lolzor Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Rätt mycket "misclick" live, senast BG's två enorma raise, man kan tycka att de borde ha lite bättre koll. lol, nej. Jahopp, nästa avsnitt så springer durrr in i väggen alltså.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Lät det inte lite som en coinflip av något slag, med litet övertag BG? BG föreslog väl att de kunde ta ut ett par hundra k var, eller hörde jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyeless Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Snyggt ställ av Negreanu med färgdraget. Undra om han blir aptiltad av att det inte kommer klöver även fast dem kör den 2ggr eller för att han inser vilket tomtespel han nyss gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Snyggt ställ av Negreanu med färgdraget. Undra om han blir aptiltad av att det inte kommer klöver även fast dem kör den 2ggr eller för att han inser vilket tomtespel han nyss gjort. Har du sett DN få in pengarna som fav någon gång under HSP? Kommer inte ihåg senast det hände iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 klöverstället av DN skulle jag nog nominera till tomtespel of the year. edit;... och det är MARS FÖR BÖVELN Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 lol, nej. Kan du då dela med dig av din stora visdom? Mig veterligt har jag sett tre kraftiga överbett, ett av eastgate som bettar ut tre gånger pott på flopp och så dessa två av BG. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hoit Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Det går ju byta ut ordet Pirate, från en halvkänd torrentsite, till Poker. Då ordnar sig det nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyeless Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Vad var effektiva stackar när Eastgate 3bet isoraiseade fisken med JJ och blev 4 betad av Durr? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Humor när DN frågar Eli hur mycket han har kvar och durrr svarar "runt 100" Hade det varit Storåkers som svarade när någon frågade William Thorson hur mycket han hade vet jag en som skulle bli sjukt tiltad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Jo, jag reagerade också på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Vad var effektiva stackar när Eastgate 3bet isoraiseade fisken med JJ och blev 4 betad av Durr? Durr hade runt 250k efter floppbet, så runt 370k pre. Eastgate bör väl ha täckt då jag har för mig han sitter riktigt djup? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Snyggt ställ av Negreanu med färgdraget. Undra om han blir aptiltad av att det inte kommer klöver även fast dem kör den 2ggr eller för att han inser vilket tomtespel han nyss gjort. klöverstället av DN skulle jag nog nominera till tomtespel of the year. edit;... och det är MARS FÖR BÖVELN Greenstein tog upp det här i en pokersändning för nåt år sedan. Han kör ju som bekant alltid brädan en gång, medans andra kör både 2 o 3 ggr. G sa att han märkte att när spelarna visste att den andra spelaren vid all in gärna körde brädan 2 ggr, så var de villigare o pusha FD pga att dels hade de FE, dels visste att de alltid fick se 4 kort för o träffa sin flush, vilket gav push med FD enormt övertag. Men när de visste att motståndaren alltid bara kör en gång, som Greenstein då, så är de inte lika villiga o stoppa in med FD. Negreaneu vet ju att Elezra alltid kör 2 ggr, så det kan va en förklaring till att han var villig o dega in där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bitesize Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Greenstein tog upp det här i en pokersändning för nåt år sedan. Han kör ju som bekant alltid brädan en gång, medans andra kör både 2 o 3 ggr. G sa att han märkte att när spelarna visste att den andra spelaren vid all in gärna körde brädan 2 ggr, så var de villigare o pusha FD pga att dels hade de FE, dels visste att de alltid fick se 4 kort för o träffa sin flush, vilket gav push med FD enormt övertag. Men när de visste att motståndaren alltid bara kör en gång, som Greenstein då, så är de inte lika villiga o stoppa in med FD. Negreaneu vet ju att Elezra alltid kör 2 ggr, så det kan va en förklaring till att han var villig o dega in där. Ungefär så förklarar han spelet i sin blog. http://pokerroad.com/blog/daniel-negreanu/posts/poker-live-poker-online-and-poker-on-tv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 G sa att han märkte att när spelarna visste att den andra spelaren vid all in gärna körde brädan 2 ggr, så var de villigare o pusha FD pga att dels hade de FE, dels visste att de alltid fick se 4 kort för o träffa sin flush, vilket gav push med FD enormt övertag. Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Greenstein tog upp det här i en pokersändning för nåt år sedan. Han kör ju som bekant alltid brädan en gång, medans andra kör både 2 o 3 ggr. G sa att han märkte att när spelarna visste att den andra spelaren vid all in gärna körde brädan 2 ggr, så var de villigare o pusha FD pga att dels hade de FE, dels visste att de alltid fick se 4 kort för o träffa sin flush, vilket gav push med FD enormt övertag. Men när de visste att motståndaren alltid bara kör en gång, som Greenstein då, så är de inte lika villiga o stoppa in med FD. Negreaneu vet ju att Elezra alltid kör 2 ggr, så det kan va en förklaring till att han var villig o dega in där. För att parafrasera en stor tänkare, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kena79 Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Greenstein tog upp det här i en pokersändning för nåt år sedan. Han kör ju som bekant alltid brädan en gång, medans andra kör både 2 o 3 ggr. G sa att han märkte att när spelarna visste att den andra spelaren vid all in gärna körde brädan 2 ggr, så var de villigare o pusha FD pga att dels hade de FE, dels visste att de alltid fick se 4 kort för o träffa sin flush, vilket gav push med FD enormt övertag. Men när de visste att motståndaren alltid bara kör en gång, som Greenstein då, så är de inte lika villiga o stoppa in med FD. Negreaneu vet ju att Elezra alltid kör 2 ggr, så det kan va en förklaring till att han var villig o dega in där. Va? Nej, inte igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Va? Det värsta är att DN själv verkar tycka att dragen blir mer värda om man kör två brädor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Ja, det är helt sjukt. Han borde hänga lite i lowstakesdelarna på 2+2 och lära sig slå nosebleeds. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carandiru Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Greenstein tog upp det här i en pokersändning för nåt år sedan. Han kör ju som bekant alltid brädan en gång, medans andra kör både 2 o 3 ggr. G sa att han märkte att när spelarna visste att den andra spelaren vid all in gärna körde brädan 2 ggr, så var de villigare o pusha FD pga att dels hade de FE, dels visste att de alltid fick se 4 kort för o träffa sin flush, vilket gav push med FD enormt övertag. Men när de visste att motståndaren alltid bara kör en gång, som Greenstein då, så är de inte lika villiga o stoppa in med FD. Negreaneu vet ju att Elezra alltid kör 2 ggr, så det kan va en förklaring till att han var villig o dega in där. Seriöst Supertequila du är bättre än såhär, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Seriöst Supertequila du är bättre än såhär, eller? Jag tror folk missuppfattar mig. Inte att han större chans o vinna pga 2 brädor, men hans chans att dra in halva potten ökar förstås, vilket plus hans FE när han pushar ger honom totalt sett en fördel som han inte får om motståndaren bara kör en gång. Detta menar Greenstein ger draghänder större incitament o dega mot folk som kör 2 brädor. Nästan som en freeroll på sin egen insats, med möjlighet att scoopa plus FE. Edit: läste precis pokerroadbloggen.... Där ser man, det var verkligen så han resonerade när han dega. Detta är en av huvudanledningarna till att Greenstein alltid kör en gång. Den andra huvudanledningen är att han tycker att splitpotter är lama. Han vill att, i en allin-pot, nån alltid ska lida, så han blir tiltad o spelar sämre. Han anser, förstås, ödmjuk som han alltid är, att han är den bästa på att hantera förluster, så han kan ta det ifall han förlorar allin-spelet, men om hans motståndare skulle förlora, så tiltar de ofta loss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
christoffer87 Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 lol hna tänkte nog baklänges Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Btw så måste jag säga att denna säsong äger imo. Bring Ivey, antonius och galfond nu så han får lite motstånd ffs. Och trots att dn spelar som han hatar pengar så gillar jag Illaris spel ännu mindre. Och farha får gärna joina... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fsista Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 What... ??? ST levlar hela tråden och jag är den enda som förstår det? (Eller så tror ST på allvar att detta skulle vara en anledning till att inte köra running twice ... naturligtvis är det så att ifall Greenstein hade vetat att folk var superbenägna att stoppa in låga fds med en bra bit över 200 bbs bakom i reraisade trevägspotter så hade han förmodligen aldrig dragit bara en bräda) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 What... ??? ST levlar hela tråden och jag är den enda som förstår det? (Eller så tror ST på allvar att detta skulle vara en anledning till att inte köra running twice ... naturligtvis är det så att ifall Greenstein hade vetat att folk var superbenägna att stoppa in låga fds med en bra bit över 200 bbs bakom i reraisade trevägspotter så hade han förmodligen aldrig dragit bara en bräda) Asså jag bara återger var Greenstein har sagt tidigare, och va DN verkar säga i sin blogg som anledningen till sitt spel. Men menar ni att chansen till halva potten inte ökar när FD får se 4 kort? Bör väl va ganska enkelt o räkna ut hur mkt FE man behöver om man degar, o vet att man får se 4 kort för halva potten, för att det ska bli EV+ mot typ överpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Asså jag bara återger var Greenstein har sagt tidigare, och va DN verkar säga i sin blogg som anledningen till sitt spel. Men menar ni att chansen till halva potten inte ökar när FD får se 4 kort? Bör väl va ganska enkelt o räkna ut hur mkt FE man behöver om man degar, o vet att man får se 4 kort för halva potten, för att det ska bli EV+ mot typ överpar. Ungefär lika mkt FE man behöver för att dega mot överpar och får se 2 kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts