Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

För det första anser jag mig vara väldigt bra på att svara på inlägg, allt som går att svara på och som inte är klassiskt "dagboks-spew" brukar jag svara på med ganska ärlig och allvarlig ton.

Jag vet inte riktigt vad "dagboks-spew" är men jag misstänker att du tycker jag ägnar mig åt sådant.

Nu har jag ju svårt att dra en analys av vad den 45årig ungkarl gör för hockeyanalyser, men jag skriver det jag tycker och lägger sällan mycket tanke på hur jag uttrycker det rent språkligt. Vet inte om du vill precisera lite mer VAD du tycker är dåligt i mina analyser.

Jag tycker inte du uttrycker dig dåligt språkligt. Du har säkert ett bättre språk än vad jag har.

Om det inte är det språkliga du retar dig på har jag svårt att se vad som är problemet, en analys är ju ändå en åsikt och ingenting du kan styra/påverka om hur min analys ser ut. Om du sen har en annan åsikt och gör en annan analys, då går det bra att A) skriva din egen åsikt eller B) låta bli att läsa.

Att påstå att min analys/åsikt är fel är helt enkelt inte möjligt.

Jag tycker dina "analyser" innehåller för mycket (macho-)åsikter(därav kopplingen till en ungkarls åsikter efter 15 starköl) och för lite argumentation. Visst så argumenterar du ibland för din åsikter men ofta känns det som att du bara säger saker som "den där jäveln är totalt värdelös och ska gå hem naken". Roligare att höra en argumentation om varför han är värdelös då. Tex "då de ändrade om kedjorna så kom inte XX till sin rätt när han inte längre fick spela med sin radarpartner sen många år. Och nu verkar XX dessutom helt tappat sugen bl a bl a."

My point of view. Vill inte att du ska ta det som någon illasinnad kritik, utan som något vänligt som du kan välja att ta till dig eller inte, beroende på om du tycker det ligger något i vad jag säger.

Av någon anledning tycker jag det ska bli kul när du tittar in på nivån,

Kul! :)

förvarna gärna med nick.

Jag jobbar undercover än så länge. Får se hur det blir framöver.

Grinddags igen.

GL, HF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ibland är det skönt att få säga att nån jävla kuk till spelare suger så jävla fitthårt utan att utförligt behöva motivera detta med 10 raders ordbajsande. Du har det säkert också inom dig Benny-boi. Just let it out! (Ber om ursäkt för den småtöntiga sista engelskan)

Länk till kommentar

Jag vet inte riktigt vad "dagboks-spew" är men jag misstänker att du tycker jag ägnar mig åt sådant.

Dagboks-spew är när någon skriver enbart för att provocera eller störa ordningen utan att knappt ha någon giltig åsikt eller tanke eller någonting.. Allmänt spew bara. Willros tex är en mästare i denna genre.

Men nej, kan inte påminna mig om att du skrivit något liknande. Ber om ursäkt om jag missat att svara något du skrivit.

Jag tycker dina "analyser" innehåller för mycket (macho-)åsikter(därav kopplingen till en ungkarls åsikter efter 15 starköl) och för lite argumentation. Visst så argumenterar du ibland för din åsikter men ofta känns det som att du bara säger saker som "den där jäveln är totalt värdelös och ska gå hem naken". Roligare att höra en argumentation om varför han är värdelös då. Tex "då de ändrade om kedjorna så kom inte XX till sin rätt när han inte längre fick spela med sin radarpartner sen många år. Och nu verkar XX dessutom helt tappat sugen bl a bl a."

My point of view. Vill inte att du ska ta det som någon illasinnad kritik, utan som något vänligt som du kan välja att ta till dig eller inte, beroende på om du tycker det ligger något i vad jag säger.

Tar åt mig av detta och det lilla hockeysnacket jag kommer komma med här ska jag försöka djuploda lite mer taktiskt i framtiden.. Trodde ingen läste analyserna särskilt seriöst eller granskande.

Börjar med att droppa även detta pass. JOBBA JOBBA JOOBBA!

Länk till kommentar

Ibland är det skönt att få säga att nån jävla kuk till spelare suger så jävla fitthårt utan att utförligt behöva motivera detta med 10 raders ordbajsande. Du har det säkert också inom dig Benny-boi. Just let it out! (Ber om ursäkt för den småtöntiga sista engelskan)

Särskilt när man håller på och följer Brynäs är det lätt att man tänker så. Ibland.. :)

Länk till kommentar

8-)

Visst, men lite analys kan också vara trevligt. Speciellt för läsaren. Men jag ska inte säga något läsarna. För jag skriver min egen DB enbart för mig själv.

Länk till kommentar

Om det känns hårt att följa Brynäs, hur tror du då det känns att följa Södertälje? :shock:

Hehe.. Kan näppeligen vara värre sett till de senaste 10 åren.. Men ungefär lika kan jag köpa. :)

Ojojoj, huga huga.

Vilken jävla dag alltså.

Dagens första tilt kom efter att jag tappat 1K rakt av med settad KK mot 53h som luggade in en färg på turn.

Tiltade inte över själva handen, utan en timme senare när jag efter att vunnit rätt mycket potter trott att jag låg breakeven och alltså tagit igen det där 1K-tappet. Men ett litet lätt räknefel gjorde att jag insåg att jag fortfarande var 1K. Riktigt steamad, inte ofta man klantar till det så.

Hur som helst, när joggy drog jobbade jag vidare och var faktiskt 100-200 upp ett litet ögonblick. Men detta var en sån dag där man instaomgående efter att ha vunnit en stor pott tappar en minst lika stor. Helt sjukt var det, har sparat en massa jävla beats men jag är tiltad nog utan att tänka på dom nå mer idag.

Hur som helst tappade jag sakta men säkert tillbaka och stannar på -1100 för dagen.

+8497:- för månaden, åtta timmars grind helt i onödan kan man tänka.. Försöker dock tänka åtta timmars avverkad motrigg.

Tiltilainen, nu blir det lite lätt middag och sen en kväll hos tjejen.. Ska även kika lite på Almtuna tänkte jag.

Länk till kommentar

Därför jag älskar att man lirar med rb nu =) känns som man får en lön i slutet av månaden.

Mjo.. Jag står inte långt ifrån att köra en deal heller faktiskt, gör så pass många händer i månaden nu så det borde kunna bli en rätt saftig sudd på slutet av månaden.

Men sen är ju värdet på SvS något i hästväg också, svår avvägning.

Länk till kommentar

Tycker jag möter samma klass på fisken fast dom är från italien :)

Haha, jo jag har bevittnat joggys motstånd där i två dagar nu.. Det är utan tvekan högkvalitetsfisk även det. :)

Ska ta mig en funderare, se hur bra deal man kan tänkas få osv.

Har ju spelat så lite idag, så när jag satt med laptoppen i soffan och kollade på hockey tappade jag tålamodet. In och slaska av mig lite på tre bord tänkte jag, floppade ett set och tog en del småpotter för +500:- ungefär. Skönt att snygga till siffrorna marginellt iaf.

Imorgon verkar det som att tjejen ska jobba igen, det betyder ännu en grindstuga innan Joggy drar till Gävle på eftermiddagen. Själv ska man ju konsumgrinda sista kvällen innan jag drar till sälen. Det var inte så jättepopulärt hos frugan kan jag upplysa om, inte mitt fel att inte hon tycker om att åka skidor och dricka bärs liksom. :D

Ska iaf dit snart, kanske hinner se färdigt hockeyn först också.. Man lär ju prioritera. :)

+8939:- för månaden nu iaf.

Länk till kommentar

Har du sen problem med mitt skriftliga språkbruk är det ju svårare att åtgärda, har aldrig tidigare fått kritik för det, varken av andra forumiter (undantaget nazi-ord-poliser) eller av någon av mina svensk-lärare.

Hehe...den gjorde du med vilje va?...:)

Du är en väldigt aktiv foumit och måste ägna en ansenlig stund om dagen till att skriva dina inlägg. Min spontana undran är om du är intellektuellt understimulerad?...:) Inte funderat på att läsa nån random kurs på högskolan så att du får "betalt" för din lust att skriva?

Länk till kommentar

Hehe...den gjorde du med vilje va?...:)

Du är en väldigt aktiv foumit och måste ägna en ansenlig stund om dagen till att skriva dina inlägg. Min spontana undran är om du är intellektuellt understimulerad?...:) Inte funderat på att läsa nån random kurs på högskolan så att du får "betalt" för din lust att skriva?

Haha.. Är inte alla som grindar mycket nätpoker väldigt mentalt understimulerade? It comes with the "job".. Typ. :)

Men nej, jag gjorde faktiskt inte det där medvetet.. Hade en tysk-lärare på högstadiet (som jag avskydde) som även var svensk-lärare. Hon blev allvarligt skitförbannad varje gång man sa eller skrev svenskalärare eller tyskalärare. "DU SÄGER VÄL FÖR I HELVETE INTE LAMPA-FOT ELLER BILAHJUL?"

Kanske var det det ömsesidiga hatet mellan oss två som fick henne att totallura mig, men det sitter kvar att inte skriva eller säga svenskalärare eller tyskalärare.. Har inte lagt någon energi på att tänka på varför.

Och jo det slår mig nästan dagligen att jag borde ta tag i pluggandet på något om än väldigt, väldigt litet sätt.. Som du skriver, typ någon strökurs här och där bara för sakens skull liksom. Det behöver ju inte ta så jävla mycket tid från pokern heller, men problemet är väl kanske främst att jag bor i Östhammar. Närmsta högskola är väl i Uppsala och dit har jag 7 mil, sen går det säkert att plugga väldigt smidigt på distans också. Men då börjar det närma sig min bekvämlighetsgräns tyvärr.

Får väl låta tjejen jobba några år nu efter gymnasiet, när hon sen återupptar studierna får jag kanske försöka haka på lite där.

Har länge sett journalistyrket som väldigt intressant, eftersom jag trivs med att skriva vore ju ett jobb som sportjournalist av något slag ett riktigt drömyrke. Just nu trivs jag dock väldigt bra med det jag gör, även om jag verkligen borde och någonstans i mig också vill göra någonting annat om än bara på sidan av liksom.

Någon som har rutin av att plugga några högskolekurser på distans får gärna komma med tankar om hur det var, tjejen har tex pluggat en del av gymnasiet på distans och det verkar hur smidigt som helst. Allt sköts ju typ över internet nowadays, så man kanske är överdrivet bekväm som avstår att ens försöka.

Nu är iaf hockeyn avslutad, Almtuna räckte inte riktigt till.. Känns inte som att det finns tillräckligt mycket kreativitet. Det är en imponerande lagmaskin som åker sönder de flesta lag i deras egen nivå, men får de inte betalt för jobbet så räcker det inte riktigt till. Finns liksom ingen som kan ta tag i det hela och avgöra på egen hand, ganska likt Brynäs på så sätt faktiskt.

Ska bli intressant att följa Växjö också, har hört att Tommy Sjödin specialscoutat deras förstacenter Robert Rosén som jag tycker ser lite halvintressant ut.. Lite liten och dålig defensiv kanske, men inte omöjligt att det är en ny Micke Lind där. För Micke Lind vill jag verkligen inte se i laget nästa år.. Funkar inte med en förstacenter som går skadad i snitt 25-30 matcher varje säsong.

Ska väl ta och ringa upp tjejen och höra om hon har tid med mig, annars blir det till att följa CL som jag precis nu i skrivande stund kom på att jag hade glömt bort fullständigt.

Tilt på att telias digitaltv tappat bort viasat-kanalerna nu igen.. Riktigt risigt att titta på 6an och 3an via kabelteven när man är van med den digitala bilden.

Länk till kommentar

Fan du ser stabil ut asså, kul att det går bra månad efter månad! Kul även att Brynäs åker ur kvarten ;)

En fråga, har folk på svs 2.5-5 och 5-10 slutat att höja KK pre?

Hehe, jo stabil är jag väl.. Snart 2 år utan backmånad, men jag skulle ju inte säga nej till några fler ruschmånader. :)

Fast ganska bekvämt att månad efter månad plocka ut 10-25K också.

Dagen har börjat bra segt, varit extremt ovanligt tajt på morgonen sprang på en pipa med KK som kostade 1K, men är likväl ett par 100 upp.

Länk till kommentar

Fan du ser stabil ut asså, kul att det går bra månad efter månad! Kul även att Brynäs åker ur kvarten ;)

En fråga, har folk på svs 2.5-5 och 5-10 slutat att höja KK pre?

När jag var uppe och provsmakade lite igen på 2.5/5 (jag hoppas vara tillbaka på inom en månad) igår så 3-bettades det pre i kanske 80% av alla händer och sköts vidare tre gator med A8 utan träff som standard. Men det har alltså tightat till sig ordentligt överlag?:shock:

Länk till kommentar

När jag var uppe och provsmakade lite igen på 2.5/5 (jag hoppas vara tillbaka på inom en månad) igår så 3-bettades det pre i kanske 80% av alla händer och sköts vidare tre gator med A8 utan träff som standard. Men det har alltså tightat till sig ordentligt överlag?:shock:

Tight och tight, folk verkar fortfarande vara lika synbenägna. Spelar ingen roll om man betar 10,15 eller 45 pre, de vill fortfarande se vad som kommer på flopp.

***** Hand 969168328 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 mars 2009 09:13:35

Eva 21 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: tajan (483.68)

Plats 5: sbjhmy (1133.10)

Plats 4: miksmare (3085.25)

Plats 1: rudarmy (710.78)

Plats 2: Amanda84 (2267.96)

tajan lägg LM 5.00

miksmare lägg SM 10.00

** Giv **

tajan [N/A, N/A]

sbjhmy [:Qs:, :Qd:]

miksmare [N/A, N/A]

rudarmy [N/A, N/A]

Amanda84 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

sbjhmy Höj till 35.00

rudarmy Lägg

Amanda84 Syna 35.00 sitter på knappen lol

tajan Lägg

miksmare Lägg

*** Flop(Board): *** : [:Kd:, :Qc:, :2s:]

*** Bet Runda 2 ***

sbjhmy Satsa 55.00

Amanda84 Syna 55.00

*** Turn(Board): *** : [:Kd:, :Qc:, :2s:, :9h:]

*** Bet Runda 3 ***

sbjhmy Satsa 179.00

Amanda84 Höj till 438.00

sbjhmy All-in 1043.10

Amanda84 (stek)Syna 1043.10

*** River(Board): *** : [:Kd:, :Qc:, :2s:, :9h:, :4s:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2266.20

tajan Lägger mig Vinst: 0.00

sbjhmy [:Qs:, :Qd:] Triss i damer Vinst: 0.00

miksmare Lägger mig Vinst: 0.00

rudarmy Lägger mig Vinst: 0.00

Amanda84 [:Kc:, :Ks:] Triss i kungar Vinst: 2266.20

samt

***** Hand 969175059 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 mars 2009 09:36:09

Diana Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: sbjhmy (918.92)

Plats 5: dethleff (1316.92)

Plats 3: torolf (572.36)

Plats 4: ynotkan (654.92)

Plats 2: Partyjack (1225.34)

dethleff lägg LM 2.50

sbjhmy lägg SM 5.00

** Giv **

sbjhmy [:As:, :Jh:]

dethleff [N/A, N/A]

torolf [N/A, N/A]

ynotkan [N/A, N/A]

Partyjack [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Partyjack Lägg

torolf Lägg

ynotkan Höj till 25.00

dethleff Syna 25.00

sbjhmy Höj till 55.00

ynotkan Syna 55.00

dethleff Syna 55.00

*** Flop(Board): *** : [:5c:, :Th:, :Js:]

*** Bet Runda 2 ***

dethleff Passa

sbjhmy Satsa 147.00

ynotkan Lägg

dethleff Syna 147.00

*** Turn(Board): *** : [:5c:, :Th:, :Js:, :8c:]

*** Bet Runda 3 ***

dethleff Passa

sbjhmy All-in 716.92

dethleff Syna 716.92

*** River(Board): *** : [:5c:, :Th:, :Js:, :8c:, :2c:]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1877.84

sbjhmy [:As:, :Jh:] Par i knektar Vinst: 0.00

dethleff [:Kh:, :Kc:] Par i kungar Vinst: 1877.84

torolf Lägger mig Vinst: 0.00

ynotkan Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar

Alltså, jag tycker att det blivit mer grinders överlag.. Framförallt på morgonkvisten. Men det är ju inte på något sätt tight spel överlag, det är bara det att man inte hittar fyra bord med 3 st 60/10-fiskar varje dag.

Imorse hade jag fyra bord med nästan bara grinders typ, men som sagt.. Många av dem är också överdrivet synglada.

Ska strax skjutsa ner joggy till bussen och dra och handla lite åt tjejen, så stänger ner grinden idag. Spelar bra, tightade till ordentligt efter gårdagens back och det gav resultat.

Dessa två idiotspel bekymrar mig dock lite:

***** Hand History for Game 969172478 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, March 11, 09:28:08 ET 2009

Table Diana 10 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: JsonJ ( $160.72 )

Seat 3: kusen ( $1199.6 )

Seat 5: Partyjack ( $1012.05 )

Seat 1: redchilli ( $410.29 )

Seat 4: pokergusta ( $418.88 )

redchilli posts small blind [$2.5].

JsonJ posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Kc ]

kusen raises [$17.5].

pokergusta folds.

Partyjack raises [$65].

redchilli folds.

JsonJ folds.

kusen calls [$47.5].

** Dealing Flop ** [ 4c, 3h, 6c ]

kusen bets [$103.12].

Partyjack raises [$381.24].

kusen calls [$278.12].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

kusen is all-In.

Partyjack is all-In.

** Dealing River ** [ 5s ]

kusen shows [ 6h, 7h ] a straight, three to seven.

kusen wins $187.55 from side pot#1 with a straight, three to seven.

kusen wins $2016.6 from the main pot with a straight, three to seven.

***** Hand History for Game 969216601 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, March 11, 11:25:21 ET 2009

Table Diana Turbo 1 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1190.66 )

Seat 3: M_Muad`dib ( $402.91 )

Seat 2: Amanda84 ( $1151.02 )

Seat 4: Ekki89 ( $759.81 )

Seat 5: draggen ( $194.76 )

M_Muad`dib posts small blind [$2.5].

Ekki89 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 6d 9d ]

draggen folds.

Partyjack raises [$20].

Amanda84 folds.

M_Muad`dib calls [$17.5].

Ekki89 folds.

** Dealing Flop ** [ 4d, 3d, 6h ]

M_Muad`dib checks.

Partyjack bets [$33.75].

M_Muad`dib raises [$67.5].

Partyjack is all-In.

M_Muad`dib is all-In.

** Dealing Turn ** [ 6c ]

** Dealing River ** [ 7d ]

Partyjack shows [ 6d, 9d ] a flush, nine high.

M_Muad`dib shows [ Kd, 8d ] a flush, king high.

Partyjack wins $787.75 from side pot#1 with a flush, nine high.

M_Muad`dib wins $795.82 from the main pot with a flush, king high.

Game#969216903 starts.

#Game No : 969216903

De var väl de två stora förlusterna jag hittade idag, känns inte som att det går att göra något i någon av potterna?

Nu ska jag städa av lite här innan vi drar kring 12, sen kanske jag hittar ett litet grind på eftermiddagen innan jag drar och kör sista konsumpasset för månaden.. Imorgon väntar Sälen-semester, kommer bli mad nice!

+9956:-

Länk till kommentar

Dagen har börjat bra segt, varit extremt ovanligt tajt på morgonen sprang på en pipa med KK som kostade 1K, men är likväl ett par 100 upp.

Sådana här gånger man bara älskar om killen också heter johnny_pipa, det är ju nöt nicket på svs för tillfället =)

Länk till kommentar

Sådana här gånger man bara älskar om killen också heter johnny_pipa, det är ju nöt nicket på svs för tillfället =)

Haha.. Ja det finns ju grymma nicks på svs, Allin_Allan mötte jag häromdagen.. Väldigt målande beskrivning på hans shortstackspel. :)

Spelat snart en timme på eftermiddagen, börjat ganska bra faktiskt.

Länk till kommentar

Du öppnar upp med AhQs 20 kronor UTG och bara lilla blind synar.Fi = 1200 krDu = 1000 kr

Flopp 4 T Q två hjärter.

Han checkar, du skjuter 40, han mini raisar till 80.Du re raisar till 230 och han går all in för hela stacken.

Du har ingen read på killen. Vad gör du?

Alltså, det är ju så extremt readbaserat på SvS.. Genomsnittsspelaren har jag väldigt svårt att lägga TPTK + nötdraget mot, iom att det finns många idioter som donkar in hela stacken med bottentvå eller bara TPTK osv. Förutsatt att han inte tillhör en av få som har riktig koll så vill jag nog ha in pengarna hur som helst, men är det en skicklig (relativt) motståndare så blir det jobbigare såklart.

Jävligt tungt pass detta, det sista för veckan.

Sprang bra första halvtimmen och var ännu 1K upp för dagen, sen började bekymren och utsugningarna dugga tätt. Förlorade alla AI mot shortstacks som man alltid gör i sådana perioder, det var många AK mot KJ osv i potter kring 150-300:- som verkligen var stört omöjliga att vinna.

När det börjar gå lite halvtung börjar jag ofta överspela dragen, denna är väl relativt standard iofs. Älska synen med QJ. Bara så jävla typiskt denna veckan, sätter INGA som helst kombodrag.. Däremot sitter bakdörrarna titt som tätt, någon konstig del av variansen som slår mig just nu tror jag.

***** Hand History for Game 969317242 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, March 11, 14:28:51 ET 2009

Table Diana Turbo 12 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: DAREDEVIL ( $397.47 )

Seat 5: Partyjack ( $995 )

Seat 4: Biffen. ( $225.27 )

Seat 2: GNFC ( $325.2 )

Seat 3: Nuts_AA ( $1058.95 )

Biffen. posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qh 9h ]

DAREDEVIL calls [$5].

GNFC calls [$5].

Nuts_AA raises [$20].

Biffen. calls [$17.5].

Partyjack calls [$15].

DAREDEVIL calls [$15].

GNFC calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 2h, 8h, Jc ]

Biffen. checks.

Partyjack checks.

DAREDEVIL checks.

GNFC bets [$50].

Nuts_AA folds.

Biffen. folds.

Partyjack raises [$180].

DAREDEVIL folds.

GNFC is all-In.

Partyjack calls [$125.2].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

** Dealing River ** [ 7c ]

GNFC shows [ Qs, Jd ] two pairs, jacks and eights.

GNFC wins $695.4 from the main pot with two pairs, jacks and eights.

Game#969317826 starts.

#Game No : 969317826

Denna är intressant, som out of the blue, efter att inte vunnit en pott senaste timmen dyker denna upp. Fi blir helt skvattgalen i chatten och börjar gråta om att jag inte kan syna hans trebet oop osv osv. Tycker jag har fina implicita och 9 ggr av 10 när jag synar i squeezen kommer även UTG att syna och då får jag ju överdrivet bra pottodds imo.

Det tyckte inte fi, han tyckte att eftersom man settar en på 20 så var det helt katastrof. Ungefär där avslutade jag diskussionen.

***** Hand History for Game 969327991 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, March 11, 14:45:20 ET 2009

Table Diana 10 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Dr4k3n ( $1585.61 )

Seat 3: LeJonk ( $861.51 )

Seat 4: Partyjack ( $975 )

Seat 5: vililajnen ( $1336.5 )

LeJonk posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5h 5c ]

vililajnen raises [$20].

Dr4k3n raises [$67.5].

LeJonk folds.

Partyjack calls [$62.5].

vililajnen calls [$47.5].

** Dealing Flop ** [ 5s, 3c, Qh ]

Partyjack checks.

vililajnen checks.

Dr4k3n checks.

** Dealing Turn ** [ Kd ]

Partyjack bets [$130].

vililajnen folds.

Dr4k3n calls [$130].

** Dealing River ** [ 4h ]

Partyjack bets [$232.5].

Dr4k3n is all-In.

Partyjack is all-In.

Dr4k3n shows [ 3d, 3s ] three of a kind, threes.

Partyjack shows [ 5h, 5c ] three of a kind, fives.

Dr4k3n wins $610.61 from side pot#1 with three of a kind, threes.

Partyjack wins $2005 from the main pot with three of a kind, fives.

Som vanligt när jag vinner en setup eller bara en stor pott så står badbeaten redan och knackar på dörren. Jag undrar hur många 1000 jag sparat de senaste dagarna då jag bara synat eller checkat ner stora par när jag VET att fi har settat.

Notera klockslaget från förra handen..

***** Hand History for Game 969328893 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, March 11, 14:46:43 ET 2009

Table Diana Turbo 12 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 3: Nuts_AA ( $1073.18 )

Seat 4: luvsG ( $1008.95 )

Seat 5: Partyjack ( $1002.84 )

Seat 2: GNFC ( $1124.56 )

GNFC posts small blind [$2.5].

Nuts_AA posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah Ac ]

luvsG folds.

Partyjack raises [$20].

GNFC raises [$32.5].

Nuts_AA folds.

Partyjack raises [$110].

GNFC calls [$95].

** Dealing Flop ** [ Tc, 4c, Qd ]

GNFC checks.

Partyjack bets [$132.5].

GNFC calls [$132.5].

** Dealing Turn ** [ 2h ]

GNFC checks.

Partyjack checks.

** Dealing River ** [ 8s ]

GNFC bets [$265].

Partyjack calls [$265].

GNFC shows [ Qc, Qs ] three of a kind, queens.

GNFC wins $1045 from the main pot with three of a kind, queens.

Tilläggas ska att den sista fisken som även var ansvarig för QJ-synen i första handen spelade 42/4 över 200 händer vilket dels gjorde det ganska lätt att sakta ner med AA, men också lite svårt att låta bli att ta värde ur en så pass stark hand. Jävligt nöjd med både halvpotten på turn och kallsynen på river.

Detta blir ganska troligt det sista inlägget jag skriver innan veckan är över, må hända att tjejen måste upp och jobba imorgon och då kanske jag river av 2-3 timmars poker innan vi rullar norrut till Sälen. Det troliga är dock att jag tar semester redan imorgon, med sovmorgon och öl hela vägen från systemet i Skutskär upp till Sälen. Kommer bli fint som snus! :D

+10543:- för månaden nu iaf, skönt att klara 10K-gränsen innan minisemestern.

Länk till kommentar

Blev mkt riktigt så att tjejen skulle jobba, jag hoppar på en tvåtimmarsgrind. Sen ska jag åka och plocka upp min gamle farfar som har haft bilen på lagning hemma hos bror min, sen drar vi nån sorts lunch där och sen börjar vi rulla mot Sälen. Kommer bli en sjukt trevlig helg känner jag.

Men två timmars kryddig poker först.

Får väl bara nämna, att trots att jag inte såg matchen, trots att FBK säkerligen knappt går på 33% av sin totala ansträgning - Sjukt roligt att grabbarna visade inställning igår. Det skapades också en del vassa chanser såg det ut som på highlights och det går väl knappast att åka ut i fyra raka matcher på ett snyggare sätt än de faktiskt gjorde. Det var tajta matcher allihop förutom plattfallet i Måndags. Så klart imponerande, kommer väl dra igång lite silly season-snack inom någon månad.. Börjar redan röra sig på spelarmarknaden och det är nästan lika skoj som själva hockeyn.

Länk till kommentar

Sådär, veckans sista pass avslutat.

Började lite småkallt då jag donkade av 600kr med AA mot 77 på 437 två hjärter, har svårt att lägga AA på liknande brädor. Finns ju en miljon olika kombodrag och mindre överpar som alla överspelar till döden där.

Men jobbade ikapp och förbi, dock bara upp en hundring.. Men många bäckar små som de brukar säga (överhettad konsum-replik).

Skönast under de 2 timmarna är helt klart när Melwal lägger KK preflop mot mig, jag höjer knappen, SB synar och Melwal slår till 80 på BB. Perfekt squeezeläge för honom där så jag försöker bara ta potten direkt med QQ. Han skriver i chatten att han lägger KK och vid närmare eftertanke tror jag honom fortfarande, jag har ganska smal trebetsrange och har en nästan obefintlig fyrbetsrange preflop.. Speciellt mot så pass solida spelare som han trots allt är.

Visade obv mina damer.

+10635:- nu ska det bli jäävligt skönt med semester.

Länk till kommentar