Carandiru Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 matteprof provocerar och ni går igång på det varje gång. Nej, matteproooof är dålig på poker. Citera
JohanLj Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Nej, matteproooof är dålig på poker. Jag är lite nyfiken på hur bra du är? Det låter som du krossar +NLHE10k med tanke på dina inlägg. Btw jag håller inte med Matteproffesorn i något av hans 10 senaste inlägg... Citera
killerwolf Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Jag är lite nyfiken på hur bra du är? Det låter som du krossar +NLHE10k med tanke på dina inlägg. Btw jag håller inte med Matteproffesorn i något av hans 10 senaste inlägg... han registrera sig i februari 2009 och har mer inlägg än vad jag hade första 2 åren. Han är bara o vevar runt i alla trådar på jobbet.. Citera
Elitloppet Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Edit: Vet ni ens att Durrrr 4betar AA/KK? Ingen kan givetvis veta säkert här på PF, men jag tror att han 4-bettar KK/AA minst 90% av gångerna här med dessa stackdjup. Citera
Matteprof Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Okej, men det har ju egentligen inget att göra med poker. I varje fall inte med den del av poker, strategi, som du blandar dig i samtal om. Som jag sa, jag är mer intresserad av resultat över längre perioder, t.ex att titta på durrs resultat över 3 månader, än att bara titta på en enda hands strategi, så ja vi diskuterar kanske olika saker. Citera
Rebonius Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Njae, snarare att vi när vi spelar så enormt djupt inte kan ta så mycket syner, speciellt ur position, med händer som har rätt massiva implicita mot sig (jag tror inte att låga suithänder och låga par spelar alls bra så här djupt mot balanserade motståndare, och problemet med implicita ligger fortfarande kvar när vi - som här, har extremt obalanserade motståndare). Väldigt mycket av värdet i just det här specifika HS-spelet ligger dessutom i att du knappt kan få av folk från händer pre, vilket i sin tur gör att en kraftigt obalanserad squeezerange viktad mot nöt blir en bra exploanpassning. Vet inte om folk levlar när de säger de vill få in 300bb med JJ mot en kallfyrbet och en inital EP-raise eller inte, men vidare seriöst eller bra är det ju definitivt inte. Förstår inte hur jag orkar posta här, tänkte väl vara snäll på Ebis vis, men att lära ut poker gratis kommer aldrig ge mig mer pengar på banken, samtidigt som risken föreligger att man blir "tillrättavisad" av en total idiot. Du har aldrig tänkt på att du kan bli tillrättavisad av någon som är mer kunnig inom ett visst ämne än du? Jag tror inte att det finns en spelare på det här forumet som är bäst i alla ämnen inom pokerteori, även fast jag skulle tippa på att TLK och Hjort dominerar. Som jag sa, jag är mer intresserad av resultat över längre perioder, t.ex att titta på durrs resultat över 3 månader, än att bara titta på en enda hands strategi, så ja vi diskuterar kanske olika saker. Det är väl mer intressant att titta på deras spelteoretiska intelligens än deras resultat? Citera
Metaddict Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Som jag sa, jag är mer intresserad av resultat över längre perioder, t.ex att titta på durrs resultat över 3 månader, än att bara titta på en enda hands strategi, så ja vi diskuterar kanske olika saker. 3 månader är inte en lång period i pokersammanhang...Trodde de flesta visste det vid det här laget. Citera
Zarec Postad 3 April , 2009 Rapport Postad 3 April , 2009 Nåväl, det är alltid humor att läsa alla forum där småspelare skriver hur katastrofalt dåliga alla är... men hey, det är precis samma som på andra forum. På börsforum skriver folk om hur mycket bättre de är än välbetalda analytiker och på sportforum skriver folk hur jäkla mycket bättre de är på att lägga straffar än välbetalda straffskyttar i Allsvenskan Skön forumhumor för folk som sitter och pillar näsan i kalsonger framför datorn hemma +1 Citera
xlars Postad 3 April , 2009 Rapport Postad 3 April , 2009 Satan fiskar. Stakea mig jag skullle krossa. Citera
icecoldwind Postad 3 April , 2009 Rapport Postad 3 April , 2009 3 månader är inte en lång period i pokersammanhang...Trodde de flesta visste det vid det här laget. Fast det passar ju bra om man är ute efter att enbart tajma in en downswing. Citera
Lemiux Postad 3 April , 2009 Rapport Postad 3 April , 2009 Satan fiskar. Stakea mig jag skullle krossa. Dags å snyta sig kanske Citera
Macroman Postad 3 April , 2009 Rapport Postad 3 April , 2009 Pls, babbla om bondrock kan ni göra i en annan tråd! Citera
Macroman Postad 3 April , 2009 Rapport Postad 3 April , 2009 När säsongen ska summeras kommer säkert Doyle att vara plussande på HSP även om hans spel är skittrist att se. Jag tror han är för rutinerad för att hålla på att spela slaskhänder bara för att det är TV, utan kommer istället att spela tightare, välja sina spots och plussa på bordet Även om det är boring att se så är det ju rätt spelat av honom. Doyle har redan skrivit i sin blogg att han plussade även denna gång i HSP. Liksom alla andra säsonger samt alla andra TV-sända CG han varit med i... Citera
Kung Wilhelm Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Bra avsnitt. överlägset bästa avsnittet hittills! (kolla avsnittet i skolan under lektion) Citera
Basen Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Finns det resultatupdates någonstans? Angående senaste avsnittet fick jag lite ont i magen när durr träffade andra damen på turn. Only fair kanske efter Greensteins "math is idiotic"-hand tidigare. Well, well. Stor underhållning iaf. Citera
heltok Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 kul avsnitt. finns det någon onlinesida med obligatorisk straddle? Citera
bananuz Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Angående senaste avsnittet fick jag lite ont i magen när durr träffade andra damen på turn. Only fair kanske efter Greensteins "math is idiotic"-hand tidigare.Grymt rättvist iofs. Dessutom var det ju flip här. Citera
mikj Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 "He quit to rewrite his book" Haha! bästa jag hört på länge Citera
ah_derka Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Jag blev förvånad över Durrrs 52000-överbet på river med 6 hög. Potten var typ knappa 30k (?). Vilka händer värdebettar han där, på det viset, givet flopp och turn action? Citera
DrRoland Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Jag blev förvånad över Durrrs 52000-överbet på river med 6 hög. Potten var typ knappa 30k (?). Vilka händer värdebettar han där, på det viset, givet flopp och turn action? Tror potten var 26k och att Durr hade dom på ungefär de händerna de hade. Eli hade nog synat nästan alla normala satsningar med sitt par där. Citera
heltok Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Jag blev förvånad över Durrrs 52000-överbet på river med 6 hög. Potten var typ knappa 30k (?). Vilka händer värdebettar han där, på det viset, givet flopp och turn action? tyckte den var mycket fin och ju mer jag funderat på den ju mer gillar jag den. synd sådana lägen händer så sällans i dagens metagame på nätet, men ska nog börja inkorporera lite mer överbets i mitt spel. nog mest lärorika i programmet, tack Citera
Recommended Posts