Gå till innehåll

Tjänar man på att spela med euro istället för dollar nu?


håll.i.hatten

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok det visste jag inte. På vilket sätt?

 

Så det är ändå inte värt det genom att euron står högre än dollarn, sett till nivån på motståndet? (vilket jag också undrar om det är samma på nl25 dollar vs euro.)

 

Tror mr Conny menar att maxraken blir €3 istället för $3. Alltså ca 28kronor på € borden istället för 18kr som blir max på $ borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men blir inte plusset större i slutändan ändå? När man för över vinsten till bankkontot.

Vilken valuta föredrar ni att spela med?

 

eeh, nej... vinsten blir inte större... typ?

 

vet inte riktigt hur att förklara för att om du ställer frågan så saknas det ju en del viktiga poker och/eller matte kunskaper...

 

men du kan ju inte lira på lika höga € bord som $ och du betalar ändå lika mycket € rake som $ (typ, om nu det stämmer va de andra sagt) så vinsten blir mindre, inte större

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Euro-bord är endast ett trick från siterna för att kunna lura till sig mera rake.

 

.... mmk du tror inte du får ut mer per 100 i vinst då?

 

tycker € är överlägset iaf klonkrent byte på ena prima site iaf !

 

Då raken är procentuell, vilken din vinst rate också borde vara =) så kvittar det väl att dem tar mer i rake, om du vinner mer?

 

SLuta spela om $ når 10 kr pga raken ? :P eeeh nej

 

Men samtidigt tyckte jag kanske på mindre blinds att tex pund borden var lite tajtare än $ borden... men det var ett tag sen och just de blinds du frågar om!

 

testa !

 

Jag tror på € och på mellan skillnaden i vinst / 100 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eeh, nej... vinsten blir inte större... typ?

 

vet inte riktigt hur att förklara för att om du ställer frågan så saknas det ju en del viktiga poker och/eller matte kunskaper...

 

men du kan ju inte lira på lika höga € bord som $ och du betalar ändå lika mycket € rake som $ (typ, om nu det stämmer va de andra sagt) så vinsten blir mindre, inte större

Alltså, jag undrar om nivån på spelarna på europeiska sajter som kör näst lägsta nivån dvs NL25 euro, är lika dåliga/bra som spelarna från usa på Full Tilt som kör NL25$.

 

Rake'n är väl en procent på potten, så betalar jag mindre i rake med dollar får vi väl mindre pengar i fickan också?

 

Varför kan man inte spela lika höga bord med euro som med dollar om motståndet är lika och man slår den nivån?

 

Om jag spelar en session och vinner 20 euro, vinner jag ju mer än om jag går 20 dollar plus på full tilt. Och då har jag ju tjänat mer när jag tar ut det?!

 

ROFL[/Quote]

Varför rofl, vinner du 20 euro mot 20 dollar blir det väl mer när du tar ut dom eller?

 

Problemet är ju bara att man förlorar mer när man inte vinner

Ja självklar, men jag förutsätter att man plussar. Går man minus är det ju bara att hitta lägsta möjliga bord :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... mmk du tror inte du får ut mer per 100 i vinst då?

 

tycker € är överlägset iaf klonkrent byte på ena prima site iaf !

 

Då raken är procentuell, vilken din vinst rate också borde vara =) så kvittar det väl att dem tar mer i rake, om du vinner mer?

 

SLuta spela om $ når 10 kr pga raken ? :P eeeh nej

 

Men samtidigt tyckte jag kanske på mindre blinds att tex pund borden var lite tajtare än $ borden... men det var ett tag sen och just de blinds du frågar om!

 

testa !

 

Jag tror på € och på mellan skillnaden i vinst / 100 =)

Ja det är så jag tänker, förstår inte vad ni som säger annat menar.

Vem bryr sig om man betalar mer i rake om man vinsten hänger med upp, det är väl självklart att raken blir dyrare om valutan är dyrare efter som det är en procent på potten, men man tjänar ju ändå mer.

 

Blir det inte som att säga "Ge mig 20kr så får du 100 av mig, eller så ger du mig 2kr så får du 10 av mig."

 

"Då tar jag 10kr, för då betalar jag dig mindre."

 

Man har ju iaf tjänat 80 kr iställer för 8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela lite högre om du spelar med dollar jämfört med ditt spel i euro.

Ja, det kostar mer att spela i euro eftersom det dras €3 istället för $3 från varje pott.

 

Läste du hela tråden? Han spelar NL25, på vilket ställe drar de 3$/€ i varje pott på den nivån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag undrar om nivån på spelarna på europeiska sajter som kör näst lägsta nivån dvs NL25 euro, är lika dåliga/bra som spelarna från usa på Full Tilt som kör NL25$.

 

Rake'n är väl en procent på potten, så betalar jag mindre i rake med dollar får vi väl mindre pengar i fickan också?

 

Varför kan man inte spela lika höga bord med euro som med dollar om motståndet är lika och man slår den nivån?

 

Om jag spelar en session och vinner 20 euro, vinner jag ju mer än om jag går 20 dollar plus på full tilt. Och då har jag ju tjänat mer när jag tar ut det?!

 

 

Varför rofl, vinner du 20 euro mot 20 dollar blir det väl mer när du tar ut dom eller?

 

 

Ja självklar, men jag förutsätter att man plussar. Går man minus är det ju bara att hitta lägsta möjliga bord :)

 

 

Visst är det så att du vinner mer dom gångerna men du måste ju förstå att maxraken är högre på eurobord.

 

Vi ser på det i svenska kronor istället så blir det lättare för dig.

Maxrake på eurobord = 3 euro = ca 27 SEK

Maxrake på dollarbord = 3 dollar = ca 18 SEK

 

sen kan du räkna ut själv. Och jämför då nivåer i SEK istället för dollar och euro. Tex så är NL1000$ och NL600E ganska nära varandra i SEK, killarna som spelar på NL1000$-borden kommer aldrig betala mer än 18SEK i rake/pot medans spelarna som spelar på NL600E kommer maxraka 27 SEK rake/pot ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, det är max rake. Tänkte inte på det :oops:

Har inte varit så seriös med pokern att jag tänkt så långt, men tänkte ta och bli lite mer seriös nu. Detta var lektion nr 1 antar jag :lol:

 

Tack iaf för ett bra svar bigdwarf.

 

Men om vi antar att motståndet är precis lika bra/dåligt på nl25 euro som på nl25$ måste man väl tjäna mer på euro? Eller har jag fått totalt hjärnsläpp så här mitt i natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det så att du vinner mer dom gångerna men du måste ju förstå att maxraken är högre på eurobord.

 

Vi ser på det i svenska kronor istället så blir det lättare för dig.

Maxrake på eurobord = 3 euro = ca 27 SEK

Maxrake på dollarbord = 3 dollar = ca 18 SEK

 

sen kan du räkna ut själv. Och jämför då nivåer i SEK istället för dollar och euro. Tex så är NL1000$ och NL600E ganska nära varandra i SEK, killarna som spelar på NL1000$-borden kommer aldrig betala mer än 18SEK i rake/pot medans spelarna som spelar på NL600E kommer maxraka 27 SEK rake/pot ibland.

 

Jag tror att han har fattat det där med högre rake nu. Han tror att euro-nivån ligger spelmässigt som dollarnivån, vilket självklart inte är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att han har fattat det där med högre rake nu. Han tror att euro-nivån ligger spelmässigt som dollarnivån, vilket självklart inte är fallet.

Tror och tror, det var en del av min fråga i första posten :-) Sen var det så många som spann iväg på detta med raken att den frågan i stort sett försvann.

 

Är motståndet bättre på euro-borden så man måste hoppa ner i nivå förstår jag att det inte är någon fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, det är max rake. Tänkte inte på det :oops:

Har inte varit så seriös med pokern att jag tänkt så långt, men tänkte ta och bli lite mer seriös nu. Detta var lektion nr 1 antar jag :lol:

 

Tack iaf för ett bra svar bigdwarf.

 

Men om vi antar att motståndet är precis lika bra/dåligt på nl25 euro som på nl25$ måste man väl tjäna mer på euro? Eller har jag fått totalt hjärnsläpp så här mitt i natten.

 

Ja det är självklart, om du är vinnande. Men om du förlorar el har sämre varians någon dag så förlorar du självklart mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...