Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Smålustig session onekligen.

Tappade snabbt till 2K back, jobbade mig upp lite långsamt utan några riktiga jättepotter.

När det sen är dryga halvtimmen kvar innan jag ska ner och hänga tvätt (nu), loggar en av mina absoluta favoritfiskar in.. Han köper in på ett bord ofta med ett fullt inköp och gör de allra hemskaste spelen, helt oförklarliga spel emellanåt.. Han är nog topptvå bland de sämsta jag mött på svs, och obv i övriga livet.

 

Slet ner hans stack från 1500 till cirka tusingen och tänkte logga ut, men ÄNTLIGEN skulle jag få busta honom. Trodde dock inte att jag behövde enoutaren:

 

 

***** Hand 770826506 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 augusti 2008 18:28:11

Diana Turbo 10 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Forest55 (925.06)

Plats 2: Partyjack (1832.91)

Plats 3: Sebbe_85 (250.00)

Plats 4: Von_Brink (149.42)

Plats 5: sven100 (465.77)

Forest55 lägg LM 2.50

Partyjack lägg SM 5.00

** Giv **

Forest55 [N/A, N/A]

Partyjack [9k, 9r]

Sebbe_85 [N/A, N/A]

Von_Brink [N/A, N/A]

sven100 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Sebbe_85 Syna 5.00

Von_Brink Höj till 15.00

sven100 Lägg

Forest55 Höj till 45.00

Partyjack Syna 45.00

Sebbe_85 Lägg

Von_Brink Lägg

*** Flop(Board): *** : [9s, Dh, 10s]

*** Bet Runda 2 ***

Forest55 Satsa 110.00

Partyjack Höj till 435.00

Forest55 All-in 880.06

Partyjack Syna 880.06

*** Turn(Board): *** : [9s, Dh, 10s, 9h]

*** River(Board): *** : [9s, Dh, 10s, 9h, 8h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1855.12

Forest55 [Dk, Dr] Kåk Vinst: 0.00

Partyjack [9k, 9r] Fyrtal i nior Vinst: 1855.12

Sebbe_85 Lägger mig Vinst: 0.00

Von_Brink Lägger mig Vinst: 0.00

sven100 Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Så från att haft månadsplusset nere på dryga 4K jobbade jag mig upp till +7707:-, känns mycchet schönt. Tror att det kan bli några timmar grind till medan jag passar tvättstugan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mkt trevligt pass igen, var över 10K-strecket på rekordnågra speltimmar ett litet tag men dippade sen efter ett par beats ner till +9630:-, var helt sjukt ett tag - fiskarna bara slängde pengar på mig och jag hade fullt sjå att hinna med och syna alla idiotpushar man fick mot sig.

 

Hade dock ett par tunga potter, hade kunnat sluta bra mkt mer plus om jag inet hade haft alla fiskar som kompletta idioter som aldrig har nötterna när de ställer.

 

Nu ska jag försöka hitta något bra att vila ögonen på, en film eller nåt. Imorgon kanske det blir en golfrunda på eftermiddagen, får se.. Tjejen snacka om att hon var sugen att hitta på något. Eftersom hon jobbar resten av veckan så får det gå före en golfrunda då joggy oftast har dagarna ganska blanka och fina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avbryter kvällens grind nu, upp 5100:- idag och +11050:- för månaden.

Mkt skön dag, som jag skrev tidigare kändes det ofta som att de bara kastade pengarna på mig.

 

Dagens skönaste spel går iaf till lassenova - som också ligger i topp vad gäller dagens skönaste nick.

 

 

***** Hand 771164619 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 augusti 2008 22:53:22

Diana Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Alfred74 (440.26)

Plats 2: fontane (774.37)

Plats 3: Partyjack (1168.58)

Plats 4: slickepott (915.90)

Plats 5: lassenova (321.08)

Partyjack lägg LM 2.50

slickepott lägg SM 5.00

** Giv **

Alfred74 [N/A, N/A]

fontane [N/A, N/A]

Partyjack [Ds, Dh]

slickepott [N/A, N/A]

lassenova [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

lassenova Höj till 20.00

Alfred74 Lägg

fontane Syna 20.00

Partyjack Höj till 90.00

slickepott Lägg

lassenova Syna 90.00

fontane Lägg

*** Flop(Board): *** : [8h, 10s, 3h]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 160.00

lassenova Syna 160.00

*** Turn(Board): *** : [8h, 10s, 3h, Kr]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Satsa 525.00

lassenova All-in 71.08

*** River(Board): *** : [8h, 10s, 3h, Kr, Knr]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 652.16

Alfred74 Lägger mig Vinst: 0.00

fontane Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Ds, Dh] Par i damer Vinst: 0.00

slickepott Lägger mig Vinst: 0.00

lassenova [Dk, Ek] Stege med ess i topp Vinst: 652.16

 

Hur kan man inte älska magkänslan på flopsynen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt var kallt och ingenting stämde under de två timmars morgongrind jag körde, backade typ 1300 eller nåt sånt.. Strax under 10K-strecket igen, tjejen ville hitta på något så ska väl åka över dit och hitta på något under dagen.

Får se om det blir lite grind på eftermiddagen, inte jättetroligt då jag fick några timmar igår och två idag. Snarare tippar jag på att jag kör lite imorgon bitti innan vi drar till golfbanan kring lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite turneringsgrind hos joggy igår kväll, bustade den sista av typ 5 turneringar efter att ha haft fin stack med ca 30% av spelarna kvar. Först hamnar jag AI med AQ mot 55 från knappen mot SB. Flop A35..

 

Ett halft varv senare lyfter jag AA och utg hittar limpen, jag slår om han ställer - han har kungar och träffar tvåoutaren på turn.. Inte oväntat. Känns som att jag åker på något brutalt skit varje gång jag tar mig tid att spela turneringar. Iaf plussade jag tillbaka lite på svs under tiden så det gick väl jämt upp eller något sånt.

 

Efter en lång och stundvis ganska högljudd diskussion med flickvännen igår inser jag att jag verkligen har blivit EXTREMT lat, om det är av pokern eller av att bo själv har jag ingen aning om.. Det känns som att det är lite av båda.

 

Sedan vi rustade lyan här har jag varit utan trösklar, trösklarna i sig finns i hallen men jag har bara inte tagit tummen ur arslet för att få någon att hjälpa mig pilla dit dom (jag själv har tummen mitt i arslet som sagt).

Har även min gamla tv och min gamla dator står mitt på golvet i vardagsrummet och har gjort så sedan jag köpte nytt, jag vet inte.. Men det känns inte som att jag bryr mig, skiten får väl stå där typ. Så länge all min lediga tid går till grind så är jag nöjd.. Typ..

Har dessutom två st 2,5m långa vita lister står i vardagsrummet som jag skojar inte - har stått här i över ett år nu.. Som tur är känner jag snubben som är chef på beijer och han har lovat mig att köpa tillbaka dom, plus ett halvt inöp bara där ffs..

 

Men det är väl typ det jag ska stå i så här på morgonkvisten. Nånstans kring lunch ska solen titta fram över östhammar, ungefär då tänkte vi pipa ut till golfbanan.. Ska bli lite roligt. Över en vecka sedan vi rastade joggys mördarhook, får se om han har vilat bort den.

 

Har även sorligt nog blivit påmind om min SLE, fått tråkiga utslag i ansiktet så kallade "fjärilsexantem" som är ett tecken på att sjukdomen är i en aktiv fas.. Även lite jävla blåsor på händer och öron, då snackar vi inga var-fyllda grejor utan typ röda ömma prickar snarare.. Ska till husdoktorn idag och försöka få ut någon kortisonsalva.

 

Gäller att vara rapp med att få bukt på utslagen, försöka spendera så lite ledig tid som det bara går med att vara i solen.

Innan jag lärde mig den läxan hade jag ett helt vinterhalvår då jag såg ut typ som på bilden på denna sida;

http://www.reumatikerforbundet.org/start.asp?sida=3929 - för de som är intresserade står det en hel massa om min sjukdom där också.

 

 

Dags att städa genom lite här. Två timmar till doktor-appointment så lär lägga på ett kol eller två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

påminner lite om mig själv när jag bodde ensam...städade bara om jag skulle dra hem nån tjej...tvättade inte förrens ALLA kalsonger var smutsiga....diskade bara när ALLT var använt osv osv..:D

 

Gud vad jag älskar mig sambo!..;)

 

 

Mja, det är väl nån slags hatkärlek i de där situationerna.. Vi bodde ihop typ första 10 månaderna här i lyan, men av anledningar jag inte tänker ta upp här så flyttade hon hem till sina föräldrar igen. Det hade dock inte med mitt bristande ordningssinne att göra, jag inbillar mig att jag iaf hade lite bättre koll på situationen då - och att min lathet är en produkt av att det inte drabbar nån annan än mig när jag bor här själv.. Och därav blir det förstås frustration när hon kommer hit och får se vilken slusk hon har och kommer bo ihop med. Vart bara 8 hål idag, joggy hade sovit ca 3 timmar och själv var jag trött och hade enormt ont i magen.. Spelade dock ganska hyfsat, låg väl typ ett över eller nåt inför åttan.

 

Nu blir det dock lite tid över till grind, får se om jag orkar mer än ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nå bättre underhållning än pokermiljonen? Jag har fan skrattat nonstop sedan jag råkade zappa fram tv4sport.

 

Ett exempel:

Blindsen är 1500/3000, alla är supershort eftersom man är sex pers med 20K var från start - fem av dem är kvar.

En snubbe lyfter K4o på SB och det är foldat till honom. Han ställer och "experten" (vette fan vem det är) säger "Ojojoj, det där är en jättestor bet.. David vill verkligen inte ha kåål nu!"

Ren katastrof rakt igenom, spel, kommentatorer, struktur - ALLT är verkligen pinsamt.

 

Skönast var iaf Swartlings två stringbets, han är väl trots allt pokerfostrad i NY har jag läst nånstans? Är stringbets tillåtet där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nå bättre underhållning än pokermiljonen? Jag har fan skrattat nonstop sedan jag råkade zappa fram tv4sport.

 

Ett exempel:

Blindsen är 1500/3000, alla är supershort eftersom man är sex pers med 20K var från start - fem av dem är kvar.

En snubbe lyfter K4o på SB och det är foldat till honom. Han ställer och "experten" (vette fan vem det är) säger "Ojojoj, det där är en jättestor bet.. David vill verkligen inte ha kåål nu!"

Ren katastrof rakt igenom, spel, kommentatorer, struktur - ALLT är verkligen pinsamt.

 

Skönast var iaf Swartlings två stringbets, han är väl trots allt pokerfostrad i NY har jag läst nånstans? Är stringbets tillåtet där?

 

Pinsamt är en underdrift. På nåt sätt är det ändå svårt att slita sig ibland. Lite som att titta på en olycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsamt är en underdrift. På nåt sätt är det ändå svårt att slita sig ibland. Lite som att titta på en olycka.

 

Ja, och oftast är det ju en olycka man beskådar också.. För att inte tala om det närmast patetiska tabletalk som pågår, känns som att de sitter och memorerar från ett manus.

 

Har blivit tretabling och en OS-stream i luckan där det fjärde bordet brukar finnas de senaste dagarna.

Förmiddagspasset idag blev ca 600 back, ska precis hoppa på igen..

 

Lite tråkigt med Ara Abrahamians förlust i semin, fattade inte riktigt vad det var som var fel eftersom jag inte vet ett skit om reglerna i brottning..

Däremot får jag nästan rysningar när jag får se hans reaktioner, så jävla underbart osvenskt att för det första visa tydliga aggressioner direkt efter matchen.

Men något av det skönaste i svensk idrottshistoria måste vara på prispallen när han sliter av sig bronset och lägger det mitt på mattan, vinkar och går därifrån innan övriga fått sina medaljer.. Tycker det är underbart, tror inte att en annan svensk idrottare skulle ha ballarna att göra något sådant..

 

Tråkigt sett att avsluta karriären iaf.

Nu verkar det bli simning och då åker fyrtablingen igång igen skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, det är väl nån slags hatkärlek i de där situationerna.. Vi bodde ihop typ första 10 månaderna här i lyan, men av anledningar jag inte tänker ta upp här så flyttade hon hem till sina föräldrar igen. Det hade dock inte med mitt bristande ordningssinne att göra, jag inbillar mig att jag iaf hade lite bättre koll på situationen då - och att min lathet är en produkt av att det inte drabbar nån annan än mig när jag bor här själv.. Och därav blir det förstås frustration när hon kommer hit och får se vilken slusk hon har och kommer bo ihop med. Vart bara 8 hål idag, joggy hade sovit ca 3 timmar och själv var jag trött och hade enormt ont i magen.. Spelade dock ganska hyfsat, låg väl typ ett över eller nåt inför åttan.

 

Nu blir det dock lite tid över till grind, får se om jag orkar mer än ett par timmar.

 

Ett över banans par? Eller ett över ditt hcp?

Spelade årets sämsta runda i förra veckan. 25p efter katastrofspel. Lite märkligt eftersom jag dessförinnan spelat årets 3 bästa på raken. Golf är ett mkt märkligt spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara instämma, så jävla underbart att se. Blir ju nästan stolt över att vara svensk när jag ser han på prispallen utföra det enda rätta!

 

Kul att följa din dagbok med även om jag gör det i tysthet. Gl hf med grinden

 

<3 Ara Abrahamian

 

Hoppas de flesta tycker som du och jag, tycker det behövs lite mer känsla överlag hos svenska idrottare.

 

Kul att du gillar dagboken, kom gärna med mer kommentarer så det blir lite action här..

 

Ett över banans par? Eller ett över ditt hcp?

Spelade årets sämsta runda i förra veckan. 25p efter katastrofspel. Lite märkligt eftersom jag dessförinnan spelat årets 3 bästa på raken. Golf är ett mkt märkligt spel...

 

Ett över mitt hcp obv, annars hade inlägget varit fullt av brag ju! ;)

Var dock nöjd eftersom puttningen kändes brutalt mkt säkrare.

 

Blev mkt tre-tablande på eftermiddagen också, var ju USA-Grekland i basketen. Var jävligt intresserad av basket i tidiga tonåren.. Något som väcktes till liv lite igen senast vi var i vegas under NBA-slutspelen och satt och dunka sportsbets blandat med de fina refill-muggarna med pump-bira de hade på mgm.. (mkt fina bägare i typ 75cl-klassen, $9 för en full mugg sen $5 för refill).

En per quarter så var man lagom packad typ.

 

Dagens spel då, vände backet till ett helt okej plus på ca 1500 idag igen.

+13246:- i augusti nu, ser ut att kunna bli ett bra resultat för att vara den mellanmånad jag har anat att det ska komma att bli i augusti.

 

Nu ska jag över till tjejen och laga lite ugnsfalukorv, var jävligt längesen jag åt lite hederlig husmanskost.. Blivit sjukt mkt snabbmat och kina-thai-konceptet senaste veckorna. En falukorv har jag nog inte satt tänderna i sedan någon gång tidigt i våras, så det ska bli fint.

 

Tror det är top10 bland mina maträtter, en fin gratinerad falukorv med kokt potatis och stark senap.. Mkt fint imo.

 

Imorgon blir det förmodligen lite grind, ska kolla upp läget med joggyvischa om han har något golfsug.. Han säger att han ska ligga på hårdgrinden sedan den tunga vegasresan och som MTT-proffs så betyder ju det att det blir väldigt sena nätter/tidiga morgonar - särskilt i FTOPS-tider, så det brukar va tufft att få upp honom innan lunch.. Förståeligt förstås.

Tjejen ska jobba så det blir iaf några blanka timmar som förmodligen kommer betyda grind.

 

För övrigt ska jag imorgon delta i min överlägset starkast ihållande tradition här i livet, nämligen konsums egna kräftskiva. Går alltid av stapeln i mitten av augusti hemma hos konsums äldsta riktigt alkoholiserade dam.

Vanligtvis, sedan vi hade vår gamla chef så var det alltid en sjujäävla fylla på dessa tillställningar.. Det handlade om att mindre än 33% kommer ihåg vad det var för efterrätt, och jag överdriver inte ens!!

 

Gamla chefen var en lite vildare typ än den torrboll vi får dras med nu, brukade åka på mkt fotboll och hockey med gammelchefen och det var alltid mkt hockey/fotbollsgrogg följt av utgångar som man sent kommer glömma tack vare hans grymt sköna fyllemode där han som 40åring glider runt på dansgolvet och skakar upp alla 20åriga brudar så det står härliga till.

 

Ingen överdrift heller att jag saknar den gamla chefen, de två senaste skivorna har inneburit mkt seriösare stämning.. Iofs har jag själv blivit aningen seriösare också så det kanske är skönt att inte ryckas med i något slags nubberace..

 

Minns tydligt en av skivorna där Joggy kom på besök strax efter middagen, gammelchefen hade druckit tre 6-pack GT på burk och hade "plast-flärparna" kvar, chefen kom på att de skulle köra den hederliga fylleleken där man drar tills en av delarna ger vika - joggy som sedan fjortistiden var förmodligen kommunens bästa på detta vann typ 15 av 18 och fick därmed 15 shots whisky av chefen (joggy tålde inte whisky at the time) - vilket betydde att jag fick bära joggy de dryga tre km hem till hans mors lägenhet..

 

Hoppas det framgick i en krånglig text vad jag menar med denna fyllelek med "plast-flärparna" alla lär ju veta vad det är.. Förutsatt att det inte är en grej som bara förekommer på såna här bond-orter som östhammar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha plastflärp sporten var ju klockren, man saknar dessa tider alltså.

 

Lycka till på borden, ruggit fin månad sofar!

 

/nicro1337

 

Hehe, jag tror alla vet vad man menar.. Bara man förstår vad jag menar.. hmm :roll:

 

Tack så mkt, har börjat fint iaf.. Tyvärr kommer jag inte få in någon större spelfrekvens i slutet av månaden då jag grindar mer konsum då. Men September har jag fixat så jag jobbar max 2 dagar i veckan och så ska jag försöka hålla det de närmsta månaderna.

 

Läste imorse i tidningen en intervju med Ara angående gårdagens "fiasko" där han påstod att han var uppe mot något som liknade italienska maffian då mattpresidenter och allt vad det hette var "schweizare" med italienska rötter osv osv. Svårt att säga hur mkt man ska tro på det, även om alla verkar vara överens om att det var feldömt från början.

 

Under damhandbollen uppstår sen ett intressant samtal:

Experten: "Det ska nog vara utvisning där, eller nej.. Det ska nog inte det, idag är jag svensk!"

Kommentatorn: "Jaha, så igår och imorgon - är du inte svensk då?"

Experten: "Nej.. Då är jag.. Neutral!"

Kommentatorn: "Jaha, du menar schweizare!?"

 

*pinsam tystnad..*

 

För övrigt stör jag mig på när man sätter ihop två kommentatorer som har nästan identiskt tonläge på rösten och ingen av dom har någon jättegrov dialekt.. Man måste verkligen vara på helspänn för att avgöra vem av dem som snackar.

Bortsett från detta tycker jag SVT har haft jävligt bra kommentatorer på alla de stora sporterna, i lagsporterna har det iaf vad jag sett varit väldigt kunniga experter.. Magnus Grahn i handbollen och Dennis Aulander i basketen verkar ha stenkoll på det mesta.

 

Nu blir det iaf ett par timmars grind, tävling på golfbanan och det var väl lika bra.. Det ser ut att kunna braka lös ett skyfall närsomhelst över Östhammar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmiddagsgrinden var ganska iskall, floppade verkligen snustorrt och fick kämpa för varje krona. Jag var dock upp 1K ett litet tag, tappade till back och slutade +300 ungefär.

Blir ett par timmars grind nu, har varit och skjutsat hem tjejen från sitt jobb nu.. Sen ikväll är det som sagt dags för kräftskiva, ska försöka få tag i joggy och se om man kan grunda lite lätt hos honom med lite tvspel eller nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog komma till insikt, jag är jävligt rungood just nu.

Satt och kikade lite och sett över juli-augusti så här långt har jag tre backdagar. Det vill säga tre backdagar på höftat 25-35 speldagar. Vissa dagar åker man räkmacka och får pengar kastade på sig, medan vissa dagar är lite tyngre och man floppar torrt och får lite mothugg.. Men det slutar nästan alltid på plus ändå.

 

Idag blev det ett 1200-plus, haltade ordentligt ett tag och är glad att jag tog mig över 14K även om jag ville över 15K för månaden.

Ska helt klart ge 5/10 några försök medan jag fortfarande går relativt bra, dock trivs jag jävligt bra med att snitta 1-2K varje dag. Känns som att det räcker bra för att kunna leva hyfsat fancy och även lägga lite på hög under tiden jag har konsumgrindet att tillgå.

 

Nu ska jag slänga i mig lite yoghurt och ta en dusch, sen bär det av till joggy för lite tvspelsgrind och kanske några kalla i strupen innan jag sticker till Irene (aka DieselDoris eller Rubberface).

 

+14419:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, gårdagen var väl ingen riktig höjdare.. Undvek bakfylla eftersom jag gick hem typ 23.30 från skivan, smet dock ner ett par handfull öl, hade mkt trevligt också.

 

Iaf så hade jag lovat att åka till sthlm med tjejen, hennes mor skulle springa midnattsloppet natten till idag - men jobbade lördagen så hon behövde någon att hämta ut hennes nrlapp osv innan stadium stängde kl 18. Sure thing, vi brände in till stan.. Stannade till vid barkarby, jag på golfoutlet och tjejen på acneoutlet.. Bränner vidare, har kanske kört genom sthlm innerstad typ 4-5 ggr i mitt liv och senaste gångerna har det liksom inte varit några problem alls. Nu var tjejen väldigt envis med att jag inte skulle kosta på parkeringshus eftersom det var enbart för hennes skull vi åkte, okejdå tänkte jag.. Men lycka till att hitta en hyfsat central uteparkering. Tror vi snurrade i 40 minuter innan jag hade svurit nog för att tjejens samvete skulle åka med svordomarna ut genom fönstret och jag fick äntligen ta plats i parkeringshuset. :)

Sprang runt i diverse butiker, trött som ett aber var jag.. Blir så sliten av att sitta och köra på ställen där jag inte är van, leta parkeringar och undvika övrig trafik under tiden.. Sånt tar på krafterna.

 

Iaf kom vi hem vid sextiden, jag var helt pinnslut och vi tog hem en thaimiddag och sen somnade vi båda två som stockar kring 22.

 

Idag börjar konsumgrinden kl 13, ska försöka slaska lite svs innan dess.

 

OS-schemat är iaf bög, verkar som att allt som är minsta lilla sevärt börjar efter kl 13, innan dess är det tex fristående programmet i gymnastik och dambrottning i 72kg-klassen. Lagom underhållande imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart en riktigt seg tvåtimmars session, lillplusset på 300:-..

 

Mkt upp och ner, ska försöka vila ut lite nu inför konsumgrinden.. Sen blir det kanske ett par timmar till ikväll. Söndagkvällar brukar vara en hyfsad kväll då folk verkar vilja se till att tömma helgbudgeten totalt om de har några pengar kvar innan nästa vecka börjar.

 

Ska se om det mot förmodan är något sevärt från OS nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en timme till, kom inte på något roligare att göra än grinden.. Löjligt jämn, upp en hunka till. Dock inte nöjd med mitt spel, sista kvarten spela jag pissdåligt.. Allt för att göra ett resultat, negativt eller positivt. Börja gambla lite väl, men allt föll relativt väl ut.

 

Nu väntar konsumgrinden med vårt nyaste tillskott på sommarjobbsfronten, en 17årig tjej som fortfarande ingår i den kategorin som tycker det är coolt att ha kvar sitt åkband på armen ett par veckor efter att hon besökt gröna lund.. Vad är det som happening med det egentligen?

I övrigt väldigt trevlig och söt tjej, så det ska nog kunna funka.

+14796:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju född och uppvuxen i och kring samhället Östhammar och har alltid uppfattat att det är en hel del sommarturister här i "stan". Men inte förrän jag började jobba här för typ fem år sen (fan vad tiden går fort) började jag förstå hur extremt mkt sommargäster vi har.

Det diffar så extremt mkt från typ första veckan i augusti till vad det nu blir nästa vecka, typ tredje veckan. Det är verkligen helt jävla dött, låt säga att en helgkväll under sommaren har man alltid 5-10 kunder i butiken hela tiden - ofta kanske närmare 20 (ja det är en liten butik)..

Ikväll har vi typ 1-2 st som knallar runt, en går ut, en kommer in.. Vissa delar är det till och med helt jävla tomt. Nu har ju det regniga vädret och OS-tittandet en effekt i sig då alla fastboenden hellre går och handlar imorgon bitti typ.. Men ändå, vilken sjukt snabb omställning det blir i mitten på augusti.. Nästan skrämmande, man kan ju tro att reaktorn i Forsmark läcker eller nåt.

 

Har verkligen extremt tråkigt också, kvällarna är alltid samma rutiner och aldrig något nytt och "roligt" som händer. Brukar spendera ett par halvtimmar här på pf och en halvtimme till att handla grejer. Men likförbannat blir det tre-fyra halvtimmar i total tristess. Ikväll blir det iaf några timmars grind, alltid kul att se fram emot detta. Resultat imorse gör ju ingen jävel glad, så måste gasa på lite ikväll.. Får väl gå en halvtimme åt att fundera på vilken redbull-kopia jag ska pröva ikväll.. Brukar sluta med orginalet 90% av gångerna ändå, men alltid kul att fördriva lite tid.

 

Less på detta nu, ska iaf bara jobba två dagar i veckan i september.. Joggy åker en vecka till Macau för APPT-finalen så det kommer inte bli nån golf då heller antar jag.. Vilket talar för att det kommer bli många grindtimmar i September. Me like!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, natürlich.. Glömde ju den nya huvudattraktionen här på jobbet. För ett par år sedan lät de installera övervakningskameror i butiken.. Det börjades med ett budgetpaket där vi fick två kameror i entrén, någon slags överfallskamera vid personalutgången och en till här på kontoret mot kassaskåpet så de kan filma när jag surfar pf.nu..

 

I veckan har vi dock fått uppgraderat med två "in action"-kameror i butiken. En över drickagången där alla alkisar plockar på sig lösburkar folköl och snorungarna pillar in läsk, redbull och naturligtvis också folköl..

Den andra är över schampoogången där vi har haft stora problem med ligor med invandrare.. Jag vill verkligen inte verka fördomsfull, och jag är så långt från en rasist man kan komma, men de tiotal gånger jag har stött på dessa "ligor" så är det ALLTID till 100% invandrare med in action.

Iaf brukar de skopa ned typ "dagcremer" och andra hudprodukter som kostar skjortan i sina stora tomma väskor.. Går iväg, lämpar undan det i hyllan vid tex knäckebröd eller något annat helt ointressant i snattarsynpunkt. Där kan de sen lugnt och säkert stå och plocka på sig dyrgriparna (oftast någon kompis till de första lirarna som var inne med den tomma sportsbagen) efter att första gången gått ut och glatt visat upp en helt tom sportbag.. Liksom, varför ska man bära runt på en HELT tom bag??

 

Iaf, den nya huvudattraktionen blir ju obv att stå på kontoret och titta på bildskärmen som visar bilder från kamerorna så fort man ser någon mystisk människa komma in i butiken. Riktigt roligt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju så jävla tråkigt så tänkte jag skulle skriva ett par rader till.

 

Kom att tänka på kommunens kändisar, såg i tidningen att Jan Guillou som har ett ställe här i trakterna hade världspremiär på sin nya bok här i Östhammar. På konsum får man ständigt se tre kändisar, eller tre och en halv, men jag ska försöka förklara:

Den förste är som sagt Jan Guillou, alla pensionärer vänder sig bak och fram och ut och in när de ser honom som ändå är den överlägset mest aktuella kändisen i kommunen.

 

Lite mindre uppmärksamhet får väl numer killen som spelade Tony i rederiet, han är en trevlig typ som senast sågs som konferencier på östhammars eget försök till en festival - nämligen "Trästock". I övrigt tror jag livet är ganska lugnt för honom då han inte setts på tv på typ 10 år och dessutom har bott här så länge att de flesta har sett honom 110 000 ggr redan. Men dock händer det att VÄLDIGT gamla människor påstår att de sett honom på tv osv osv.

 

Den tredje är väldigt anonym, han är så anonym att han var med i en artikel i aftonbladet med rubriken "vart tog ni vägen?" där de listade fd. kändisar från tv som helt plötsligt bara försvunnit ur folkregistret. Vet ej om han har bytt namn eller hur han duckat AB´s fullständigt strålande journalister... :roll:

Det handlar iaf om Karlsson på taket, och då snackar vi "the real thing", den riktiga karlsson.. Är nästan helt hundra på att de måste ha dubbat karlsson, för han hade maskulinare röst där när han var kring 15år än han har nu (närmare 50?).

Det roliga med honom är att han var en av våra absolut mest bekanta stamkunder när jag började här och var så i flera år.. När jag sen råkade avslöja för våra två sommarjobbare förra året vem han var, slogs de av chocken och flummiga som de/vi var slutade det med att så fort någon av oss hade betjänat honom i kassan eller bara skymtat han i butiken blev det allsång på ledmotivet "karlsson, karlsson.. Världens bästa karlsson!".. Det hela slutade i mjölkkylen där jag och en av tjejerna stod och plockade mjölk, sjungandes på ledmotivet - när karlsson himself sticker in huvudet efter ett par liter mjölk och ser väldigt besvärad ut över det faktum att vi står och sjunger på något som han kanske försöker gömma sig från!?

 

Sedan dess (drygt 13-14 månader) har jag sett honom max två ggr i butiken, har en aning dåligt samvete.. Och har inte sjungit ledmotivet någon gång sedan incidenten i mjölkkylen.

 

Den halva kändisen är Peter Dalle som ofta kommer in på julafton och bränner av ett par K på allt han ska ha på julbordet, han har nämligen ett fritidsboende här någonstans i skogarna och lyckas alltid dyka in strax innan stängning. Men visst kan man väl tänka sig att ta lite övertid på julafton för en man som faktiskt satt sin penis på fönsterrutan i Yrrol. Han är fan en cool typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...