Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare

Jag tyckte det va dags att starta en liten dagbok nu, när jag har gjort ännu en insättning. Tanken är självklart att jag ska kunna göra lite pengar på det, insättningen var bara på 1000 kr som jag fick 162 dollar för. Jag kommer spela på stars, mest för att turrarna där e sånt sjukt värde i!

Jag kommer mest spela sng HU på låg nivå 5-10 dollar inköp men även en hel del turneringar också.

jag har spelat poker i snart 5 år tror jag det blir, har aldrig spelat på någon seriös nivå eller så utan bara av rent nöjes skull.

nu ska jag börja spela mitt första pass! hoppas ni kommer finna detta intresant;-)

PS. för vänta er ingen bra svenska i denna dagbok;)

Postad

Gårdagens kväll och ikväll än sålänge har det gått riktigt dåligt har varit nåt sjukt motriggad anser jag, jag har spelat grymt bra emallan åt men han ändå blvigt utdragen nåt sjukt! Det har varit lite dåliga spel från min sida oxså såklart men jag får ändå säga att jag har haft mer otur just nu än att jag har spelat dåligt.

Jag ligger nere på 100 dollar, ska ut en sväng nu och ta lite luft sen ska jag in och kolla klart på poliskolan(guld film;)) och spela en runda till innan sängen väntar. jag ska lägga in lite händer imorrn tror jag om jag har orken och om jag inte hinner busta=P

Postad

Den tredje dagen har gått upp och ner gick riktigt bra i en turnering innan idag fast sen blev jag utdragen i en stor pot och allt vände. Jag ligger på 100 dollar idag oxså, fast sitter i en jätte stor turnering som jag hoppas det blir klonk i, det är 232k dollar i poten så hade inte varit fel!

Annars tkr jag dagen har varit ok inget riktigt märkvärdigt tkr jag, är lite besviken att jag inte ligger plus men det beror mest på turneringarna jag har spelat nu ikv och än så länge har jag inte komma itm än.

Imorgon blir det skolan imorrn, nån gång på dagen ska jag ut och springa eller nåt liknade hade jag tänkt mig. Senare får det blir lite spel å då ska jag spela seriöst så att jag kan få upp rullen lite iaf.

Postad

Jag lyckades komma itm i 2 turrar imorrn sen efter mitt inlägg så min rulle gick upp till 140 kom dock i säng lite sen så va lite trött i skolan idag. Sen har spelet gått riktigt bra idag har kommit upp till 190 nu ska ta en paus fram till 7 skulle jag tro, ska spela turnering då liksom. jag har spelat HU sng idag bara ett par 10 dollars sen nån enstaka 5 dollars, hoppas bara detta lilla stimm håller i sig.

Det kommer säkert ett senare inlägg ikv som jag berättar hur det har gått, ha de gott så länge.

PS. ska försöka få in lite HH när jag har tid

Postad

PokerStars Spel #17062357971: Turnering #86191357, $5.00+$0.50 Holdem No limit - Omgång XX (3500/7000) - 2008/04/28 - 18:20:49 (ET)Bord '86191357 12' 9-max

Plats #4 har knappen

Plats 1:VM47 (689616 i marker)

Plats 2: ezwind2001 (128016 i marker)

Plats 3: jorinaz (223275 i marker)

Plats 4: frankiecuz (267898 i marker)

Plats 5: Big Mike 650 (183556 i marker)

Plats 6: tofta_vbg (210108 i marker)

Plats 7: 1ofakindJack (90513 i marker) is sitting out

Plats 8: petersimon (150644 i marker)

VM47: posts the ante 700

ezwind2001: posts the ante 700

jorinaz: posts the ante 700

frankiecuz: posts the ante 700

Big Mike 650: posts the ante 700

tofta_vbg: posts the ante 700

1ofakindJack: posts the ante 700

petersimon: posts the ante 700

Big Mike 650: lägger lilla mörken 3500

tofta_vbg: lägger stora mörken 7000

*** HÅLKORT ***

Utdelat till tofta_vbg [Ac Qd]

1ofakindJack: lägger sig

petersimon: lägger sig

VM47: höjer 9100 till 16100

ezwind2001: lägger sig

jorinaz: lägger sig

frankiecuz: lägger sig

Big Mike 650: lägger sig

tofta_vbg: synar 9100

*** FLOPP ***

[4h Ks Qc]

tofta_vbg: passar

VM47: satsar 25000

tofta_vbg: synar 25000

*** TURN ***

[4h Ks Qc] [5c]

tofta_vbg: passar

VM47: satsar 60000

tofta_vbg: höjer 108308 till 168308 och är all-in

VM47: synar 108308

*** RIVER ***

[4h Ks Qc 5c] [8d]

*** VISNING ***

tofta_vbg: visar [Ac Qd] (ett par i damer)

VM47: visar [Qh 5h] (två par, damer och femmor)

VM47 vann 427916 från pottMonkole är ansluten

Killen hade spelat agresivt rätt länge nu så va nästa hela säker att han inte hade kungen, det va ju dock sant men läste inte han på dam 5 direkt jag ångrar nu att jag slog om pre eller kanske på flopp. Vad tkr ni jag skulle gjort?

Jag är ändå nöjd efter turren hade mkt tur innan detta så.

Rullen slutade på 210 idag som jag är mkt nöjd med!=)

Postad

Det blev inget spel igår bara en massa dricka ist, det blev rätt sen kväll hade ganska skoj inte den bästa festen men inte den sämsta heller.

Idag har jag spelat en del har varit riktigt sugen att spela hela dagen, jag har inte backat men itne heller plusat.jag har nu 185 på kontot men jag har skickat iväga snart 30 dollar till kompisar och sånt så jag ligger lite på plus sidan. Jag har spelat riktigt bra idag, riktigt nöjd även om jag inte har vunnit något.