Gå till innehåll

Sätta mål per session och sluta när man nått målet?


busen

Recommended Posts

Halloj alla på PF.nu

Leta runt ett tag och, tänkte att eftersom detta gäller min unika situation, hittade inget liknande inlägg

 

 

Efter att ha spelat på internet väldigt sporadiskt har jag nu bestämt mig för att försöka lira mer seriöst. Mitt största problem när det gäller poker på internet har varit mitt tålamod. Otaliga gånger har jag legat $100 plus och ändå gått därifrån med 0. Jag går säkert 7 av 10 gånger minst 50$ plus vid något tillfälle. Det som händer är att jag tappar min fokus, vilken jag alltid har i början av en session. Då det alltid är samma visa har jag bestämt mig för att ta ut mina pengar efter att jag plussat en viss summa.

 

Frågan är således, är detta en bra strategi och hur bör jag gå tillväga?

 

Ex: Jag gör en daglig buy-in på säg $50-100. Målet är att plussa $50 varje dag. Då jag gjort detta efter obestämd tid tar jag ut och spelar inte igen förrn nästa dag. Förlorar jag däremot min buy-in lägger jag heller inte in mer pengar.

 

Följdfrågan blir då: Hur mkt bör jag köpa buy-in för i förhållande till mitt mål?

 

 

Jag spelar $0.50-1 bord, har spelat i ungefär 2 år och anser mig själv vara en vinnande spelare. Ska också nämnas att C:a 50$ per session är en rimlig buy-in sett till min ekonomi.

 

Tack på förhand.

 

Mvh Erik.

 

* RP, ett försök till något mer beskrivande :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är en bra strategi.

Är du en av de bättre spelarna så ska du inte lämna bara för att du vunnit X dollar, då lämnar du pengar på bordet.

 

Förlorar du en buyin (inte ovanligt direkt) så finns det ingen anledning att inte köpa in igen om du är en bättre spelare än de andra.

 

Se på resultatet över en månad/kvartal/år istället för per dag.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är en bra strategi.

Är du en av de bättre spelarna så ska du inte lämna bara för att du vunnit X dollar, då lämnar du pengar på bordet.

 

Förlorar du en buyin (inte ovanligt direkt) så finns det ingen anledning att inte köpa in igen om du är en bättre spelare än de andra.

 

Se på resultatet över en månad/kvartal/år istället för per dag.

 

Lycka till!

 

sant så sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är en bra strategi.

Är du en av de bättre spelarna så ska du inte lämna bara för att du vunnit X dollar, då lämnar du pengar på bordet.

Om man börjar spela sämre tycker jag att det är mycket bättre att lämna bordet då än att vänta tills man bara ligger marginellt plus. Själv blir jag antingen alldeles för feg och rädd om vinsten eller också raka motsatsen, spelar för löst och för aggressivt. Sen drar jag ofta i handbromsen när jag tappat sådär halva vinsten, och att då återgå till normalt spel är svårt när jag tänker på pengarna jag nyss gav bort. Målet är såklart att man ska spela lika bra hela tiden, men om det inte går är det nog bra att sluta så fort man märker att spelet påverkas för mycket av sessionens vinst/förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror många har det problemet. Det är tålmodhet och disciplin som saknas. Jag lider extremt mycket av det. Blir ofokuserad när det går väldigt bra och lika när det går dåligt, då tänker jag, "eh vad fasiken, kan lika gärna gambla bort de sista kronorna som jag har på bordet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den korrekta strategin är att fixa till disciplinen så att man spelar sitt bästa spel hela tiden, och att inte basera sitt beslut om att fortsätta spela eller ej på ovidkommande faktorer.

Visst, om man kan det så är det ju bättre. Om spelet påverkas av hur det går så tycker jag inte att det är en ovidkommande faktor, men så är jag ingen robot heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska spela så länge du känner dig fräsch! Att sätta ett mål på $50/dag är kanske ett bra mål, men det är helt felaktigt..Du ska sätta antal timmar/dag eller månad som mål.

 

Om du säger att du ska plussa 50/dag, men det kommer dagar då det inte går!!! Vad ska du göra då? Du riskerar att gå gul..Och det är ju kanske dumt :) Gå upp i nivå? Det finns bara ett sätt: spela den nivå där du känner dig bekväm och logga x antal timmar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska spela så länge du känner dig fräsch! Att sätta ett mål på $50/dag är kanske ett bra mål, men det är helt felaktigt..Du ska sätta antal timmar/dag eller månad som mål.

 

Låter sunt Svensk. Faktum är ju trots allt att jag, så länge jag känner mig fräsch och har fokus, är en vinnande spelare på vissa bord.

 

Tack för allas svar så länge..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här som många säger, att man inte ska sluta vid vinst, stämmer ju bara om man har bra disciplin. Om du tappar fokus när du vinner har du ju uppenbarligen minusvärde i spelet, och bör således sluta. Lär dig att märka när fokusen brister och sluta så fort du märker det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...