Gå till innehåll

Allt om Anders Frisk!


Elvis

Recommended Posts

Det är förjävligt att spelare, ledare och publik behandlar och klagar på domarna på det här viset. När jag spelade så fick domarna skäll redan i ungdomsserierna, mest av föräldrar och ledare. Det är antagligen inte bättre nu. Den här skiten sprider sig i alla delar av fotbollen.

 

Jag har också sett Frisk göra tabbar, men inte fan blir man anlitad så ofta om man är en dålig domare.

 

Hoppas att de kan ordna upp de här problemen... annars lär inte kvaliten på domarna bli direkt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokerforum.nu/fotbollswhine

 

altså herregud, okey ni kan tycka frisk är en dålig dommare men hur jävla efterblivna som personer e ni egentligen o tycker det är rätt och "skoj" att hans familj blir hotad till livet _ÖVER EN SPORT!?_

 

sen så kan jag hålla med om att frisk gärna styr matchen lite väl mkt i allsvenskan, det gör han faktiskt men internationellt sett är han en dommare av världsklass.

 

förstår inte hur ni kan tycka det är rätt att hulliganer slänger in mynt på planen med avsikt att träffa en dommare och förstörde för hemmalaget , frisk, supportrarna och matchen, riktigt bra gjort va?

 

hulliganer och fanatiska fotbollssupportrar e patetiska, det e så jävla hjärndött att bli helt emotionell och aggresiv över en sport du inte ens deltar i på något sätt, det är underhållning för dom som inte deltar, inte liv o död för helvete kids..

 

edit: detta kan ju ses som en seger för hulliganerna, det är en sorglig dag för fotbollen detta, nu tror hulliganerna att bara dom gapar o skriker tillräckligt högt o länge att dom får som dom vill, blir så jävla förbannad, hur korkade får folk vara? skämms för att vara människa ju :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också sett Frisk göra tabbar, men inte fan blir man anlitad så ofta om man är en dålig domare.

Det handlar inte om att han gör tabbar lite då och då - det gör alla. Det är attityden han bär med sig när han kommer hem till allsvenskan som man blir så förbannat less på.

 

altså herregud, okey ni kan tycka frisk är en dålig dommare men hur jävla efterblivna som personer e ni egentligen o tycker det är rätt och "skoj" att hans familj blir hotad till livet _ÖVER EN SPORT!?_

 

Nu vet jag inte hur många som ärligt talar tycker det är varken "rätt" eller "skoj" att han blir 'hotad till livet' för hans sätt att döma/vara, men däremot är det fantastiskt trevligt att han lägger av.

 

sen så kan jag hålla med om att frisk gärna styr matchen lite väl mkt i allsvenskan, det gör han faktiskt men internationellt sett är han en dommare av världsklass.

 

Kul för dom som engagerar sig i internationell fotboll, mindre kul för oss i Sverige som går runt och mår dåligt för att han påverkade utgången i veckans match till det negativa för vårt lag.

 

Om jag blir nersparkad av någon som jag har gemensamma polare med tycker jag inte bättre om honom bara för att han är snäll mot mina polare.

 

förstår inte hur ni kan tycka det är rätt att hulliganer slänger in mynt på planen med avsikt att träffa en dommare och förstörde för hemmalaget , frisk, supportrarna och matchen, riktigt bra gjort va?

 

Nu vet jag inte om någon sagt att de försvarar mynt som kastats och träffat Frisk, i så fall får det stå för dem.

 

hulliganer och fanatiska fotbollssupportrar e patetiska, det e så jävla hjärndött att bli helt emotionell och aggresiv över en sport du inte ens deltar i på något sätt, det är underhållning för dom som inte deltar, inte liv o död för helvete kids..

 

Vad menar du med "huliganer" och "fanatiska supportrar"? Det finns nämligen olika varianter av båda uttrycken, men framförallt det första. Dels finns det "huliganer" som tycker det är kul att slåss med motståndarnas diton innan eller efter match. Dumt kan tyckas, men det skadar inte klubben och normalt sett ingen annan heller, och finns det folk som får en rusch av att slåss får de gärna göra det för mig.

Utöver dessa finns det dock huliganer som roar sig med att ställa till det inne på fotbollsarenorna (som de i höstderbyt HIF-AIK 2004), och det är såklart både dumt och patetiskt.

 

Att fanatiska supportrar skulle vara patetiska förstår jag dock inte alls, men det beror ju såklart återigen på vad man menar med fanatiska. Det jag i första hand tänker på är ju folk som lägger ner stora delar av sin tid och sitt liv på laget, och folk som lägger ner energi och pengar på att ge sitt stöd från läktarna (inte enbart då i form av sång, utan genom flaggmålningar, koreografier, pyroteknik) och det är ju inte på något vis patetiskt, snarare stämningsskapande och positivt för klubben då det lockar dit mer publik (tragiskt nog är delar av det ändå förbjudet, men det är en annan historia).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frisk är tillbaks på planen inom några månader, comebacken uppmärksammas i världsmedierna och Frisk hamnar på förstasidorna när han hyllas för sitt "modiga" beslut.

 

Inse fakta, Frisk älskar uppmärksamheten för mycket och vi kommer tvingas åse hans obegripliga domarinsatser i ytterligare några år innan han tar över som någon "domarbas", och fortsätter förpesta tillvaron för oss fotbollsälskare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...