Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag vann en del på partypoker förra året som jag kommer att ta med i deklarationen. De vinster inom EU deklarerar jag inte.

Kolla exakt datum de flyttade från BVI till Gibraltar, så du inte skattar för mycket. Någon gång under hösten om jag minns rätt.

Postad
Frågade du var man drar av för förlusterna också?

Det får du inte så det behöver du inte oroa dig för. Enligt nuvarande regler får du inte ens dra av för inköp, dvs allt du tar ut från bordet när du lämnar är egentligen vinst enligt beskattning av lotteri.

Postad
Frågade du var man drar av för förlusterna också?

Japp, frågade om allt och har inte fått något svar.

Så jag skickade ett lagomt snällt mail idag och ifrågasatte om dom ens vill att man ska betala skatt.

Postad
Jag vann en del på partypoker förra året som jag kommer att ta med i deklarationen.

Jag skäms över att vara svensk medborgare!

Vad, för att någon är vuxen nog att betala sin skatt?

• 2 weeks later...
Postad

Det förefaller orimligt att inte betala skatt på pokervinster. Folk som har pokern som sitt yrke och tar del av Sveriges sociala skyddsnät, borde betala skatt precis som alla andra. (Vinner man pengarna på Cosmopol är väl skatten inbakad.)

Det tycks också orimligt att betala skatt på pokervinsterna, om nu varje pott/inköp ses som en "separat" vinst.

Hur ska man då lösa problemet med de utländska pokersiterna? (kanske skatta på reavinsten man får när man cashar ut från det utländska företaget/turneringsvinsten?) Det finns inget definitivt svar, och även om det skulle funnits en uppenbart rimligare lösning än alla andra finns det ingen garanti att staten skulle välja denna. Vi får nog helt enkelt vänta på prejudicerande fall, vilket lär komma inom en relativt snar framtid.

Postad
Vi får nog helt enkelt vänta på prejudicerande fall, vilket lär komma inom en relativt snar framtid.

Möjligen får vi vänta på att lagstiftningen ändras, för i dagsläget är det klart som korvspad att vinster från inom EU är skattefria.

Det amerikanska systemet är bäst av de jag känner till. (Poker är en inkomst som vilken som helst, du får kvitta av mot tidigare års förluster precis som vid reavinster.)

Postad
Det amerikanska systemet är bäst av de jag känner till. (Poker är en inkomst som vilken som helst, du får kvitta av mot tidigare års förluster precis som vid reavinster.)

Jag har för mig att det i en del delstater är olagligt att spela poker på nätet. Hur fungerar det då?

Postad

Jag har för mig att det i en del delstater är olagligt att spela poker på nätet. Hur fungerar det då?

IRS bryr sig inte om varifrån pengarna kommer så länge de för sin andel.

Postad

Straffet för skattefusk överstiger vida det straff du kan få för att ha spelat illegalt. Typ flerårigt fängelse mot minimala böter. Vilket av dem vill du spela på?