Gå till innehåll

High stakes poker, Säsong fem


ignat

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Soulread? Timing tell? Skulle vara intressant att veta varför han synade.

Han är en gambler. Det "enda" som följer den linjen och slår honom är 22, 33, 44, KK eller QQ. Förvisso möjliga händer, men PA är ju en gambler som känner att han kan ta en sådan syn ibland, mot rätt spelare.

 

Antar att han tänkte så, i a f. Jag spelar ju inte riktigt på hans nivå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans valuerange är viktad mot AA, KK, AK (möjligtvis QQ) vilket är ganska smal range. Antingen har PL (Phil Laak) ett monster eller så bluffar han. Det är väl (delvis) det som är resonemanget bakom synen. Men med tanke på att PL är tight och höjde UTG finns väl ingen anledning att misstro honom, eller? ;)

 

Jag kan inte påstå att jag är insatt i PL's öppningsrange UTG men vad jag har sett av honom spelar han tight så jag vet inte hur han spelar låga pockets UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans valuerange är viktad mot AA, KK, AK (möjligtvis QQ) vilket är ganska smal range. Antingen har PL (Phil Laak) ett monster eller så bluffar han. Det är väl (delvis) det som är resonemanget bakom synen. Men med tanke på att PL är tight och höjde UTG finns väl ingen anledning att misstro honom, eller? ;)

 

Jag kan inte påstå att jag är insatt i PL's öppningsrange UTG men vad jag har sett av honom spelar han tight så jag vet inte hur han spelar låga pockets UTG.

Jag skulle ju hävda att PL inte skjuter en tredje tunna med sämre än set här, alternativt skjuter en betydligt lägre tredje tunna med AA eller AK. Så antingen är det set eller bluff känns det som.

 

M t p hur PL normalt spelar är det absolut viktat mot KK/QQ, men låga pockets kan nog finnas med ibland, kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, ursäkta mig för att jag inte tycker mig ha tiden att antingen lusläsa mig igenom 20 sidor här eller googla mig till döden genom alla forum som finns.

 

Men när börjar de sända HSP5?

 

Hittar inget på GSNs hemsida..

 

Two Plus Two Poker Forum > General Poker Discussion > Televised Poker

 

HSP Season 5 Starts March 1 on GSN at 9pm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, ursäkta mig för att jag inte tycker mig ha tiden att antingen lusläsa mig igenom 20 sidor här eller googla mig till döden genom alla forum som finns.

 

Men när börjar de sända HSP5?

 

Hittar inget på GSNs hemsida..

"GSN has announced that HSP Season 5 has been filmed and will begin on airing on March 1, 2009."

 

Källa

http://www.poker-prop.net/news/high-stakes-poker-season-5-begins-march-1st-1465.html

 

 

 

Ska bli riktigt skoj att kolla på igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Two Plus Two Poker Forum > General Poker Discussion > Televised Poker

 

HSP Season 5 Starts March 1 on GSN at 9pm

 

Tack!

 

"GSN has announced that HSP Season 5 has been filmed and will begin on airing on March 1, 2009."

 

Källa

http://www.poker-prop.net/news/high-stakes-poker-season-5-begins-march-1st-1465.html

 

 

 

Ska bli riktigt skoj att kolla på igen.

 

Tack!

 

Håller med, äntligen kommer man ha EN fast punkt varje vecka där man gör samma sak..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...