Gå till innehåll

nizzes lediga vecka!


nizze

Recommended Posts

Har hamnat i en students dröm, mittemellan två kurser ända fram till fredag denna vecka. Detta innebär att jag kan spela de turneringar jag känner för, även om de börjar 00.00. Min tanke är att försöka spela 4.5k guarantee på prima som börjar kl 11 varje dag, sen ska jag även försöka klämma in guarantee-turneringar som går 22.30 och 23.30, jag har även för avsikt att köra en hel del rounders.

 

Helgen har för mig varit klart godkänd, natten till torsdag kom jag 2a i 02.00-turneringen vilket innebar $877. Igår lyckades jag komma 2a i en round 5 efter att varit nere på 450 med 6 pers kvar och blinds på 150/75, detta innebar $1200, borde egentligen vunnit hu, men efter att ha förlorat med A9 mot Q8, han fick stege med hjälp av Q och QJ mot J4, han fick färgen, så vände steken på sig.

 

Just nu sitter jag i finalbord på 11-turneringen på prima med 6 kvar. Turneringen har svängt ganska ordentligt för mig, har varit nere för räkning två ggr, men efter att ha lurat till mig lite blinds och vunnit några all-ins var jag på fötter igen.

 

Jag kommer försöka göra uppdateringar när jag startar en turnering, såväl som när jag sitter i dem.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en $50-turnering med 20 deltagare, med 13 pers kvar fick jag J8 i bb, ingen höjning, flop JJ2, blev tillslut all-in mot 22. Spelade senare en rounders lvl 3, fick inte en vettig hand, och när blindsen ätit mig ner till 650, gick jag all-in med 97s i ett stealförsök och fick möta AJ, ute även där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat $8k guarantee som börjar 23.30, satt utan kort ett bra tag, med 1300 kvar i stacken får jag 88, limpar in i mellanposition, en höjer 3 bb, jag synar, flop 8KT, han bettar, jag re-raisar, han går all-in, jag synar, han visar AA och ett A kommer på turn, ute där.

 

Jag har även spelat en round 4, med 7 pers kvar börjar det sina i stacken, jag går all-in med AQs och får syn av cl som har 99, inget kort till min vinning kommer och jag är ute.

 

Just nu spelar jag $16.5k guarantee där jag hunnit dubbla upp en gång, med AA mot K7, jag träffar triss, han tvåpar, självklat åker pengarna in.

 

Ska försöka få användning av min round 5-token senare också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte vara min kväll riktigt, $16.5k-turneringen: Får AA, blinds 30/15, bettar till 100, får syn av 3 pers, flop 23K, två klöver, vill försöka mig på en checkraise, killen efter mig raisar, killen efter han går all-in, jag går in med allt mitt och får syn, vi är alltså 3 st all-in, ca 7k i potten, ena killen visar KJ, andra 87 i klöver, turn K, river blank. Har gjort en re-buy, tänkte ge det ett försök till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Multiturneringarna går inte min väg ikväll. Lade ner $16.5k efter att först blivit halt med AQ mot AQ, som får in i färg. Senare får jag T4 i BB, flop T85, jag går all-in, två synar, river en till T, en hade JJ och en T9.

 

Ska lira turneringen som startar 0100 på pacific, samt att jag sitter och väntar på en Round 5 att starta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pacific-turneringen blev ett stort skämt, inte en vettig hand förrens AJ efter en halvtimme, notera då att man börjar med 800 och blinds höjs var 10e minut, blindsen var på 100/50 och jag slog om för att kanske få en blind, fick syn av AQ och där slutade den sagan.

 

Spelade sen en round 3 i väntan på att round 5 skulle starta, med 5 spelare kvar (4 går vidare) fick jag AA i bb, sb går all-in och självklart synar jag, han har KQ och träffar KQ4 på flop, även denna saga slut.

 

Just nu spelar jag round 5 med 9 pers kvar, seg turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett skepp kommer lastat med en dum fråga: Vad är dessa rounders för något?

 

Det är motsvarigheten till party pokers step-turneringar, du börjar vid en nivå och vinner inköp till större nivåer, tillslut är det en final där man spelar om bra pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar i detta nu $8k samt en lvl 3 rounder. 8k går inte jättebra, förlorade en ganska avgörande pott mot en som satte stegen på river. Rounder går rätt stadigt, spelar tight för att komma på rätt plats, bland de fyra första alltså.

 

Får se hur länge mitt spelande pågår ikväll, känner att huvudvärken är på g!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huvudvärk å ilska är två nyckelord just nu. Har inte haft otur, och inte heller spelat jättedåligt, det bara ville sig inte.

 

Rounder, 7 kvar, har ca 2k vilket är ungefär snittstack, tittar på AQruter i BB, blinds är 100/50. Sb höjer till 200, jag synar, flop 335, två ruter, han bettar 100, jag synar. Turn Jsp, han bettar 100, jag reraisar till 300, han reraisar ytterligare 200, jag synar. Tror här att han bara sitter och trycker på A högt och försöker få ur mig ur gamet. River var ruter 9. Han sätter mig all-in. Här funderar jag länge, han måste ha anat att jag drog mot färgen, eller har han träffat färg själv? Eller sitter han verkligen på JJ och har slöspelat? Har bara 1200 kvar och om jag foldar är jag i taskigt läge. Jag synar, han satt på JJ.

 

8k guarantee då?. Efter en timme har jag inte fått några som helst antydningar på kort, ligger på ca 1200 efter att ha stealat ett par gg, blinds är på 150/75. Får AT och går all-in i ett till stealförsök, får syn av AJ, och så var den historien över.

 

Nåja, går inte jättebra just nu, men nya tag imorgon kl 11.00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiasko är det enda ord jag har i mitt ordförråd. Spelade 11-turneringen, det var FL, bingo! Gillar FL, om det finns någorlunda vettiga spelare med. Första handen jag spelade var AJs, flop J25, bettar, en synar, turn blank, bettar en synar, river Q, bettar, han synar och visar Q7off, och så höll det på.

 

Har även kört en round 3, kom 5a, igen, är rätt less på rounders för tillfället. Sitter i en MTT på pacific också, lär väl sluta i lika stort fiasko även denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det går dåligt när du fick ditt glapp i studierna.

 

Hoppas vänder och att du får lite flyt!

 

Go nizze, Go nizze! *lite peppning*

 

Hehe, tack tack, kan behövas... Gjorde iofs rätt hyfsade resultat i början, men en svacka kommer väl alltid :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ikväll endast kört en round 3, klarade mig genom, otroligt!

 

Sitter just nu i två turneringar, RVP's egna Expert Series där jag ligger på ca 4k och $4.5k, där jag ligger på ca 1.8k, båda började kl 02.00. Bara hålla tummarna för att fru fortuna slagit ner... ja... han som ger otur....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara hålla tummarna för att fru fortuna slagit ner... ja... han som ger otur....

 

Mr Murphy.

 

Mjo, iofs, fast de är väl han som ser till att om det kan hända nå jävligt så gör det det... så de är nog han trots allt. Iaf han som ser till att smörgåsen alltid hamnar med smöret nedåt. :)

 

Men då är ju frågan (som alla säkert hört), katter hamnar ju alltid på fötter om de faller, om man då binder fast en smörgås med smöret uppåt, vad hamnar mot backen då? :)

 

Går för övrigt rätt ok i turneringarna, ligger kvar på 4k i expert och har dubblat i den andra (3k).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var man ute ur Expert Series, var short stacked i BB och fick T3spader. Flop var två spader och en K, en bettar, jag går all-in med mina resterande 2900, han synar och visar KJ, ingen spader dök upp och jag var ute. En chansning som hade satt mig i ganska bra läge om jag fick in den.

 

Knegar på i den andra, ligger på 18e plats med 35 kvar. 20 får betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har efter en tragedi som blev mirakel hoppat upp till en andraplats. Sitter med QQ på knappen, raisar 2bb, sb reraisar till 5bb, jag sätter honom all-in, jag hade lite mer än honom, han synar och visar AA. Nej var absolut första tanken, jag ändrade mig snabbt när jag såg en Q på floppen!

 

Har faktiskt inte sett AA vinna på 5 försök, 4 ggr har jag haft dem.

 

19 kvar. Håll alla tummar ni har!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...