Gå till innehåll

Ett sålls bekännelser.


Se7en

Recommended Posts

en själva kicksökeriet verkar borta, ser pokern mer som en sport och turneringar lockar ska erkännas. Vet inte hur jag ska hantera mina pokerkänslor nu

 

Men du tror inte att kicksökeriet kommer tillbaka?

 

Tänk också på tillgängligheten, börjar du lira på nätet kommer du när som helst kunna slaska, även de gånger du är onykter, trött, tiltad eller mår dåligt. Det ena kan ju enkelt leda till det andra etc. Jag tror att huvudsaken är att du inte tänker på poker, vilket du börjat göra igen. Vad gjorde du under de tre månaderna du var borta från forumet (och var spelfri)? Antar iaf att du tänkte på annat än poker...

 

Jag själv håller mig strikt till detta forum, OT samt poker OT. Ibland kollar jag väl Klubben-forumet samt om nått nytt dyker upp (typ plantskola), men om du börjar kolla HHs, följa dagböcker, läsa teori så tror jag tyvärr det bara är en tidsfråga innan du trillar dig igen. Sen är frågan bara hur hårt.

 

Klarar du av mentalt att ännu en gång torska allt du har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter att ha läst denna tråden, blivit glad några gånger, "ledsen" några (slutat spela, återfall, etc) kan jag inte annat än säga till dig, Se7en: Stå på dig! vet inte om det ger så mycket att få stöd från folk du knappast känner på ett forum, i textform, men jag tror på dig, precis som Parre å Neo. Hoppas du klarar av att hålla dig borta från pokern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Min Gud säg mig vad jag gör här,

moder jord ser så liten ut.

Finns inte ens någon atmosfär,

är mitt liv verkligen slut?

 

Varför är min tunnel så mörk och kall,

ska den inte vara varm och ljus?

Känns som jag är i de fördömdas hall,

eller för du mig till ett mentalsjukhus?

 

Mina synder är svarta som denna kalla natt,

och runt knuten lurar djävulens hand.

Jag har jagat en omöjlig förbannad skatt,

så nu drar han mig mot helvetes rand.

 

Vad väntar mig i morgonljusets sken,

är jag förlorad eller tar du mig i din famn?

Känner mig så liten ynklig och klen,

nu när jag hör: välkommen hit, Lucifer är mitt riktiga namn..

 

Milan (Se7en) 2005-06-30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått ett nytt återfall på 24h. Spela igår och var med om något läskigt. Första halvtimmen börja jag skaka i hela kroppen, tänderna skallra och jag trodde jag var påväg att få ett anfall eller något. Jag fick anstränga mig från att sitta still men så fort jag slappna av börja jag skaka i hela kroppen, något så fruktansvärt att jag nästan rammla av stolen. Tänderna skallra så högt att jag knappt hörde något annat. Helt sjuk upplevelse. Helt bisarrt. Kände mig som en total idiot. A fucking freak!

 

En egen amatörpsykologisk analys kan väl förklara det hela med att jag höll på att tillreda mig en fix, redo att skjuta upp i armen. Vet inte vad som är läskigast, mina skakningar eller att jag lyckades gå +7k SEK samt plocka ut dem.

 

Speldjävulen visar inte sitt ansikte när det snart är kört. Utan när man har passerat gränsen. Om jag ska vara helt ärlig så har nog självaste Fan redan visat sig för mig i tonåren, han har bara mer eller mindre pissat mig i ansiktet senaste 15 åren.

 

Jag kan nog aldrig mer gambla/spela (kalla vad du vill), om jag inte är beredd att förnedra mig själv. Är väl så när man är narkoman..

 

Edit: läst igenom hela tråden igen som en slags terapi. Tack till alla som har stöttat mig i tråden! Från början till i slutet av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skakningarna har drabbat mig med. Dom är riktigt jävla obehagliga. Första gången som jag fick känna på dessa var när jag gick upp och spelade 2.5/5 NL vilket var en lite tufft för min dåvarande rulle.

 

Jag låg med Laptopen i sängen i fosterställning och skakade som ett jävla löv. Hade någon beväpnad person sett mig hade han garanterat avlivat mig av ren barmhärtighet. Man behöver ju inte vara någon doktor i psykologi för att inse att man var ute och cyklade ganska hårt.

 

Har följt din tråd och jämfört den med mig själv och kommit fram till att jag absolut inte kommer att kunna sluta lira poker, däremot har jag upphört helt med cashgamen. Lirar bara turneringar numera.

Och visst kommer skakningarna och hälsar på en när man tagit sig till finalbordet i bland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen trist att läsa sådana här trådar. :(

 

En del av mig vill säga Fan vad trist, hoppas det går bra men en annan lite hårdare del vill säga Skärp till dig för fan, den enda som kan göra något åt det här är du själv. Jag vet att det kan kännas skamset att söka hjälp, men jag lovar dig att du i efterhand kommer vara både glad och stolt över dig själv om du söker professionell hjälp.

 

 

Den situation du beskriver dig själv i nu har gått för långt för att vara spelberoende. Nu handlar det inte ens om att vinna eller förlora. Våra "hoppas det går bra för dig och att du klarar sluta spela" blir bara tillfälliga plåster på såren som gör att du känner stöd och kanske en smula glädje för stunden, men det kan och kommer inte att bli en permanent lösning. Du kommer måsta ta steget själv. För din egen skull hoppas jag det blir så snart som möjligt.

 

 

Mitt råd blir enkelt: Ring upp någon av de organisationerna som jobbar med spelberoende, se till att bara få komma dit och se hur det är de arbetar. Det viktigaste är att du får prata en stund med personer som varit i samma sits som dig för de är de enda som förstår vad du just nu går igenom. Jag lovar att dessa personer klarar av att se tillbaka på den tunga tid de hade och vara både glad och stolt att de tog steget att söka professionell hjälp. Jag önskar vi på Pokerforum kunde göra något för dig men det kan vi inte. Du måste ta tag i det här själv.

 

 

Vänligen

 

Matteprof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat lite över mig själv och kommit fram till en hel del intressant. Jag ser mig som en väldig kreativ människa, men där tillkommer en lika stark destruktiv sida jag inte kan bli av med, jag måste helt enkelt lära mig leva med den. När jag växlar över till den destruktiva sidan måste jag lära mig att minimera de negativa påföljderna, och inte fan är det spel och dobbel jag ska syssla med då.

 

Svängningarna i livet kan jämföras med en bankrulle i poker, men i livet kan du bara gula en gång.

 

Ying - Yang

Materia - Antimateria

Milan - Se7en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser mig som en väldig kreativ människa, men där tillkommer en lika stark destruktiv sida jag inte kan bli av med, jag måste helt enkelt lära mig leva med den

 

Jag hoppas du förstår hur det där egentligen låter. Det låter som om du redan gett upp att vara en kreativ människa till förmån för en destruktiv sida som egentligen inte borde få finnas där.

 

Ungefär som en arbetslös säger "Det är ändå ingen idé att söka, det finns inga jobb ute. Jag måste lära mig leva med det"

 

Med liknande inställningar är det klart att den arbetslösa inte får något jobb, eller en kreativ människa blir destruktiv.

 

 

Alla behöver få lätta på ventilerna om man har en destruktiv sida, om du sedan går på gym, far ut och springer, gör som jag plockar fram elgitarren och spelar hårdrock (när jag börjar tilta) eller kanske skriver dikter som den nedan (jag gillade den) är upp till var och en. Bara hitta något som passar... Lösningarna kan vara kreativa i sig!

 

Keep fighting the good war! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag av någon anledning gillar det destruktiva, dock inte mer än det kreativa. Fast följderna av det destruktiva beteendet är iofs inte särskillt lockande.

 

Du har juh naturligtvis helt rätt i att lösningarna kan vara kreativa i sig.

Ska tänka på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi talar om skakningar och liknaande, känner igen det som fan, senast igår har en lön på ca 10000 inga andra inkmster satte ig endå vid 5/10nl vet ej varför kicken, pengarna eller djävullen??? Ok vann ca 4 lök på en timme= sjukt mycket pengar, tog en sup satte mig vid roleten (expekt) vann ca 10000 på 5 min skakade som ett asplöv. Kunde inte tänka på annat ämn hur rik jag skulle bli jag kunde ju se vilka nr som skulle komma. 10min senare var 14000 slut plus mina resterande 6000. Har legat och skakat hela natten det som räddar mig nu är flaskan. Tack pokerforum att ni fins ska nog försöka ta tag i livet nu och söka hjälp.

 

Hakan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trista inlägg att behöva läsa, men det hjälper att skriva av sig.

Har inget bra att säga just nu mer än att jag ser fram emot Iron Maiden på Ullevi på lördag. Inga jävla AA på hela jorden skulle få mig att riskera att stanna hemma.

Hur mycket ljög jag för mig själv nu tro?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trista inlägg att behöva läsa, men det hjälper att skriva av sig.

Har inget bra att säga just nu mer än att jag ser fram emot Iron Maiden på Ullevi på lördag.

 

Hoppas det ordnar sig Se7en, och missa för fan inte Maiden. Det är inte en pokersession värd. :)

 

Vi ses i Göteborg!

Och alla som inte ska dit måste se live-sändningen på SVT.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trista inlägg att behöva läsa, men det hjälper att skriva av sig.

Har inget bra att säga just nu mer än att jag ser fram emot Iron Maiden på Ullevi på lördag.

 

Hoppas det ordnar sig Se7en, och missa för fan inte Maiden. Det är inte en pokersession värd. :)

 

Vi ses i Göteborg!

Och alla som inte ska dit måste se live-sändningen på SVT.

 

//Hickmott

 

 

:D nä, inte ens en betald plats i WSOP 2005 (eeh tror jag iaf...) slår Maiden på Ullevi inför 55k fanatiska fans!

 

Visserligen spela jag en liten €2 turnering på 24h för nån timme sedan (Wild West), och lyckades placera mig på 14:e plats av 485 startade. Åkte ut mot han som vann iaf (Trollis). Det gav €110.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kanske sluta lira cashgames helt och hållet och bara spela turneringar då och då?

 

Spela en ny turnering på 24h ikväll. Deras €7500. Var chipleader ett tag men efter lite utdragningar sluta jag 11. Trist att man inte tog sig till finalbordet. Men €453 är en liten tröst.

 

 

Fan vad svårt att sluta spela helt när man gör bra ifrån sig i turneringar.

 

Gaaaah

 

 

Edit: stavfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske sluta lira cashgames helt och hållet och bara spela tuneringar då och då?

 

Spela en ny tunering på 24h ikväll. Deras €7500. Var chipleader ett tag men efter lite utdragningar sluta jag 11. Trist att man inte tog sig till finalbordet. Men €453 är en liten tröst.

 

 

Fan vad svårt att sluta spela helt när man gör bra ifrån sig i tuneringar.

 

Gaaaah

 

 

Jag tycker att du ska lägga ner cashgames helt, då det inte verkar vara din grej. Men turneringar verkar du vara helt okej på dock. Men du borde sätta upp lite regler kring ditt spelande.

 

Som t.ex. att du får BARA spela en turnering om dagen eller något sånt.

När du väl lärt dig följa reglerna, kan du minska på det för att till slut kunna sluta spela helt.

 

 

Stå på dig bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne, cashgame är inte min grej.

 

 

Först den här fina potten:

 

Game # 98064173 - Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Brussel"

Game ended 2005-07-20 01:06:21 UTC

 

Players:

fatsos (EUR 228,25 in seat 1)

spillelam (EUR 96,75 in seat 2)

lol (EUR 322,41 in seat 3)

joker05 (EUR 27,25 in seat 4)

pak (EUR 106,00 in seat 6)

FUAH (EUR 277,30 in seat 7)

 

 

Dealer: lol

Small Blind: joker05 (0,50)

Big Blind: pak (1,00)

 

 

FUAH was dealt: 8h - Qh - 3h - 8c

 

 

FUAH Call (1,00)

fatsos Call (1,00)

spillelam Call (1,00)

lol Fold

joker05 Call (0,50)

pak Raise (5,00)

FUAH Call (5,00)

fatsos Call (5,00)

spillelam Call (5,00)

joker05 Fold

 

Flop 2c - 8d - Td

 

pak Bet (25,00)

FUAH Raise (100,00)

fatsos All-In (222,25)

spillelam Fold

pak All-In (75,00)

FUAH Call (122,25)

 

Turn 2c - 8d - Td - Ah

River 2c - 8d - Td - Ah - As

 

FUAH shows: 8h - Qh - 3h - 8c (a full house, eights full of aces)

fatsos shows: Ad - 7s - 9d - 5s (three of a kind, aces)

 

FUAH wins: EUR 244,50 side pot (with a full house, eights full of aces)

pak shows: Qd - Jd - Jc - Kc (two pairs, aces and jacks)

FUAH wins: EUR 322,50 main pot (with a full house, eights full of aces)

Rake: EUR 2,50

 

Sen slask iväg på jaga-nötter-och-jag-måste-syna-för-jag-är-så-jäkla-nyfiken-i-en-strut spel... Buhuhu.

 

Nä men allvarligt. Är inte bitter och känner inget mer spelsug för jag losa allt nu. Var juh vinstpengar från turneringen, men visst hade det varit trevligt om jag loggat ur efter den fina potten ovan :) eller kanske direkt efter turneringen och hållit mig ifrån cashgame.

 

Dags för ett break i en månad och kanske spela en fin turnering igen sedan. Eller inget alls.. :roll:

 

God natt kära vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du synar UTG med 88Q3? Även på sex lirare så är den handen ganska dålig, dessutom helt ur position! Sen synar du en pott-höjning, investera mer pengar med sämsta handen ur position preflop känns så där!

"If you can´t spot the fish at the table, you´re it" kommer genast till tankarna :)

 

Nu fick du ett monsterdrag emot dig som inte kan ligga särskilt långt efter typ 42/58 vilket svingar ganska bra i rullen med några sådana. Känns dock som du spelade den rätt efter floppen, problemet är om det kommer scarecards på turn o nån bakom dig bara hade synat där. Då har du halva stacken inne o ingen aning var du ska ta vägen ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...