Gå till innehåll

Köpa lämplig laptop för pokerspel från USA?


FlexWheeler

Recommended Posts

Tänkte investera i en bra laptop som ska funka bra för många bord. (skärmen och upplösning mycket viktigt med andra ord)

 

just nu velar jag lite mellan sonys A-serie med 17 tum widescreen o 1900 res.. och sen dells inspiron 9300 med 17 tum den med ngt sämre upplösning..

 

Ska köpa den i USA,, så någon som har ngra bra tips eller något för att hitta en bra laptop man kan beställa till usa... nån som har en som är bättre eller billigare än dem 2 laptops jag la fram?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxå funderat på att köpa bärbar men eftersom jag är helt datorpuckad :-o så har jag ingen aning om vad som kan krävas.

Jag ska inte enbart ha den till pokerspel utan även skolarbete, resor mm. En sak som jag värdesätter är bra batteritid.

Har sett att Acer har billiga datorer (7000kr) men är de något att ha??

 

Bra och prisvärt ska de va... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Dell 9300: 1920*1600 upplösning finns som tilllval.

 

Tänkte maila o fråga dem om det, tack så mycket..

 

Jag antar sonyn o dell är i samma pris ungefär då.. nästan exakt.. dellen har lite mer i minne det är typ enda skillnaden, så på den fronten har den ju ett övertag.

 

Vad skulle ni säja om respektive märke sony eller dell? same shit different name eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ha min till skolan osso. Men känns som 17 tum wide med 1900 res känns bäst just nu. d e Sonys a-serie.. den e grymt mycket billigare i USA än här. typ halva priset. jag gled in på http://www.sony.com leta fram a series laptops sen kan man custumiza dem själv, d e rätt smidigt.,.

 

Vet du hur de blir med tull o sånt om man tar de från USA. Sen är man ju som vanligt lite orolig för dethär med garantier om man handlar från "långtbortistan" men sony har kanske kontor i europa som tar hand om eventuella reklamationer.

 

Någon som beställt från USA och kan ge lite respons? Är de prismässigt korrekt att beställa därifån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har hört att det blir rätt dyrt med tull. Vet ej om man tjänar så mycket på det. Jag har en syrra i USA som ska ta hem den åt mig, då slipper man tullen... Jag tror det går och beställa med "overseas-grej" som gör att man kan få den reparerad här i Sverige på garantin.. kostade lite extra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara skriva att jag beställde datan idag. (dell insp 9300)

Kanske inte så många som bryr sig, men för att avsluta tråden, jag tror detta kommer att bli en bra pokerdata blandannat.. kostade 12000 ( strax under) där jag köpte drån dell.com (usa) samma data i Sverige kostade nästan 23 000 .. så jag e väldigt nöjd över köpet.

 

upgd endel.. bland annat skämern och grafikkortet för maximal upplösning. även bättre hårddisk och 512 minne..

 

 

Inspiron 9300 Intel® Pentium® M 730 Processor (1.60GHz/533MHz FSB)

 

Display 17 inch UltraSharp™ Wide Screen UXGA Display with TrueLife™

17UXGAS (1920 upplösning.)

 

Memory 512MB Dual Channel DDR2 SDRAM at 533MHz 2 Dimm

512MB2P

 

Video Card 256MB NVIDA® GeForce™ Go 6800

256NV

 

Hard Drive 60GB 7200rpm Hard Drive

60GB72

 

Operating System Microsoft® Windows® XP Home Edition

WHXP

 

Network Card Integrated 10/100 Network Card and Modem

INTNIC

 

CD/DVD Drives 24X CD Burner/DVD Combo Drive

24COMBO

 

 

Wireless Networking Cards Dell® Wireless 1350 Internal Wireless (802.11b/g, 54Mbps)

 

Primary Battery 6-cell Lithium Ion Primary Battery (53 WHr)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...