starsonmars Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Lugna er nu grabbar, det går inte att vinna en diskussion mot eury. Även om ni har rätt. Så.. lägg ner, k? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carandiru Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Lugna er nu grabbar, det går inte att vinna en diskussion mot eury. Även om ni har rätt. Så.. lägg ner, k? Alltså den här gången känner jag att han omöjligt kan vinna denna diskussion. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Jag tycker det är ganska uppenbart att han sjunger "he". Självklart kan det vara så att jag har något slags defekt som hindrar mig att höra fel - men än så länge är jag inte villig att tro det. Nej, efter 5-6 genomlyssningar så kan jag inte begripa hur ni får det till "you". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Jag tycker det är ganska uppenbart att han sjunger "he". Självklart kan det vara så att jag har något slags defekt som hindrar mig att höra fel - men än så länge är jag inte villig att tro det. Nej, efter 5-6 genomlyssningar så kan jag inte begripa hur ni får det till "you". reträtt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Det går möjligtvis inte att föra dessa diskussioner via pm ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Alltså levlar du eury? Är ju sjukt tydligt att han sjunger "you". Nån som vet när nästa avsnitt kommer btw? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Jag tror, på fullaste allvar, att ni levlar mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Jag hör inget konsonantljud i det eftersökta ordet, och det antar jag att ni inte heller gör. Men vokalljudet kan vi väl i varje fall enas om låter "i"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Men sluta böla om ett ord i någons signatur förihelvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grävlis Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Trodde faktiskt det skulle vara you, men efter att ha lyssnat på originalet samt några live upptagningar så verkar det ju inte mycket bättre än att det ska vara he. Checkade även metallica.com för säkerhetsskull, står he i deras lyrics. Antar att dom har koll själva. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Kul! Men man undrar ju varför folk låtsades om att jag hade fel först. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Kul! Men man undrar ju varför folk låtsades om att jag hade fel först. Men i live-versionen är det ju ett ganska tydligt "you". Bergmannen får väl själv välja varifrån han vill hämta sitt citat. Därför är det knappast fel. EDIT: Nu blev jag osäker. Det är inte alls tydligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RuchYa Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Kul! Men man undrar ju varför folk låtsades om att jag hade fel först. Dom låtsades inte, jag trodde också att du hade fel. Men uppenbarligen har du rätt, vilket är kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popoffer Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Kul att Barry Nitstein spelar nån hand mer än KK+. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Take a look to the sky just before YOU die, It is the last time HE will. end of story. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
seeho Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Nu ska ALLA be eury om ursäkt! Inget mera snack om high stakes i denna tråden nu tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 hur kan ni höra he..? Textsammanhanget yrkar ju strongt på 'you' dessutom. Detta verkar lustigt nog ha varit omdebatterat en hel del innan då de har valt att versala ett endaste ord i hela texten på denna lyric-sida. http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/For-Whom-the-Bell-Tolls-lyrics-Metallica/005CFDBBB4E0349A4825688D0032FDB3 För övrigt så har jag lyssnat på låten oändligt antal ggr också och jag får det till ett you, men ja... jag är ju å andra sidan gravt hörselskadad så till skillnad från eury så HAR jag ett hörselproblem som kan få mig att höra fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Ska vi låsa tråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bergmannen Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Ska vi låsa tråden? Nej, tråden är ju för intressant för att låsas. Ber om ursäkt ifall min signatur fick tråden att hamna offtopic Ta gärna bort alla inlägg om den om det inte är för jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icecoldwind Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Kul att Barry Nitstein spelar nån hand mer än KK+. VA?! Du vet att Barry är han med det bra skägget va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mikj Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 min ranking: topp: greenstein, dwan mellan: beyamine, negreanu, doyle fisk: eastgate, elezra, sahamies Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 1 April , 2009 Rapport Share Postad 1 April , 2009 min ranking: topp: greenstein, dwan mellan: beyamine, doyle fisk: eastgate, elezra, sahamies Sämsta man sett: negreanu fyp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BeroendeForever Postad 1 April , 2009 Rapport Share Postad 1 April , 2009 Skämtar du eller Eury, nu utgår jag från Youtubelänken " Carandiru " postade och menar du att det är He ska du fan få dig en rejäl örontvätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohanLj Postad 1 April , 2009 Rapport Share Postad 1 April , 2009 min ranking: topp: greenstein, dwan mellan: beyamine, doyle fisk: eastgate, elezra, sahamies ultrafisk, knappast vinnare på .001/.002: negranue . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts