Crappy Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 En hand som utspelades live på klubben. Ganska tidigt i turneringen, blinds 50 - 100, ca 20 pers kvar, average ca 4000 4 priser Fold fram till cutoff, som betar 600. stack ca 5000 (cut off är duktig och aggro) Knappen raise till 1200 stack ca 5000 Small blind all in med ca 2000 (small blind är duktig, något lös) Cutoff all in Vad gör Knappen med QQ? Fold? 1/ Fortfarande spelbart med ca 3800 i marker? 2/ Att sätta existensen på spel mot 2 motståndare? 3/ Small går all in, visst något lös kille, short, men inte katastrofalt. 4/ cut off riskerar allt trots raise från knappen Call? 1/ QQ Stark hand, ev leder? 2/ Vid vinst chip ledare 3/ Small är lös och kan gå all in med ganskas stor hd 4/ cut off vill inte ha syn pga av medioker hand? Gärna lite utförliga förklaringar så jag lär mig något:mrgreen: Citera
AdslVerbe Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 push!Väldigt utförligt förklarat Citera
Maple Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Jag reraisar till ca 2000 istället för 1200 och behöver inte tänka på om jag ska folda/syna när det kommer tillbaks. Rätt eller fel, men jag skulle bli mer orolig ifall cutoff synade SB allin-rereraise istället för att gå allin själv. Som läget var, synar jag inte helt entusiastiskt och hoppas möta 2 AK. Detta med förutsättning att du reraisar en rätt så stor range mot cutoff openraise som button (vilket du bör göra). Citera
Cubeen Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 kan man få veta hur handen utspelade sig osv eller? skulle vara intressant Citera
emilio_15 Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 mmmm CO är nog jätteduktig som öppnar 6bb lol. Citera
folder Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 mmmm CO är nog jätteduktig som öppnar 6bb lol. eeeeh? Jag gilar spelet med stark hand när man vill få shortisen elerr BB att pusha över våran "steal". Skulle sätta han på en rätt stark HD, typ AK, JJ+ Citera
tummler Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 QQ tidigt i en turnering är inte någon hand man vill gå all-in med preflop. Men som situationen var nu är det kanske läge i a f...svårt. QQ skapar mycket huvudvärk. Citera
emilio_15 Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 eeeeh? Jag gilar spelet med stark hand när man vill få shortisen elerr BB att pusha över våran "steal". Skulle sätta han på en rätt stark HD, typ AK, JJ+ det kanske finns en framtid för poker trots allt.... Citera
Tottyville Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 eeeeh? Jag gilar spelet med stark hand när man vill få shortisen elerr BB att pusha över våran "steal". Skulle sätta han på en rätt stark HD, typ AK, JJ+ ? Jag viker. Men jag e inte mtt spelare så är inte hundra på om det är korrekt. Citera
PsychicIor Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Jag gör som någon ovan skrev....reraisar till iaf 2k efter CO's 600 raise. Då blir inte beslutet så svårt och cutoff vet att han troligen inte kan få bort dej från handen. Som spelat så vet han att du måste lägga väldigt mkt där. Och som spelat vet jag inte riktigt hur du skall göra....har ju lite med vad du har för image på bordet oxå, men högst troligt trycker jag in degen o hoppas CO har ett lägre par eller minst en 50/50 iaf. Han verkar ju vilja trycka ur dej ur potten...och med AA, KK skulle jag tro han bara tar en syn o hoppas på att få hela din stack oxå då den är lite mer lockande. Tycker det är så svårt att säga hur man skall göra i såna här livelägen då mina beslut beror hemskt mkt på bordets och min egen image. Jag är heller ingen mtt spelare direkt.....Men lite lösa tankar har jag iaf Foldar du har du ju ändå 38 bb kvar så det är ju hellugnt..... Citera
strater Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 alla de som vill reraisa till 2k... varför 2k och inte allin? Inte direkt så att vi någonsin ens kommer att vara nära att kunna reraise-folda till 2k ändå (till skillnad mot 1200 av 5000 då vi kan folda det skräpigaste)... Citera
Balooo Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 alla de som vill reraisa till 2k... varför 2k och inte allin? Inte direkt så att vi någonsin ens kommer att vara nära att kunna reraise-folda till 2k ändå (till skillnad mot 1200 av 5000 då vi kan folda det skräpigaste)... Håller med föregående talare Citera
Crappy Postad 27 April , 2008 Författare Rapport Postad 27 April , 2008 alla de som vill reraisa till 2k... varför 2k och inte allin? Inte direkt så att vi någonsin ens kommer att vara nära att kunna reraise-folda till 2k ändå (till skillnad mot 1200 av 5000 då vi kan folda det skräpigaste)... Om vi raisar (inte reraisar eftersom cut off betar, har jag lärt mig:mrgreen: ) till 2000 i stället för 1200 commitar vi väl oss själva? Och måste gå all in ändå? En all in hade kanske vunnit direkt och varit att föredra, men som spelat vad göra? Citera
okocha Postad 27 April , 2008 Rapport Postad 27 April , 2008 Om vi raisar (inte reraisar eftersom cut off betar, har jag lärt mig:mrgreen: ) preflop räknas bb som bet, CO raisar, så det blir ändå vi som reraisar:mrgreen: Citera
Recommended Posts