Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Slutar nog dagen nu, 1K back ungefär.

 

Var upp ett tag, men runnerrunnerfärger samt stegar gjorde det svårspelat idag.

Orkar väl typ spela ganska precis 4 timmar utan paus innan jag börjar bli rejält sliten i huvet, så nu blir det paus eller kanske snarare slutgrindat för idag.. Får se vad kvällen har att erbjuda.

 

+8242:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade med typ 10-15 min (tror jag) att lägga en slant på Garcia idag, vet inte vad jag hade fått för odds men känner på mig att han kommer ta hem tävlingen utanför Kent i England.

Ledaren är en 23årig amerikan som jag tror att nerverna kan svikta på mot slutet.. Så en psykologisk bet på Garcia nu iaf.

 

Om nån timme ska jag med flickan och inhandla lite kött eller något annat smarrigt att spisa ikväll, blir nog bara lite softande. Kanske att jag åker hem och slaskar sen innan jag ska sova ut mig för en konsumgrind imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt kallt att grinda konsum när man gått så pass bra med pokern senaste tiden, heltidsgrind kommer närmare och närmare känns det som..

 

Läste precis mitt Augustischema och dumfan har satt mig på typ halvtid fast jag sagt klart och tydligt upprepade ggr att jag bara vill ha ca 20%, för att kunna ge pokern en ordentlig chans.

 

Nu slaktar han på mig typ 80-90 timmar i Augusti, en månad då vi kommer grinda golfbanan stenhårt, jag fyller år och ska försöka festa en del osv osv.. Det känns inte bra detta.

 

Gick i tre perioder innan jag började grinda riktigt seriöst, där jag gick på en heltidstjänst - blev dålig och sjukskriven, om och om och efter att ha återhämtat mig den tredje gången kombinerat med att pokern gick bra kände jag att jag verkligen ville ge det en chans. Jag känner nu att jag står på gränsen till att kunna livnära mig på enbart poker, behöver endast upp en kanske två nivåer för att känna mig 100% bekväm med pokern som enda inkomstkälla.

Även om jag skulle klarat mig utan konsumlönen det senaste halvåret så har det varit otroligt bekvämt att ha garantin att hyran, lånet och maten är betald via jobbet. Men jag tänker inte riskera att försämra sjukdomen igen genom att gå på en heltid, när det nu har fungerat så bra som det gjort det senaste året.

 

Får ta mig ett snack med chefen.Han fan får ta och anställa en extrajobbare till, anledningen kan vara att en av tjejerna/damerna här på jobbet ska börja plugga ekonomi och enbart jobba typ 1 dag i veckan - om han nu tänker göra en fuling och byta plats på våra tjänster så har han ju helt klart spelat ut fel kort.

Får hoppas att Augusti blir en lite tyngre Konsumgrindmånad, och att jag kan koppla på pokern igen till September.

 

Tror fö att jag kommer spela ett par timmar i eftermiddag när jag kommer från det här hellholet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar ju bra och så..

 

 

***** Hand 738067289 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 juli 2008 10:45:27

Diana 44 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Mojorunner (1547.42)

Plats 2: pappsen (173.94)

Plats 3: Gul (1201.89)

Plats 4: Flashen70 (571.51)

Plats 5: Partyjack (989.76)

Partyjack lägg LM 2.50

Mojorunner lägg SM 5.00

** Giv **

Mojorunner [N/A, N/A]

pappsen [N/A, N/A]

Gul [N/A, N/A]

Flashen70 [N/A, N/A]

Partyjack [Er, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

pappsen Lägg

Gul Höj till 20.00

Flashen70 Lägg

Partyjack Syna 20.00

Mojorunner Lägg

*** Flop(Board): *** : [9h, Kns, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

Gul Satsa 33.00

Partyjack Höj till 101.00

Gul Höj till 333.00

Partyjack All-in 969.76

Gul Syna 969.76

*** Turn(Board): *** : [9h, Kns, 4s, 2r]

*** River(Board): *** : [9h, Kns, 4s, 2r, 10h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1969.52

Mojorunner Lägger mig Vinst: 0.00

pappsen Lägger mig Vinst: 0.00

Gul [10s, 9s] Två par, tior och nior Vinst: 1969.52

Flashen70 Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [Er, Eh] Par i ess Vinst: 0.00

 

 

Felspelad?

 

Inte felspelad, men spelet är riskfyllt och fullt av varians.

Hade han haft JJ 99 44 så hade han synat en 3bet pre ifv, och pengarna hade nog åkt in.

Jag hade nog flatcallat flop och reraisat en blank turn som spelad pre. Men det är lätt att vara duktig när man ser hans holding.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte felspelad, men spelet är riskfyllt och fullt av varians.

Hade han haft JJ 99 44 så hade han synat en 3bet pre ifv, och pengarna hade nog åkt in.

Jag hade nog flatcallat flop och reraisat en blank turn som spelad pre. Men det är lätt att vara duktig när man ser hans holding.

 

Jo, anledningen till att jag tycker att jag måste stoppa in pengarna här är ju att jag underreppar min hand preflop.. Eftersom jag bara synade preflop så slår han ju om en hel hög med händer till 333:- där.

Känns som att jag sätter mig själv i klistret när jag kallsynar oop med essen där, men samtidigt vet jag att den där Gul ger mig jävligt dåligt med action när jag trebettar honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nästan så jag skäms nu alltså, är alldeles för dålig på att städa och hålla rent här hemma.. Som många andra snubbar i min ålder som bor själva antar jag.

 

Men när man lyckats tvätta fönster (första ggn på ett år), damma, dammsuga och torka golven på under timmen så måste man ju bara inse hur patetiskt jävla lat man måste vara.

 

En rolig grej som ja lade märke till när jag kika på nyhetsmorgon imorse, Östhammar var utmarkerat med namn på landskartan tillsammans med Hudiksvall, Gävle, Uppsala och Västerås närmast. Östhammar måste vara den överlägset största hålan på den landskartan, långt efter små hål som Borlänge tex.

 

Lite lustigt dock att det var utmärkt, måste vara något nytt, kanske bara något över sommaren. Lustigt vore det annars, Östhammars "stad" har väl typ 4000 invånare eller något sånt..

 

Ska satsa på lite grind nu, har tjingat tvättstugan ikväll så ska vara riktigt jävla huslig sett över hela dagen. Har mkt stort golfsug också, men tror att jag får min spoon på posten i eftermiddag.. Så mkt lutar åt att jag avvaktar den och sen tar en kvällsrond med Mackan, för att slipa på våra lagskills.. hmm.

 

Grind nu som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minst sagt pinsamt att vara så mkt back när det sitter såna här idioter vid bordet:

 

 

***** Hand 739733214 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 juli 2008 11:21:47

Diana Turbo 10 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (1390.60)

Plats 2: Shazaam (198.48)

Plats 3: Grip (272.67)

Plats 4: bns304 (208.80)

Plats 5: Capa (517.28)

Grip lägg LM 2.50

bns304 lägg SM 5.00

** Giv **

Partyjack [Es, Dr]

Shazaam [N/A, N/A]

Grip [N/A, N/A]

bns304 [N/A, N/A]

Capa [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Capa Lägg

Partyjack Höj till 20.00

Shazaam Lägg

Grip Syna 20.00

bns304 Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Kr, 10k, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Grip Passa

bns304 Passa

Partyjack Passa

*** Turn(Board): *** : [Kr, 10k, 10r, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

Grip Passa

bns304 Passa

Partyjack Passa

*** River(Board): *** : [Kr, 10k, 10r, 10h, 10s]

*** Bet Runda 4 ***

Grip Satsa 5.00

bns304 Syna 5.00

Partyjack All-in 1370.60

Grip All-in 252.67

bns304 Lägg

*** Showdown *** : Rake: 14.25 Totalpott: 556.09

Partyjack [Es, Dr] Fyrtal i tior Vinst: 556.09

Shazaam Lägger mig Vinst: 0.00

Grip Lägger mig Vinst: 0.00

bns304 Lägger mig Vinst: 0.00

Capa Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare jacken, nice att det går hyffsat, vad tycker du om mitt spel nuförtiden? vet jag är en riktig fisk ibland :( / gulen (inte Gul eller gularn)

 

Inte spelat så mkt mot dig tror jag, mött Gul mera tror jag.

Men du är väl en av de 10% som man undviker att spela mot om det är möjligt. Tror inte att jag har spelat nog med dig för att få nån riktig uppfattning dock.

 

Slutar back 3550:-, tjejen ville hitta på något och jag är nog inte sen att haka på för jag är verkligen extremt tiltad just nu.

 

Det haglar av utdragningar där jag flopar QT4 alla hjärter med QQ och fi sitter och jagar med AJ varav J i hjärter och sätter färgen efter att degen åkt in på blank turn osv osv.. Verkligen totalt iskallt.

 

Får se om det blir mer spel ikväll, brukar hinna med lite kring tvätttiderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en Uppsalaresa i benen, tjejen är galet shopoholiserad så när vi ska hitta på något så är en sväng i Uppsala eller Sthlm i stort sett självskriven.. allra helst då det är ett av få intressen vi faktiskt delar (opposits attract).

 

Tänkte försöka jobba på backet, kanske hoppar på några turneringar ikväll också.. Men det är först om jag har naglat mig upp till ett respektabelt back för dagen, ett plus, eller en total skärmsläckning.

 

+5950:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena såg att du skrivit på facebook men svara aldrig där så gör det här ist. Lirar gärna en runda någon dag i veckan även fast min form lär ju vara katastrof :)

 

Dåligt med grind kvällar nu också när joggy är i vegas :) lite sugen på turregrind nu faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du är väl en av de 10% som man undviker att spela mot om det är möjligt. Tror inte att jag har spelat nog med dig för att få nån riktig uppfattning dock.

 

S

 

tjena harvat på 1/2 ett tag men börjar äntligen få rullen för 2.5/5 och provat spela lite där, inte mött dig än dock vilket jag kanske ska va glad för :-D vilka ser du som bäst på nivån och som kan vara jobbiga möta? skicka gärna pm om du inte vill säga öppet. GL och ses i framtiden(eventuellt:roll: ) /tobbe123

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena såg att du skrivit på facebook men svara aldrig där så gör det här ist. Lirar gärna en runda någon dag i veckan även fast min form lär ju vara katastrof :)

 

Dåligt med grind kvällar nu också när joggy är i vegas :) lite sugen på turregrind nu faktiskt.

 

Jo, Mackan skulle kolla upp någon dag då han kunde sluta lite tidigare än 18 och sen skulle vi bestämma nån kväll. Får ju inte bli för sent heller.

Men då hör vi av oss till dig när vi är säkra på när det blir, tror inte du behöver oroa dig för formen. Blir ju Mackans första runda i år, så är beredd med junior-hockeyhjälmen på för alla sockets.. :lol:

 

Också enormt sugen på turregrind, har så svårt att hålla fokus uppe när man går långt och sitter själv. Mkt lättare när man har grindstuga, det lär väl bli några st första månaden nu när han kommer hem hoppas jag!

 

tjena harvat på 1/2 ett tag men börjar äntligen få rullen för 2.5/5 och provat spela lite där, inte mött dig än dock vilket jag kanske ska va glad för :-D vilka ser du som bäst på nivån och som kan vara jobbiga möta? skicka gärna pm om du inte vill säga öppet. GL och ses i framtiden(eventuellt:roll: ) /tobbe123

 

Alltså, jättesvårt att säga några som är riktigt jobbiga att möta.

Tror faktiskt jag har mest backstatistik mot en del fisk som inte kan lägga en hand men ändå går in med rätt stora inköp.

 

I övrigt finns det väl en 20-30 pers som håller hyfsad klass, de flesta har ju trots allt försvunnit uppåt i nivå och det är jag tacksam för. Känner inte att det finns någon direkt som jag har jättesvårt att möta som det är just nu, Kallebalik tycker jag spelar jävligt stabilt och aggressivt. Men å andra sidan läste jag i nån annan tråd att han ansågs vara en riktig spewtomte så jag vet faktiskt inte vad jag ska tro.

 

Generellt börjar man märka att de flesta grinders som kommer nerifrån är alldeles för tajta och alldeles för passiva postflop. Det är väl något du ska tänka på när du kommer upp, även om det går att nitta till sig helt okej pengar mot alla fiskar.

 

 

Hittade iaf ett litet plus nu så är bara -2250:- för idag, ska ner och hänga lite tvätt och sedan sticka över till tjejen och kolla på CSI NY som vi har byggt ett sorgligt beroende av - sen blir det hem och harva en 3-4 timmar till hoppas jag.

 

+7274:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra det :)

 

fan jag tyckte jag lira mkt idag med 6 timmar men du verkar ju fan nöta på riktigt mycket nu. Ska försöka köra lira 8 timmar imorgon bara för det nu :)

 

Hehe, blivit 5 timmar så här långt. Tror det blir nånstans på 8 timmar totalt kanske, beror på hur snabbt det går att jobba ikapp inatt. :)

Krigar på så får vi se vart det hamnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt tungt pass igen, var upp en del i början men när syn-nissarna kom in kring 24-snåret gick det spikrakt ner.. Hade en riktig jättefisk som träffade verkligen ALLT.. Fanns det ett drag så var han på det, och det gick aldrig fel - han satte den varje jävla gång. Och gav han motstånd utan att ett drag suttit så hade han settat.

I en rad av fyra händer satte han en färg, en stege och två set och fick fullt pröjs av olika syn-nissar varje gång.

 

Han började väl med 200 och satt med 3500 när jag gick.. Kul när variansen väcker speljävulen i fisken, men det är aldrig roligt när det är på ens egen bekostnad.

 

Slutade nattpasset 120:- back, så inte alldeles farligt. Önskar att jag kunde ha disciplinen att logga ut och gå och lägga mig efter en timme då jag bara var back ca 1K för dagen. Nu blir dagsresultatet -2400 ungefär.

+7150:- för månaden får ändå vara okej så här pass tidigt.

 

Sova lite nu, tvättstugan väntar imorgon bitti också.. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han betalade av min kåk iaf när du gick så nu har han inte 3500 längre :)

 

Hade en liknande snubbe på ett 5/10-bord. Han gick med några hundra, klonkade stege all-in pre med AJo mot min AK för 2k. Sen satt han snart med 4500. Om jag bara hade fått vinna den där potten hade han ju varit bust och borta, istället klonkar han allt och lämnar alla vid bordet lite fattigare.

 

Tack för en mkt bra dagbok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han betalade av min kåk iaf när du gick så nu har han inte 3500 längre :)

 

Hade en liknande snubbe på ett 5/10-bord. Han gick med några hundra, klonkade stege all-in pre med AJo mot min AK för 2k. Sen satt han snart med 4500. Om jag bara hade fått vinna den där potten hade han ju varit bust och borta, istället klonkar han allt och lämnar alla vid bordet lite fattigare.

 

Tack för en mkt bra dagbok!

 

Ja det är alldeles för jävla bedrövligt, men som sagt.. Det tänder speldjävulen i dom och därför kommer väl pengarna tillbaka till borden så småningom.

Jag glömde nämna dig när någon frågade efter de jobbigaste att möta på nivån, har haft väldigt jobbigt de få gånger jag spelat mot dig. Du spelar mkt stabilt.

 

Dagens förmiddagspass är inte mkt att säga om, jag börjar med ett par utsugningar modell apfula. Nere 1K och jobbar upp det, står och stampar på breakeven fram till sista fem minuterna och avslutar med ett 500:- plus.

 

Hem till tjejen på lite lunch nu, sen blir det väl några timmar i eftermiddag också. Sov förjävla dåligt (och lite) så tror inte mitt game är riktigt 100 idag. Förmodligen blir det bara 2-3 timmar till idag.

+7606:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en kycklingsallad till lunch, med årets starkaste vitlöksdressing. Lovelly.

 

Känner mig lite som samhällets börda, ett tydligt exempel:

 

Använder den allmäna tvättstugan i huset, klart och tydligt ska det borstas och/eller torkas på golven. Jag gjorde även så de första två ggrna (bott här i 1,5 år) men sedan insåg jag att; Jag går in, använder maskinerna, går ut och lämnar inte ett spår efter mig. Självklart sköljer jag bort överblivet tvättmedel och ludd i torktumlarfiltret..

Golvet därinne är alltså det absolut renaste golv jag någonsin sett, jag skulle mot en mindre betalning kunna lägga mig och slicka varje centimeter av det där golvet utan att tveka. Uppenbarligen är jag relativt ensam (iaf i detta hus) om att fullständigt skita i att torka/sopa golvet. Självklart viftar jag undan skiten om det finns någon synlig sådan.

Skammen kommer in i bilden när jag tänker efter och inser att jag är den i huset som har överlägset mest fritid (bortsett från två pensionärer med egna maskiner) - och FÖRMODLIGEN är den enda som skiter i att torka ett redan kliniskt rent golv.

Frågan är om jag ska skämmas för mina latheter, eller om de ska skämmas över sin svaghet som uppenbarligen är att de faller för systemets regler lite väl lätt..

 

Virrigt nu iofs, antar att 90% som använder en gemensam tvättstuga här på PF känner igen sig i mitt tänk. Det ligger liksom i en ung pokerspelares natur, tror jag åtminstone.

 

Nu blir det några timmar grind till, var riktigt gott om fisk på förmiddagen så bara hoppas att de har nå pengar kvar åt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...