Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Två frågor

1: Vad är korv med köttfärsås?

2: Blev det någon middag för dig?

 

Haha, i detaljhandeln kallar vi det för "rullpack".

Det är alltså en "plastkorv", finns med gröt, ärtsoppa, bruna bönor och ett fåtal andra färdiga rätter. Är du med? :)

Det blev lunch, middagen återstår att se.. Hade ju precis tvättat händerna så fick ta att mina egna fingrar varit nere och grävt i den skållheta maten.

 

"korven" var dessutom på 500g, varav kanske 100g hamnade över skåpluckor osv.. Övriga 400 smakade rätt okej med lite riven parmesan på.. :P

 

lol jag har heller aldrig hört talas om korv/köttfärsås. Låter som det är sodexo eller nått som kokat ihop nån billig variant.

 

Tror det var Sohlbergs i Gävle som dragit ihop just denna variant. Antar att du förstår av beskrivningen ovan?

 

PLO äger, jag är så fett dålig på det. Är du sugen att köra slask plo senare ivkväll?

 

Nja, ikväll blir det konsumgrind och sen ska jag hem till tjejen för CSI och Boston Tea Party som för övrigt är ett riktigt nöt-tvprogram!

 

Du får helt enkelt logga in nu och tömma mig, har krossat rätt hårt och har bl.a. 1400 på ett 1/2-bord nu.

Men som sagt, PLO är jävligt roligt kortare perioder.. Är också egentligen en ärke-fisk på det roliga spelet, men 1/2 kryllar verkligen av ännu värre fiskar så man kan nog göra rätt okej pengar där med lite tålamod.

 

Dock har jag sjukt svårt att ta de tunga swingsen som blir.. Men det är nog bra att polera det lite, är en av de som tror att PLO kommer ta över scenen när den stora massan tröttnat på NLT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, avslutar en kort slask-session.. Väldigt roligt.

Sprang in i en actionfisk som heter "Bubbs", satt och tankade in pengar på ett bord så vi blev extremt djupa. Jag hade 1500, fi hade stackar på 1700, 1200 och 1000. Väldigt bra action blev det.. Bubbs trebettade och fyrbettade alla potter vilket gjorde potterna ganska stora, och ganska turberoende i många fall.

 

Ett par toppset på det bordet löste biffen.

Bubbs gulade nog sen då jag tog hans sista 600 på ett annat bord med nötfärgdrag och en miniwrap, brädan parade så jag vette fan vad han kan ha haft.

 

+46955:- nu, PLO is the shiet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hellre medgånssupporter än newcastlesupporter.

 

Hehe, apropå detta - Joggy var i Newcastle i våras någon gång för en pokervecka. Taxichaffisen från flygplatsen började chitt-chatta om allt mellan himmel och jord som vanligt, de kom in på fotboll och Joggy likt mig håller på Man Utd.

 

Chaffisen frågade vad han höll på för lag.. Lite tvekande svarade han ärligt "Man Utd".

"Ohh.. Lets talk about something else" säger taxichauffören och tar sedan samtalet till de för oss svenskar väldigt upphetsande samtalsämnena Snooker, Cricket och Rugby - LOL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt Jack,Omaha är kul men man ska vara noga med lågt stopp/loss och inte sitta för länge vid bordet.Får man dessutom actiongrabbar på vänster stol brukar det bli lilla julafton.

Har sett dig spela ngn gång men tycker inte du är dålig,kanske lite lättläst bara,men det är ju inget problem på svs:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt Jack,Omaha är kul men man ska vara noga med lågt stopp/loss och inte sitta för länge vid bordet.Får man dessutom actiongrabbar på vänster stol brukar det bli lilla julafton.

Har sett dig spela ngn gång men tycker inte du är dålig,kanske lite lättläst bara,men det är ju inget problem på svs:-D

 

Nej, alltså de få ggr jag spelar PLO försöker jag bara spela så mkt abc som tålamodet behärskar.. Därför blir jag säkert väldigt lättläst, det tror jag säkerligen. Men det finns gott om fisk som betalar med stegar på färgbrädor, färger på parade bräor osv osv.

 

Men skule vara roligt att ha orken att utveckla PLO-spelet ordentligt, men just nu orkar jag inte med svängningarna tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillåter fi att man är nötförsäljare och betalar av så kan nog variansen vara mindre än i NL men det är bara min spontana känsla,jag kan ha fel.Tror även abc-poker fungerar förvånansvärt högt upp i nivå på svs åtminstånde runt lön.Tycker även Omaha utvecklar NL-spelet.Hoppas du slår 50k-nivån denna månad men det ser ju fint ut hursomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillåter fi att man är nötförsäljare och betalar av så kan nog variansen vara mindre än i NL men det är bara min spontana känsla,jag kan ha fel.Tror även abc-poker fungerar förvånansvärt högt upp i nivå på svs åtminstånde runt lön.Tycker även Omaha utvecklar NL-spelet.Hoppas du slår 50k-nivån denna månad men det ser ju fint ut hursomhelst.

 

Mjo, mtp på hur smidigt allt har rullat på med bara tre backdagar på hela månaden så skulle det verkligen likna kattskit om jag inte kunde nå min lilla drömgräns nu när jag har tre dagar på mig att göra 3K. Men man ska ju aldrig ta något för givet kring detta spel då variansen aldrig kommer sluta knulla en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, apropå detta - Joggy var i Newcastle i våras någon gång för en pokervecka. Taxichaffisen från flygplatsen började chitt-chatta om allt mellan himmel och jord som vanligt, de kom in på fotboll och Joggy likt mig håller på Man Utd.

 

Chaffisen frågade vad han höll på för lag.. Lite tvekande svarade han ärligt "Man Utd".

"Ohh.. Lets talk about something else" säger taxichauffören och tar sedan samtalet till de för oss svenskar väldigt upphetsande samtalsämnena Snooker, Cricket och Rugby - LOL.

 

Haha, jag träffade en taxichaffis i london som va spurs-fan och blev mäkta glad då vi berättade att vi varit på white hart lane kvällen innan. Han hade även varit i stockholm och tyckte det va kul med sol, han får väl inte så mycket av den varan hemma.

 

Jag är förresten motgångssupporter. Dock inte spurs. Har svårt att identifiera mig med något utomlandiskt lag.

 

Får väl passa på att gratulera återigen till det fina månadsplusset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag träffade en taxichaffis i london som va spurs-fan och blev mäkta glad då vi berättade att vi varit på white hart lane kvällen innan. Han hade även varit i stockholm och tyckte det va kul med sol, han får väl inte så mycket av den varan hemma.

 

Jag är förresten motgångssupporter. Dock inte spurs. Har svårt att identifiera mig med något utomlandiskt lag.

 

Får väl passa på att gratulera återigen till det fina månadsplusset!

 

Hehe, tack så mkt chefen!

Går faktiskt i ett mini-lyckorus nu för tiden, i mitt vanliga 15-20K/månad-tempo hade jag inte kunnat pröjsa av topplånet på lägenheten förrän nån gång nästa sommar.. Nu ser det plötsligt ut som att jag är fri super-ocker-räntan redan innan jul. Very nice!

 

Nej hålla på Spurs kan väl knappast vara så roligt i dessa dagar, fast jag tror iofs att det vänder för dem snart.. De har ju en så pass stark trupp att de ska hålla sig nånstans i mitten av tabellen iaf.

 

Men jag känner starkt igen det där, har också mkt, mkt svårt att få några större känslor åt något håll när det gäller utländska lag. Har ju mitt Man Utd, men det smärtar mig sällan ett dugg om någon av de andra fyra stora tar hem ligan något år.. Det kan ju ta emot lite när Liverpool vinner, eftersom man då får höra Wigerts stora käft i en hel säsong.. :)

 

Planerar för övrigt en London-resa med tjejen kring jul, kanske inte just kring jul.. Snarare i Januari då kanske, men hade tänkt att eftersom hon får sin shopping ska det också bokas in en fotbollsmatch. Vad kostar en hyfsad biljett på White Hart Lane tex?

 

Vore ju läckert om man kunde tajma in en Man Utd-match som värmer där nånstans i tidiga vår-rusket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går o fixa för ungefär £35-60 på WHL om det inte är "stormatch", annars kan jag rekommendera lägre divisionerna, typ QPR, Millwall eller liknande. Men det om du vill uppleva stämning och inte bra fotboll =)

 

Vill du inte gå på fotboll och istället gå på pubbar med sinnessjuk stämning som spöar töntarna ( :) ) i läkerolen alla dar i veckan så bege dig ut till Chelsea's arena Stamford bridge, och sedan nån av pubbarna i närheten. Dit går alla som inte har råd med 1200£ årskorten. Riktigt magiskt. Jubla med dem dock =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går o fixa för ungefär £35-60 på WHL om det inte är "stormatch", annars kan jag rekommendera lägre divisionerna, typ QPR, Millwall eller liknande. Men det om du vill uppleva stämning och inte bra fotboll =)

 

Vill du inte gå på fotboll och istället gå på pubbar med sinnessjuk stämning som spöar töntarna ( :) ) i läkerolen alla dar i veckan så bege dig ut till Chelsea's arena Stamford bridge, och sedan nån av pubbarna i närheten. Dit går alla som inte har råd med 1200£ årskorten. Riktigt magiskt. Jubla med dem dock =)

 

Haha, okej.. Ja de lät ju inte direkt blodigt, kanske tom kan bjuda med tjejen.. :)

 

Ärligt talat vet jag inte om fotbollen i div1 (eller vad den kallas nowadays) är så himla mkt sämre.. Klart kvaliteten är mkt sämre än Premier League, men samtidigt är det mkt mer bensparkar-mentalitet som jag tycker är rätt härlig.

 

Hörde en skön historia från Kapten Wigert i helgen om en polare till honom som åkt på Everton-Liverpool med jobbet, snubben hade haft med sig en Liverpool-tröja inför matchen men böt den innan avfärd då reseledarna varnat honom med att "vi kan inte garantera din säkerhet om du har den där på dig".

 

Väldigt skön atmosfär kring engelsk fotboll faktiskt.

 

Ser bra ut, vad brukar du averaga per månad på Svs?

 

Alltså, jag har ju inte bokfört resultat mer än typ exakt ett år så har inte koll på något timlöns-snitt exakt. Skulle kunna räkna på det nästa gång jag kommer hem. Men det har pendlat mellan 60:- de allra trögsta månaderna och strax över 500 de bästa, denna kommer dock krypa över 500 kr/timmen tror jag.

 

Skulle gissa på att snittet ligger på ungefär 250-300/timme. Men så pass intressant fråga att jag tänker kolla upp det och ge ett hundra procent säkert svar imorgon. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha tack party, blev sugen att köra lite omaha efter läst din dagbok idag. Blev shotstacka på dom lite högre borden. Jag sög som fan men hittade endå ett plus på 21.767kr för dagen och ett totalt plus på 60k för månaden.

 

Nu ska jag nog inte spela mer för denna månad... iaf inte mer ikväll ^^

 

taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaCK!

 

my.php?image=resultatoj6.jpg

 

edit: fan varför blir det bara en link o inte en bild...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha tack party, blev sugen att köra lite omaha efter läst din dagbok idag. Blev shotstacka på dom lite högre borden. Jag sög som fan men hittade endå ett plus på 21.767kr för dagen och ett totalt plus på 60k för månaden.

 

Nu ska jag nog inte spela mer för denna månad... iaf inte mer ikväll ^^

 

taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaCK!

 

my.php?image=resultatoj6.jpg

 

edit: fan varför blir det bara en link o inte en bild...

 

Kan bara gratulera!

Sanningen är ju att PLO är ganska lätt att snabbt vinna mkt på kort tid trots att man suger apa.. upprepade ggr på 1/2 ser man totalidioter lösa ut 1500-2000BB, räcker ju liksom att dar 40-45% i tre potter i rad typ.

 

Hockeysnacket är ju den stora anledningen att man överhuvudtaget läser här. Vem bryr sig om pokern : S

 

Yeee, tack för den. :)

 

Får väl blanda och ge lite då helt enkelt.

Kommer dock undgå de allra längsta hockey-snurrorna, förstår verkligen dem som inte har något som helst hockeyintresse utan bara är här för pokern.

 

Såg laget idag iaf, mkt intressant med Dixon mellan Dackell-Widing. Känns som att det kommer bli mer fart där nu utan Lind.

Sundström spelade sista perioden med Vas och Alcén och det kan bli en riktigt tung kedja. Alcén/Vas körde i Lördags en riktigt gammal hederlig dubbelmacka på Janne Sandström i ena hörnet, tyvärr ingen klockren kontakt från Vas sida.. Då hade det nog varit godnatt för gamle Jan.

För övrigt var det bytet grymt skönt att se, Vas och Alcén gick in och tog 3-4 tacklingar i var över loppet av 40 sekunder och fick verkligen fart både på matchen och publiken. Tänk om de kunde göra det även när det inte är 850 packade gävle-förortsbor på plats!?

 

Vet ju att Alcén och Vas har potential för att spela en äkta transatlantisk powerforward-roll och bara spela på kropp, det är synd att det är typ var fjärde match man får se dem gå på som de gjorde i Lördags bitvis.

 

Silvferberg får chansen med Sandin (som iofs svalnat lite) och Granström som i mina ögon har haft den klart starkaste och jämnaste formkurvan av alla i laget förutom Markström då.

Jag sniffar mig till ett litet genombrott för Silfverberg om han får spela in sig i laget i typ 3-4 matcher här nu, han såg riktigt bra ut bitvis mot SAIK hemma och jag tror verkligen att han kan komma att vara med och slåss om en plats i A-laget redan i vår. Hoppas han tar den redan nu!

 

För övrigt får jag väl gratulera Rögle, vilken inledning!?

Trodde iofs att de skulle brunka till sig massa poäng så här första 10-15 omgångarna, men att de slår storlag efter storlag är imponerande. Det känns som att de kanske kan hålla i spelet och klara ett slutspel till och med. Vore roligt, gillar som sagt lagbygget starkt!

 

Ska hitta hit&run-grinden nu, ska över till föräldrahemmet och byta till vinterdäck om typ en timme. Det är dock inte bara min lathet som tar mig de 2,5 milen ut dit utan snarare är det så att min lillebror har en egen typ "alltiallo"-firma där bilmek står för största delen av inkomsten och han har riktig "bilhiss" och lufttrycks-bultdragare så det sparar några ordentliga stön och stånk att använda hans grejor.

 

Satan det är 2 grader ute liksom?

Speedgrind nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer med att alla fiskar donerar pengar när man är på pisspaus.

Varje gång jag stressar tillbaka från en pisspaus och precis håller på att tajma ut med en hand så är det nån jävla fisk som ligger och överbetsbluffar.

Varför överbetsbluffa om de misstänker att jag tajmat ut? Det räcker ju med en femma liksom.. Jävla idioter.

 

Sprang på ett set med AA på 2,5/5 men tror mig kunna rädda ett plus ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte ruschar lite hinner det ju sällan det händer så mkt rent pengamässigt på en timmes spel på 2,5/5. Likaså detta pass där jag backar en hundring.

 

Blir kanske mer spel i eftermiddag, tjejen ville åka till Uppsala för att hitta någon present till sin mor inför morgondagen.. Eventuellt blir jag chaffis, annars blir det nog spel hela eftermiddagen.

 

+46840:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...