Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skönt att dec ordnat upp sig någorlunda.Hur många timmar har du lagt hittills?

 

Jo, riktigt skönt.. Har brunkat in 64 timmar hittills, vilket väl varken är egentligen är typ average den 23e i månaden.

 

Ska försöka dunka på grinden lite hårdare -09.. :)

 

en PT-kurva vore kul

 

Ja men det tycker jag också! hehe

 

Om bara någon kan ge mig en punktlista för hur jag gör för att få ordning en fin graf i poker grapher (?), så gör jag det gärna.

Laddade ner programmet en gång i tiden, men har inte haft ork eller tid att ge mig på det.. Får jag några slötimmar i mellandagarna så ska jag engagera mig!

 

på juldagen ska man kröka! ;)

 

Hehe.. Ja vet inte vad jag tänkte.

Joggy kom över till mina päron igår, käkade lite jul-lunch och sen gick han loss med argument till varför man ska festa på juldagen och mkt riktigt stod jag där utan biljett, men ett stort fest-sug.

 

Har blivit till att ligga och ragga runt med telefonen som en riktig sms-hora.. Joggy var dock hero of the day och klonkade en biljett, sägs bli en 500 pers på lilla bowlingballen. Så det lär säkerligen bli en stökig afton.

 

Kommer ett litet gäng förbi här, 5 st blir vi nog tot som börjar dricka igång lite lätt.. Sen vidare några hundra meter bort till en villa där det tydligen är några som ska göra det lite mer ordentligt, sen blir det väl en sväng på ökända ballen också.

 

Skulle tro att det blir relativt lugnt för min del iaf, argument 1 är min totalt värdelösa mage.. Verkligen helt slut, speciellt när man haft två dagar här med lite udda kosthållning (typ sill och ägg) av sånt som man annars sällan äter.

 

För att hålla argument 1 skapade jag själv argument 2 iom att jag lovade tjejen att följa med henne på mellandagsrea imorgon FÖRMIDDAG (!!!!), vilket alltså gör att jag i stort sett måste hålla mig själv i tyglarna lite lätt.

 

Argument 3 är att jag gick loss på ett gäng nödraketer (3,5or), iom min urusla planering och dåliga (/bra) alkoholvanor hade jag bara typ en flaska baileys och två flaskor rödtjut hemma.. Så det får bli en liten folle-förfest följt av några krukor på ballen.

 

Lär väl skutta in i duschen snart också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt överskattar jag tiden jag gör mig färdig på med ungefär 700%..

Därför har jag nu en ledig halvtimme, blir till att bälja i mig en portionsrätt.

 

Därefter kanske 20 min effektivt slask på svs.. Så hittar ni mig där kommer jag sitta och ratta med en folköl i andra handen, kommer inte vara så jättefoldbenägen tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 min semi-slask och 2K back..

LOL vilka beats.

 

Hade lite dueller mot en fisk som jobbat upp en 1K-stack på nåt vänster, får in det med AKs mot AA.

 

Floppar stege med T8 mot fi som ligger och pumpar med pipan men springer över en rr-färg.

 

Sen får jag in typ 600 med KK mot TT, Thög bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan trött på mig själv..

 

Känns lagom bittert att på "måndag" (lördag) börja jobba med ett 2-inköpsback som grundade sig i ett alkoholsug som man bara inte lyckades lindra i tid för att jag skulle skapa själva hålet..

 

Värre saker har ju iofs hänt.. Fylleångesten ligger tät.. Trots en VÄLDIGT lyckad juldagsfest så ligger fylleångesten väääldigt tät.

 

Så lätt allting skulle gått om man bara varit nykter helgen ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mellandagsrean blev väldigt mycket uppskjuten. Gick över till tjejen på morgonkvisten, varken hon eller jag (föga förvånande) hade några vidare krafter.. Vi hade tänkt ta en bussresa iom att jag förmodligen inte var körduglig förrän nu typ.

 

Hur som helst, vid lunch fick vi ett ryck och skulle kolla om jag kanske kunde köra ändå.. Blåste en stadig 0,6 promille. LOL!?

 

Då tyckte jag ändå att jag tog det lungt och stabilt igår, måste vara min leverpåverkande immunförsvars-medicin som gör detta.. Säkerligen därför jag kan vara "bakis" i 4-5 dagar efter en ordentlig smäll.

 

Att blåsa 0,6 promille 12 timmar efter sista bärsen kan väl knappast vara normalt?

Drack totalt över typ 8 timmar vad som kanske motsvarar 8-10 stor stark ungefär.. Skumt iaf.

 

Nu har jag iaf stuvat en maskin full med tvätt. Ska kolla på LHC-BIF nu.. Kul med hockey igen, så länge det inte är rönnmark som är zebra idag.

 

Känner lite semi-press över pokern, men jag bryr mig faktiskt inte att jag missar massa timmar. Imorgon ska vi gå på mellandagsrea och ta det jääävligt lungt och skönt.. Sen kanske lite poker på söndag möjligtvis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste ju säga att det är skickligt av Jaroslav Hlinka att låsa fast klubban för Hietanen med sitt eget klubb-blad mot sitt eget knä OCH få med sig en tvåa, samtidigt som han dribblar tre Brynäsare med bara fötterna i princip.

 

Hur kan man som domare inte se från 5 meters avstånd att spelare med puck håller i klubban? Det är ju otroligt.

Han hittar också en vacker holdingutvisning när Alcen försöker undvika en interference, LHC-spelaren semimissar interference-tacklingen och ramlar.. Klart att någon måste ha dragit omkull honom?

 

Å andra sidan kan man inte vara förvånad, Vinnerborg har ju många ggr visat att han lätt skulle kunna ersätta en 45 man stor blåsorkester.

 

Bästa exemplet är väl när han och finnen fick pröva två-domarsystemet, Vinnerborg sopade hem blås-segern med 16 tvåor mot en enda för finnen.. Som finnen tog när 3 minuter återstod och kommentatorn påpekade; "Men vad roligt, då har finnen fått blåsa för en utvisning också.."

 

Man måste nog just nu ta svensk hockey med en stor portion dålig humor tyvärr. Likförbannat kan man inte låta bli att se skiten. :P

 

Grymt att se Granström, Vas och Alcen ihop. Där finns inte mkt till spelsinne, det finns nog heller inte jättemkt bollsinne. Men de biter sig fast i varje byte, för här använder man kroppen och här åker man skridskor tamejfan varje sekund man är på isen.

 

Hade man sen haft 23 st Jonatan Granström hade vi nog kunnat ställa upp och slåss om VM-guld framåt vårkanten.

Han är tamejfan bäst i laget på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning är krigaren Sundqvist borta, något som över en längre tid skulle stavas KATASTROF för Brynäs.

 

Det betyder alltså att Czarnecki måste dras med BÅDE Carlsson och Svanberg. Carlsson kan spela kropp, stå på rätt sida osv. Men han är sorgligt dålig med puck (eller kanske bara nervös?), och sanslöst långsam i vändningarna.

 

Ola Svanberg är som jag skrivit förrut bara ett jävla kolli på ett par skridskor. Det finns absolut inget positionsspel för fem öre, vid 3-1-målet står stackars Juuso Hietanen ensam mot tre LHCare.. Dock tappar han ju själv också sin markering som sen gör målet.

 

Men Ola fann markering på spöket laban som stod nere i hörnet, medan hela kedjan stod framför mål och väntade när returen damp ner. Jag förstår inte hur man kan ge honom istid framför Bertilsson som var en BACK, en spelare som aldrig glänste och aldrig gjordet något svårt. Utan varken fysiken eller rutinen som Ola har och borde ha.

 

När det blev knappt om tid slog han sarg ut, när motståndaren hade pucken fanns Bertilsson ALLTID mellan pucken och målet. Han lämnade ALDRIG en motståndare mellan sig själv och målburen, det är en förbannade jävla dödssynd som hockeyback att göra det..

Ola gör det 15-20 gånger VARJE match, det är närmast patetiskt att se. Jag kan på rak arm säga att han är direkt ansvarig till minst 20 mål den här säsongen, och då har han ändå minst istid i hela laget!

Det går Liiite för långsamt, han är ganska mycket för mjuk i kroppen, men framförallt - Han står fel HELA tiden, han lyckas ALDRIG hitta en bra markering i defensiv zon.

Jag får magsår bara av att se karln, han är en jätteduktig passningsspelare och skulle mkt väl kunna nyttjas mer i tex power play som också det är genomuselt.

 

Såg just en zoomad bild på Kyle när han sitter med blodig panna efter att fått årets (!?) höft-tackling av Aalto.. Landade på huvudet, och det i kombination av att Brynäs är totalt utspelat kanske kan resultera i att det iaf blir lite tagg under andra halvan av matchen!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ser de två kanadensarnas inställning match efter match är det verkligen ett under att inte alla ES-lag utnyttjar sin maxgräns på två spelare per lag från utanför EU.

 

Hoppas verkligen vi kan knyta till oss de där två för några år framöver, de kommer till jobbet varje dag och när det går lite knackigt för resten av laget börjar de tänja på gränserna för det tillåtna och att se 180cm-Dixon ge sig på 205cm?-Andreas Pihl är ju verkligen helt underbart.

 

Hoppas det får den reaktion som det oftast brukar, nu tror jag inte att laget Brynäs ställer upp med har en chans mot LHC borta när det slarvas så extremt på alla linjer hela matchen. Det smäller liksom på en gång.

 

Tycker som alltid synd om Lindbäck, förstår inte hur psykologin av att veta att man har en suverän målvakt (Markström tex) bakom sig gör så extremt mycket för hur backarna presterar.

Varje gång stackars Lindbäck får komma in lämnas det två-tre spelare helt rena framför kassen matcherna igenom, det är verkligen helt otroligt vilken skillnad det är på backarnas agerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså.. Återigen bevisat att mitt system inte klarar av alkohol.

Först nu börjar jag känna mig lite i form, har dock någon slags avslag på aptiten.. Så är väl inte helt hundra i form.

 

Men jag har iaf jobbat in ett litet pokersug, så ska försöka få in 3-4 timmars spel nu snart.. Vore kul och toppa en katastrof-månad med tre fina avslutsdagar och kunna rycka till ett 20K-plus trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar efter två tunga timmar.

Låg 2K back under större delen av passet, mkt situationer som denna typ:

***** Hand History for Game 897641312 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, December 28, 12:08:49 ET 2008

Table Diana Turbo 4 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: nelle79 ( $314.39 )

Seat 3: toffe ( $365.14 )

Seat 4: Partyjack ( $1190.11 )

Seat 2: Gozo ( $268.4 )

Seat 5: pottmaker ( $557.57 )

pottmaker posts small blind [$2.5].

nelle79 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jh Qh ]

Gozo calls [$5].

toffe calls [$5].

Partyjack raises [$30].

pottmaker folds.

nelle79 calls [$25].

Gozo calls [$25].

toffe calls [$25].

** Dealing Flop ** [ Qs, 6h, 4h ]

nelle79 checks.

Gozo bets [$20].

toffe calls [$20].

Partyjack raises [$202.5].

nelle79 folds.

Gozo folds.

toffe calls [$182.5].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

toffe is all-In.

Partyjack calls [$132.64].

** Dealing River ** [ 9h ]

toffe shows [ Ah, 3h ] a flush, ace high.

toffe wins $797.78 from the main pot with a flush, ace high.

Game#897641941 starts.

#Game No : 897641941

 

Trodde ja skulle springa på tilten efter en timme, men hittade lite flyt och fick ordning på spelet till viss del iaf.

 

Landar på ett 500-back, +13828:- för månaden. Kanske blir mer spel i kväll eller eftermiddag, nu blir det dock en sen lunch och lite vila för ett trött huvud..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack vare den extrema (med mina mått) sovmorgon vi tog till 10.30 idag så har dagen blivit förskjuten så pass att middagen inte landar förrän typ kl 19 istället för nån timme tidigare som vanligt. Det i sin tur betyder att jag kommer streama BIF-HV via canalplus.se - riktigt bra stream vanligtvis, kostar nån hundring också men det tycker jag det är värt.

 

Ska bara spela ihop avgiften, i värsta fall får jag spela tre bord medan jag kör matchen i ena hörnet. Kan inte hjälpas, jag vill ha ett grönt resultat för dagen!!

 

Sista skvätten julrester åkte i hemma hos tjejen nu.. Man är ju lite trött på skiten egentligen, men man vet ju hur jävla länge det blir till nästa gång. Jansson, köttbullar och rödbetssallad är typiskt såna grejer som jag bara äter kring jul.. Riktigt gött också.

 

På grinden igen då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betydligt vänligare rigg under den senaste timmens spel.

Floppade ett par set tom.. (inte ett set under första två timmarna)

 

Slutar upp 1100:- för dagen, rätt skönt iom att jag var 2K back större delen av dagen.

 

Imorgon ska tjejen troligtvis jobba hela dagen, brukar lämna tid och plats för typ 5-6 timmars spel om jag känner mig laddad.. Just nu är jag väldigt laddad, verkligen skitroligt att spela igen efter så lite som 4 dagars speluppehåll.

 

Måndag eller Tisdag ska vi förmodligen åka iväg och försöka hitta en klänning som tjejen ska ha på sig vid nyårsfirandet i Joggys nya lya i Gävle.. Känner att jag kan offra det om hon känner att hon kan offra att umgås med en packad Partyjack på nyårsafton. :)

 

Skämt åsido, mtp hur jävla lång recovery-time jag har efter en fylla så kommer nyår bli en väldigt försiktig tillställning för mig. Kanske tom blir så att jag köper med mig en handfull lättöl och kör hem på natten istället. Vi får se vad det blir, summa summarum har jag förmodligen bara ett pass kvar att spela detta år. Får hoppas på lite medrigg för att kunna bokföra ett fint plus för 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brynäsmatchen kommer väl inte gå till historien på något vis, iofs sällan man får se 10 mål i en Brynäsmatch.. Men det kan man väl bara tacka JVM för, Marströms frånvaro sprider verkligen en enorm osäkerhet i försvaret.

Något som i sin tur Lindbäck får ta jävligt mycket skit för, nog för att han gjorde en jättetavla, det ska sägas.

 

Hur som helst, istället för att sova hos tjejen som jag brukar göra när hon ska jobba dagen efter så siktar jag på att orka vara uppe och kika på JVM-matchen mot Slovakien. Ska bli skoj att se ungdomarna gå lös, minns att förra JVM var galet bra underhållning. Bristen på rutin gör att spelet verkligen blir sjukt mkt roligare på något vis.

 

Nog med hockey, i vanliga fall skulle jag iaf komma igång med grinden strax före 9 efter att skjutsat tjejen till jobbet.. Nu måste jag ladda upp skafferiet till nyår, utifall att jag orkar festa till lite. Så ska ta mig till systemet när det öppnar kl 10.

 

Nu till det sjuka, Östhammar har fortfarande inget systembolag.. Däremot finns ett 2 mil härifrån i det totalt vinterdöda Öregrund (som iofs är en sommaridyll).

Anledningen kan jag bara gissa, men jag har hört rykten om att det har att göra med att IOGT-NTO (nykterhetsförening) var starkt rotad i Östhammar kring 70-80-talen och att det därför aldrig blev något systembolag här.. Och ännu inte alltså. Otroligt konstigt, massvis med riktiga hålor runt omkring som har systembolag ju.

 

Hur som helst, tyckte det passade bra i min halvdana planering att kolla hockeyn inatt.. sova till typ halv 10, åka till systemet och komma igång med grinden kl 11 eller något sånt.

 

Detta kanske verkar väldigt nitiskt, att sitta och planera morgondagen till minsta detalj. Men jag har märkt det, att sedan jag slutade jobba nästan helt är detta mitt sätt att motivera tiden att spela. Jag tänker dagen innan att jag ska spela från tex 9 på morgonen till tjejen slutar jobba, bortsett från en timme lunchledigt typ.

 

Tycker inte det är så extremt roligt att spela att jag automatiskt gör det all ledig tid, men för att få in så många händer som jag behöver för att få ett okej ekonomiskt utslag så måste jag lägga upp ett litet psykologisk schema. Sen är det ju inte hela världen om det ändras av någon anledning, även om jag kan bli lite putt och stressad över hur jag ska få in de två timmarna som försvann här.. Eller där.

 

Hur som helst, är lite för seg i huvudet just i detta nu för att spela.. annars hade det ju passat med ett kvällspass. Ska inte säga för mycket, en kopp kaffe så ska jag känna efter igen. Iofs är det skönt att ha gjort ett 1K-plus idag, en månad som gått så trögt som denna så är det helt plötsligt ett väldigt bra plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen färdig med handlandet av dricka inför nyår, så jävla risigt o behöva sitta i bilen 15+15 min för att få tag i lite alkohol..

 

Hann med någon timmes grind innan det också, dock inget vidare plus.. Ett par hundra upp efter extremt hissåkande, hade stackar på 1500, 1600 och 2500 efter en timme. Och ändå alltså bara lite över breakeven, tror jag spewade rätt mycket i en del potter också.. :)

 

Ska köra några timmar till nu iaf har jag tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tröttnade av att bli få fyrbet-syner av KQ som ska floppa ett par och inte kunna lägga för 150BB till. självklart drar de bakdörrskåken på mina AA.

 

Var upp en bit över 16K flera gånger detta pass men blev lika snabbt och brutalt nertagen på jorden av en jäävla massa idiotspel.

 

Några snabba exempel:

 

***** Hand History for Game 898614193 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, December 29, 10:44:54 ET 2008

Table Diana Turbo 2 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Partyjack ( $995 )

Seat 4: bban ( $1551.46 )

Seat 5: mo_stars ( $346.08 )

Seat 1: poker690 ( $1084.73 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

bban posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Kd ]

mo_stars calls [$5].

poker690 calls [$5].

Partyjack raises [$27.5].

bban folds.

mo_stars calls [$25].

poker690 folds.

** Dealing Flop ** [ Js, 8s, 5s ]

Partyjack bets [$52.5].

mo_stars calls [$52.5].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Partyjack bets [$170].

mo_stars is all-In.

Partyjack calls [$93.58].

** Dealing River ** [ Jc ]

mo_stars shows [ 7c, 7s ] a full house, sevens full of jacks.

mo_stars wins $687.16 from the main pot with a full house, sevens full of jacks.

 

***** Hand History for Game 898617005 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, December 29, 10:49:59 ET 2008

Table Diana Turbo 17 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: saari ( $535.11 )

Seat 3: Partyjack ( $1322.46 )

Seat 2: MygganAKA ( $1123.03 )

Seat 5: Bigmac90 ( $182.5 )

Seat 4: bban ( $868.49 )

saari posts small blind [$2.5].

MygganAKA posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Kd ]

Partyjack raises [$20].

bban folds.

Bigmac90 calls [$20].

saari folds.

MygganAKA folds.

** Dealing Flop ** [ 6d, Ah, 7s ]

Partyjack bets [$40].

Bigmac90 calls [$40].

** Dealing Turn ** [ Td ]

Partyjack bets [$127.5].

Bigmac90 is all-In.

** Dealing River ** [ 9s ]

Partyjack shows [ As, Kd ] a pair of aces.

Bigmac90 shows [ Th, 7d ] two pairs, tens and sevens.

Partyjack wins $5 from side pot#1 with a pair of aces.

Bigmac90 wins $363.19 from the main pot with two pairs, tens and sevens.

Game#898617395 starts.

#Game No : 898617395

 

Orkar inte ens se skiten längre.

 

Nu blir det till 99% säkerhet inget mer spel för månaden och likaså alltså året. Ska käka lite lunch och sen göra ett litet bokslut för månaden.

Anar att timlönen är närmast patetisk, och ser jag tillbaka på månaden har det egentligen bara flytit på bra i 3-4 dagar som det känns.

 

Hela månaden har bestått av riktigt jobbiga hiss-dagar där jag vunnit stora potter och sen blivit utsugen i 10 småpotter, och så har det pågått.. Om och om och om igen.. Riktigt trögt faktiskt.

 

+15339:- blir det trots allt, gött mtp att detta var årets överlägset trögaste månad bortsett från September.

 

Ska räkna på siffrorna och sen presentera något slags års-resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Timlönen denna månad landar på 213:-/timme, vilket är ohyggligt mycket bättre än det kändes om jag ska vara ärlig.

 

Över hela året har jag spelat 869 timmar, plussat 224 152:-.

Det ger en timlön på 257:-, vilket är ungefär det dubbla mot min standard konsumlön.

 

Ska också påpekas att man ser en tydlig ökning i timlönen från juni-juli jämfört med vårkanten, sedan augusti har jag också ändrat mitt spel en hel del. Vilket hittills har givit ökade swings men också mycket bättre plus de ggr motriggen inte bitit mig i arslet.

 

En anledning till det är också att fram till juli jobbade jag nästan en "hel halvtid". När jag sen koncentrerat mig till 90% på pokern så har resultatet också blivit bättre.

 

Kan hända att jag hittar lite spel ikväll eller imorgon, men då kommer jag köra en fuling och räkna det till 2009 års resultat.

 

Överlag väldigt nöjd med pokeråret som gått, det klart mest utvecklande för mig. Känns konstigt att jag har spelat onlinepoker i nästan 5 år, utvecklingen har gått väldigt sakta för mig. Lite pga att jag aldrig ens sett på möjligheten att utveckla mitt spel och kunna leva på pengarna, när jag nu sett den möjligheten i år har spelet utvecklats och jag gör också bättre pengar.

 

Målet för 2009 blir väl såklart att försöka ta mig upp i nivå, vet ju att det går att överleva på nivån jag spelar nu.. Men för min personliga utveckling och för att jag ska fortsätta tycka om det jag gör tror jag det är väldigt viktigt att det händer saker hela tiden.

 

Ökas inte traffiken på 5/10 på SvS blir jag kanske tvungen att byta nätverk, eller dela upp spelet på två olika sidor. Ska ta mig en funderar ang detta framåt våren.

 

Gott nytt år alla glada PFare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...