Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Du spelar bra tycker jag :)

Men vad i hela världen händer med QQ handen? Med hans stack och din bet på flopp är väl shove självklar?? :shock:

Ja han kan ha set, men ni är inte alls djupa här.

Och du som spelat på 2.5/5 vet väl att folk aldrig slutar förvåna :) Han kan ha allt från en tia, färgdrag eller tillochmed öppet. Med stackarna och som spelat måste du ställa. My ten cents iaf :)

Men jo absolut, jag håller med dig i efterhand.

När jag sen insåg att han bara var en actiondonk i mängden så förstod jag ju att jag var bra 7 dagar i veckan med mina damer.

Men jag hakade upp mig på att kallsynen bakom preflop var så jävla läskig, trodde inte han hade set. Jag var snarare rätt övertygad att han hade AA/KK. Men helt klart ska degen in.

Börjat semiknackigt på eftermiddagspasset, extremt värde men jag får fan inte händerna att stå som jag vill.

Ska nog kriga till mig ett halvskapligt plus idag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Brukar ofta tänka samma banor att de är riktigt starka när de bara kallsynar, men

som vi prata om tidigare. På svs är det oftast inte som man tror :)

Klart att det är så, ofta blir man helt jävla chockad när man får se vad de gör för jävla cp-manöver.

Sprang på ett jävligt bra exempel idag.

Hann tänka lite, lite för mkt.. Insta-tanken var att jag skulle syna. Men så började jag analysera och tänkte att han kan väl fan inte vara så jävla dålig att han bluffar här eller!?

Facit var väl att han själv inte visste om han bluffade eller om han hade en hand.. Det är väldigt vanligt på svs.

Han visade A4o utan spader.

***** Hand History for Game 837010868 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, October 24, 12:09:19 ET 2008

Table Diana 21 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: cab ( $1447.16 )

Seat 2: Ann-Lie ( $483.35 )

Seat 3: peffe4 ( $268.83 )

Seat 4: Partyjack ( $1794.39 )

Seat 5: afok ( $523.6 )

peffe4 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5h Ad ]

afok folds.

cab folds.

Ann-Lie calls [$5].

peffe4 calls [$2.5].

Partyjack checks.

** Dealing Flop ** [ As, 5s, 2s ]

peffe4 checks.

Partyjack bets [$15].

Ann-Lie calls [$15].

peffe4 calls [$15].

** Dealing Turn ** [ Jd ]

peffe4 checks.

Partyjack bets [$60].

Ann-Lie calls [$60].

peffe4 calls [$60].

** Dealing River ** [ Tc ]

peffe4 checks.

Partyjack bets [$40].

Ann-Lie calls [$40].

peffe4 is all-In.

Partyjack folds.

Ann-Lie folds.

peffe4 does not show cards.

peffe4 wins $499.84

Springer på några fina potter, bla en mot nån ny regular (?) som nickar "Kattwoman". Hon/han hade lite jobbigt oop på mig tror jag.

***** Hand History for Game 837020956 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, October 24, 12:23:49 ET 2008

Table Diana 27 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1000 )

Seat 2: suxelp ( $834.94 )

Seat 3: Mrday ( $367.82 )

Seat 4: Petsto ( $429.65 )

Seat 5: Kattwoman ( $966.9 )

Kattwoman posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8c 7d ]

suxelp folds.

Mrday folds.

Petsto calls [$5].

Kattwoman calls [$2.5].

Partyjack checks.

** Dealing Flop ** [ 7c, 3s, 5s ]

Kattwoman bets [$15].

Partyjack raises [$55].

Petsto folds.

Kattwoman calls [$40].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Kattwoman checks.

Partyjack checks.

** Dealing River ** [ 5h ]

Kattwoman bets [$75].

Partyjack calls [$75].

Partyjack shows [ 8c, 7d ] two pairs, sevens and fives.

Kattwoman shows [ 4c, 2s ] a pair of fives.

Partyjack wins $268.13 from the main pot with two pairs, sevens and fives.

Game#837021730 starts.

#Game No : 837021730

***** Hand History for Game 837045526 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, October 24, 12:57:53 ET 2008

Seat 3 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1324.51 )

Seat 2: suxelp ( $1438.43 )

Seat 3: Mrday ( $964.9 )

Seat 4: bigmank ( $381.84 )

Seat 5: Kattwoman ( $976.51 )

bigmank posts small blind [$2.5].

Kattwoman posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5s As ]

Partyjack raises [$20].

suxelp folds.

Mrday folds.

bigmank folds.

Kattwoman calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 4s, 3d, 2s ]

Kattwoman checks.

Partyjack bets [$35].

Kattwoman raises [$105].

Partyjack calls [$70].

** Dealing Turn ** [ Qs ]

Kattwoman checks.

Partyjack checks.

** Dealing River ** [ 2c ]

Kattwoman bets [$175].

Partyjack calls [$175].

Partyjack shows [ 5s, As ] a flush, ace high.

Kattwoman shows [ 5c, Tc ] a pair of twos.

Partyjack wins $587.5 from the main pot with a flush, ace high.

Slutar +2500:- för dagen, det känns jävligt bra mtp hur trött jag kände mig när jag drog igång grindet.

+38920:- för månaden.

Ikväll väntar en lugn kväll med flickan, hörde att det skulle va lönings-slask hos Nordéns.. Känns som att det hade varit jävligt roligt, men har man varit utan tjejen hela veckan så antar jag att hon förtjänar lite uppmärksamhet när jag sen blir i Gävle hela helgen.

Som sagt, imorrn är det hockeyfesten som gäller.

Avresa sker kl 12, jag har redan övertalat Wigert att det är hans tur att köra.. Förvisso är det också så, men han hade nog slingrat sig om han hade kunnat. Det lär bli öl-öppning i Skutskär efter visiten på systemet, sen kommer det bli en lång jävla dag med hockey och fest.. Precis som på de gamla goda dagarna kring gymnasietiden. Kommer bli mkt fint.

Fast jag känner att jag kommer behöva bromsa lite på drickat, har haft höga leverprover om vartannat och ligger dessutom back typ 15 timmar sömn den här veckan redan.. Så det blir nog lite halvlugnt till en början iaf, men man vet ju hur det blir när de börjar rinna genom strupen.

Framförallt fokus på hockeyn, eller snarare stämningen runt hockeyn.. Ni som inte har biljetter - jag tycker synd om er.. Ni vet inte vad ni missar!

Länk till kommentar

***** Hand History for Game 837045526 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, October 24, 12:57:53 ET 2008

Seat 3 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1324.51 )

Seat 2: suxelp ( $1438.43 )

Seat 3: Mrday ( $964.9 )

Seat 4: bigmank ( $381.84 )

Seat 5: Kattwoman ( $976.51 )

bigmank posts small blind [$2.5].

Kattwoman posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5s As ]

Partyjack raises [$20].

suxelp folds.

Mrday folds.

bigmank folds.

Kattwoman calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 4s, 3d, 2s ]

Kattwoman checks.

Partyjack bets [$35].

Kattwoman raises [$105].

Partyjack calls [$70].

** Dealing Turn ** [ Qs ]

Kattwoman checks.

Partyjack checks.

** Dealing River ** [ 2c ]

Kattwoman bets [$175].

Partyjack calls [$175].

Partyjack shows [ 5s, As ] a flush, ace high.

Kattwoman shows [ 5c, Tc ] a pair of twos.

..........

Ajabaja du måste ju skjuta turn här =)

Länk till kommentar

nu ska jag till stan o inhandla NHL 09 :) Blir oxå bira på systemet , så inatt ska jag fylleslaska!

VVVNP sir!!

Låter som en tvättäkta löne-Fredag? :)

Ajabaja du måste ju skjuta turn här =)

Alltså, måste jag verkligen det?

Jag tycker checken är supersexig i många fall, jag ökar ju hans synrange med typ en miljon på rivern.

Det är dock inte standard, men när jag får in nog med pengar på floppen brukar jag kunna knacka turn när jag anar att fi är för svag för att betala på turn..

Men det kanske är helt galet?

Länk till kommentar

VVVNP sir!!

Låter som en tvättäkta löne-Fredag? :)

Alltså, måste jag verkligen det?

Jag tycker checken är supersexig i många fall, jag ökar ju hans synrange med typ en miljon på rivern.

Det är dock inte standard, men när jag får in nog med pengar på floppen brukar jag kunna knacka turn när jag anar att fi är för svag för att betala på turn..

Men det kanske är helt galet?

Nja kanske men det känns ju som att hans rais på floppen bara är ett " se vart jag står " bet med sitt toppar.

Något som är super sexigt däremot är din enbart syn när han höjer på flopp. När turn är mer eller mindre ofarlig för er så checkar han antagligen för att hålla potten nere och avvakta. Om du skjuter en lite mindre än halvpott här garanterar jag nästan syn från hans sida.

Han lär checka rivern ( som faktiskt är ett bra kort för hans hand ) och här kan du värdebetta ganska fint :)

Nu tycker jag du förlorade värde med tanke på att du inte riktigt vet vad han har för typ av hand ( checken på turn ) och när det parar sig fruktar du en kåk och synar bara 175.

Men samtidigt, lätt att vara eftersmart med facit i hand =)

EDIT: jävlar, missade att damen var i spader :-o

Ehm, good game =) haha!

Länk till kommentar

Varför bor man i sthlm och hejar på man united? :roll:

Ty for making my point.. :)

Nja kanske men det känns ju som att hans rais på floppen bara är ett " se vart jag står " bet med sitt toppar.

Något som är super sexigt däremot är din enbart syn när han höjer på flopp. När turn är mer eller mindre ofarlig för er så checkar han antagligen för att hålla potten nere och avvakta. Om du skjuter en lite mindre än halvpott här garanterar jag nästan syn från hans sida.

Han lär checka rivern ( som faktiskt är ett bra kort för hans hand ) och här kan du värdebetta ganska fint :)

Nu tycker jag du förlorade värde med tanke på att du inte riktigt vet vad han har för typ av hand ( checken på turn ) och när det parar sig fruktar du en kåk och synar bara 175.

Men samtidigt, lätt att vara eftersmart med facit i hand =)

Mtp på det fetmarkerade tror jag att du har läst flopp-spelet bakofram, det är han som bettar ut en feeler och jag som slår.

Nu förstår jag dig lite bättre dock, för är det bakvänt så att jag kallsynar floppen så bettar jag i 99% ut på turn.. För då vet jag ju att jag har lite hugg.

Slår han med ett överpar/stege/färgdrag/set på floppen så får jag ju minst syn turn, kanske även river av hälften i den rangen.

Som det var nu så bettade han alltid ut en feeler med draget och synade omslag. Därför knackar jag turn eftersom - A) Han träffar färgen och jag får betalt river eller B) han missar stegen och jag låter han bluffa river eller sätta stegen och få betalt.

Men som du säger.. När brädan parar vågar jag inte slå på river, men det känns som att det är värt det för att variera spelet lite.

Nu får jag bara vara glad att han bettade så pass hårt.

Länk till kommentar

Sitter i en logé ;)) Du har antagligen redan åkt, men ropar nog partyyyyyjack iosf! :D

Hehe, okej.

Jo, själva festen var det verkligen inget fel på igår.. Tyckte dock att det var marginellt sämre tryck än förra året, men det kan ju också bero på vad det bjöds på av spelarna.

Brynäs var riktigt dåliga, eller kanske rättare sagt - Luleå gjorde Brynäs jävligt dåliga.

Tycker att Luleå spelade det spel som de har representerat i många, många år. De täpper till mittzon jävligt noggrannt, lägger ner pucken i hörnet och brunkar och stånkar. Tror det var Månsson i Skellefteå som sa i en intervju att de förlorade matchen mot dem för att de just lät Luleå spela sitt sarg-brunkarspel. De är verkligen sjukt tunga, och framförallt ettriga kring hörnen och där dödar de matchen helt.

Men kanske framförallt kom de på det receptet som har fått Brynäs på fall så många år tidigare, Brynäs klarar av att hålla defensiven väldigt långa perioder av en match för att sen lyfta spelet och anfalla i 5-minutersperioder och då lyckas utnyttja motståndarnas "korta ovana" av att spela defensiv hockey och då klappa in ett par puckar för att återigen döda matchen med defensiv hockey och vissa kontringar.

När däremot motståndarna ställer upp på blålinjen med hela femman och verkligen försvarar blå som de gjorde igår märks Brynäslagets brist på kreativitet så skrämmande mycket.

Luleå håller för övrigt säkerligen topp3 platserna på de lag jag sett slå mest icings i Gävle genom åren, igår var det väl kanske inte allra extremaste fallet. Men innan "inga-byten-vid-icing"-regeln kom till var det verkligen skrattretande många ggr, det kunde handla om 15-20 icings varje period - alltså en mkt bra regel med andra ord.

Åter till bristen på kreativitet - När muren av aggressiva luleåiter står där på blå är Widing verkligen den ende som klarar av att ta in pucken under kontroll. Enda problemet med herr Widing är att han behöver ha en riktigt jävla kanonbra dag för att kunna sätta en ordentlig passning. No offence, tycker han är en av elitseriens absolut bästa ytterforwards, gör alltid sitt jobb, är otroligt snabb och bra på att hålla puck.. Därtill ett sjukt bra skott, men när han ska slå en lugn och säker passning blir det till 90% katastrof-resultat. Det kan vara en passning på 5 meter som blir felslagen med 3 meter. Igår var det värre än vanligt, dock passar han väl därför in med Lind/Dackell som är säkerheten själva i passningsspelet.

Men igår var det verkligen tvärstopp på blålinjen, de få ggr vi ens kom in i zon passades pucken bort och luleå kunde åka över röd och lägga ner den igen. Enormt frustrerande match att se på.

Fick också höra igår (visserligen ett semilöst rykte) att Lars Jonsson ska lyfta en lön närmare halvmiljonen, det kom ju ut ifjol att Angell löft typ 300K i månaden så halvmiljonen för Jonsson verkar inte helt orimligt.

Men tamejfan, mannen är ju så sjukt loj!?

Han är en kanonback när övriga laget går bra, han är en offensiv styrka och relativt stor och stark i defensiven. Men så fort resten av laget börjar slå bort puckar och man räknar med att förstebacken ska ta tag i det hela och skapa några anfall genom bra uppspel - då verkar det som att han får totalt hjärnsläpp och blir överkreativ, söker hela tiden trezonspassningar med halvmeters-flipp som slutar till icing. Igår var det även nära vid 2-3 tillfällen att han friställde motståndare på egen blå. Han tappade ju även pucken vid blå när Lindgren blev helt ren och sköt över..

Avslutningsvis; När fan ska Brynäs ta tag i problemet?

Självklart menar jag att ALLA lag kör på Markström, visst - jag ska inte vara så blåögd att jag inte ser att Markström ramlar väldigt billigt. Men det spelar tamejfan ingen roll, målvakten ska inte röras - allra helst när han för längesen levererat en passning och är på väg tillbaka till målet.

Igår gick det tom så långt att Harju slår ner Markström med en rak höger, och domaren tar två min för roughing (???).

Enda skillnaden mot tidigare matcher är nämligen att domaren tidigare blåst vid 1/4 tillfällen - nu tog han för nästan alla grejer.

Vad blir då Brynäs reaktion på det uppenbara problemet?

Det värsta som hände var att Johan Harju fick kramas med Andersén i tio sekunder, inte ens en högerkrok kan de lägga till?

Vad är det frågan om? Om domaren inte tar beslutet att skicka någon av isen för att de kör på målvakten - eller slår ner honom efter avblåsning - då är det tamejfan någons uppgift att kasta handskarna och alltså ta honom av isen på det sättet.

Redan efter matchen hemma mot SSK (7 överkörningar - 3 utvisningar) var jag nära att skriva ett mejl till Sundlöv.

Imorgon bitti kommer jag garanterat snickra ihop ett vänligt men bestämt mejl, det finns ingen anledning att tolerera sånt där jävla skit.

9 av 10 motståndarlag hoppas att det ska påverka psyket hos Markan, ännu har det inte gjort det imo - MEN vad händer om han sliter sönder ett knä som Nihlstorp gjorde - borta två månader?

Då ångrar sig nog ett par av backarna att de inte kastade handskarna EN gång för att visa att det tamejfan inte är okej!?

Vad skadar det tex laget om Jonatan Carlsson (60 min på bänken igår) går in och kastar handskarna för att visa att det inte ska hända igen? Killen kan ju slås, har hört att han tagit fajter i J20 och jag har även sätt det i A-laget vid ett par tillfällen.

Om inte - ta in en Amerikan eller någon slags skogshuggar-ryss som kan göra 4-5 min per match och gå in och markera när det börjar hetta.

Blir så förbannade irriterad, igår med ett par öl innanför västen stod jag upp i över en minut av ren frustration och bara skrek rakt ut.. Folk lär ju ha trott att jag var helt slut.

För övrigt - vår försteback heter Andersén - snacka om att killen har utvecklats. Från att varit en okej tacklingsspelare med brutalt slarvigt passningsspel och ingen offensiv tanke alls spelar han nu PP och gör det bra.. Tar hand om uppspel och räder upp diverse missar som vår assisterande kapten Jonsson lyckas tappa markering eller puck inför.

Bullbakning med tjejen (vanliga bullar alltså) och en lugn bakiskväll väntar.

Imorgon blir det grind svs på förmiddagen - konsum på kvällen.. Anti-nöt!

Länk till kommentar

Hehe, okej.

Jo, själva festen var det verkligen inget fel på igår.. Tyckte dock att det var marginellt sämre tryck än förra året, men det kan ju också bero på vad det bjöds på av spelarna.

Brynäs var riktigt dåliga, eller kanske rättare sagt - Luleå gjorde Brynäs jävligt dåliga.

Tycker att Luleå spelade det spel som de har representerat i många, många år. De täpper till mittzon jävligt noggrannt, lägger ner pucken i hörnet och brunkar och stånkar. Tror det var Månsson i Skellefteå som sa i en intervju att de förlorade matchen mot dem för att de just lät Luleå spela sitt sarg-brunkarspel. De är verkligen sjukt tunga, och framförallt ettriga kring hörnen och där dödar de matchen helt.

Men kanske framförallt kom de på det receptet som har fått Brynäs på fall så många år tidigare, Brynäs klarar av att hålla defensiven väldigt långa perioder av en match för att sen lyfta spelet och anfalla i 5-minutersperioder och då lyckas utnyttja motståndarnas "korta ovana" av att spela defensiv hockey och då klappa in ett par puckar för att återigen döda matchen med defensiv hockey och vissa kontringar.

När däremot motståndarna ställer upp på blålinjen med hela femman och verkligen försvarar blå som de gjorde igår märks Brynäslagets brist på kreativitet så skrämmande mycket.

Luleå håller för övrigt säkerligen topp3 platserna på de lag jag sett slå mest icings i Gävle genom åren, igår var det väl kanske inte allra extremaste fallet. Men innan "inga-byten-vid-icing"-regeln kom till var det verkligen skrattretande många ggr, det kunde handla om 15-20 icings varje period - alltså en mkt bra regel med andra ord.

Åter till bristen på kreativitet - När muren av aggressiva luleåiter står där på blå är Widing verkligen den ende som klarar av att ta in pucken under kontroll. Enda problemet med herr Widing är att han behöver ha en riktigt jävla kanonbra dag för att kunna sätta en ordentlig passning. No offence, tycker han är en av elitseriens absolut bästa ytterforwards, gör alltid sitt jobb, är otroligt snabb och bra på att hålla puck.. Därtill ett sjukt bra skott, men när han ska slå en lugn och säker passning blir det till 90% katastrof-resultat. Det kan vara en passning på 5 meter som blir felslagen med 3 meter. Igår var det värre än vanligt, dock passar han väl därför in med Lind/Dackell som är säkerheten själva i passningsspelet.

Men igår var det verkligen tvärstopp på blålinjen, de få ggr vi ens kom in i zon passades pucken bort och luleå kunde åka över röd och lägga ner den igen. Enormt frustrerande match att se på.

Fick också höra igår (visserligen ett semilöst rykte) att Lars Jonsson ska lyfta en lön närmare halvmiljonen, det kom ju ut ifjol att Angell löft typ 300K i månaden så halvmiljonen för Jonsson verkar inte helt orimligt.

Men tamejfan, mannen är ju så sjukt loj!?

Han är en kanonback när övriga laget går bra, han är en offensiv styrka och relativt stor och stark i defensiven. Men så fort resten av laget börjar slå bort puckar och man räknar med att förstebacken ska ta tag i det hela och skapa några anfall genom bra uppspel - då verkar det som att han får totalt hjärnsläpp och blir överkreativ, söker hela tiden trezonspassningar med halvmeters-flipp som slutar till icing. Igår var det även nära vid 2-3 tillfällen att han friställde motståndare på egen blå. Han tappade ju även pucken vid blå när Lindgren blev helt ren och sköt över..

Avslutningsvis; När fan ska Brynäs ta tag i problemet?

Självklart menar jag att ALLA lag kör på Markström, visst - jag ska inte vara så blåögd att jag inte ser att Markström ramlar väldigt billigt. Men det spelar tamejfan ingen roll, målvakten ska inte röras - allra helst när han för längesen levererat en passning och är på väg tillbaka till målet.

Igår gick det tom så långt att Harju slår ner Markström med en rak höger, och domaren tar två min för roughing (???).

Enda skillnaden mot tidigare matcher är nämligen att domaren tidigare blåst vid 1/4 tillfällen - nu tog han för nästan alla grejer.

Vad blir då Brynäs reaktion på det uppenbara problemet?

Det värsta som hände var att Johan Harju fick kramas med Andersén i tio sekunder, inte ens en högerkrok kan de lägga till?

Vad är det frågan om? Om domaren inte tar beslutet att skicka någon av isen för att de kör på målvakten - eller slår ner honom efter avblåsning - då är det tamejfan någons uppgift att kasta handskarna och alltså ta honom av isen på det sättet.

Redan efter matchen hemma mot SSK (7 överkörningar - 3 utvisningar) var jag nära att skriva ett mejl till Sundlöv.

Imorgon bitti kommer jag garanterat snickra ihop ett vänligt men bestämt mejl, det finns ingen anledning att tolerera sånt där jävla skit.

9 av 10 motståndarlag hoppas att det ska påverka psyket hos Markan, ännu har det inte gjort det imo - MEN vad händer om han sliter sönder ett knä som Nihlstorp gjorde - borta två månader?

Då ångrar sig nog ett par av backarna att de inte kastade handskarna EN gång för att visa att det tamejfan inte är okej!?

Vad skadar det tex laget om Jonatan Carlsson (60 min på bänken igår) går in och kastar handskarna för att visa att det inte ska hända igen? Killen kan ju slås, har hört att han tagit fajter i J20 och jag har även sätt det i A-laget vid ett par tillfällen.

Om inte - ta in en Amerikan eller någon slags skogshuggar-ryss som kan göra 4-5 min per match och gå in och markera när det börjar hetta.

Blir så förbannade irriterad, igår med ett par öl innanför västen stod jag upp i över en minut av ren frustration och bara skrek rakt ut.. Folk lär ju ha trott att jag var helt slut.

För övrigt - vår försteback heter Andersén - snacka om att killen har utvecklats. Från att varit en okej tacklingsspelare med brutalt slarvigt passningsspel och ingen offensiv tanke alls spelar han nu PP och gör det bra.. Tar hand om uppspel och räder upp diverse missar som vår assisterande kapten Jonsson lyckas tappa markering eller puck inför.

Bullbakning med tjejen (vanliga bullar alltså) och en lugn bakiskväll väntar.

Imorgon blir det grind svs på förmiddagen - konsum på kvällen.. Anti-nöt!

Hmmm... Idioten åker ju ut mot Harju som OMÖJLIGT kan stanna med en brynässpelare i ryggen. Sen sträcker kärringen Markström ut benet och söker utvisningen. Han hade kunnat undvika den påkörningen och borde ha vart den som åkte ut för filmning. Han borde spela fotboll i itaienska ligan istället. Eller bli filmstjärna i Hollywood. Såna filmningar är så jävla lågt. Han vet att målvakten är helig och så sträcker han ut sej extra mycket för att bli påkörd. Han söker ju dom hela tiden. Jag och mina polare satt och var förbannad på Markström igår för hans eviga sökande efter att bli "påkörd". Usch!!

Klart spelarna ska markera när målvakten blir påkörd. Det gjorde ju Luleå och Modig själv när han blev påkörd i egen målgård så att hjälmen flög. Markström är dock ofta långt ute i zonen och flaxar och letar krockar känns det som.

Länk till kommentar

Hmmm... Idioten åker ju ut mot Harju som OMÖJLIGT kan stanna med en brynässpelare i ryggen. Sen sträcker kärringen Markström ut benet och söker utvisningen. Han hade kunnat undvika den påkörningen och borde ha vart den som åkte ut för filmning. Han borde spela fotboll i itaienska ligan istället. Eller bli filmstjärna i Hollywood. Såna filmningar är så jävla lågt. Han vet att målvakten är helig och så sträcker han ut sej extra mycket för att bli påkörd. Han söker ju dom hela tiden. Jag och mina polare satt och var förbannad på Markström igår för hans eviga sökande efter att bli "påkörd". Usch!!

Klart spelarna ska markera när målvakten blir påkörd. Det gjorde ju Luleå och Modig själv när han blev påkörd i egen målgård så att hjälmen flög. Markström är dock ofta långt ute i zonen och flaxar och letar krockar känns det som.

Alltså, jag håller med dig om en del saker:

- Markström ÄR för fladdrig, han har ett extremt självförtroende och är ute och ska spela på alla lösa puckar så fort det är möjligt.

- Han har säkert inget emot att bli trippad iom att han vet att det blir utvisning, och om han hade velat hade han garanterat hållit balansen.

Anledningen till att han söker dessa situationer är ju dock att han vet att alla motståndare försöker utnyttja påkörningarna för att psyka honom.

På den punkten viker jag mig inte en centimeter, det är självklart inget konstigt med det - en ny 18årig målvakt som inte är alls särskilt prövad - självklart vill man pröva hur han reagerar på lite hårda smällar osv.

Grejen är ju den att det ska komma en reaktion någonstans-

Snacket om att Harju inte hinner svänga köper jag absolut inte. Det finns ingen som helst jävla anledning att skära in så tätt, tätt som han gör i båda situationerna. Och är det så att han är hindrad av Brynäsare - borde det inte blivit en interference på brynäsare då??

Jag förstår att vi säkerligen har väldigt målade åsikter i ämnet båda två, så tror inte en diskussion får oss närmare varandra i frågan.

Det jag ville poängtera var dock att detta upprepas gång efter gång, Leksand började ifjol i kvalserien och var också det första laget som misslyckades med att skaka Markan som höll tätt under det kanske tyngsta tryck jag upplevt mot ett Brynäsmål någon gång den gången.

Även om det är sådant som rinner av honom rent psykiskt samt att vi får Power Play (förvisso seriens sämsta) så går det inte att låta motståndarlag spela så i 55 omgångar. Till slut går han sönder. Nu var inte alla "påkörningar" riktigt värda namnet, snarare trippings då.. Skaderisken är väl i så fall mkt större när spelare kommer flygande in över målvakten. Vilket inte heller är ovanligt med våra små jävla minior-size-backar.

Länk till kommentar

Alltså, jag håller med dig om en del saker:

- Markström ÄR för fladdrig, han har ett extremt självförtroende och är ute och ska spela på alla lösa puckar så fort det är möjligt.

- Han har säkert inget emot att bli trippad iom att han vet att det blir utvisning, och om han hade velat hade han garanterat hållit balansen.

Anledningen till att han söker dessa situationer är ju dock att han vet att alla motståndare försöker utnyttja påkörningarna för att psyka honom.

På den punkten viker jag mig inte en centimeter, det är självklart inget konstigt med det - en ny 18årig målvakt som inte är alls särskilt prövad - självklart vill man pröva hur han reagerar på lite hårda smällar osv.

Grejen är ju den att det ska komma en reaktion någonstans-

Snacket om att Harju inte hinner svänga köper jag absolut inte. Det finns ingen som helst jävla anledning att skära in så tätt, tätt som han gör i båda situationerna. Och är det så att han är hindrad av Brynäsare - borde det inte blivit en interference på brynäsare då??

Jag förstår att vi säkerligen har väldigt målade åsikter i ämnet båda två, så tror inte en diskussion får oss närmare varandra i frågan.

Det jag ville poängtera var dock att detta upprepas gång efter gång, Leksand började ifjol i kvalserien och var också det första laget som misslyckades med att skaka Markan som höll tätt under det kanske tyngsta tryck jag upplevt mot ett Brynäsmål någon gång den gången.

Även om det är sådant som rinner av honom rent psykiskt samt att vi får Power Play (förvisso seriens sämsta) så går det inte att låta motståndarlag spela så i 55 omgångar. Till slut går han sönder. Nu var inte alla "påkörningar" riktigt värda namnet, snarare trippings då.. Skaderisken är väl i så fall mkt större när spelare kommer flygande in över målvakten. Vilket inte heller är ovanligt med våra små jävla minior-size-backar.

Harju är en smart spelare. Att köra på motståndarens målvakt är idiotiskt om det inte är oavsiktligt när man ska försöka hänga en balja eftersom man till 95% åker ut och det finns ingen anledning att ta offensiva utvisningar med flit, inte ens för att få målvakten ur balans. Tre offensiva utvisningar för att få målvakten ur balans måste vara EV- då man många gånger kommer att tappa in en eller ett par baljor. Harju går mot pucken i den situationen jag talar om, målvakten kommer ut och ser att Harju närmar sej och jag tycker det syns tydligt att han sträcker fram benet för att bli pååkt där och få till en utvisning. Till höger är det en brynässpelare som också jagar puck, inte så hårt att det ska bli interference men ändå så att det försvårar för Harju att undvika kollision med målvakten som gör allt för att få till kollisionen. Som jag ser det och dom jag såg matchen med också :)

Men hade jag spelat i ett lag och någon åkte på min målvakt så hade jag slagit den jäveln på käften. Då ska han bara ha stryk!! Så det sjunger om det.

Länk till kommentar

Domaren var katastrofal igår. har sett honom fem gånger i år varav 2 kanonmatcher och tre plattfall. Nivån är ojämn och han ger ett osäkert intryck. Första pååkningen på markström är en klar två för interference, de andra är i princip diving på markström. Det gick till och med så långt att domaren gick in till Markström mellan perioderna och varnade honom: "nästa gång åker du på diving. Visst, dom åker på dig lite, men INTE så mycket som du förstärker."

Själv hade jag plockat första utvisningen och på så sätt undvikit resten, men markström gör verkligen sitt därtill.

Hehe, det blev i alla fall en jävla massa utvisningar. Fett med sant att han ska ta första läget så att han inte tappar matchen. Man blir less på domare som fuckar upp det det första dom gör och på så sätt gör en hel match infekterad då det leder till tjuvnyp, filmningar och käftande. Hoppas iaf att Brynäs hittar tillbaka till formen dom inledde med. Själv är jag hemskt less på domaren i förra matchen då han blåste Luleå på två poäng genom att missa en icing från Djurgården med 30 sekunder kvar som i det anfallet ledde till att Djurgården kvitterade och sen vann i sudden oförtjänt.

Länk till kommentar

Harju är en smart spelare.

Så att slå ner målvakten efter avblåsning, för att denne ska ha filmat - är smart? :)

Allvarligt talat, jag förstår helt klart vad du menar. Markström ska för sin egen hälsas skull lära sig att dels inte ens vara ute och veva på alla dessa puckar, men framförallt inte söka situationen som man i vissa situationer ser att han gör. Det är inte värt alla tvåor i världen om han åker på en skada som sätter honom ur spel för x antal matcher.

Rätt var det är så är det ju någon som lackar totalt på att han är ute och fladdrar och då kanske det sitter en crosschecking i nacken eller något.. Det jag menar är att det tjänar ingenting till att filma, lika lite som du anser att man tjänar på att köra över målvakten.

Speciellt då man sitter på Elitseriens just nu sämsta PP. Kanske det sämsta jag har sett under mina år som Brynäsare. Det händer absolut ingenting, med undantag för när Sandin-Granström-Sundström är inne.. Men då är det istället kunnandet som saknas i avgörande lägen emellanåt. Det gamla hederliga Brynästänket "passa pucken över mållinjen" har verkligen kommit in i laget igen sedan skottglade Pavel och Angell försvann i våras.

Domaren var katastrofal igår. har sett honom fem gånger i år varav 2 kanonmatcher och tre plattfall. Nivån är ojämn och han ger ett osäkert intryck. Första pååkningen på markström är en klar två för interference, de andra är i princip diving på markström. Det gick till och med så långt att domaren gick in till Markström mellan perioderna och varnade honom: "nästa gång åker du på diving. Visst, dom åker på dig lite, men INTE så mycket som du förstärker."

Själv hade jag plockat första utvisningen och på så sätt undvikit resten, men markström gör verkligen sitt därtill.

Jag och polarna satt och asgarvade långa perioder, dels för att han skötte detta med Markström så dåligt. Jag tyckte även jag att det kändes lite väl smort när han plockade tvåa efter tvåa. Dock står han ju bra och måste anse att det är kontakt? Och det ska det väl iofs inte vara under några omständigheter. Även om han inte ramlar är det ingen som ska vika ut en skridsko eller vad som helst för att påverka hans färd tillbaka mot målet.

Angående det fetmarkerade - var du där eller har du tvärfeta omklädesrums-kontakter? :)

Nog sagt om detta, anser även jag trots mitt extremt målade hjärta att han söker situationerna på onödigt sätt. Det blev ju dock en del rubriker i tidningen så tvivlar på att han kan fortsätta hålla på så.

Förresten, efter krogkvällen (mkt lyckad btw) glider vi över till McDonalds för att slänga med oss några burgare som nattsnacks på hotellrummet.

Efter ett sjujävla köande i någon slags översvämningsliknande väta på golvet (vad var det?) så fick vi våra burgare och vänder oss om - vem står där om inte Tommy Sjödin.. Ahh cool tänkte vi och gick vidare hemåt, när vi sen går igenom utgången ser vi även Micke Lind och Samuraj-Björn Daniel-San i kö för att få sig några burgare.. Kl 3 på morgonen!?

Det känns inte väldigt seriöst, iaf enligt min åsikt.

Skulle jag ha nöjet att vara hockeyproffs så skulle jag sannerligen inte gå ut och klubba kväll efter förlust på hemmaplan inför en så pass bra publik. Skulle väl iofs om jag bestämde absolut införa totalt fest-förbud under hela hockeysäsongen. De har ju för fan nästan hela sommaren på sig?

Daniel-San springer man ju på stup i kvarten här ute i Öregrund sommartid, rödare näsa ju längre sommaren lider.

Av någon anledning så blev jag riktigt jävla irriterad när jag såg detta, vi gick på vägen hem och drog lines man skulle kunna använda vid en så lustig händelse som att man skulle få modet att gå fram och säga vad man tycker.

Kanske Björne hellre skulle fokusera på att träna lite slagskott eller något, när han kom till BIF för en massa år sedan var han en liten rapp måltjuv med ett sjujävla slagskott för sin storlek.

Han har nu förvandlats till en mini-brunker med elitseriens överlägset största slashing-utbud.

Micke Lind för den delen, nu vet jag inte om han drog på sig någon form av långtidsskada senast då han stod över sista perioden. Men han har trots allt tillhört de 5-6 spelarna som spelat längst under sin standard och slarvat mest de senaste tre förlustmatcherna. Det ska sägas att han kan ha känt av någon småskada.. Men han har likförbannat inte varit sig själv.

Visst - Jag ANTAR att de tre hade varit på krogen under natten, det skulle kanske kunna varit så att sällskapet bara var ute och rastade Tommy och Tinas hund!? :roll:

Jag antar också att både Björne och Micke nu skulle få avstå träning pga skador och därför var ute och svirade på stan..

Men är jag ensam om att tycka att det lik förbannat ser riktigt jävla illa ut?

Känns på något sätt jävligt oproffsigt, visst - de har ett jobb och de har en fritid.. De får förvisso göra vad de vill på sin fritid.

Men jag skulle vilja se den supermodell eller bara modell förvisso när det är Brynäs-nivå - som på sin fritid går MMA-matcher, eller ligger och småboxas eller vad som helst.. det förstör ju totalt förutsättningar att lyckas med sitt yrke (såvida de inte har jävligt tät guard).

Känns som sagt bara jävligt oproffsigt, men jag ska som sagt inte döma efter mina antaganden.. Det kan ju lika bra bara varit en vanlig halvfyra-promenad.

Länk till kommentar

Hehe, det blev i alla fall en jävla massa utvisningar. Fett med sant att han ska ta första läget så att han inte tappar matchen. Man blir less på domare som fuckar upp det det första dom gör och på så sätt gör en hel match infekterad då det leder till tjuvnyp, filmningar och käftande. Hoppas iaf att Brynäs hittar tillbaka till formen dom inledde med. Själv är jag hemskt less på domaren i förra matchen då han blåste Luleå på två poäng genom att missa en icing från Djurgården med 30 sekunder kvar som i det anfallet ledde till att Djurgården kvitterade och sen vann i sudden oförtjänt.

Haha, apropå detta så såg vi Modo-HV71 på tv medan vi förfestade lite smått.

När Modo spelar 5 mot 3 i mitten av tredje perioden slår en HV-spelare iväg pucken ner bakom Krizans målbur.

När pucken passerar linjen blåser domaren av, ingen fattar någonting.. Kommentatorerna fattar ingenting, och det gick som ur luften.. Vi lyckades dock diskutera oss fram till att det måste varit linjedomaren som blåst för en icing och sen insåg sin dundertabbe då tekningen blev i det område där pucken befann sig vid avblåsning.. Alltså i Modo-zon.

Kan vi ha missuppfattat det?

Annars årets dundertavla.

Länk till kommentar

Så att slå ner målvakten efter avblåsning, för att denne ska ha filmat - är smart? :)

Humöret kan väl rinna över även för den allra smartaste när han ser saker han inte kan acceptera? :)

Grabbarna kan ha haft gemensam filmkväll efter matchen och sen blivit sugna på en big mac kanske? Det borde väl vara tillåtet? :)

Länk till kommentar

Haha, apropå detta så såg vi Modo-HV71 på tv medan vi förfestade lite smått.

När Modo spelar 5 mot 3 i mitten av tredje perioden slår en HV-spelare iväg pucken ner bakom Krizans målbur.

När pucken passerar linjen blåser domaren av, ingen fattar någonting.. Kommentatorerna fattar ingenting, och det gick som ur luften.. Vi lyckades dock diskutera oss fram till att det måste varit linjedomaren som blåst för en icing och sen insåg sin dundertabbe då tekningen blev i det område där pucken befann sig vid avblåsning.. Alltså i Modo-zon.

Kan vi ha missuppfattat det?

Annars årets dundertavla.

Mest troligt en dundertavla, jag tycker man ser fler och fler tavlor av domarna :D Såg själv en icing förra året för ett lag som hade boxplay. Minns dock inte vilken match eller vilket lag det var. Men det var i Elitserien i alla fall :)

Länk till kommentar

Humöret kan väl rinna över även för den allra smartaste när han ser saker han inte kan acceptera? :)

Grabbarna kan ha haft gemensam filmkväll efter matchen och sen blivit sugna på en big mac kanske? Det borde väl vara tillåtet? :)

Jo, man ska väl kanske inte döma någon bara på en hastig blick på stan.

Det har varit för mkt fylleskandaler i Gävle de senaste åren med Månsson och framförallt Tyler Arnason som var en riktig ärkestammis på krogen Goya.

Vi pratade nog kanske upp oss lite väl mkt på senfyllan där.. :P

Mest troligt en dundertavla, jag tycker man ser fler och fler tavlor av domarna :D Såg själv en icing förra året för ett lag som hade boxplay. Minns dock inte vilken match eller vilket lag det var. Men det var i Elitserien i alla fall :)

Ja alltså, huvuddomarna i Elitserien kan man ju gnälla sig trött på vilken dag som helst.. Men linjedomarna gör sådana tavlor så det är helt jävla skrämmande mellan varven, tex senast hemma mot SAIK där ena linjedomaren var HEELT under isen. Missade en offside som huvuddomaren räddade honom på, sen missade han ytterligare en och var i övrigt bara totalt vilsen.

Händer också varannan match i snitt att det kommer en jättelustig offsideblåsning där linjedomaren för sent inser att han missade att markera för en avvaktande offside, istället för att vara lite kylig och avvakta spelet blåser dem då istället av när försvarande lag är på väg att anfalla och den där avvaktande offsiden inte betydde ett skit.

Kompensationsutvisningarna (wow - långt ord) ska vi väl inte ens gå in på. Det är verkligen skrattretande att man i hälften av alla matcher kan klonka ALLA utvisningar till rätt lag efter första utvisningen. Så fort man hör hemma publiken dra ihop en visselorkester vet man att det räcker att någon snubblar på blålinjen för att få med sig en tripping. När domaren sen insett att det där kanske var en väldigt billig utvisning, då blir det tillbaka-kaka i nästa anfall för försvarande lag och sådär rullar det på matcherna igenom.

Ett bra exempel är tex igår då Brynäs precis fått ett av PP där Markström föll som lättast.. Chabada och någon till hade stått och gnäggat med domaren i 30 sekunder och han kanske insåg att det där var nog lite billigt, när då Brynäs etablerar PP och kamp uppstår i hörnet åker Hermansson för en tripping där klubban iofs nuddade benskyddet men luleåiten kan inte ens ha märkt det själv eftersom man inte såg någon som helst reaktion i åkning eller något liknande.

Dessa utvisningar förpestar ju hockeyn då det nästan blir intressantare att starta bet-rundor på vem som får nästa utvisning. Tyvärr blir det mer och mer sällsynt att jag ser en match där jag tycker domaren gör en helt fläckfri insats, mot DIF hemma tyckte jag Vinnerborg var nästan helt felfri.. Innan dess minns jag inte knappt.

Vet inte om det är den mediala uppmärksamheten domarväsendet fått på senare år som gör att nivån blir så extremt ojämn och fladdrig. Känns som att de påverkas av supportrar, spelare, media och domarförbundets föreskrifter!?

Det är ju trots allt i det långa loppet lika för alla lag, men det är väldigt tråkigt för sporten.. Speciellt då det drar fram aggressioner i en människa som mig själv som aldrig skulle göra en fluga förnäm men som närmast går att beskriva med en mördarmaskin när jag går igång på ett riktigt dåligt domslut - tyvärr.

Länk till kommentar