Gå till innehåll

DON TURBO om ONGAME


EmWi

Recommended Posts

Målet för idag bir att spela in 1256 poäng.

 

 

Antal SNGS spelade: 776 st

Resultat: $51

 

Bonus Okt: $1000

Antal p kvar till nästa bonus:4256p

 

Uttag Oktober:$500

 

Bankrulle: $1428

 

Dagsresultat:

5/10 : $16

6/10 : $35

7/10 : $392

8/10 : $98

9/10 : $26

10/10 : $4

12/10 : $72

13/10 : $125

14/10 : $126

15/10 : $62

16/10 : $163

17/10 : $366

 

 

 

Generella mål:

[ ] $2000 i Br Okt 31 inkl $1500 i uttag under månaden.

[ ] $3000 i Br Nov 30 inkl $1500 i uttag under månaden.

[ ] $4000 i BR Dec 30 inkl $2000 i uttag under månaden.

[ ] Fler 1a platser än 3e platser innan 31 Okt.

[ ] Fler 1a och 2a platser än 3e platser innan 30 Nov.

[ ] NL50-100 regular fr.o.m 1a Mars 2009.

[ ] SNG SH $50 regular fr.o.m 1a Jan 2009.

 

Aktier:

Kommer börja handla lite med aktier i November. Egentligen vill jag börja redan nu men min idé är att bara spela in på poker fr.o.m nu det jag skall investera i aktier. Tror också att omx kommer sjunka lite mer innan en riktig vändning kommer. Och gör det inte det så kommer jag iaf in i ett ganska ok läge där det är uppgång och det är rätt att köpa då och inte i nedgång.

 

Hur jag skall ta ut pengar till detta vet jag inte. Men det är inte inräknat i de

ovan $1500. Men förhoppningsvis skall jag kunna investera ca 5-10.000 i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 515
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gårdagen var en katastrof dag

Backade ganska brutalt. Och tappade 3 inköp på cashgames.

Har redan nu tagit igen en del av det iaf. Så det ser allt ljusare ut igen.

 

Nu har jag 100 sngs kvar att spela innan jag når 1000 st i statistiken. Dessa 100 skall spelas idag. Så i slutet av dagen vet vi om jag når målet att ha fler 1a platser än 3e platser.

 

Med tanke på hur det såg ut igår lär det bli svårt!

 

Spelade in iaf 1500p igår,.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon påverkar mitt spel!

 

Det är inte alltid bra att ha en forumit i spelet. Ens eget spel påverkas som fan av det. Idag har jag haft turen på min sida i våra dueller. Men jag synar oftast mycket tightare , eller extremt mycket lösare (då jag tror forumiten har mig som nit :)) och detta är inte bra.

 

Skall försöka undvika Simon och D i fortsättningen.

 

Skrev också ett inlägg i Simons dagbok om 2 händer/situationer som utspelades idag. För jag vart intresserad av att få veta om jag har en läcka i spelet om en person sitter ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här blir det alltid i MTTs den senaste tiden på Ongame. Kan bara vinna mtts på PRIMA!

 

 

Seat 1: fabpat04 ($1,410 in chips)

Seat 5: Luudvig ($2,130 in chips)

Seat 6: HERO ($1,500 in chips)

Seat 7: JÄVLAKNULLRÖV ($1,450 in chips)

Seat 8: KOOKINE ($1,040 in chips)

Seat 9: MoooMoo ($1,470 in chips)

ANTES/BLINDS

Luudvig posts small blind ($10), HERO posts big blind ($20).

 

PRE-FLOP

JÄVLAKNULLRÖV bets $60, KOOKINE folds, MoooMoo folds, fabpat04 folds, Luudvig calls $50, HERO bets $1,480 and is all-in, JÄVLAKNULLRÖV calls $1,390 and is all-in, Luudvig folds.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,9 of Diamonds,King of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,9 of Diamonds,King of Clubs,7 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,9 of Diamonds,King of Clubs,7 of Clubs,7 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ Ace of Hearts,King of Hearts ]

JÄVLAKNULLRÖV shows [ 7 of Spades,Ace of Spades ]

HERO wins $50, JÄVLAKNULLRÖV wins $2,960.

SUMMARY

Dealer: fabpat04

Pot: $3,010

fabpat04, loses $0

Luudvig, loses $60

HERO, loses $1,450

JÄVLAKNULLRÖV, bets $1,450, collects $2,960, net $1,510

KOOKINE, loses $0

MoooMoo, loses $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne i en äääcklig downswing som till viss del beror på mig.

 

 

Ber om ursäkt om någon forumit drabbas av min vrede vid borden!

 

Jag har samma problem. Är dock avstängd i chatten sen en vecka så jag har inte kunnat skälla ut mina idiot-motståndare. Dock provade jag lite på SvS igår och fortsatte bli utdragen. Där fick mina motståndare all skit jag har burit inom mej senaste veckan. Var riktigt förbannad på en tomte som drog ut mej minst 15 gånger :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar normalt inte vara för jävligt ( D har tom skärpt sig:)) )

 

Men när jag aldrig vinner en HU då jag går in med bästa handen eller som igår då en idiot har samma stack som jag i bubblan o synar med 8Ts mot min AK o får två par... DÅ!

 

Samt idag då en idiot sitter o kallar mig lotto spelare pga mitt icm spel och har tur och vinner med J9s mot min AQs för att sedan säga Bye bye donkey... DÅÅ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar normalt inte vara för jävligt ( D har tom skärpt sig:)) )

 

Men när jag aldrig vinner en HU då jag går in med bästa handen eller som igår då en idiot har samma stack som jag i bubblan o synar med 8Ts mot min AK o får två par... DÅ!

 

Samt idag då en idiot sitter o kallar mig lotto spelare pga mitt icm spel och har tur och vinner med J9s mot min AQs för att sedan säga Bye bye donkey... DÅÅ!

 

Sånt plockar fram Djävulen i mej :)... Det är tur att jag inte spelar live-poker kan jag säja. Phil Hellmuth hade sett ut som ett oskyldigt lamm i jämförelse :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar normalt inte vara för jävligt ( D har tom skärpt sig:)) )

 

Men när jag aldrig vinner en HU då jag går in med bästa handen eller som igår då en idiot har samma stack som jag i bubblan o synar med 8Ts mot min AK o får två par... DÅ!

 

Samt idag då en idiot sitter o kallar mig lotto spelare pga mitt icm spel och har tur och vinner med J9s mot min AQs för att sedan säga Bye bye donkey... DÅÅ!

 

Det är för det här man har sharkscope. Då plockar man fram motståndarens statistik och säger åt han att han är fiskig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon påverkar mitt spel!

 

Det är inte alltid bra att ha en forumit i spelet. Ens eget spel påverkas som fan av det. Idag har jag haft turen på min sida i våra dueller. Men jag synar oftast mycket tightare , eller extremt mycket lösare (då jag tror forumiten har mig som nit :)) och detta är inte bra.

 

Skall försöka undvika Simon och D i fortsättningen.

 

Skrev också ett inlägg i Simons dagbok om 2 händer/situationer som utspelades idag. För jag vart intresserad av att få veta om jag har en läcka i spelet om en person sitter ut.

 

Finns nog ingen vettig människa som har dig som nit.

Undvika mig blir inte så svårt då jag inte kommer att ha tid att spela så jättemycket mer i år.

 

Till sist ett litet tips; håll dig till sh SnG:s och låt bli att spela DoNs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar alltid med minst 50 inköp.. Så nu snart är det ner till 10 dollars!

 

Måste lägga om spelet sedan. Tror inte det håller att lira så många sngs per dag.

 

Skall spela högre insats och förre ist tror jag. Funderar på att gå upp vid 50 inköp hädanefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nog ingen vettig människa som har dig som nit.

Undvika mig blir inte så svårt då jag inte kommer att ha tid att spela så jättemycket mer i år.

 

Till sist ett litet tips; håll dig till sh SnG:s och låt bli att spela DoNs.

 

Trist att höra att du skall pausa..

 

Var ju faktiskt kul att bli utskälld då och då:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...