Gå till innehåll

NL - Hur spela JJ med raise preflopp?


Beef__Cake

Recommended Posts

Du sitter med JJ preflopp och en före dig raisar 4 dollar för hela bodet har synat, vad gör du?? Raisar pre raisaren för att få reda på vad han har? synar och hoppas på att träffa?? Säg att du synar och det bara kommer underkort hur gör ni då om han bettar ut? Berätt gärna hur ni skulle spela JJ i detta läge! Ingen read på spelaren i övr.

 

* RP, gissar att det är NL - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man inte har någon read på hela bordet skulle jag bara calla, hoppas o floppa trips. Gör jag inte det skulle jag lägga mig. Det är inte kul om det visar sig att den spelaren som gick all in är en supertight spelare som då förmodligen sitter på AA eller KK.

En reraise skulle ju kunna funka men om hela bordet(!) redan följt med kan det blir farligt. Hur gör man då om en går all in? utan read är JJ värdelös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får av din post intrycket att du är i sen pos och att många limpat och den innan dig raisat för att utesluta limparna. Om det är på det viset skulle jag reraisa raisaren för att få reda på vart jag står mot honom, det är ju en lätt fold om raisaren eller en av limparna reraisar din reraise. Om alla foldar till den första raisaren och han synar så är det ju bara att ta det lite försiktigt på floppen om du inte floppar set. Om det är ett fullbord och många limpar så finns ju möjligheten att den första raisaren sätter press på limparna med ingenting för att ta potten preflop. En annat scenario är ju att han höjer med en rätt bra hand typ AQ eller AJs för att det mycket väl kan vara den bästa handen mot en bunt limpare. Om floppen ser rätt ofarlig ut och han bettar ut så kan det ju raisaren mycket väl sitta på överkort och ha missat floppen. Om han checkraisar dig så kan du nog med hedern i behåll folda. Jag kan mycket väl ha enormt fel men det är ungefär vad jag kommer att tänka på i denna situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nog inget korrekt sätt att spela på men jag presenterar mina åsikter:)

 

Vilken limit är det? Antar att BB är $1 och raisaren således petat in 4*BB.

Min erfarnhet säger mig att det i de flesta fall betyder AK, AQs, QQ, JJ, 1010 eller (88,99, sällan). JJ utesluter vi.

Jag hade synat. Floppas inga A, K eller Q ligger du troligtvis bra till. Själv hade jag valt att syna floppen om han betar <=½pot, det tyder ofta på miss eller monsterträff, där det sistnämnda är ovanligt.

 

Min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man inte har någon read på hela bordet skulle jag bara calla, hoppas o floppa trips. Gör jag inte det skulle jag lägga mig. Det är inte kul om det visar sig att den spelaren som gick all in är en supertight spelare som då förmodligen sitter på AA eller KK.

En reraise skulle ju kunna funka men om hela bordet(!) redan följt med kan det blir farligt. Hur gör man då om en går all in? utan read är JJ värdelös.

 

 

 

Jag skulle då INTE lägga JJ bara för att man inte floppar set i denna hand.

 

det beror väl helt på vad som kommer på floppen..

Är det bara underkort, så skulle jag testat med en preraise .

Synar han bara, har han kanske AK , AQ, A10 eller nåt sånt .

 

Man får ju inte ta för givet att han sitter AA , KK, QQ .. då kan man aldrig vinna några pengar.

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ är en av dom roligaste händerna att spela eftersom man ofta hamnar i ganska kniviga situationer. Det är en lätt syn för att få se floppen. Utan överkort på floppen så blir det nog ett potbet/raise. Sen beror det hela helt på hur det utvecklar sig. En re-raise skulle eventuellt kunna få mig att folda beroende på storlek och hur floppen ser ut. Om han bara synar så skulle jag eventuellt oroa mig för en slowplay av ett högre pocket par/träffat set.

 

Med ett överkort på floppen gör jag nog en mindre bet/raise och tar det riktigt lugnt mot syn och lägger mig vid omslag.

 

Två överkort och du kan nästan räkna med att vara körd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett överkort på floppen gör jag nog en mindre bet/raise och tar det riktigt lugnt mot syn och lägger mig vid omslag.

 

Två överkort och du kan nästan räkna med att vara körd..

 

---------------------

 

 

JJ är som sagt roligt.

 

Jag hade en all-in situation för nån vecka sen

 

Jag slår upp $15 innan flopp. får omslag av 2 människor!

Jag tänkte "hm.. denna handen måste jag lägga ner"

 

Men å andra sidan tänkte jag, ska jag göra en 'idiotcall' ?

Skit samma ! Jag slängde in mina $250 resterande, som innebar ytterligare raise och tvingade alla all-in.

 

Flop: K Q 9 turn: 4 river: 5

 

Detta va sinnessjukt... den ena satt med A10, sen andre med 89 suited.

 

jag vann potten, men snacka om idiotspel från dom andra.

 

jag trodde natürlich att min hand var stenkörd ..blev lite halv förvånad när jag vann den .

 

en sån raise är ju oftast KK AA QQ eller AK AQ . så .. JJ rokkar :)

 

MEN.. inget att rekomendera haha att slänga in pengarna för feskekroka!

 

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något liknande hände mig förra veckan.. Höjde med JJ i sen position och två tidigare limpers höjde ytterligare respektive synade. Hade flera gånger tidigare sett liknande spel vid bordet när folk suttit på Ax där x är ett klätt kort. Jag ansåg att jag hade max två överkort mot mig och kände för att gambla lite. Stacken åkte in och fick syn från båda som had AK och AJ. Turen var på min sida och min stack tre gånger så stor :) Nu spelar jag på microbord och där räknar jag med att det ligger knappt över even money i längden så med höga blinds är det här nog inget att rekommendera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara underkort, så skulle jag testat med en preraise .

/Perrra

Jag har nu sett dig tala om "preraise" i tre inlägg, ett för mig okänt begrepp (= före höjning?). Först trodde jag du menade preflop, men nu menar du kanske re-raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara underkort, så skulle jag testat med en preraise .

/Perrra

Jag har nu sett dig tala om "preraise" i tre inlägg, ett för mig okänt begrepp (= före höjning?). Först trodde jag du menade preflop, men nu menar du kanske re-raise?

 

Han kanske räknar kallt med att få omslag? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara underkort, så skulle jag testat med en preraise .

/Perrra

Jag har nu sett dig tala om "preraise" i tre inlägg, ett för mig okänt begrepp (= före höjning?). Först trodde jag du menade preflop, men nu menar du kanske re-raise?

 

lol..

 

sorry ... jag menar RERAISE hahahaha

 

Men det antar jag att du förstår ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...