du aldrig att spela nån stor pott om du bara sitter å väntar till du har den absolut bästa hande., Du slår i princip alla händer som han skulle kunna ha, sen om han nu räknas till en bra spelare varför skulle han tvärställa med nöten? om han nu skulle lyckats fiska in den så har du ändå chans att vinna + du slår alla hans set sen anledningen till att han gick allin kan vara stegdrag + färgdrag och vill få bort svarga händer som slår han, typ A9. tkr helt klart att de var en värdelös fold iaf........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut sämsta folden någonsin, du kan ju inte sättafolk på nöten hela tiden så fort ett kort kommer då kommer du aldrig att spela nån stor pott om du bara sitter å väntar till du har den absolut bästa hande., Du slår i princip alla händer som han skulle kunna ha, sen om han nu räknas till en bra spelare varför skulle han tvärställa med nöten? om han nu skulle lyckats fiska in den så har du ändå chans att vinna + du slår alla hans set sen anledningen till att han gick allin kan vara stegdrag + färgdrag och vill få bort svarga händer som slår han, typ A9. tkr helt klart att de var en värdelös fold iaf........

 

Bra inlägg. Men vänta nu, jag tror att jag känner igen de från nånstans.. kanske tidigare 85 inlägg som skrivit samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...