Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Läste du hela tråden? Han spelar NL25, på vilket ställe drar de 3$/€ i varje pott på den nivån?

Okej. Vi säger såhär då.

De rejkar mer på NL€25 än på NL$25 eftersom vissa potter blir maxrejkade.

Se bigdwarfs svar så borde vi ha det där avklarat.

Om man tänker som trådskaparen så borde man ju tjäna mer på NL50 än på NL25 så länge man är vinnande och motståndet är lika svårt/lätt. Det stämmer givetvis.

Det han kanske inte förstår är att med samma winrate så vinner man mer desto högre man spelar. NL€25 är högre än NL$25 så därför vinner man mer på NL€25 om man har samma winrate som på NL$25.

Kanske blev lite luddigt nu, hoppas du förstår iallafall.

• Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ja det är självklart, om du är vinnande. Men om du förlorar el har sämre varians någon dag så förlorar du självklart mer.

Japp. Men nu verkar ju euro-borden vara svårare att slå, så antar att hela meningen med min tråd försvann hehe.

Snillen spekulerar...

Ja... eller en som inte tagit pokern så seriöst tidigare...

Men om nån hade svarat på frågan om det skiljer nåt i skicklighet hos spelarna på nl25 $ vs euro hade resten av mina frågor inte behövt något svar. Och då hade inte jag behövt se så jäkla dum ut :mrgreen:

Tänkte att 0.25 dollar kanske är lika mycket för amerikanska spelare på full tilt, som 0.25 euro är för europeiska spelare, och då kan det hända att motståndet är detsamma, men vi tjänar mer på euron jämfört med dollarn om vi sitter i sverige.

Postad
euro = högre rake!!! spela inte!!!!

annars rekomenderar jag matematik för barn!!

gl

mvh zyr

Men tror du jag är dum eller, ta och väx upp.

Jag ville diskutera skickligheten på nl25$ vs nl25 euro eftersom jag bara spelat på full tilt.

Vinner jag en pott på 8$ är det runt 50kr minus 2kr rake.

Vinner jag en pott på 8 euro är det runt 80kr minus 4kr rake.

Men jag var mest intresserad över skickligheten på spelarna, eftersom dom båda motsvarar näst lägsta nivån på sajterna.

Postad

Jag tror att spelarna på €25 och $25 är lika bra åtminstånde på dom lägsta nivåerna högre upp kan det kanske bli skillnad men tvekar.. var ju nån som sa att det är samma på NL400-600 ungefär iaf..

Postad
Enl microgamings hemsida tas rejken i valutan och maxrejken är 3$,3€ or whatever.

Se http://www.microgaming.com/pnrake.php

hehe ja det stämmer gick in och tittade.. dom måste ändrat på det nyligen eller så såg min kompis fel jag vet inte.. editar min andra post för o inte skapa förvirring =)

Kan ju vara möjligt att någon annan sida har samma max rake oavsett om det är € eller $ i dunno :-P

Postad

Spelarna på NL€25 och NL$25 är säkert ingen större skillnad på. Är du vinnande på NL$25 och har rulle för NL€25 så varför inte lira? Men eftersom raken är högre på euro-bord bör du kanske istället satsa på NL$50 (förutsatt att du slår nivån).

Det enkla svaret på din fråga är: Testa nivån och känn efter själv.

TIPS: Jämför spelarbasen på de båda nivåerna och är de hyffsat lika så är nog motståndet det också.

Lycka till!

Postad
Spelarna på NL€25 och NL$25 är säkert ingen större skillnad på. Är du vinnande på NL$25 och har rulle för NL€25 så varför inte lira? Men eftersom raken är högre på euro-bord bör du kanske istället satsa på NL$50 (förutsatt att du slår nivån).

Det enkla svaret på din fråga är: Testa nivån och känn efter själv.

TIPS: Jämför spelarbasen på de båda nivåerna och är de hyffsat lika så är nog motståndet det också.

Lycka till!

Eftersom alla som tänker spelar dollar på grund av rejken. Då borde värdet vara i att lira € bord.

Jag föredrar att möta fi som inte tänker på rake :-D

Helst ska de vara rika hjärndöda och spelberoende IMO

Postad
Av ren nyfikenhet, är dina föräldrar syskon?

Nej, dom är basketspelare från Serbien. I Belgrad kunde dom bara hoppa 30 cm högt så dom flyttade till Sverige där dom kunde hoppa 3 meter högt.

Av ren nyfikenhet, är det du på bilden?

Postad
Eftersom alla som tänker spelar dollar på grund av rejken. Då borde värdet vara i att lira € bord.

Jag föredrar att möta fi som inte tänker på rake :-D

Helst ska de vara rika hjärndöda och spelberoende IMO

Det är väl främst de som spelar seriöst och vinner marginellt som tänker på rake. Totalkrossar man motståndet är inte raken av lika stor betydelse.

Postad
Men tror du jag är dum eller, ta och väx upp.

Jag ville diskutera skickligheten på nl25$ vs nl25 euro eftersom jag bara spelat på full tilt.

Vinner jag en pott på 8$ är det runt 50kr minus 2kr rake.

Vinner jag en pott på 8 euro är det runt 80kr minus 4kr rake.

Men jag var mest intresserad över skickligheten på spelarna, eftersom dom båda motsvarar näst lägsta nivån på sajterna.

Det kan vara som du säger att 48kr som genom ett trollslag blir 76kr. Vi säger att det är så och du är den första som kommer på detta. Vad tror du skulle hända? Fler vinnande spelare skulle vilja spela eurobord, nivån bli svårare och vinsterna gå ned. Tills vi når jämvikt. Låt oss anta att poker på nätet med euro eller dollar inte uppfanns den här veckan och att någon innan du kom detta, tänkte exakt samma tanke. Kanske någon efter det gjorde samma sak och sedan en till. Har vi börjat röra oss mot jämvikt? Är vi redan där? I poker kan skillnaderna vara små och svåra och upptäcka. Tro mig det finns skillnader i skicklighetsnivå när det gäller euro vs dollar. Även på den lägsta nivån. Kan du riskfritt (dvs nivåerna HAR samma svårighetsgrad) göra vinster på att byta. Då kommer dessa riskfria vinster försvinna. Enkel ekonomisk teori. Vill för en gångs skull inte vara dryg.