Gå till innehåll

Frustrerande!


adampolis

Recommended Posts

Jag har spelat poker live sen kanske 2-3 År tillbaka med polare osv och har gått vinnande då vi lirat .5/1 och turneringar.

Och i december satte jag in 200kr på Svenska spel och spelade upp det till 3000 på 1 månad ungefär på deras .5/1 bord och Sardiner samt Kolja.

Men efter jag spelat där ungefär 2 månader så började de gå neråt, jag backade konstant i 2 veckor och tillslut låg jag nere på 1k i bankrullen, pga av att jag helt enkelt inte kunde vinna, jag blev utdragen gång på gång. Självklart är jag ingen fullfärdig spelare, men jag anser mig själv vara bättre än dom fiskar som sitter på dessa borden.

Så jag tog en paus på 2 månader från pokern och satte in pengar på full tilt. Där spelade jag upp mina 1000kr som jag satt in till ungefär 2000kr på 3 veckor, Men samma sak hände på full tilt. Det började gå neråt igen, och jag ligger kvar på mina 1000kr efter timmars av spelande.

 

Allting känns så fruktansvärt frustrerande och jag har testat på allt, FR SnG, SH SnG, FR Cg, SH Cg osv. Men ingenting verkar bita på mig.

Jag undrar helt enkelt vad jag gör för fel, för jag vill verkligen bli bra.

Efter att ha sett sin bror spela EPT Dublin för ett par år sen(Han har dock lagt av med pokern nu för några år sedan), och spelat in några hundra tusen så kan jag verkligen inte slita mig från pokern, Det är ju så fruktansvärt roligt.

 

Så PF Medlemmar, vill ni ge mig tips på vad jag kan göra, för att förbättra mitt spel. Vad jag skall satsa på?

 

Tack på Förhand

 

//Adampolis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nykontoriggen som drabbat dig. :lol: Alltid när man öppnar nytt konto på en pokersida så har man flyt i början för att kunna bygga lite rulle. Sedan slår dom av riggen och alla andra träffar river som aldrig förr! Du går till slut gul och sätter in nya pengar och de får in allt mer pengar i omlopp :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nykontoriggen som drabbat dig. :lol: Alltid när man öppnar nytt konto på en pokersida så har man flyt i början för att kunna bygga lite rulle. Sedan slår dom av riggen och alla andra träffar river som aldrig förr! Du går till slut gul och sätter in nya pengar och de får in allt mer pengar i omlopp :-P

 

Exakt vad jag satt och tänkte på när jag skrev inlägget, att någon skulle dra upp de där.

Men jag är faktiskt ingen som tror på rigg, eller kanske lite smått ibland då man verkligen inte kan vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan absolut vara varians och det är bara att försöka lära sig leva med.

Spela lågt och försök bygga upp en bra rulle och ett bra psyke.

Skulle rekommendera fullring SNG för rullbyggande. Det är bara att sitta och nöta om du har bra med teori bakom.

Shortstacka PLO på låga nivåer kan nog också funka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan absolut vara varians och det är bara att försöka lära sig leva med.

Spela lågt och försök bygga upp en bra rulle och ett bra psyke.

Skulle rekommendera fullring SNG för rullbyggande. Det är bara att sitta och nöta om du har bra med teori bakom.

Shortstacka PLO på låga nivåer kan nog också funka!

 

Har suttit och nött 4bord åt gången på stars FR SnG och kört lite samma strategi som Max Cady här på forumet, det gick bra till en början. Men sen slog det till med några hårda bad beats, samt att man sitter ju bara och foldar typ i 20 minuter. Inte speciellt kul ibland.

 

Sen så har jag lirat en del CG på svenska som sagt och åker på sånna här hela tiden.

 

 

 

***** Hand 675550181 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 24 april 2008 21:30:52

Anna 113 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: energyboos (100.21)

Plats 2: budvar (27.94)

Plats 3: adampolis (108.00)

Plats 4: Five_star (120.78)

Plats 5: Beta Hane (202.79)

Five_star lägg LM 0.50

Beta Hane lägg SM 1.00

** Giv **

energyboos [N/A, N/A]

budvar [N/A, N/A]

adampolis [8r, 10r]

Five_star [N/A, N/A]

Beta Hane [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

energyboos Lägg

budvar Syna 1.00

adampolis Höj till 4.00

Five_star Syna 4.00

Beta Hane Lägg

budvar Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [10k, 9h, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

Five_star Satsa 11.00

budvar Syna 11.00

adampolis Höj till 38.00

Five_star All-in 116.78

budvar Lägg

adampolis All-in 104.00

*** Turn(Board): *** : [10k, 9h, 8h, 9k]

*** River(Board): *** : [10k, 9h, 8h, 9k, Knr]

*** Showdown *** : Rake: 5.79 Totalpott: 226.21

energyboos Lägger mig Vinst: 0.00

budvar Lägger mig Vinst: 0.00

adampolis Lägger mig Vinst: 0.00

Five_star [Knk, Dh] Stege med högsta kort dam Vinst: 226.21

Beta Hane Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och nött 4bord åt gången på stars FR SnG och kört lite samma strategi som Max Cady här på forumet, det gick bra till en början. Men sen slog det till med några hårda bad beats, samt att man sitter ju bara och foldar typ i 20 minuter. Inte speciellt kul ibland.

 

Sen så har jag lirat en del CG på svenska som sagt och åker på sånna här hela tiden.

 

 

 

***** Hand 675550181 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 24 april 2008 21:30:52

Anna 113 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: energyboos (100.21)

Plats 2: budvar (27.94)

Plats 3: adampolis (108.00)

Plats 4: Five_star (120.78)

Plats 5: Beta Hane (202.79)

Five_star lägg LM 0.50

Beta Hane lägg SM 1.00

** Giv **

energyboos [N/A, N/A]

budvar [N/A, N/A]

adampolis [8r, 10r]

Five_star [N/A, N/A]

Beta Hane [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

energyboos Lägg

budvar Syna 1.00

adampolis Höj till 4.00

Five_star Syna 4.00

Beta Hane Lägg

budvar Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [10k, 9h, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

Five_star Satsa 11.00

budvar Syna 11.00

adampolis Höj till 38.00

Five_star All-in 116.78

budvar Lägg

adampolis All-in 104.00

*** Turn(Board): *** : [10k, 9h, 8h, 9k]

*** River(Board): *** : [10k, 9h, 8h, 9k, Knr]

*** Showdown *** : Rake: 5.79 Totalpott: 226.21

energyboos Lägger mig Vinst: 0.00

budvar Lägger mig Vinst: 0.00

adampolis Lägger mig Vinst: 0.00

Five_star [Knk, Dh] Stege med högsta kort dam Vinst: 226.21

Beta Hane Lägger mig Vinst: 0.00

 

Det är ju iofs världens jobbigaste flopp att commita sig i och knappast värt att whina om. Men hur som tror jag att du antingen tappar fokus efter en tid av framgång alternativt att det bara är vanlig varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju iofs världens jobbigaste flopp att commita sig i och knappast värt att whina om. Men hur som tror jag att du antingen tappar fokus efter en tid av framgång alternativt att det bara är vanlig varians.

 

Skulle mycket väl kunna vara det första du säger, att jag tappar fokus. Kan känna ibland då jag lirar cash game vilket jag inte gör allt för ofta. Att jag öppnar upp med att vinna en stor pott, och efter den får jag för mig att jag är kung och

därefter loosar ett inköp mot en deepstackad snubbe.

 

Men som sagt, händer inte alltför ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och nött 4bord åt gången på stars FR SnG och kört lite samma strategi som Max Cady här på forumet, det gick bra till en början. Men sen slog det till med några hårda bad beats, samt att man sitter ju bara och foldar typ i 20 minuter. Inte speciellt kul ibland.

 

 

Så bara för att det kom lite beats slutade du?

Om det är tråkigt och du är vinnande är det väl bara att öppna fler bord?

Vem sa att det skulle vara roligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att det kom lite beats slutade du?

Om det är tråkigt och du är vinnande är det väl bara att öppna fler bord?

Vem sa att det skulle vara roligt?

 

Höll nästan på att gula rullen, därför de itne vart särskilt kul.

Tycker det blir för stökigt med fler än 4 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle mycket väl kunna vara det första du säger, att jag tappar fokus. Kan känna ibland då jag lirar cash game vilket jag inte gör allt för ofta. Att jag öppnar upp med att vinna en stor pott, och efter den får jag för mig att jag är kung och

därefter loosar ett inköp mot en deepstackad snubbe.

 

Men som sagt, händer inte alltför ofta.

 

Jag vet för jag har nämligen samma syndrom, måste spela shortstackrulle på pokersidan (typ max 5-10 inköp) för att inte spela för löst och donera iväg massa pengar. Och har det gått för bra blir man stursk och slaskar för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Copy paste:ar mitt svar från en annan tråd, finns en del tips för dig här.

 

Om du redan läst alla pokerböcker och spelat en del men ändå står och stampar är det inte säkert att pokern är något för dig. Det kan iofs vara så att du skulle kunna utvecklas om du spelade mer; om du nu inte ägnat pokern tillräckligt med speltimmar.

 

Jag skulle helt seriöst aldrig sätta mig in i pokern nu - 2008, det är sjukt mycket att lära sig, jävligt mycket nöta, nöta, nöta. Jävligt asocialt och sjukt svårt att få en normal dygnsrytm då det är mest lukrativt att spela under de ohälsosamma timmarna på dygnet.

 

Alla kan inte dra in mkt deg på pokern, face it. De flesta backar och resterande går plus minus noll medan de tror att de går plus. Att plocka ut enbart RB varje månad är Inte att gå plus... Sen finns det givetivs en fåtal skara med duktiga spelare som sitter och plockar ut hyfsat med deg varje månad.

 

Sorgligast är de som sitter och plockar ut 10-20ksek varje månad och living da "pokerprolife". Det ger ju nada i längden, complete waste of time. Så länge lever man inte. Tyvärr.

 

Vad jag försöker säga lite krasst är att jag skulle fan satsa på att fortsätta i styckarbranschen, alt. byta bransch - sadla om och ha roligare. Förmodligen drar du in mer deg på något vanligt jobb än som pokerspelare. Och som sagt, det kommer vara bra mycket mer utvecklande. Eller varför inte lägga tiden du planerat att lägga på poker på att dra igång en egen firma (igen), en firma som lönar sig. Där bygger du i alla fall något långvarigt.

 

Om du nu verkligen vill satsa på poker även fast konkurrensen är ganska hård jämfört med när boomen drog igång 2003-2004, ja då är det bara att nöta och fortsätta att läsa som gäller.

 

Nedan har du lite punkter som jag önskar att jag börjat med tidigare, vilket hade gjort min poker mkt mer lönande.

 

  • Läs fler böcker
  • Nöt många speltimmar, sätt hellre ett mål på X antal speltimmar kontra vinst$/session/vecka/månad osv osv.
  • Utvärdera dina sessioner
  • Nöt
  • Bokför dina sessioner, jävligt brukbart att blicka tillbaka på vid mot- och medgångar.
  • Nöt
  • Handreading (det enskilt viktigaste i poker) något de flesta saknar och det som gör att de flesta inte avancerar eller förstår varför de förlorar... innan du kan lära dig att sätta upp en hyfsad HD på din motståndare och snäva ner den med bets & calls så spelar du eg. inte poker.
  • Nöt
  • Använd Pokertracker för att på ett enkelt sätt utvärdera dina sessioner
  • Kombinera Pokertracker med GT+ för att avläsa livestats på dina motståndare samtidigt som du spelar (bra vid multitabling)
  • Läs mycket handhistorys
  • Joina en site där du kan betala för att se videos spelade av duktiga grinders, ex. Cardrunners (kostar dock och är inget att rekommendera om du inte har pengar att avvara ibörjan)
  • Money Management, fungerar inte ditt MM så är du död som pokerspelare oavsett dina skills. Detta är något som tagit död på massa "talanger", om man nu är talang om man kan köra fort och svänga men inte hanterar bromsen.
  • Läs på begreppet varians

 

Dessa saker ovan är standard för en vinnande pokerspelare idag, det jag försöker säga är att du kommer möta ett relativt hårt motstånd redan från början. Idag ser du grinders även på de lägsta nivåerna på alla olika siter. Jag säger inte att det inte går att vinna pengar, det gör det. Men det är inte samma dos av hämtgurka som gick att plocka för några år sedan. Allt beror på din skörd och den beror på hur bra jävla bonde du är - och att vara pokerbonde är inte så jävla ballt som det kanske kan låta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorgligast är de som sitter och plockar ut 10-20ksek varje månad och living da "pokerprolife". Det ger ju nada i längden, complete waste of time.

 

Vad ger något i längden? Att ha ett "vanligt" tråkigt jobb och plocka ut 10-20k i månaden? Tycker man att poker är roligt så är det väl inte speciellt sorgligt att försörja sig på det om man kan det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ger något i längden? Att ha ett "vanligt" tråkigt jobb och plocka ut 10-20k i månaden? Tycker man att poker är roligt så är det väl inte speciellt sorgligt att försörja sig på det om man kan det?

 

Något med mer substans. Se ett utförligare svar i tråden "Pokercoach sökes".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vad jag satt och tänkte på när jag skrev inlägget, att någon skulle dra upp de där.

Men jag är faktiskt ingen som tror på rigg, eller kanske lite smått ibland då man verkligen inte kan vinna.

Är det du som är på bilden efter en spelsession?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en sak att vara bättre än de värsta fiskarna, kan nog alla som försöker lära sig, det är en helt annan sak att slå raken...

 

Jo, lite svårare att plussa när det sitter en gubbe breve och plockar ett inköp varenda session man spelar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är det waaay mer socialt att ha ett jobb än att sitta hemma och spela poker. Jag gjorde det en kortare period och trivdes inte med det. Sen vill jag inte vara fördömmande, men även om du jobbar med ett understimulerande/tråkigt jobb så känner du att du har gjort något.Människan behöver det för att må bra, enligt Aristoteles iaf. Är det så att dom som är pokerspelare och lever på det, och inte drar in astronomiska summor, är oerhört lata och inte vill ha ett vanligt jobb och träffa folk, eller lite mindre intelligenta, och känner att dom får sin stimulans/känt att man har gjort något vettigt i ens vardag av att spela poker? Jag vet inte, antagligen en kombination av bägge delarna. Eller är det "hej, jag försörjer mig på poker"-grejjen som känns så unik och speciell att man gör det därför? Att flasha med att man minsann lever på att lira poker när folk frågar.

 

Jag måste bara fråga er som lever på det, och inte gör så stora cash att det blir värt, varför är det så värt att sitta och grinda tusentals händer i månaden när man kan ha ett vanligt kneg man trivs med och plocka ut samma lön, OCH spela poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nykontoriggen som drabbat dig. :lol: Alltid när man öppnar nytt konto på en pokersida så har man flyt i början för att kunna bygga lite rulle. Sedan slår dom av riggen och alla andra träffar river som aldrig förr! Du går till slut gul och sätter in nya pengar och de får in allt mer pengar i omlopp :-P

 

:lol: ...tror du verkligen på det här? Tröttsamt att läsa om det här i vart och vartannat inlägg. Poker är ett spel där det helt naturligt går upp och ner, varför är det så svårt att förstå? Att skylla på "riggen" när man har otur eller när man helt enkelt bara spelar dåligt är så idiotiskt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är det waaay mer socialt att ha ett jobb än att sitta hemma och spela poker. Jag gjorde det en kortare period och trivdes inte med det...

 

Jag måste bara fråga er som lever på det, och inte gör så stora cash att det blir värt, varför är det så värt att sitta och grinda tusentals händer i månaden när man kan ha ett vanligt kneg man trivs med och plocka ut samma lön, OCH spela poker?

 

Du säger det ju själv. Du personligen trivs inte med att spela poker i någon större omfattning men däremot trivs du med att ha ett "vanligt" jobb även om det är "tråkigt". Det är klart att du inte förstår hur man kan vilja göra något man inte trivs med. Det där med att trivas är dock individuellt.

 

Jag trivs med att själv bestämma mina arbetstider. Jag trivs inte med att bli väckt av väckarklockan innan jag sovit klart. Jag trivs med att kunna ta en kort semester då och då när jag känner att jag behöver det. På ett "vanligt" jobb är det rätt ofta så att man ska vara på plats 8-17 och semester kan man behöva ansöka om flera månader i förväg och man kan ändå få avslag. Du tittar på arbetsuppgifterna medan jag tittar mer på hur arbetet är organiserat.

 

Arbeta hemma är något pokerspelaren kan välja om han vill. Det är dock inget måste. Det finns dom som inrett "kontor" för att sitta och spela tillsammans och det finns andra som åker runt mycket och spelar turneringar.

 

Är det så att dom som är pokerspelare och lever på det, och inte drar in astronomiska summor, är oerhört lata och inte vill ha ett vanligt jobb och träffa folk, eller lite mindre intelligenta, och känner att dom får sin stimulans/känt att man har gjort något vettigt i ens vardag av att spela poker? Jag vet inte, antagligen en kombination av bägge delarna.

 

Det handlar nog om intresse. Är man inte intresserad av poker finns det väl ingen direkt mening med att hålla på med det. För mig handlar det egentligen inte så mycket om att spela. Mitt mål är att en dag förstå spelet fullt ut. Poker är ett komplext spel, speciellt när man spelar PL eller NL. Jag tror att pokern är ganska outvecklad som den ser ut idag och jag studerar spelet ganska mycket. När det nu går att få betalt för sin "forskning" så varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...