Gå till innehåll

AnnAhl - körd igen!

AnnAhl

Är jag sämst på Pokerforum?  

582 medlemmar har röstat

1. 1. Är jag sämst på Pokerforum?

• Nej, det är Rilleg.
      19
    • Nej, det är Djens.
      44
    • Nej, det är HataB2B.
      9
    • Nej, det är CarlDenStore.
      58
    • Nej, det är TexasLimitKing.
      22
    • Nej, det är MrDawwe.
      24
    • Nej, men din mamma är...
      51
    • Håll Käften din lilla råtta, jag hatar dig! ADSKNSDG!!
      37
    • Vem är du?
      261
    • Nej, jag själv är.
      57

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hatar detta jävla spelet mer än någonting annat. Finns fan inte ord över hur mycket jag hatar det, blir så oerhört frustrerad över alla beats och setups som jag åker på varenda jävla gång jag får en hand. Har börjat fundera på om det kan bero på att jag spelar sämre än vad spelarna på nivån gör... Ligger jag efter tankemässigt och har jag bara haft medrigg tidigare.

Jag bytte från Svenskaspel till B2B för att jag inte kunna vinna på Svenskaspel, allt blev utdraget.

Nu sitter jag och nöter NL€50 på B2B och jag ligger breakeven på nivån. Tack vare lite småskott på NL€100 och smått på NL€200 så ligger jag iallafall plus sen insättningen.

Jag tycker stundtals att jag spelar dåligt. Jag orkar inte släppa händer i vissa situationer. Jag sitter med nötstege på turn och bordet parar sig på river, jag värdebettar och Fi degar. Jag orkar inte folda. Vilket jag ibland borde.

Jag floppar ett set och får in pengarna mot ett överpar, och jag mår dåligt över det. Jag orkar inte med en till 2 outare. Jag vet att 2 outaren kommer. Och visst fan kommer den.

Har jag inte nöten på river så mår jag fan illa när pengarna åker in, för jag vet att jag kommer förlora. Jag vet att jag torskar.

Hade en AI situation tidigare idag, hade KQ på QQ3 och en maniac smetar flopp med K9. Jag synar och blir nervös som en jävla galning. För jag orkar inte fler runner-runner utdragningar.

Känns som att jag tänker sämre, spelar sämre och blir mer utdragen än vanligt.

Någon som har något förslag på hur man kan bryta denna trend?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max äger donken. Sist jag var på donken köpte jag två fiskburgare (bara burgare) och en läskeblask. Kalaset gick på över 100 spänn och det smakade ren dynga. Jag spydde den dagen fast det kan ha berott på alkoholintag också eller en kombination.

Max äger donken! Speciellt när dom tog bort Big Tasty. Hur fan kan dom göra det?

Så länge du inte värmer burgarna i mikron är det en smaksak. Men brödet blir så jävla slafsigt i mikron :(

Nja, körde allt kallt. Funkade det med.

BK är ju till och med sämre än donken men smaken är som baken
Burger King äger Max!

1:Max.

2:Burger King.

3:McDonalds.

akta b2b riggen som jag sa tidigare :)

Skulle ha gjort det, är lagom tiltad just nu...

:-(

Länk till kommentar

Jag hatar detta jävla spelet mer än någonting annat. Finns fan inte ord över hur mycket jag hatar det, blir så oerhört frustrerad över alla beats och setups som jag åker på varenda jävla gång jag får en hand. Har börjat fundera på om det kan bero på att jag spelar sämre än vad spelarna på nivån gör... Ligger jag efter tankemässigt och har jag bara haft medrigg tidigare.

Jag bytte från Svenskaspel till B2B för att jag inte kunna vinna på Svenskaspel, allt blev utdraget.

Nu sitter jag och nöter NL€50 på B2B och jag ligger breakeven på nivån. Tack vare lite småskott på NL€100 och smått på NL€200 så ligger jag iallafall plus sen insättningen.

Jag tycker stundtals att jag spelar dåligt. Jag orkar inte släppa händer i vissa situationer. Jag sitter med nötstege på turn och bordet parar sig på river, jag värdebettar och Fi degar. Jag orkar inte folda. Vilket jag ibland borde.

Jag floppar ett set och får in pengarna mot ett överpar, och jag mår dåligt över det. Jag orkar inte med en till 2 outare. Jag vet att 2 outaren kommer. Och visst fan kommer den.

Har jag inte nöten på river så mår jag fan illa när pengarna åker in, för jag vet att jag kommer förlora. Jag vet att jag torskar.

Hade en AI situation tidigare idag, hade KQ på QQ3 och en maniac smetar flopp med K9. Jag synar och blir nervös som en jävla galning. För jag orkar inte fler runner-runner utdragningar.

Känns som att jag tänker sämre, spelar sämre och blir mer utdragen än vanligt.

Någon som har något förslag på hur man kan bryta denna trend?

Dra ner på antal bord (om man inte redan spelar typ 3-4 bord då), grind grind grind, läsa teori/HH eller kolla DC/Cardrunners, grind grind grind. Tilta inte. Spela inte trött.

Enkelt! :mrgreen:

Ps:

1. Max

14. McDonalds

77. Burger King

Länk till kommentar

Max äger donken! Speciellt när dom tog bort Big Tasty. Hur fan kan dom göra det?:-(

Nej, det satte mig på livstilt. Aldrig ätit på donken sedan dess. Jag ringde deras kundservice och skällde ut dom för dom tog bort den hamburgaren som jag trodde sålde bäst, till svar fick man att det var bland den bäst säljande hamburgaren men den hade bara varit med under en kampanj som nu var över, väldigt lång kampanj IMO. DÖD åt donken!!!!

PS: Glömde att skriva att jag blir sjukt tiltad på att dom också har skaffat brcikor som är större än smutsinkastet vilket gör att halva brickan hamnar på golvet när man ska slänga det......

Länk till kommentar

Rekordback idag nu.

Satte mig på €0.5/1, vilket jag inte skulle ha gjort.

AA mot 77, flopp A58, bet/syn, turn 9, bet/raise/AI. River 6. €200 pott.

AK mot K8 3bettad pott och han floppar färg på A34. €120 pott.

Donerade senare €100 med KQh på Ax 9h 2h 5x Ah mot A9 som jag borde foldat.

-€639 idag och idag blir det då fan inte mer poker.

+ ca 8k för månaden inkl RB. Känns lagom skoj, kanske skulle testa lite Boss ändå... Ska bara avtilta mig idag och imorn eller ngt, sen blir det poker igen.

Länk till kommentar

Satte mig och spelade på natten nu. Är jätte mycket mer back.

-1300€ för dagen.

Spelade 4st 1/2 bord med fulla inköp.

Dåligt av mig att spela när jag inte borde, hade varit jätteglad om jag vunnit mina 4 AI situationer.

KK mot JJ AI pre, torsk fullt inköp

AK mot FD AI på TJQ, torsk fullt inköp

Färg mot bottentvå AI turn, kåken på river. fullt inköp.

TT mot AK på 9 hög flopp, river K, fullt inköp.

Jag kommer ta ut pengarna från Redbet och inte spela mer denna månad nu. Behöver nog ta en paus, söka jobb kanske... Fundera lite och få klarhet i vad fan jag ska hitta på.

Länk till kommentar

Jag kommer ta ut pengarna från Redbet och inte spela mer denna månad nu. Behöver nog ta en paus, söka jobb kanske... Fundera lite och få klarhet i vad fan jag ska hitta på.

Du plussade väl riktigt bra förra månaden på SvS 5krs?

Du tjänar mer på det än ett vanligt jobb?

Det här är vanlig varians. Bit ihop och kom tillbaka starkare än någonsin. :mrgreen:

GL!

Edit: Skotta inte. Det är inte bra. Tycker din stora gulning förut var en bra nog läxa? Tycker du ska stänga ögonen och tänka tillbaka till den dagen du gulade stort och försöka komma ihåg hur illa du mådde. Tänk det varje gång du ska skotta. Fungerar!

Länk till kommentar

Det här är vanlig varians.

B2B har inget med varians att göra.

Jag är vinnande på alla andra näverk jag lirat på och har försökt spela på B2B 4-5 ggr...helt hopplöst.

Senaste startade jag med €1000 och lirade NL50, började ok och jag låg runt + 5-6 inköp + RB.

Sen kom det...känner så väl igen mig i de händer Anal visar.

AA vs KK all pre, flop eller turn...river K

AK på QJT flop mot QJ, river Q alt. J.

Droppen var AA vs K8, all in på KJ7, turn 9, river 10.

När vi gick all in på flop så funderade jag på om han skulle klonka 2 par eller trissen...FI överaskade med stegen.

Jag har inga problem att hantera varians men nån jävla motta får det vara.

Avslutat spelandet på B2B efter torsk med set mot överset.

Gått tillbaka till SvS igen och är + ca 10k på 14 dagar...

Säger det jag sagt 4-5 ggr förut...aldrig mer B2B.

Till Anal kan jag bara säga...överge B2B, vad som helst förutom B2B.

//Tony

Länk till kommentar

Du plussade väl riktigt bra förra månaden på SvS 5krs?

Du tjänar mer på det än ett vanligt jobb?

Det här är vanlig varians. Bit ihop och kom tillbaka starkare än någonsin. :mrgreen:

GL!

Edit: Skotta inte. Det är inte bra. Tycker din stora gulning förut var en bra nog läxa? Tycker du ska stänga ögonen och tänka tillbaka till den dagen du gulade stort och försöka komma ihåg hur illa du mådde. Tänk det varje gång du ska skotta. Fungerar!

Sant, så sant. Det känns nästan som att jag har gulat nu också.. :roll: Avslutade månaden på 2k sek +, vilket inte är en backmånad men åt helvete ändå. Jag har delvis tiltat regelbundet större delen av månaden men i tilten klarar jag oftast att få in pengarna som favorit ändå. Detta leder till mer tilt, då jag blir utdragen varje gång.

Sen kanske man inte borde syna ett omslag med T7s, floppa topp2 mot överpar och bli utdragen. I otiltad tillstånd foldar man preflop.

Om jag skulle spela samma nivå en hel månad och alltid spela mitt bästa spel, då tror jag utan tvekan att jag skulle göra mer pengar på poker än på ett vanligt jobb. Men mitt psyke klarar inte av att förlora pengar. Känns så jobbigt att torska 3 inköp, men att vinna 3 inköp är inget speciellt.

Trist å höra att det går trögt för dig m8 jag vet hur det känns, skotta är nästan aldrig en bra lösning dock. Ta en kort paus och kom tillbaks med nytt, fräscht, otiltat tänkande!

GL

Får hoppas på det. Första målet blir att klara hela månaden utan poker. Det kommer inte bli lätt... Är sjukt sugen på att sätta in pengar på SVS redan nu...

wtf max bättre än BK? skojar ni eller....BigKingXXL, King Fries och en mexicanadipp FTW!

Roys pizzeria slår allt...

trist, u be back!

Hope sooo, någon gång kanske jag kan sluta skotta...

whopper slår dock bkxxl med hästlängder

+1

B2B har inget med varians att göra.

Jag är vinnande på alla andra näverk jag lirat på och har försökt spela på B2B 4-5 ggr...helt hopplöst.

Senaste startade jag med €1000 och lirade NL50, började ok och jag låg runt + 5-6 inköp + RB.

Sen kom det...känner så väl igen mig i de händer Anal visar.

AA vs KK all pre, flop eller turn...river K

AK på QJT flop mot QJ, river Q alt. J.

Droppen var AA vs K8, all in på KJ7, turn 9, river 10.

När vi gick all in på flop så funderade jag på om han skulle klonka 2 par eller trissen...FI överaskade med stegen.

Jag har inga problem att hantera varians men nån jävla motta får det vara.

Avslutat spelandet på B2B efter torsk med set mot överset.

Gått tillbaka till SvS igen och är + ca 10k på 14 dagar...

Säger det jag sagt 4-5 ggr förut...aldrig mer B2B.

Till Anal kan jag bara säga...överge B2B, vad som helst förutom B2B.

//Tony

Jag hatar alla nätverk.

Jag hatar Svenskaspel.

Jag hatar Ongame.

Jag hatar B2B.

Jag kommer att sluta spela poker när jag inte längre får in pengarna med bäst hand. Det får jag oftast nu. Hade jag spelat hela denna månaden och ofta fått in pengarna som underdog, då hade jag tagit en stor funderare på vad jag gör för fel och försökt göra något åt det. Eller lagt ner poker.

Men så är inte fallet nu och jag kommer starta om med 15k på 2.5/5. 100BB inköp igen, sätta spelgränser på 2k sek per dag. Se vart det leder...

Nu ska jag inte tänka på poker på några dagar.

Systembolaget nu, ikväll blir jag småfull.

Länk till kommentar

Ps:

1. Max

14. McDonalds

77. Burger King

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Sen förekommer det nog en del kvalitétsskillnader mellan olika resturanger i samma kedja. Dock inte inom Max. Max är alltid Max. Nu äter jag inte kött längre så Max greenmål är det enda alternativet för mig.

Hoppas det vänder snart anal.

Länk till kommentar

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Sen förekommer det nog en del kvalitétsskillnader mellan olika resturanger i samma kedja. Dock inte inom Max. Max är alltid Max. Nu äter jag inte kött längre så Max greenmål är det enda alternativet för mig.

Hoppas det vänder snart anal.

tack my man! det ska vända.. Är sjukligt sugen på insättningsfylleskott ikväl. Får se hur det blir med den saken, värre än 5k får det inte blir iallafall...''

Mannen!! Hur kan du inte äta kött!?!?!?

Jag äter på tok för mkt kött, protein FTW! Tränar du osv? Äter du isf?¨

Provad lite "gröna" proteinkällor ändå, linser, böner osv. Men smakar ju skit. Tacka vet jag en redig stor fet kyckling eller massa kebab... Hur går det med vassle? Äter du mjölkprodukter då?

Utan prottepulver blire inte så lätt eller?

Anal aka. Mackamjolk! OOOOOOOOUUUUUUUUUUUUT!!!

Länk till kommentar

Vad grundar du det på?

Max - bäst, nyast o godast hamburgare. Nytillverkat.

BK- Bättre pommes och fräschare hamburgare.

McD - Gammalt, klassiskt och snuskigt, right?

perfekt beskrivning imo!

McDs burgare smakar plast.. sen har de valt att ta bort big tasty

waaaaaaaaaaaaaaat.. hur i helvete kan de ta bort deras godaste hamburgare? Skandal imo.. tycker det skandal när de tog bort doubble cheese bacon som var det godaste som fanns

Länk till kommentar