Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Eftersom spelet trots allt va bra förut imo och eftersom jag plussade runt 50 (mycket mtp knockouts) så tänker jag köra ett mttskott för tot $350. Jävligt taggad så ska förhoppningsvis gå bra :) GL to me.

• Svars 235
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fyfan, skulle jag inte gjort. Kände redan efter 20-30 min att jag inte skulle spela då jag var trött påbåde fysiskt och mentalt efter att redan ha suttit typ 5h. Casha inte i någon så blev back $319 och rullen ner till 1849. Sprang extremt dåligt såklart men det är ju typ standard så vänjer nog mig snart. Åkte i den dyraste ($129) med 33vsAK på KK3x-brädan i stor pot efter 50 min. Sen godingen AAvsTT i en annan, iofs på brädan Txx, men ändå tiltad att fi inte 3bettar pre. I två andra åkte jag på standardsaker och i den sista tilta jag mig ut med avgstack. Helt sinnesjukt dåligt.

Aja, blir mtts imon igen mtp iron man-rullen och vill spela något jämte den. Blir dock inte jättehöga utan kommer köra en $75, en $55, en $33, och två $26 samt freerollen. Blir det återigen back så blir det tillbaka till 9mannagrind i övermorgon.

Ha det.

Postad

Helt otroligt underbar seger idag. Känns som Blåvitt är lite på gång nu igen och kan nog bli en rätt kul höst ändå, framförallt om Söder får spela mer. Så jävla kul att Johannesson lipar ut i eftersändningen också och gnäller om att det är tre meter offside på segermålet när det i själva verket är klockren onside, bara att tv4 inte kunde visa detta under sändning då dom inte fattat att man kan köra slowmotion på repriser.

Aja, känns riktigt bra nu iaf, och ska försöka ta med mig denna känslan till spelet ikväll :) Blir som sagt lite mtts och idag är jag verkligen taggad, menar det också. För blir det minus är det back till 9manna imon vilket inte känns jättelockande. Har jag otur så fine, men får fan inte spela som jag gjorde igår i den sista.

Blir lite slappande fram till nio nu då jag drar igång.

Postad

Vad är det som tyder på att det ska bli en bra höst för göteborg? Dom gjorde väl inte många rätt förutom att vara effektiva. Kan man inte rubba DIF som det spelar i år så är det ingenting som ser ljust ut.

Sen att ni sillstrypare ska få det att låta som ni gör en kanon match är bara pinsamt. Ni är inte bättre än DIF och ni borde verkligen sluta hoppas på en bra häst om det inte händer något.

Postad
Vad är det som tyder på att det ska bli en bra höst för göteborg? Dom gjorde väl inte många rätt förutom att vara effektiva. Kan man inte rubba DIF som det spelar i år så är det ingenting som ser ljust ut.

Sen att ni sillstrypare ska få det att låta som ni gör en kanon match är bara pinsamt. Ni är inte bättre än DIF och ni borde verkligen sluta hoppas på en bra häst om det inte händer något.

Med bra höst menar jag inte absolut att det handlar om guld och massa skönspel utan mer att få vara med å ha känning på toppen samtidigt som man spelar hyfast underhållande fotboll. Så som det sett ut för Blåvitt tidigare så har det varit rent bedrövligt stundtals så på så sätt kan man ändå säga att matchen idag var ett steg framåt.

Hävdar inte heller att Blåvitt idag gjorde en kanonmatch utan mer att det var en otroligt skön och kanske lite orättvis seger, men dom är oftast skönare, framförallt när dom kommer mot lag som dif. Tycker dock inte heller att som många menar att dif spelade ut oss, utan i första hade Djurgården matchen och i andra var det jämt men ju längre halvleken gick desto mer tog Blåvitt över imo.

Postad

Riktigt underbar dag igår. Kom trea i iron man-freerollen och drog hem ung. $2.5k :D Cashar ut runt 1k för att köpa en ny dator då den jag har nu ju inte klarar av turrar med mer än 1000 pers :/ Rullen är dock uppe på lite drygt $3k vilket känns riktigt bra, då jag kan gå upp och köra lite $30 9-manna nu också :)

Vetifan vad det blir för spel i framöver dock. Fick givetvis mersmak för mtts och nu när jag har lite större rulle kan jag nog spela upp till $50 kanske. Vet dock att jag har en del (troligtvis rätt många) luckor i mtts så funderar på att "reviewa" min klonk igår i PXFs replayer och snacka till, så kan ni kommentera sen om ni vill. Finns det något intresse för en sån film? Är ju inte någon idé att spela in och sen inte få någon kommentar, men som sagt är nån intresserad så hojta till så kör jag nog. Kan va bra för mig själv också att tänka igenom händerna i lugn och ro, var semistressad stundtals igår tror jag :)

Ska som sagt köpa en ny dator också, men är inte så jävla bra på sånt. Drar nog iväg en post i stationära dator-tråden för roligtvis får man mer svar där än här. Så om ni är kunniga kolla gärna in den :)

Postad
Hur många sattar till 750k spelade du? Såg att du spelade 4st och kvalificera dig för allihop. :D

Körde 7 stycken, varav en kostade 55, resten 26. Helt okej dock att kvalificera sig in till fyra :) Körde dock inte 750k, då datorn ju inte klarar av så pass stora turrar. Kanske hade kört den annars. Körde även 3 mtts, och gick riktigt bra i 17.5k gtd, som dock hade en pool på typ 45k. Men torska dessvärre KKvsTT aipre i 1.5avg pot, men är sådant som händer. Hade bland annat dragit ut tior med 33 innan osv. så va rätt lugnt ändå.

Fick runt $150 för den turren och med hjälp av satteklonkarna blev då dagsplusset $637 och rullen upp till $3678. En del av dessa är ju dock T$, men räknar dom som riktiga dollar då ju jag bara köra turrar.

Kommer för övrigt göra en film där jag återkollar iron man-freerollen. Har funnits lite smått intresse så kör, bara för er andra å tanka sedan när jag lägger upp. Ni behöver absolut inte kommentera men det skulle självklart vara kul med lite kommentarer :) Tror jag spelade rätt dåligt i den faktiskt stundtals. Kändes mycket bättre idag, men videon blir ju iofs lite roligare att kolla kanske :)

Länkar för övrigt till datorposten jag gjorde förut, den ligger här. Vill helst att någon hyfsat datorkunnig kan ta sig en titt och säga om den jag tänkt är okej, för isf blir det den som inhandlas.

Ha det!

Postad

Hade jag varit dig så hade jag byggt en dator, tror du får bra mycket mer dator för pengarna då! För övrigt så känns det som att din nuvarande dator skulle klara av allt det du efterfrågar genom att formatera skiten!

Postad
Hade jag varit dig så hade jag byggt en dator, tror du får bra mycket mer dator för pengarna då! För övrigt så känns det som att din nuvarande dator skulle klara av allt det du efterfrågar genom att formatera skiten!

Tack för tipset, men som jag skrev i stationära dator-tråden så har jag dessvärre varken ork eller energi att byga en egen, lägger hällre något/några k extra och får den färdig så att säga :)

Har faktiskt formaterat denna ett antal gånger, men hjälper inte speciellt mycket :( Du får tänka på att jag köpte denna för 3.5k för tre år sen. Den hade liksom 256 mb ram innan jag satte in lite extra. Processorn är nån celeronskit från Intel osv...

Ska käka snart men blir nog lite spel efter det. Kör nog 5-6 turrar mellan 20-22 i prisklassen $25-$75. Blir troligtvis sista dagen med spel på ett litet tag då det blir utgång imorgon och då jag troligtvis ska ner till Tylösand onsdag till fredag.

Postad

Kommer inte ihåg speciellt mycket från måndagens spel. Gick dock långt i $75 $17.5k-garantin igen, men åkte dessvärre runt plats 30 (45 itm) med A7vsT8 i blindwar, inte så mycket att göra, tycker båda spelade bra. Tog också ett skott i $216 turbon på FTP med ursäkten att det skulle vara sista turren jag spelar på denna datorn. Hade sinnessjukt flax i den och busta tidigt itm efter att ha spelat jättevekt kring bubblan och strax innan för att försöka folda mig itm. Vet ju att detta suger rätt hårt egentligen men då det ändå var rätt mycket pengar för mig är jag nöjd med att jag spelade som jag gjorde. Dagen slutade totalt på $264 och rullen upp till $3942.

I tisdags blev det som sagt utgång vilket var riktigt kul. Träffade en "pokerpolare" som jag träffat och snackat en del med med via internet och han och hans polare var riktigt sköna. Tror han heter Zuccarello eller något här, nämner det för att han ville att jag skulle promota lite för honom :)

Onsdag till nyss var jag med familjen nere i Tylösand och bodde på hotellet där. Var väl okej, men lite segt i längden då man inte gjorde så mycket mer än att ligga och slappa typ. Riktigt god mat dock vilket gjorde det hela bättre :) Morsan har för övrigt fixat mobilt internet vilket var riktigt najs så betade av en del PXF-videos men hade ingen ork att surfa in här eller spela något.

Nyss hemkommen alltså och blir inget spel idag då jag inte orkar samt då jag nog ska spela in resterande delar av min mtt-review. Har spelat in en del (typ en tredjedel av turren) men inte orkat ladda upp den än dock. Men ska hämta nya datorn imorgon och då kommer denna få agera som tankardator så kan lätt tanka upp dom under natten då. Rätt kul att spela in faktiskt, och även lärorikt för mig själv tror jag :)

Postad
Kommer inte ihåg speciellt mycket från måndagens spel. Gick dock långt i $75 $17.5k-garantin igen, men åkte dessvärre runt plats 30 (45 itm) med A7vsT8 i blindwar, inte så mycket att göra, tycker båda spelade bra. Tog också ett skott i $216 turbon på FTP med ursäkten att det skulle vara sista turren jag spelar på denna datorn. Hade sinnessjukt flax i den och busta tidigt itm efter att ha spelat jättevekt kring bubblan och strax innan för att försöka folda mig itm. Vet ju att detta suger rätt hårt egentligen men då det ändå var rätt mycket pengar för mig är jag nöjd med att jag spelade som jag gjorde. Dagen slutade totalt på $264 och rullen upp till $3942.

I tisdags blev det som sagt utgång vilket var riktigt kul. Träffade en "pokerpolare" som jag träffat och snackat en del med med via internet och han och hans polare var riktigt sköna. Tror han heter Zuccarello eller något här, nämner det för att han ville att jag skulle promota lite för honom :)

Onsdag till nyss var jag med familjen nere i Tylösand och bodde på hotellet där. Var väl okej, men lite segt i längden då man inte gjorde så mycket mer än att ligga och slappa typ. Riktigt god mat dock vilket gjorde det hela bättre :) Morsan har för övrigt fixat mobilt internet vilket var riktigt najs så betade av en del PXF-videos men hade ingen ork att surfa in här eller spela något.

Nyss hemkommen alltså och blir inget spel idag då jag inte orkar samt då jag nog ska spela in resterande delar av min mtt-review. Har spelat in en del (typ en tredjedel av turren) men inte orkat ladda upp den än dock. Men ska hämta nya datorn imorgon och då kommer denna få agera som tankardator så kan lätt tanka upp dom under natten då. Rätt kul att spela in faktiskt, och även lärorikt för mig själv tror jag :)

utgången var kiiing, men min polare är sur över den uteblivna autografen ;)

Postad
utgången var kiiing, men min polare är sur över den uteblivna autografen ;)

Haha, kom på att vi glömde den. Men fixar det när jag kommer upp :)

Har för övrigt spelat in hela mttn nu (blev tre delar) och ska försöka ladda upp dom i natt så postar jag länk här någon gång under morgondagen.

Postad

Tjena!

Var lite inaktiv senaste två dagarna eftersom jag ju köpte ny dator och då det tar extremt lång tid imo att installera alla program osv, men nu är den i stort sett komplett, ska bara installera pokerklienterna också :)

Riktigt nöjd med valet än så länge iaf, men ska bli jävligt intressant att se hur den klarar stora mtts på FTP som ju var problemet min gamla hade. Positivt överraskad av Vista också som jag än så länge inte hittat något negativt med.

Har också spelat in mttn som sagt. Ska fixa en tråd i videoanalysforumet, då ju säkert fler läser där än här, men kommer givetvis länka även härifrån.

edit: Länk till film: http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/48885-mtt-review-av-bluwajt.html

Postad

Riktigt dålig dag idag. Körde runt 15 mtts, och lyckades endast itma en, där det blev $150 vilket inte var mycket att hänga i gran mtp hur mycket jag lagt ut på alla sammanlagt. Känns dock okej ändå mtp att det ju gått rätt bra senaste.

Körde för första gången lite blandad grind, hälften på stars och hälften på FTP. Med resultatet i hand var det lite onödigt mtp att jag inte alls är speciellt van vid Starsklienten, vilket även gäller blindstrukturen. Skiljer ju en hel del mot full tilt, mycket större hopp liksom, iaf i början. Så tyvärr tog det lite energi från spelet, vilket inte var speciellt bra samtidigt som jag inte sprang så bra. Blev hur som helst $105 på Stars och $485 på FT. Transfera 400 från ft till stars innan sessionen så har $3057 på FT nu och $295 på stars.

Blir inom den närmsta framtiden nog inte så jättemycket spel på Stars. Behöver egentligen inte splitta mitt spel mellan två sajter på nivåerna jag spelar mtt på nu (runt $20-$75), utan istället för att köra några mtts på Stars kan jag likaväl köra några sattar på ft, finns ju gott om dom nu när ftops närmar sig. Ska även försöka få in lite 9manna superturbo sngs, vilket det varit dåligt med på sistone. Har ju i stort sett bara spelat mtts.

Postad

Har nog fått lite för mycket självförtroende efter frirulleklonken och småklonkarna därefter. Spelat alldeles för högt också, vilket resulterade i ännu ett fint back på $500 hittills idag, och rullen ner till runt 2.5k. Som grädde på moset blev jag disconnectad under husng, fastän internet igång och jag kunde ansluta till Stars osv. Vetifan om det är kört att få pengar tillbaka, men har mejlat FTP med screenshot osv. så får vi ser.

För att jag inte ska spela för högt det närmsta, så kör jag mtt-rullekrav som får bli upp till $30 fo's, och upp till 10 rebuys. Ska även försöka få in så mycket satelliter som möjligt då det går absolut bäst där atm. Även $26 45manna kan vara bra att trycka in för att få lite volym.

Ska käka lite osv. nu men blir nog lite 9manna efter det. Återkommer kanske sen, beroende på hur det går obv :)

Postad

Inte spelat så mycket det det senaste. Körde dock lite i förrgår och fortsatte att backa dessvärre. $325 och rullen ner till 2.4k. Tappat runt 1.3k mina tre senaste speldagar nu vilket känns lite surt, men är bara att jobba på.

Ingen spel igår då det var Blåvitt. Riktigt najs att kolla på lite fotboll i kvällssolen imo. Ska bli jävligt kul i fortsättningen av CL-kvalet nu också. Ev ska jag också ner till Basel med en polare under returmötet då vi hittat ett billigt och relativt snabbt sätt att ta oss ner.

Får se hur det blir med spel idag. Ska nog grilla lite snart och sedan blir det det lite pes med en polare och sedan kanske en film eller något. Men ska nog gå att trycka in några 9manna eller nåt ikväll.

Postad

Hej. Inte skrivit på några dagar för impulsdrog ut till landstället i torsdags där resten av familjen befann sig. Rätt sköna dagar mtp att det ju varit så stört bra väder osv. Även kollat igenom alla Band of brothers-avsnitt under natten då det inte fanns så mycket att göra, samtidigt som jag inte har någon vidare Svenssondygnsrytm atm. Stört bra serie iaf, lär nog vara den bästa miniserie som gjorts. Såg även Mamma mia idag med familjen innan jag drog hem och jag är säkert vektajt men tyckte den var riktigt bra :oops:

Inte blivit något spel under dessa dagar. Hade dock planerat att mysgrinda lite mitt under solnedgången med en kokosnötsdrink i handen på Redbet, där jag innan jag stack satte in €150. Blev dock inget då datorn obv bara la av när jag suttit vid den i fem min, men var kanske lika bra det. Bra med paus ibland tror jag.

Ska försöka trycka in några turrar det närmsta. Varit riktigt dåligt med spel senaste vilket suger.

Postad

Såg att Lori Loughlin fyller år idag och måste verkligen köra henne som GOTD. Finns helt klart snyggare än henne, men hon är fan 44 år gammal. Helt sjukt otroligt, övertygad om att hon är snyggaste 40+ i världen atm. Så sjukt också att hon imo är snyggare nu jämfört med för 15 år sedan då hon var med i Full House.

Lori_0.jpg

http://www.imdb.com/name/nm0521753/

Postad

Såg The Happening nyss och måste säga att det var en av de sjukaste filmerna jag sett. Tyckte det kändes som jag tittade i 5 min innan den var klar och det ska ju vara ett bra betyg att en film går snabbt, men denna var absolut inte så bra. Tycker slutet var jävligt skumt också, tog liksom bara slut helt plötsligt och oväntat. Fattar inte vad Mark Wahlberg, som ju tidigare gjort massa bra filmer imo, gjorde i den. För det första gör han ingen höjdarinsats och för det andra fattar jag inte varför han tackade ja till en sådan film, men allt handlar väl om $$$

Apropå $ så hittade jag $600 förut på kanske ett 50-tal 9mannasngs. Spelade riktigt bra tycker jag och hade givetvis även en hel del flyt. FT-rullen är iom detta uppe på $3k igen vilket känns riktigt skönt. Planen framöver är nog att spela en del 9manna men även lite sats till ftops vilket närmar sig :) Avreggar ju sattarna och tar T$i normalfall men har faktiskt tänkt spela en del event under ftops. Inte bokat exakt vilka ännu, men ska försöka att åtminstone spela alla NL Texas upp tom $300, freezeouts då. $300r är alldeles för högt för mig atm.

Är troligtvis lite för seg, både mtp värmen och filmen, för att köra någon seriösare grind nu men funderar småslaska lite annorlunda spel på låga stejks bara som en kul sak. Kan i stort sett inget annat än holdem bra, men kan åtminstone reglerna för stud, omaha hi osv, tror inte jag fattar hi/lo helt dock :D

Postad

Skojspelet slutade på $55, men det får det vara värt. Körde till en början lite 7cs, men gick senare över till Razz efter att först ha läst igenom reglerna för spelet. Misstolkade dock till en början hur man räknade korten så det kostade mig en stor pot, men efter den när jag väl fattat allt var det riktigt roligt faktiskt. Blir nog mer microstakesrazz framöver för nöjes skull :)

Postad

$236 igår på lite mtts, satelliter och udda spel hucg. Tror inte det blir så mycket spel idag då ju Blåvitt spelar mot Basel om fyra timmar. Sjukt viktig match, och riktigt längesen jag var så här nervös inför en match. Ska bli riktigt kul. Ha det.

Postad
Såg att Lori Loughlin fyller år idag och måste verkligen köra henne som GOTD. Finns helt klart snyggare än henne, men hon är fan 44 år gammal. Helt sjukt otroligt, övertygad om att hon är snyggaste 40+ i världen atm. Så sjukt också att hon imo är snyggare nu jämfört med för 15 år sedan då hon var med i Full House.

Lori_0.jpg

http://www.imdb.com/name/nm0521753/

QFFT!
Postad

Skäms extremt mycket över gårdagen. Tiltade något in i helvete, har haft kanske tre liknande dagar under min "karriär" och det är något jag måste försöka jobba bort, fast vet inte hur. Hjärnan säger ju nej men lyssnar frö mycket på hjärtat som skriker efter att vinna tillbaka.

Spelade iaf razz (nyligen lärt mig spelet och tycker jag faktiskt är helt okej på det) hu mot en kille som jag otiltad är bättre än, iaf av det jag fick se igår. Vi körde kanske 4 timmar mot varandra, började på 5/10 där han efter nån timma gjorde rätt sjuka riverträffar. Tiltad som jag då är frågar jag om han vill spela 15/30 istället för att bara lägga ner som jag absolut borde gjort. Han säger ja och vi går upp och kör 15/30. Börjar bra för mig och är upp 600 efter någon timma, men sedan var det som att gå in i en vägg och torskade hand efter hand och tiltade något sjukt.

Efter ett tag hann verkligheten ikapp mig och jag hade vett att lämna bordet, men borde som sagt gjort det jävligt långt tidigare. Kvällen slutar back 1.8k vilket är nästan 2/3 av det jag hade inne på FTP. 1.3k kvar nu och tror jag ska köra 9manna ett tag framöver. Kommer nog köra $30 då jag inte har motivation alls att köra lägre. Är medveten om att jag kan gula hyfsat enkelt men accepterar det och får väl isf kanske ta en stejk om någon skulle vara villig eller liknande.