Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Trodde jag skulle torska hårt på en del smågrejor, då det oftast är smånazister som går och inspekterar bilarna där.. (alternativt bara vanliga griniga svenssons).

Men jag duckade, ska sägas att det inte var några stora grejor.. Slapp iaf återbesök till besiktningen och slipper åka dit på ett år igen. Gött.

Nästan dagligen brukar jag gå in och kika på highlights från nattens nhl på www.nhl.tv - rekommenderas starkt för hockeyintresserade.

Främst brukar jag följa Washington, där Bäckis såklart är intressantast samtidigt som ryssarna står för en hel del imponerande grejer.. Ovechkin har man ju sett ett och annat sjukt mål från tidigare. Men detta från igår är faanimej inte tokigt:

Det är inte nån råsopa han grundlurar på blå heller, det är Roman Hamrlik.. Sjuk pyttsovischa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Riktigt lyckad grind idag.. Inte nog med att spelet och resultatet blev bra, jag lyckades un-tilta min HH converter också.. Har halvtiltat på det programmet ett bra tag nu.. Skrev om problemet förr och lyckades semi-lösa det till sist, genom att sitta och trycka på "set last converted hand" varje gång jag ville uppdatera databasen.. Något som innerst inne var ganska jobbigt att hålla på med, till slut lessna man och let gamla huden ligga uppe.

Nu kom jag på det smått genialiska i att ladda ner den nya versionen av HHC och det gjorde susen i musen.. Allt flyter på som vanligt och det var riktigt skönt faktiskt.

2 betydande händer av 3000 spelade:

Vet inte om jag spelar denna lite för hårt på turn?

Tycker ändå att jag borde dra så pass bra att degen ska åka in här.. Men är inte säker. Fi med djupa stacken stackade av 1200kr till min TPTK på det andra bordet precis innan, så där tror jag inte nödvändigtvis att det behöver vara bättre än tvåpar egentligen.

Någon annan linje möjlig? Borde den dumpas när fi slår till 490?

***** Hand History for Game 950115874 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, February 19, 11:17:35 ET 2009

Table Diana 22 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: SoheilZ ( $925.61 )

Seat 3: Partyjack ( $1547.96 )

Seat 5: Mr.Miller ( $533.12 )

Seat 1: UV ( $525.49 )

Seat 4: imaaan ( $807.78 )

UV posts small blind [$2.5].

SoheilZ posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 4h 5h ]

Partyjack raises [$20].

imaaan folds.

Mr.Miller folds.

UV calls [$17.5].

SoheilZ calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 4s, Qd, 3h ]

UV checks.

SoheilZ checks.

Partyjack checks.

** Dealing Turn ** [ 6h ]

UV bets [$30].

SoheilZ calls [$30].

Partyjack raises [$145].

UV calls [$115].

SoheilZ raises [$490].

Partyjack is all-In.

UV is all-In.

SoheilZ is all-In.

** Dealing River ** [ Tc ]

SoheilZ shows [ 5d, 2d ] a straight, two to six.

Partyjack shows [ 4h, 5h ] a pair of fours.

Partyjack wins $622.35 from side pot#2 with a pair of fours.

SoheilZ wins $792.74 from side pot#1 with a straight, two to six.

SoheilZ wins $1568.97 from the main pot with a straight, two to six.

Game#950116469 starts.

#Game No : 950116469

Får återigen tacka snusproffs för hans finna fishfinding-skills. Nästan alltid nån smaskig firre vid hans bord. Här var det nästan slut på fisk, men iom att den enda kvarvarande fisken var totalt upptiltad på snusproffs så ger det handen ett skönt extra-tänk som jag tror kan göra att 123KGB kan stoppa in ganska brett på den floppen.

Drog en pik om att man aldrig ska jaga på parad bräda till snusproffs efter handen, var egentligen menat till 123KGB eftersom jag är rätt övertygad om att han var på draget här.

***** Hand History for Game 950183892 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, February 19, 14:16:42 ET 2009

Table Diana 74 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: snusproffs ( $2675.34 )

Seat 2: _guru_ ( $478.6 )

Seat 3: 123KGB ( $1015 )

Seat 5: Partyjack ( $1433.28 )

Seat 4: Hamme ( $184.9 )

123KGB posts small blind [$2.5].

Hamme posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5s 5d ]

Partyjack raises [$20].

snusproffs folds.

_guru_ folds.

123KGB calls [$17.5].

Hamme raises [$55].

Partyjack calls [$40].

123KGB calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 4s, 4c, 5c ]

123KGB checks.

Hamme is all-In.

Partyjack calls [$124.9].

123KGB raises [$679.6].

Partyjack is all-In.

123KGB is all-In.

** Dealing Turn ** [ 7h ]

** Dealing River ** [ 6c ]

Partyjack shows [ 5s, 5d ] a full house, fives full of fours.

Partyjack wins $418.28 from side pot#2 with a full house, fives full of fours.

Partyjack wins $1652.7 from side pot#1 with a full house, fives full of fours.

Partyjack wins $547.2 from the main pot with a full house, fives full of fours.

Game#950184526 starts.

#Game No : 950184526

Slutar dagen på sköna +4100:- vilket ger mig +22185:- för månaden.

Gött att mitt 1K/dag-semimål håller sig över helgen just nu då vi ska på BIF-DIF och leva rövare efteråt.

Men det är ju en dag imorgon också, räknar med en 5-6 timmars grind då också.

Nu blir det lite soft innan tjejen och jag ska dra en pizza och jag ska avsluta dagen med BIF-SSK.. Är faktiskt lite nervös, det vore sååå typiskt Brynäs att platt-fiaska den här matchen som ser ut som den lättast kvarvarande.

Vi får se.. Vi ska till slutspel.

Länk till kommentar

Tjusigt resultat!

Du, vi har tydligen fått en såndär box eller vad det heter och jag ska på hockey imorgon. Är det någon big deal med de där boxarna? Eller är det bara att pröjsa så får man en?

Tackar!

Du menar i Malmö nu antar jag?

Vet inte alls hur det fungerar, i Gävle måste man boka innan säsongen startar.. Finns väl ett fåtal som man kan hyra från match till match men de flesta tror jag är företagsloger som hyrs över hela säsongen..

Har dålig koll på hur det fungerar i Gävle, och ännu sämre koll på hur det är i Malmö förstås..

Grinden är igång sedan en halvtimme, hittat ett litet 700-hål ganska omgående.. Mkt standard.

Länk till kommentar

Tjusiga resultat hittills denna månad, hoppas det håller i sig!

Hade väl egentligen inte mer att skriva för tillfället, ska se till att kommentera lite HHs framöver också. Brukar bli bra surr i din db. Däremot lirar jag inte 200bb, men lite input kanske man kan fiska in ändå:-)

Hur många händer är du uppe i denna månad?

Länk till kommentar

graj, grajn, granjd!

Mhmm.. Alltid lika kul att grinda tillbaka storhålet..

Tjusiga resultat hittills denna månad, hoppas det håller i sig!

Hade väl egentligen inte mer att skriva för tillfället, ska se till att kommentera lite HHs framöver också. Brukar bli bra surr i din db. Däremot lirar jag inte 200bb, men lite input kanske man kan fiska in ändå:-)

Hur många händer är du uppe i denna månad?

Ja det är alltid bra med input, även om jag är dålig som fan på att lägga upp intressanta händer.. När jag väl torskar en pott blir jag ofta bara lite putt och tänker inte på att notera och spara HHn.

Eftersom PT strulade lite så har jag inte exakt koll, men utefter de timmar jag har spelat borde jag vara uppe i typ 26-27K händer nu iaf.

Har väl fläskat in ovanligt många timmar iom att jag låg sjuk i närmare en vecka, känner att jag behöver jobba på iom att jag ska jobba lite mer mot slutet av månaden.

Gått ner på tre bord och en PAD-grind för att hålla fokus sista timmen innan lunch nu.

Eftersom jag ska till Gävle i helgen gjorde tjejen och jag en fuling och körde låtsas-fredag igår, det blev pizza, lösviktsgodis och hela kittet. Perfekt inför hockeyn och allt.. Det betyder (eftersom varken jag eller tjejen klarar en hel pizza) att det blir pizzarester till lunch idag. Kommer bli fint det!

Ser extremt mkt fram emot morgondagen, senast förstöre Rönnmark DIF-matchen nåt fruktansvärt.. Jag var bara sur och förbannad när jag gick därifrån. Imorgon blir det väl inte samma tryck, men mtp vilken ödesmatch det är så kommer det iaf bli över average-stämning i hallen.

Ett par öl innanför västen så är det ett nästan garanterat framgångsrecept!

Blir också utgång efter matchen, förmodligen en lite lugnare variant.. Men det känns som att det kan vara ganska skönt också.

Länk till kommentar

Hur klarar du av att kolla på PAD ? :)

Tycker du det är bristande kvalité eller varför undrar du? :P

Tycker vanligtvis att det är ganska kasst, men nu såg jag att det var cash-vecka och då brukar det kunna gå an att kika på ändå.

Gnuggade tillbaka lite drygt halva hålet så står på +20933:- för månaden nu, blir fler timmars grind i eftermiddag för att ta igen resten har jag tänkt..

Varför ska man alltid springa på setten mot 60/10-fiskarna som inte går att lägga ett par mot?

***** Hand History for Game 950927214 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, February 20, 07:13:35 ET 2009

Table Diana 2 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: esspatopp ( $1129.97 )

Seat 3: nico7070 ( $1187.07 )

Seat 4: tarna ( $767.5 )

Seat 5: Partyjack ( $990 )

Seat 2: kuruz_2 ( $277.65 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

esspatopp posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah Qs ]

kuruz_2 folds.

nico7070 calls [$5].

tarna calls [$5].

Partyjack raises [$22.5].

esspatopp folds.

nico7070 folds.

tarna calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Qd, 5c, 3d ]

Partyjack bets [$45].

tarna calls [$45].

** Dealing Turn ** [ 7c ]

Partyjack bets [$112.5].

tarna calls [$112.5].

** Dealing River ** [ 3s ]

Partyjack bets [$165].

tarna raises [$330].

Partyjack calls [$165].

tarna shows [ 3h, 4d ] three of a kind, threes.

tarna wins $1020 from the main pot with three of a kind, threes.

Game#950927287 starts.

#Game No : 950927287

Inte en session utan minst en översettning så klart, turen eller oturen består enbart i hur stor stack fi har.. Idag hade jag lite otur:

***** Hand History for Game 950935375 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, February 20, 08:20:25 ET 2009

Table Diana 2 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 3: nico7070 ( $632.33 )

Seat 4: Hoteagle ( $87.24 )

Seat 5: Partyjack ( $1147.2 )

Seat 1: ImSuperman ( $1368.83 )

Seat 2: BigDwarf ( $1123.53 )

Hoteagle posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5s 5d ]

ImSuperman raises [$25].

BigDwarf folds.

nico7070 calls [$25].

Hoteagle folds.

Partyjack calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 5h, 4s, 9s ]

Partyjack checks.

ImSuperman bets [$58.12].

nico7070 calls [$58.12].

Partyjack raises [$247.01].

ImSuperman is all-In.

nico7070 folds.

Partyjack is all-In.

** Dealing Turn ** [ 6h ]

** Dealing River ** [ 6s ]

ImSuperman shows [ 9d, 9c ] a full house, nines full of sixes.

ImSuperman wins $221.63 from side pot#1 with a full house, nines full of sixes.

ImSuperman wins $2365.02 from the main pot with a full house, nines full of sixes.

Game#950935479 starts.

#Game No : 950935479

Åka efter tjejen som jobbar nu, trycka lite pizzarester och sen på skiten igen.

Länk till kommentar

Ja de gånger jag sett har det varit på samma nivå som celebrity poker, kanske bättre när det är cash dock :)

Tips: kolla wsope som finns ute nu om du inte redan sett det.

Förra veckans PAD med "genierna" va ju sanslöst spännande. Eller vänta nu...

Angående morgondagens match räknar jag med 3 salta pinnar för DIF. Man kom igång riktigt fint i matchen mot fbk senast, om än alldeles försent. Blir det torsk kan det hända att sundlöv får smaka...

Länk till kommentar

Ja de gånger jag sett har det varit på samma nivå som celebrity poker, kanske bättre när det är cash dock :)

Tips: kolla wsope som finns ute nu om du inte redan sett det.

Hehe, jo men när de riktigt stora namnen är med så märks det ganska tydligt vilka jäävla slaskpengar $20K är för dem.. Cashgame-avsnitten brukar dock vara ganska hygglig underhållning, även om det mest är snacket kring bordet som är roligt.

Tackar för tipset! Det ska göras, vet inte om det blir idag dock.. Ska köra igång en 4bordsgrind ganska omgående och då får det inte plats för en stackars 22tumsanvändare som mig.

Förra veckans PAD med "genierna" va ju sanslöst spännande. Eller vänta nu...

Angående morgondagens match räknar jag med 3 salta pinnar för DIF. Man kom igång riktigt fint i matchen mot fbk senast, om än alldeles försent. Blir det torsk kan det hända att sundlöv får smaka...

HAHA, formen pekar precis tvärtom iofs.. Men ni får väl dit nån jävla sthlmare som förstör skiten som vanligt. Är det inte Rönnmark så är det Rådbjer, är det inte Rådbjer så är det Lärking osv..

Sundlöv/Pettersson mot Montén/Johansson blir nog en ganska easy scrap för de erfarna knogarna från Gästrikland. Minns väl hur hård Micke Johansson var på isen.. :)

Du ska inte åka och titta eller?

Grind is on.

Länk till kommentar

Fick precis ett samtal från ordföranden i bostadsrättsföreningen (avskyr verkligen skiten) om att jag som suppleant skulle komma på styrelsemöte i början av Mars.. Hon ville också ha någon med lite "teknisk koll" som skulle med henne och Kapten Wigert och lyssna på kommunkontoret iom att vi har fått fiberoptik draget genom huset. Så vips var två kvällar i Mars halvt om halvt förstörda.

Ville väl inte ha något sagt med det, mer än att jag förbannar den jävla dagen jag gick med på att vara suppleant i styrelsen.. Borde ju fattat att det alltid är någon ordinarie ledamot som ser till att få förhinder för att slippa skiten.

Önskar också att jag haft omdömet att köpa lägenhet i en större förening där man om man inte är jättekåt på föreningsarbetet helt slipper engagera sig.. Här är det typ 30 lägenheter och hälften av de var när jag tog på mig jobbet blivande dödsbon i stort sett. Nu har det flyttat in mkt yngre människor, men det är tydligt att det är lättare att ta på sig styrelsejobb/bli uppgraderad inom styrelsen än det är att ta sig därifrån..

Jaja, grind va de visst.

Länk till kommentar

Jaså gör den. Om man ser till de 10 senaste omgångarna så är det bara FBK som tagit mer poäng än DIF. Men ni ska nog få nån poäng ändå, brukar vara fina hemmadomare där uppe.

Teknisk kunnig, då fick de rätt person : p

Mja, har följt Brynäs hårt hela året och spelet har nog inte sett bättre ut på hela säsongen än vad det gjort efter LG Games..

Har läst mig till att DIF såg sömniga ut senast, men det kan ju iofs vara FBK som helt enkelt var för starka då.

Men det där med hemmadomare får jag nästan be dig ta tillbaka, finns väl ingen arena i landet där pressen på domaren är så svag som i Gävle?

Vi får ju dessutom inte ens använda våra geografiska hemmadomare liksom..? Till skillnad från ett annat lag jag känner till.

Tackar, jag visste att det fanns en poäng jag skulle få till med det inlägget.. Funderade länge men kom inte på det förrän du skrev det.

Finner viss humor i att hon valde att ta med oss två, iofs är vi de två yngsta som sitter i styrelsen men samtidigt är Kapten Wigert den enda människa under 30 som jag känner som är sämre än mig på datatekniken..

Han är en typisk 50åring i 28-årsförklädnad.

Vi får väl gå dit i utbildningssyfte helt enkelt.

Länk till kommentar

ARgghhhh, irriterande.

Grindade arslet av mig, gick över på bara turbobord enbart för att hinna jobba ikapp backet.

Absolut sista handen på absolut sista bordet får jag KK UTG och floppar JT4 två hjärter mot en fisk som jag tagit 1K av tidigare och som verkade vara på jättetilten efter det.. Självklart donkar jag av 800 till honom när jag precis nått breakeven för dagen. Riktigt jävla irriterande.

Jaja, ett litet back är väl som det är mtp hur jag sprungit några dagar av denna månad.

Backet blir då ganska exakt den 800ingen som jag släppte i sista given, +21428:- för månaden.

Nu blir det lugnt i helgen pokermässigt, på Måndag ska jag till reumatologen och kolla upp några munsår och utslag på händerna som de tror är reumatism-relaterat.. Sen blir det konsumgrind på måndag kväll, troligast grind först på Tisdag igen.

Länk till kommentar

Fick mess av bua nyss, har lite funderingar på att åka hem till päronen imorgon och kanske då hinna med lite live slask. Vet du några som ska lira?

Jaa, fan jag har lite ångest över att jag missar det där igen.. Det är bra jävla roligt.

Vet att Nyman ska spela iaf, Hogge har ju flyttat så han skulle inte dit.. Men det blir säkert 25-35 personer skulle jag tro, utan att alls veta egentligen.

Köpte hem Malmö - Almtuna på nätet här hos tjejen.. Hon grindar greys anatomy på sin dator och jag grindar hockey. Så ska det va. :)

Almtuna spelar en bra hockey, och sexpoängsmatch som det är lär bli fint!

Länk till kommentar

Jaa, fan jag har lite ångest över att jag missar det där igen.. Det är bra jävla roligt.

Vet att Nyman ska spela iaf, Hogge har ju flyttat så han skulle inte dit.. Men det blir säkert 25-35 personer skulle jag tro, utan att alls veta egentligen.

Köpte hem Malmö - Almtuna på nätet här hos tjejen.. Hon grindar greys anatomy på sin dator och jag grindar hockey. Så ska det va. :)

Almtuna spelar en bra hockey, och sexpoängsmatch som det är lär bli fint!

Visas den på tv4sport, hon kanske inte har den dock :D

Får se om man spelar, fan kl 12 då måste man gå upptidigt för att hinna dit :rolleyes:

Länk till kommentar

Visas den på tv4sport, hon kanske inte har den dock :D

Får se om man spelar, fan kl 12 då måste man gå upptidigt för att hinna dit :rolleyes:

Nej det var inte på tv4sport, och nej hon prioriterar inte sportkanalerna i sitt kanalpaket tyvärr. :)

On a more serious note, jag fick nåt frispel och kostade på mig 69:- på en internetsändning via http://www.s24.se, tror det är Aftonblaskan som startat sidan som faktiskt verkar jävligt schysst.. Relativt billigt och massvis med sport, kommentatorn heelt okej för att vara budgetvarianten och sändningen i flash var helt felfri trots halvtaskigt trådlöst bredband. Så det kan rekommenderas starkt!

Spelade du turren och isf hur gick det för dig och vem vann? <-- lång och missformad mening, MY BAD.

Spelstatus va ligger du tot + på SVS?:)

Upptäckte det där precis hemma hos Joggy, jag är upp 340K-nånting över 81 dagars spel. Kändes konstigt att man inte spelat mer ändå, har ju ändå grindat där i ett par år liksom.

Det slog mig hårt var i helvete jag har gjort av alla pengar. Har ändå bara 60-70K i rullen och en sudd på banken. Totalt inte ens nära 340K kan jag ju säga.

Joggy loggade in på sitt konto och chockades över att han bara spelat 31 dagar, jag chockades mer av att han var >900K+.

Sjuka, sjuka, sjuka människa.

Hur ser det ut själv på spelstatusen? Rolig funktion utan tvekan, SvS´s anseende börjar öka i mina ögon.

Ber återigen om ursäkt för det usla skriftliga språket, har pannknack så det heter duga och detta är det enda som jag NÄSTAN klarar av att utföra idag.

Gårdagen var verkligen sjukt lyckad som vanligt, det går aldrig fel i Gävle verkar det som.

Kort/halvlång resumé:

Vi korkade upp kl 13.30 hemma hos Joggy framför NHL2009, Joggy och hans tjej spöade mig och Wigert med 6-3. Wiggan och jag hade 86-40 i skott när matchen var slut.. INEFFEKTIVITET.

Wigert behöver även träna på ett snabbare "release" av direktskotten, däremot är sargbrunket och trafiken framför mål totalt klanderfri hos Kapten Wigert, en äkta brunkare.. Sjukt roligt spel imo.

Anyhow, efter den långa tvspelsmatchen blev det buss till Läkerolen, sänkte några krukor med ett annat östhammarsgäng som också var på visit.. Trevligt.

Matchen börjar, ett riktigt förbannat jävla sömnpiller i två perioder..

Djurgården gjorde en riktigt bra första period, imponerad av frejdiga juniorer främst. Rattfyllot slår sjuka flipp-passningar.

När de fick 1-0 med sig från den perioden (borde varit mer) så tar bränslet slut TOTALT i andra perioden, Brynäs gaskar upp offensiven lite och det var en jävla kavalkad emellanåt, två i målramen och en som även studsade en gång bakom linjen tydligen (?). Ska kolla highlightsen senare.

Jag tycker Djurgården har ett bra lag och kan spela kanonfin hockey, no doubt. Men andra perioden igår var tamejfan bland det värsta jag sett, normalt sett kreativa backar som Ragnarsson och Schneider spenderade hela perioden med att slå höstlöv som landade i mittzon och gled till gränsfalls-icings. HELA perioden. Anger och Bremberg hade något offensivt men mer var det fan inte.

Efter de två träffarna i virket för Brynäs drar DIF (Ragge?) ett slagskott i virket som studsar i ryggen på Limpan och in.

Snacka om skillnad på marginalerna där, vi var totalt övertygade om att fru fortuna skulle ta DIF till tre poäng. Tyckte dock det vore förskräckligt orättvist mtp vilken skithockey de spelade i andra.

Sista perioden gjorde ett riktigt sömnpiller till en av de absolut bästa matcherna för säsongen, det fanns allt i den perioden verkligen.

Det skönaste förstås att Brynäs sprattlade till på ett sånt sätt som man bara inte tror att det finns potential till i laget.

Wesslau bjöd på en billig mellan benen och Rattfyllot orkade inte åka skridskor, hakade Widing som avgjorde i PP.

Som vanligt, när Brynäs tar en ettmålsledning slutar man spela totalt. Nu var det 10 minuters spel som nästan var grisigare än DIFs andra period. Tycker verkligen det är att leka med elden, Czarnecki går alltid ut och säger att man måste fortsätta spela när man tar ledningen.. Men verkligheten ser ALLTID annorlunda ut. Det var på fitthåret (som joggy brukar säga) att man tappade två av de tre poängen på slutet, Lindbäck var suverän som vanligt och hade bra mkt tur på slutet också.

Matchen borde ha avgjorts i andra, senast i början av tredje där Dixon, Hansen och Dackell turades om att missa öppna mål.

Chocken av att en Brynäsare faktiskt träffade ett öppet mål gjorde Widings mål till bland de skönare hittills i år.

Widings överdrivet spontana och dampiga målgester är också underbart inspirerande. Jag dansade nästan med honom då han drog målgesten 20 meter framför oss. Riktigt bra underhållning.

Riktigt stort om man ror i hamn ett slutspel, trodde aldrig på laget inför säsongen och inte ens vid serieledning trodde jag man skulle få se slutspelshockey. Det finns inte tillräckligt med skarprättare, ingen som är nog bra att sätta pucken i nätet.. Men när gamla tokbrunkare som Mads Hansen gör 13 kassar i ES så kan man snart leta efter snöbollar i helvetet, det är otroligt hur mkt Czarnecki har dragit ur spelare som under Boorken framstod som riktigt mediokra hockeyspelare.

Utvecklingen på Granström, Sundström, Andersén, Jonte Carlsson och Lindbäck är något jag inte sett i Brynäs under många år. De senaste 10 åren har föreningen varit en slutstation där spelarna ALLTID sjunkit i standard, först när Markström kom igenom satte han en trend där utvecklingen varit positiv på nästan alla spelare i laget och det är jävligt ovanligt och främst jävligt roligt att se.

När sen ett av landets bästa J20-lag ska ta sig in i A-laget tror jag att det nya ES-kontraktet kan komma att nyttjas väldigt bra framöver. Föreningen är verkligen på rätt väg och nästa år ska spelare som Silfverberg, Tegel, Sandin och Bertilsson ta ett par steg till och bli stabila ES-spelare.. Jag tror på fullt allvar att SM-guld är helt möjligt inom 3-5 år.

Det trodde jag INTE ifjol!

Nu har alla hockeyintresserade fått lite pissig skrift att sätta tänderna i, jag har fått skriva av mig och utnyttja min totala arbetsmoral för dagen.. Alla är nöjda och alla är glada.

Måste bara fylla ut med en monolog kring mina alkoholvanor:

Under åren 16-21 var jag likt alla (nästan) i det närmaste fullblodsalkis.. Det krökades varje jävla helg, ofta både Fre-Lör. Spriten tog knappt, jag var aldrig, aldrig, aldrig bakfull och livet lekte.

Nu har spriten börjat komma ikapp hälsan, förra året var jag riktigt full kanske på sin höjd 10 ggr, förmodligen mindre. Gissar på 6 ggr.

Det faktum att medicinen+sprit tar hårt på kroppen och det faktum att det inte är lika roligt längre bidrar starkt till min slappare alkohol-trend.

Nu har jag varit ordentligt dansgolvs-full två lördagar av tre möjliga och jag är totalt jäävla slut, jag har huvudvärk som inte är att leka med, jag har ingen aptit, jag är helt slut i kistan, "kissar från stjärten" (tack för uttrycket hogge) trots en rejäl dos antidiarré-medicin..

Är det åldern eller? Är det någon mer 24-åring som känner sig som 124 år dagen efter man har druckit? Joggy verkar inte ta stryk alls av spriten fortfarande, Kapten Wigert erkänner att han är dålig men det verkar inte vara något problem för honom.

Jag blir helt cp-slut, dricker jag en handfull öl till en fotbollsmatch kan jag räkna med att ligga på muggen halva dagen efteråt.. Det slår ut systemet helt och hållet.

Jag tror jag får hålla mig till <10 fyllor om året, annars blir jag fan inte gammal.

Hur som helst, grymt jävla skön dag/kväll/fest. Finns massor av sköna grejer som jag inte nämt, men det är kanske inte av intresse hur som helst.

Skönt att skriva av mig, nu blir det liggande position i en handfull timmar.

Som någon skrev till mig tidigare; MASSOR AV TEXT!

Länk till kommentar

Åkte aldrig ut till east, så har ingen info vem som vann turren

Hehe okej..

Hockeyorgien fortsätter, Vancouver besökte Toronto igår och kollar på highlightsen nu.

I andra perioden uppstår en hyfsat underhållande situation;

Tycker ändå det skönaste med hela skiten är när kommentatorn efter situationen och en stunds tystnad säger "Every once in a while, you see something you´ve never seen before.."

Skön kommentar imo.

Länk till kommentar

Hade en riktigt soft dag på jobbet igår, vikarierar just nu för butikens egen städtant.. Hon har tidigare varit städerska stor del av sitt liv och när vi sa upp städfirman fick hon ta över städningen helt och gör inget annat på sin 75%iga arbetstid. Det är faktiskt lite småcharmigt att gå och sopa lite i gångarna, tömma papperskorgar och köra den otroligt gasiga städmaskinen.. Vet inte om det bara är omväxling eller om jag faktiskt tycker det är skoj att städa.

Hur som helst, tiden rann på rätt fort och det gick riktigt fint även om jag faktiskt var lite semi-bakis hela dagen igår också.

Nu har det dock släppt, det lär bli mycket grind idag och ikväll blir det ett besök hos föräldrarna följt av något sett att följa HV-matchen borta.. Brynäs kan ju idag säkra slutspelsplatsen. Skulle vara mkt fint!

Länk till kommentar