Gå till innehåll

High stakes poker, Säsong fem


ignat

Recommended Posts

och det bedömer du från att ha följt runt 50 händer denna säsong eller utifrån att ha följt Dolyes spel i 50 år? :P

 

Ja, man kan ha EV+ om man spelar 10% av händerna men det betyder inte att det är optimalt...

 

iofs kanske det är optimalt för Doyle att spela 10% av händerna eftersom hans förmåga att sätta motståndare på händer är så katastrofalt dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:shock:

 

Trådens namn: High stakes poker, Säsong fem.

 

Ok, men då är ju också en kommentar som:

Jävligt stor skillnad på att vara vinnande och på att ha plussat alla säsonger

 

också helt irrelevant...

 

 

Nåväl, det är alltid humor att läsa alla forum där småspelare skriver hur katastrofalt dåliga alla är... men hey, det är precis samma som på andra forum. På börsforum skriver folk om hur mycket bättre de är än välbetalda analytiker och på sportforum skriver folk hur jäkla mycket bättre de är på att lägga straffar än välbetalda straffskyttar i Allsvenskan

 

Skön forumhumor för folk som sitter och pillar näsan i kalsonger framför datorn hemma :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar ofta HSP i tv eller?

 

Nej, men jag fascineras av alla idioter som tror att det är solid poker att spela 30/20 full ring 250+bb deep, speciellt när det finns fullt av folk som ha supersvårt att släppa tp+.

 

Och om jag hade kunnat sälja action hade jag givetvis ställt upp i HSP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På börsforum skriver folk om hur mycket bättre de är än välbetalda analytiker

Fast det finns inga börsanalytiker som vet något värt att veta. De bara gissar, precis som vi andra. Troligen är börsanalytiker världens mest uppblåsta och onödiga yrke. Jag har sett flera undersökningar där dylika personer har uttalat sig om hur de tror börsen eller enskilda aktier kommer gå inom den närmaste tiden och har haft rätt i lägre än 50 % av fallen. M a o har man mer rätt om man gissar än om man är börsanalytiker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det finns inga börsanalytiker som vet något värt att veta. De bara gissar, precis som vi andra. Troligen är börsanalytiker världens mest uppblåsta och onödiga yrke. Jag har sett flera undersökningar där dylika personer har uttalat sig om hur de tror börsen eller enskilda aktier kommer gå inom den närmaste tiden och har haft rätt i lägre än 50 % av fallen. M a o har man mer rätt om man gissar än om man är börsanalytiker. :)

 

Jag har sett durrrr torska massvis med pokersessioner mot förlorande pokerspelare...

 

Troligen är durrrr världens mest uppblåsta pokerspelare. Han har bara tur, precis som vi andra... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men jag fascineras av alla idioter som tror att det är solid poker att spela 30/20 full ring 250+bb deep, speciellt när det finns fullt av folk som ha supersvårt att släppa tp+.
Folk kan inte lägga tp+ och det bemöter vi genom att försöka spela tptk, överpar och höga set alltså? Applåd!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är galet att se en spelare ligga så många dimensioner högre än resten av bordet, men nån måtta får det väl ändå vara? Dom borde ha kunnat räkna ut att durrr inte alltid har nöten, då han spelar många händer, men varför spelar dom då så jävla passivt mot honom? Jag hajar att det är extremt svårt att möta en spelare som a) läser sönder dig b) gör så att du inte har någon aning om varesig var du eller han står. Men fortfarande, låt oss ta JJ vs. 44 handen med Eastgate och durrr som exempel. Eastgate antar antagligen att han leder pf.. eller är som sämst 50/50, men varför inte höja till typ 120 k pf då? Han synar istället pf, får en kass flop, och måste såklart lägga sig då han blir totalt utspelad då durrr betar. Men varför tar dom inte dessa tillfällen i akt och spelar tillbaka mot honom?! Okej att dom har svårt att sätta honom på en hand, men range liksom?

 

Den enda med lite balls som applicerat detta är ju Barry, i AA vs J9 handen, vilket inte lyckades så bra (eller ja han vann ju, men ja..) då han låg under kraftigt på flop. Men har man ingen koll på sin motståndare så kan man ju inte börja gissa sig till hur man ska göra, samtidigt så ogillar jag inte Barry-spelet då han iaf räknar ut att durrr kan ha air i den handen många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom borde ha kunnat räkna ut att durrr inte alltid har nöten, då han spelar många händer, men varför spelar dom då så jävla passivt mot honom? Jag hajar att det är extremt svårt att möta en spelare som a) läser sönder dig b) gör så att du inte har någon aning om varesig var du eller han står

 

Kanske folk börjat göra det och att det kanske är därför:

 

a) durrr ligger back i HSP

b) durrr ligger back -2.2 M på Full Tilt iår

c) durrr ligger under mot Antonius i durrr Challenge

 

Vad vet jag? hehe

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske folk börjat göra det och att det kanske är därför:

 

a) durrr ligger back i HSP

b) durrr ligger back -2.2 M på Full Tilt iår

c) durrr ligger under mot Antonius i durrr Challenge

 

Vad vet jag? hehe

 

;)

 

Du VET ju själv hur poänglösa siffrorna du citerar är, så varför skriver du den här smörjan varje gång någon vågar kritisera Hellmuth eller Doyle på forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du VET ju själv hur poänglösa siffrorna du citerar är, så varför skriver du den här smörjan varje gång någon vågar kritisera Hellmuth eller Doyle på forumet?

Poängen är snarare att jag skiter i vem som degar in pengar tom i potten, jag är bara intresserad av att se resultaten...

 

Precis som jag skiter i vilka aktier jag investerar i på börsen eftersom det enda jag bryr mig om är de som performar bra eller inte... Att aktier "borde performa bra eftersom de är undervärderade eller har en cool affärsidé" bryr mig inte för 5 öre...

 

Och på samma sätt så skiter jag i om Sverige spelar en riktigt grisig tråkfotboll så länge vi tar oss till VM. Då spelar det ingen roll för mig att Portugals spelare totalt äger Sveriges om de inte resultaten kan visa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen är snarare att jag skiter i vem som degar in pengar tom i potten, jag är bara intresserad av att se resultaten...

 

Precis som jag skiter i vilka aktier jag investerar i på börsen eftersom det enda jag bryr mig om är de som performar bra eller inte... Att aktier "borde performa bra eftersom de är undervärderade eller har en cool affärsidé" bryr mig inte för 5 öre...

 

Och på samma sätt så skiter jag i om Sverige spelar en riktigt grisig tråkfotboll så länge vi tar oss till VM. Då spelar det ingen roll för mig att Portugals spelare totalt äger Sveriges om de inte resultaten kan visa det.

 

Och syna sig allin med färgdrag är alltid rätt om man träffar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen är snarare att jag skiter i vem som degar in pengar tom i potten, jag är bara intresserad av att se resultaten...

 

Precis som jag skiter i vilka aktier jag investerar i på börsen eftersom det enda jag bryr mig om är de som performar bra eller inte... Att aktier "borde performa bra eftersom de är undervärderade eller har en cool affärsidé" bryr mig inte för 5 öre...

 

Och på samma sätt så skiter jag i om Sverige spelar en riktigt grisig tråkfotboll så länge vi tar oss till VM. Då spelar det ingen roll för mig att Portugals spelare totalt äger Sveriges om de inte resultaten kan visa det.

 

Okej, men det har ju egentligen inget att göra med poker. I varje fall inte med den del av poker, strategi, som du blandar dig i samtal om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att Eastgate kommer inte få in en massa BB bra mot Durrrrs kall4bet med JJ.

 

Care to elaborate?

 

Det är 90k i potten och durrrr kommer folda ofta mot en all in och när han blir synad har han hyffsad equity. Alternativet att syna preflop ur position tror jag är sämre... Fast jag kanske är resultatsorienterad.

 

Någon som vet hur djupa dom är?

 

Edit: Vet ni ens att Durrrr 4betar AA/KK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk kan inte lägga tp+ och det bemöter vi genom att försöka spela tptk, överpar och höga set alltså? Applåd!

 

Njae, snarare att vi när vi spelar så enormt djupt inte kan ta så mycket syner, speciellt ur position, med händer som har rätt massiva implicita mot sig (jag tror inte att låga suithänder och låga par spelar alls bra så här djupt mot balanserade motståndare, och problemet med implicita ligger fortfarande kvar när vi - som här, har extremt obalanserade motståndare). Väldigt mycket av värdet i just det här specifika HS-spelet ligger dessutom i att du knappt kan få av folk från händer pre, vilket i sin tur gör att en kraftigt obalanserad squeezerange viktad mot nöt blir en bra exploanpassning.

 

Vet inte om folk levlar när de säger de vill få in 300bb med JJ mot en kallfyrbet och en inital EP-raise eller inte, men vidare seriöst eller bra är det ju definitivt inte.

 

Förstår inte hur jag orkar posta här, tänkte väl vara snäll på Ebis vis, men att lära ut poker gratis kommer aldrig ge mig mer pengar på banken, samtidigt som risken föreligger att man blir "tillrättavisad" av en total idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej? Du ser väl fan att han leker med varenda gubbe på bordet och har total kontroll, och det värsta är ju att dom tillåter honom leka med dom som han gör. Ebismaru: All I'm sayin is.. ska dom bara check/syn-folda resten av säsongen eller? Awesome..

 

Nej såklart inte men det kommer ju bättre floppar att fånga bluffar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...