Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Hockeyfighter är bara löjligt! Det bästa är när någon tar två-tre smällar utan att ge igen, då ser motspelaren så jävla löjlig ut och alla undrar om han är dum i huvudet. Tyvärr tycker många spelare att det är viktigare att inte vika ner sig och få "respekt" än att utnyttja läget och få ett powerplay.

 

Det blir ofta en effekt på laget när någon i laget visar lite aggrisivitet.

Du har ett lysande exempel på HV i år mot förra året.

 

Inte alls samma glöd och aggrisivitet som när Ledin, Jämtin och Ward fanns i laget. Fighters ska finnas i hockeyn imo, endel av sporten och underhållningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skrev upp och samlade alla biljetterna när jag bodde i USA, så det är därför jag minns. Det var totalt 82st säsongsmatcher, samt 9st pre-season.

 

Sen har jag varit på ett otal träningar med..

 

Aha, cool.. Trodde du räknade alla tv-matcher osv.

 

Jag avundas dig!

 

Det blir ofta en effekt på laget när någon i laget visar lite aggrisivitet.

Du har ett lysande exempel på HV i år mot förra året.

 

Inte alls samma glöd och aggrisivitet som när Ledin, Jämtin och Ward fanns i laget. Fighters ska finnas i hockeyn imo, endel av sporten och underhållningen.

 

Kan inte mer än hålla med.. Tror det är (bland annat) det HV saknar lite av i år också.

 

Sitter mitt uppe i vad för mig får kallas för ett monsterpass.. Är back typ 2500 tack vare en jävla massa skit.

4 hours and counting, får se om det blir så mkt mer.. Går verkligen kuk-illa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpa Kämpa!. Kan bara gasa sig ur en uppförsbacke ju :)

 

Haha.. Nejdu.. Jag drog i nödbromsen och la ner idag, eller iaf för ett par timmar framöver.

Såna här dagar går tamejfan inte att slå, så fort brädan parar ett lågt kort så har de fiskat vidare med bottenpar no kickerfitta.

 

Försöker hålla mig ifrån en massa tråkbeats, slänger upp de som är diskuterbara.. Hoppas det framstår lite diskussion:

 

Tycker fi här spewar rätt ordentligt mellan varven, spelar 42/15/2 tror jag.

Känns som att jag måste få in degen, han har väl rätt ofta 22/33 också antar jag?

 

***** Hand History for Game 886507921 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 16, 09:57:30 ET 2008

Table Diana 57 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ymmot ( $1872.25 )

Seat 2: svvane ( $885.48 )

Seat 3: Partyjack ( $1031.96 )

Seat 5: riffraff ( $287.96 )

Seat 4: killswitch ( $135.57 )

svvane posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8s 8c ]

killswitch folds.

riffraff folds.

ymmot calls [$5].

svvane calls [$2.5].

Partyjack raises [$20].

ymmot calls [$20].

svvane folds.

** Dealing Flop ** [ As, 3s, 2h ]

Partyjack bets [$45].

ymmot calls [$45].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Partyjack checks.

ymmot bets [$108.75].

Partyjack raises [$297.5].

ymmot raises [$377.5].

Partyjack is all-In.

ymmot calls [$475.71].

** Dealing River ** [ 7c ]

ymmot shows [ 4h, 5h ] a straight, ace to five.

Partyjack shows [ 8s, 8c ] three of a kind, eights.

ymmot wins $2053.92 from the main pot with a straight, ace to five.

Game#886508267 starts.

#Game No : 886508267

 

Detta kan mkt väl vara en av de svåraste folderna jag gjort på hela året.

Fi är superspewig till och från, har åkt på en sjujävla massa utdragningar mot honom.. Standard här är väl egentligen att han plockar upp färgdraget på turn eller något. Mtp på hur kallt det var fick jag dock kalla fötter och vek ner mig, denne fi spelar 44/14/2.

 

Ska det in här?

 

***** Hand History for Game 886558122 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 16, 12:06:57 ET 2008

Table Diana 17 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Stefan_E ( $672.58 )

Seat 3: Bigdaddy88 ( $1311.88 )

Seat 4: Partyjack ( $1069.53 )

Seat 5: sofipropp ( $1027.83 )

Bigdaddy88 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qh Ad ]

sofipropp folds.

Stefan_E folds.

Bigdaddy88 raises [$17.5].

Partyjack raises [$65].

Bigdaddy88 calls [$50].

** Dealing Flop ** [ 8c, 9h, As ]

Bigdaddy88 checks.

Partyjack bets [$95].

Bigdaddy88 calls [$95].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

Bigdaddy88 checks.

Partyjack bets [$150].

Bigdaddy88 raises [$465].

Partyjack folds.

Bigdaddy88 does not show cards.

Bigdaddy88 wins $930

Game#886558403 starts.

#Game No : 886558403

 

Kan inte hålla mig från att registrera läget lite, så här ser det ut större delen av dagen.. Det ska slaskas med preflop oavsett vad som finns i hålet, floppar man ett drag eller ens tillstymnelse till ett drag så ska degen in fortare än ögat.. Allra helst synar man dock stacken med draget:

 

***** Hand History for Game 886524189 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 16, 10:46:00 ET 2008

Table Diana Turbo 8 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: Partyjack ( $1168.35 )

Seat 2: Sleepy- ( $154.26 )

Seat 4: Edgar57 ( $821.43 )

Seat 1: tittistrom ( $754.65 )

Seat 5: Jive ( $467.08 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

Edgar57 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qs Qh ]

Jive raises [$10].

tittistrom folds.

Sleepy- folds.

Partyjack raises [$47.5].

Edgar57 folds.

Jive calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 2s, Td, 4d ]

Partyjack bets [$80].

Jive raises [$160].

Partyjack is all-In.

Jive is all-In.

** Dealing Turn ** [ 6d ]

** Dealing River ** [ 8s ]

Partyjack shows [ Qs, Qh ] a pair of queens.

Jive shows [ Kd, 8d ] a flush, king high.

Partyjack wins $701.27 from side pot#1 with a pair of queens.

Jive wins $924.16 from the main pot with a flush, king high.

Game#886524377 starts.

#Game No : 886524377

 

Jag blir så jävla less.

Gjorde dock ett par dåliga spel mitt uppe i allt också, utan att det handlar om några monsterpotter.

 

Back lite över 3K idag, bland de sämre dagar jag haft i år till och med tror jag.

Jävligt usel känsla över denna månad, har inte känts hundra förrutom någon enstaka dag. Har bra koll på siffrorna och har inte ändrat något alls i mitt spel sedan i Oktober när jag ruschade in 47 Kakor, så det vänder väl i sinom tid får jag verkligen hoppas.

 

Patetiska +2299:- stannar raset vid.

 

Svårt som fan att hitta humöret för att fortsätta spela, ska ta det lugnt nån timme så får vi väl se sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det inte går bra atm :( Det vänder nog snart ska du se, alla har vi downswings.

 

Men bara ett tips, du kankse inte ska posta resultaten i din hhs. Det blir nog lite mer diskussion om du inte gör det. Gl iaf

 

Jo, det är ju (tyvärr) inte första gången det går troll i resultaten för mig. :)

Så självklart vänder det, men man undrar ju lite hur länge det dröjer innan man vänjer sig med känslan av när verkligen ingenting funkar.

Varje gång man springer in i väggen börjar man fundera på om man verkligen inte bara ruschat alla plusmånader och det är nu man börjar visa sin rätta färg.

 

Fick dock lite psykhjälp av min flickvän, hämtade henne från jobbet. Vi drog en fika och snackade lite allmänt, lite trist att det går ut över henne när pokern går så här dåligt. Tror ändå jag är en bra bit över snittet på att hålla god min trots att det negativa resultatet gnager på själen.

Flickvänner ser dock igenom sånt, och så länge hon har en skaplig dag kan hon ge mig några lugnande ord.

 

Lugnande, utan att vara allt för insatt.. Saker som; "Men du förstår, folk snålar in till jul".. Fast jag ju vet att fiskarna förstör massvis med pengar även inför jul. :)

Men det är tanken som räknas.

 

Precis som med ditt tips, ska absolut börja vika bort resultatet på händerna.. Det blir ju lite mer av en gissningslek av det hela, som gör att folk blir tvugna att vädra sina åsikter för att få vara med och leka.

 

Ska iaf ge detta en timme nu, går det lika jävla bisarrt segt som i förmiddags så lägger jag ner innan klockan slår 16.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 886627507 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, December 16, 2008 3:32:19 PM

Diana Turbo 9 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Zingolar (169.40)

Plats 4: Partyjack (1427.22)

Plats 5: Pitney (1357.86)

Plats 1: Lordfop (489.08)

Plats 3: geller (964.52)

Lordfop lägg LM 2.50

Zingolar lägg SM 5.00

** Giv **

Zingolar [N/A, N/A]

Partyjack [7s, 6s]

Pitney [N/A, N/A]

Lordfop [N/A, N/A]

geller [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

geller Lägg

Partyjack Höj till 20.00

Pitney Lägg

Lordfop Lägg

Zingolar Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [5r, 3s, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

Zingolar Passa

Partyjack Satsa 31.87

Zingolar All-in 149.40

Partyjack Syna 149.40

*** Turn(Board): *** : [5r, 3s, 9s, 8r]

*** River(Board): *** : [5r, 3s, 9s, 8r, 6r]

*** Showdown *** : Rake: 8.53 Totalpott: 332.77

Zingolar [Kr, 10r] Färg med högsta kort kung Vinst: 332.77

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

Pitney Lägger mig Vinst: 0.00

Lordfop Lägger mig Vinst: 0.00

geller Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Likt en liten 10-årig flicka gastar jag inombords; "DET ÄR INTE ROLIGT LÄNGRE, JAG TÄNKER INTE VA MED O LEEKA NÅT MEEER!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att tacka och ta emot att han synar din pott3bet med K8s preflop och på den floppen kan han ju inte folda, men hur kommer det sig att fiskarna alltid minraisar drag? dom har 0% FE men commitar sig till potten. :roll:

 

Jo självklart är jag glad att det finns såna förbannade idioter.

Vissa dagar önskar jag bara att fiskarna kunde spela perfekt poker så jag själv kan få dra ut lite!!

 

Kört två timmar till nu snart, närmar sig 7 timmars spel för dagen. Det är vääldigt mycket för mig, eftersom jag oftast försöker få in lite social tid tjejen varje dag osv.

 

Hur som helst verkar det i skrivande stund som att jag iaf jobbar tillbaka 1K från 3,2K-backet. Är ju lite skönt om det nu blir så, men känner forfarande frustration.. Har lagt ner mycket tid, var rejält laddad inför passet och har spelat riktigt bra poker också.

 

Men vissa dagar är det som bekant förgjort, tänkte spela några minuter till.. Ska glo lite på Oskarshamn-Nybro också.

Blir till att hålla ett extra öga på de utlånade Brynäsjunisarna Rödin och Tegel.

 

Imorgon blir det typ tredje/fjärde och sista julklapps-handlingen.

Sen borde jag få in några timmars spel på kvällen.

 

Vad är det som händer med TV4sports sändningar från Allsvenskan?

VARJE gång jag kollat (typ 6 ggr), avslutar de försnacket med ett typ; "Det är många som vill tippa dagens match!"

Och varje gång är det en TYDLIGT förståndshandikappad lokal-bo som tippar resultatet med en lagom förståndshandikappad motivering.

Vad är det för jävla mobbing-tanke bakom det?

Eller är det så att den typiske Hockeyallsvenskan-supportern är lite lagom förståndshandikappad?

 

+3667:- nu iaf.. alltid något som kärringen brukade säga..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Detta kan mkt väl vara en av de svåraste folderna jag gjort på hela året.

Fi är superspewig till och från, har åkt på en sjujävla massa utdragningar mot honom.. Standard här är väl egentligen att han plockar upp färgdraget på turn eller något. Mtp på hur kallt det var fick jag dock kalla fötter och vek ner mig, denne fi spelar 44/14/2.

 

Ska det in här?

 

***** Hand History for Game 886558122 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 16, 12:06:57 ET 2008

Table Diana 17 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Stefan_E ( $672.58 )

Seat 3: Bigdaddy88 ( $1311.88 )

Seat 4: Partyjack ( $1069.53 )

Seat 5: sofipropp ( $1027.83 )

Bigdaddy88 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qh Ad ]

sofipropp folds.

Stefan_E folds.

Bigdaddy88 raises [$17.5].

Partyjack raises [$65].

Bigdaddy88 calls [$50].

** Dealing Flop ** [ 8c, 9h, As ]

Bigdaddy88 checks.

Partyjack bets [$95].

Bigdaddy88 calls [$95].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

Bigdaddy88 checks.

Partyjack bets [$150].

Bigdaddy88 raises [$465].

Partyjack folds.

Bigdaddy88 does not show cards.

Bigdaddy88 wins $930

Game#886558403 starts.

#Game No : 886558403

 

 

Skulle foldat denna med utan större tvekan mtp stackdjupen.

 

Statsen säger mej ingenting ...har aldrig spelat med dessa instrument även om jag borde lära mej så orkar jag inte.

 

Har cashat ut och startat om på SVS 2,5/5 med nu efter ett par månaders downswing. Såg dej igår vid något bord.

 

 

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle foldat denna med utan större tvekan mtp stackdjupen.

 

Statsen säger mej ingenting ...har aldrig spelat med dessa instrument även om jag borde lära mej så orkar jag inte.

 

Har cashat ut och startat om på SVS 2,5/5 med nu efter ett par månaders downswing. Såg dej igår vid något bord.

 

 

 

gl

 

hmm finns det nån reg det går bra för på SvS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm trist att det går piss för dig, men går likadant för mig. Har valt att pausa fram tills löning nu för jag pallar verkligen inte med beatsen längre. Tycker det är rätt skumt att det som sagt går kasst för alla regs på nivån nästan, förutom ElderSerbo som verkar ha det ganska roligt med medrigg atm :)

 

Det löser sig till nästa månad hoppas jag, men vet att det är jobbigt med uteblivna resultat...tär på självförtroendet något oerhört.

 

gogogog!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt att det går dåligt för er alla. Men det känns samtidigt skönt att veta att jag inte är den enda som har dessa motriggsperioder. Dec rullar på fint, är upp 14k på 7 sessions på 2.50/5. Har inte lirat ett skit nästan pga extremt mycket musikjobb. Dec är en ganska bizzy månad om man är musiker.

 

Kul för elderserbo att han får rungooda. Det är han värd imo.

 

/snusproffs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm trist att det går piss för dig, men går likadant för mig. Har valt att pausa fram tills löning nu för jag pallar verkligen inte med beatsen längre. Tycker det är rätt skumt att det som sagt går kasst för alla regs på nivån nästan, förutom ElderSerbo som verkar ha det ganska roligt med medrigg atm :)

 

Det löser sig till nästa månad hoppas jag, men vet att det är jobbigt med uteblivna resultat...tär på självförtroendet något oerhört.

 

gogogog!

 

Går inge bra för mig heller (+16k december) men jag kör på ändå, vet ändå att jag är bättre än 95% av alla på 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är willros

 

:ola: WILLROS ÄR LÖS!! :ola:

 

 

Mm trist att det går piss för dig, men går likadant för mig. Har valt att pausa fram tills löning nu för jag pallar verkligen inte med beatsen längre. Tycker det är rätt skumt att det som sagt går kasst för alla regs på nivån nästan, förutom ElderSerbo som verkar ha det ganska roligt med medrigg atm :)

 

Det löser sig till nästa månad hoppas jag, men vet att det är jobbigt med uteblivna resultat...tär på självförtroendet något oerhört.

 

gogogog!

 

Okej, detta med spelpauser (iaf längre sådana) är verkligen inget för mig. Jag kan ta dagen ledig ifall jag inte känner rätt tagg. Men på det stora hela tycker jag dels fortfarande att det är så pass roligt, dels vet jag att jag har eextremt liten tiltrisk. Så jag kan egentligen ta hur mkt beats som helst innan jag faktiskt påverkas av det spelmässigt.

Däremot är båda mina händer konstant ömma under såna här badstreaks. :)

 

Surt att det går dåligt för er alla. Men det känns samtidigt skönt att veta att jag inte är den enda som har dessa motriggsperioder. Dec rullar på fint, är upp 14k på 7 sessions på 2.50/5. Har inte lirat ett skit nästan pga extremt mycket musikjobb. Dec är en ganska bizzy månad om man är musiker.

 

Kul för elderserbo att han får rungooda. Det är han värd imo.

 

/snusproffs

 

Det låter ju inte alls fel, efter 7 sessions denna månad tror jag att jag låg 4K back. :)

 

 

 

Går inge bra för mig heller (+16k december) men jag kör på ändå, vet ändå att jag är bättre än 95% av alla på 5/10.

 

Lite så försöker även jag tänka, så länge man inte börjar spruta iväg marker som en tiltad trädgårdsslang så kommer det alltid att finnas värde att sitta kvar. Visst går man på tre beats för varje hand man vinner när det går som det gör.. Men det går fortfarande att minimera förlusterna på beatsen och öka värdet i händerna man faktiskt vinner..

 

Kör på konceptet tuta och kör, det blir en sväng till Uppsala för att avsluta julklappandet..

Får se vilken tid vi kommer hem, tror iaf att jag borde få in några timmars spel.. Sen fyller tjejens morfar år och då får man väl ställa upp som sällskap och gå med och äta tårta, samt lyssna på hemsnickrade berättelser från 50-talets Göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...