Gå till innehåll

Söker pokerkollega i Jönköping


Recommended Posts

Jag undrar om det är någon eller några som är intresserad(e) av att tillsammans med mig hyra ett billigt pentry i Jönköping som spelkontor? Alltså runt 1500:-/mån samt givetvis bredbands-abonnemang delat på två eller fler. Vi bor åtskillt men går till kontoret varje dag för att tjäna vårt levebröd under mer sociala former än vad som oftast är fallet för nätgrinders. Själv spelar jag mest sit & goes och OPL på relativt låga nivåer men du får spela vad du vill så länge du är seriös och trevlig. Kom gärna med alternativa förslag till att hyra ett pentry.

 

Ps! Svara med ett privat meddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det här kan bli något stort om vi samverkar på ett bra sätt. Vi kan bli den beryktade Jönköpingsmaffian 8-). Men ärligt så är jag helt seriös med det här och hoppas på ett trevligt samarbete. För närvarande bor jag i Tranemo men åker till Jönköping varannan till var tredje helg och i sommar lär jag vara där oftare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hyrde ett pentry (15 kvadrat) på Torpa under ett par år och det gick bara på 1156:-/mån. Ganska lagom att dela på om man får rum.

 

This will not stand.... It will not stand, man.... Ett pentry på 15 kvadrat är gigantiskt. Ett pentry är en kokvrå, man benämner inte hela lägenheten/kontoret som ett pentry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This will not stand.... It will not stand, man.... Ett pentry på 15 kvadrat är gigantiskt. Ett pentry är en kokvrå, man benämner inte hela lägenheten/kontoret som ett pentry.

Jo t o m vissa hyresvärdar har benämnt sådana "lägenheter" på det viset. Kanske felaktigt men de lär vara mer insatta än dig såvida du inte jobbar inom fastighetsbranchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.sesamhuset.se/ - Mitt i stan

Kika under kontor/kontorshotell.

Jag ringde faktiskt dit nu och det fanns en 9-kvadratare att hyra för 21500:- om året och man har tillgång till bredband, ett gemensamt konferensrum och fikarum samt kopieringsmaskin :). Tyvärr så kan det hända att man måste skriva ett 2-årskontrakt och det är jag inte så öppen för såhär i början. Men lite fränt vore det ju att spela mitt i centrum. Låt säga att vi är 4 spelare runt ett stort gemensamt skrivbord (Riddarna av runda bordet). Då får alla plats och kostnaden per skalle blir bara 5375:- om året. Nå mina herrar, vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo t o m vissa hyresvärdar har benämnt sådana "lägenheter" på det viset. Kanske felaktigt men de lär vara mer insatta än dig såvida du inte jobbar inom fastighetsbranchen?

 

Nix, jag jobbar inte inom fastighetsbranschen och det borde nog inte de hyresvärdar du har pratat med heller göra eftersom jag verkar vara ljusår mer kvalificerad än vad de är.

 

Pentry, kök utan något dedikerat rum. Synonymt med kokvrå. Ursprungligen serveringsrum på fartyg eller flygplan. Nuförtiden ett utrymme på arbetsplatsen som normalt rymmer någon (eller några) kokplatta (kokplattor), kylskåp och mikrovågsugn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan bara bli succé! Ovärderligt när man tiltar som mest att ha Kontextus på andra sidan skrivbordet!

 

Kontexus: "Det är lugnt, du spelar inte dåligt, du har bara dåligt kortsnitt just nu. Testa byta site om inget funkar, då får du i alla fall insättningsriggen ett tag"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan bara bli succé! Ovärderligt när man tiltar som mest att ha Kontextus på andra sidan skrivbordet!

 

Kontexus: "Det är lugnt, du spelar inte dåligt, du har bara dåligt kortsnitt just nu. Testa byta site om inget funkar, då får du i alla fall insättningsriggen ett tag"

 

LOL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9-kvadratare .....4 spelare runt ett stort gemensamt skrivbord....

 

Jag vet inte om du förstår hur litet 9-kvadrat är. Om ni skall sitta fyra pers i ett sånt litet rum kommer ni **** varandra inom 3 månader.

 

Insert valfritt ord: hata, äta upp, döda, krama, pussa... osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan bara bli succé! Ovärderligt när man tiltar som mest att ha Kontextus på andra sidan skrivbordet!

 

Kontexus: "Det är lugnt, du spelar inte dåligt, du har bara dåligt kortsnitt just nu. Testa byta site om inget funkar, då får du i alla fall insättningsriggen ett tag"

 

Det rann läsk ur munnen på mig när jag läste det där. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...