two_aces Postad 3 Mars , 2011 Rapport Share Postad 3 Mars , 2011 Strax efter detta hittade jag en misclick/hjärnsläpp 3b och fick sen odds för att syna AI med QQxx pre. Kändes inte så stabilt. vet du inte om det var ett misclick? Måste vara jobbigt i så fall om det är ditt undermedvetna som börjar klicka runt, "Vem är det som kör egentligen?" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Orrarah Postad 3 Mars , 2011 Rapport Share Postad 3 Mars , 2011 Ser grymt ut, fint res i feb. Keep it up! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 3 Mars , 2011 Rapport Share Postad 3 Mars , 2011 Nice kontor. Gillar framförallt stolsvalet din kollega gjort . Om du tycker att ditt spel var lotto så vad ska man säga om FIs spel i hand 2 . Hand 1 är väl rätt standard även om 3-bet pre även är ok. Fast jag brukar också bara syna ibland oop i en sån flervägspott med AAxxr eftersom man sällan får bort mer än max en. Sen med den floppen är det ju bara att dega in som spelet blir. Inte mycket lotto där heller tycker jag. Hand 3 däremot kan man ju diskutera 3-beten på flopp. Finns ju inte mycket du slår i det läget och i bästa fall drar du rätt tunt och du har ju inte mycket till FE. Men men, wp och härligt resultat i februari. Jobba på med tiltkontrollen och "missklickningarna" så blir det nog kanon i mars. Kanske tittar in på kontoret när jag är i Uppsala för att se vad du är för kuf irl, om det är okey. Hör självklart av mig innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 3 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2011 vet du inte om det var ett misclick? Måste vara jobbigt i så fall om det är ditt undermedvetna som börjar klicka runt, "Vem är det som kör egentligen?" Nej, helt ärligt var det ett sånt där "Nej men vafan var det där jag just gjorde? Helvete.... hade UTG raisat och fått 2 syn....? Snyggt att missa det, kul att min betsize nu gjorde att jag får odds att syna push oavsett vad UTG har, faaan" Händer ävan andra fick jag se igår när min kollega strax efter sa något i stil med: "Eh, va, har jag 3bettat här, varför gjorde jag det?" Ser grymt ut, fint res i feb. Keep it up! Tyty, will try Nice kontor. Gillar framförallt stolsvalet din kollega gjort . Om du tycker att ditt spel var lotto så vad ska man säga om FIs spel i hand 2 . Hand 1 är väl rätt standard även om 3-bet pre även är ok. Fast jag brukar också bara syna ibland oop i en sån flervägspott med AAxxr eftersom man sällan får bort mer än max en. Sen med den floppen är det ju bara att dega in som spelet blir. Inte mycket lotto där heller tycker jag. Hand 3 däremot kan man ju diskutera 3-beten på flopp. Finns ju inte mycket du slår i det läget och i bästa fall drar du rätt tunt och du har ju inte mycket till FE. Men men, wp och härligt resultat i februari. Jobba på med tiltkontrollen och "missklickningarna" så blir det nog kanon i mars. Kanske tittar in på kontoret när jag är i Uppsala för att se vad du är för kuf irl, om det är okey. Hör självklart av mig innan. Mjo, att FI spelar underligt är väl std men jag ska ju undvika sånt spel är tanken. Gillar inte att jag spelar "lowrundown-lotto" som jag gjorde i den största potten. Visst, är man säker på höga kort hos övriga är det väl ok men säker är man sällan (bevisligen). 3b på flopp gillar jag inte med det djupet och inget färgdrag ute. Ligger inte bra till mot något han raisar flopp med. **** Välkommen till Uppsala, bara att säga till innan så bjuder jag på en kaffe på waynes som ligger bredvid. Man går dit inomhus t.o.m, flashy flashy Återkommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sammy2cheeks Postad 3 Mars , 2011 Rapport Share Postad 3 Mars , 2011 Kom ihåg att vattna Jacob imorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 3 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2011 Kom ihåg att vattna Jacob imorn. I egenskap av kontorets ordningspolis, vaktmästare, städare och blomskötare har jag (lång)Jacobs välmående högt på priolistan. Kommer också greja Nespesso+Nespresso-bord+kaffekapslar+railstolar imorn. Om någon bilburen förbarmar sig är det bara att ringa. Avresa runt kl 10. **** Annars 16:e raka plusdagen idag efter hela 167 händer spelade. Dagen gick annars mest till mat (2*sushi), praktiskt kontors-setup-fix och icke-poker-grejer såsom fotboll och ett föreningsmöte. Tror det var en pott med netto >€150 (torsk) men har inte HH här nu så den kommer imorn. Spelade iaf bra det lilla jag spelade idag, nöjd. Återkommer Gngn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 4 Mars , 2011 Rapport Share Postad 4 Mars , 2011 Med referens till en eventuellt något intern kommunikation så tycker jag att ni ska kalla er Fisk-Killarna i Uppsala AB Även en bra backup-plan om ni gular: http://www.arbetsformedlingen.se/4.1799db4911df80d2fa9800024.html?id=10149189 Sen fattar jag inte hur ni inte kan döpa blomman till Blom, Viktor Blom eller möjligen Isildur? Viktigt med railstolar för övrigt, vilka tider på dygnet är det öppet för rail? Sen så måste jag uppenbarligen ta mig dit samtidigt som ängeln så man får se vad det är för en kuf. Och ju mer jag tänker på det desto vettigare verkar det vara med en kontorsdagbok. Please fix. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossan Postad 4 Mars , 2011 Rapport Share Postad 4 Mars , 2011 Med referens till en eventuellt något intern kommunikation så tycker jag att ni ska kalla er Fisk-Killarna i Uppsala AB Även en bra backup-plan om ni gular: http://www.arbetsformedlingen.se/4.1799db4911df80d2fa9800024.html?id=10149189 Sen fattar jag inte hur ni inte kan döpa blomman till Blom, Viktor Blom eller möjligen Isildur? Viktigt med railstolar för övrigt, vilka tider på dygnet är det öppet för rail? Sen så måste jag uppenbarligen ta mig dit samtidigt som ängeln så man får se vad det är för en kuf. Och ju mer jag tänker på det desto vettigare verkar det vara med en kontorsdagbok. Please fix. Klockrent och kalla blomman Viktor. ***** Angånde namn borde ni ju skaffa sponsor och heta tex Hey Office eller Tilt Rehab,du fattar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 5 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 5 Mars , 2011 Med referens till en eventuellt något intern kommunikation så tycker jag att ni ska kalla er Fisk-Killarna i Uppsala AB Även en bra backup-plan om ni gular: http://www.arbetsformedlingen.se/4.1799db4911df80d2fa9800024.html?id=10149189 Sen fattar jag inte hur ni inte kan döpa blomman till Blom, Viktor Blom eller möjligen Isildur? Viktigt med railstolar för övrigt, vilka tider på dygnet är det öppet för rail? Sen så måste jag uppenbarligen ta mig dit samtidigt som ängeln så man får se vad det är för en kuf. Och ju mer jag tänker på det desto vettigare verkar det vara med en kontorsdagbok. Please fix. Railstolar fixade. Utlovar snäppet bättre än den berömda träpallen. Två klappstolar från IKEA á 49 kr/st. Nespresso-bryggare också på plats nu. Tomtar och änglar är välkomna på besök när det passar dem. I vanlig ordning anpassar vi oss efter hårt arbetande skattebetalande småbarnsfärders fullbokade scheman Kontorsdagbok, absolut en idé. Frågar mig dock vad som kommer skillja den från min db, förutom eventuellt namnet då. Inte direkt så mina kollegor är PFs mest aktiva postare. Kanske döper om min db för att uppmana till aktivare postning från de andra. Blomman heter Jacob, slutdiskuterat. Var ett kontorsnamn vi efterfrågade, please fix Klockrent och kalla blomman Viktor. ***** Angånde namn borde ni ju skaffa sponsor och heta tex Hey Office eller Tilt Rehab,du fattar.. Sluta bråka om Jacobs namn. Skulle ni lära känna honom skulle ni förstå att namnet är träffande och helt rätt. Bra namnförslag avseende kontoret f.ö., ska snacka med de övriga. Känns naket att det fortfarande står gamla hyresgästens namn på skylten vid ingången. Döper härmed tillfälligt kontoret (och del av DB-tilten) till "Omahaha (U)ffice med Mr Tight & hangarounds". Namnet borde iaf sätta fart på kreativiteten hos övriga. **** Utlovade gårdagens största pott på de ynka 167 händer som spelades. Kommer här. Var mycket, MYCKET nära att hitta explo-viket på flopp när semi-shortisen pushade. Lät mig övertalas av en liverailande hajbesökare Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($195) BB ($173) UTG ($233) CO ($56.03) BTN ($687) Dealt to Hero K:diamond: 3:spade: A:spade: 9:club: UTG calls $2, CO calls $2, BTN calls $2, Hero calls $1, BB checks FLOP ($10) 2:heart: 3:club: 9:diamond: Hero bets $7.50, BB calls $7.50, UTG folds, CO raises to $40, BTN folds, Hero raises to $137, BB raises to $171 (AI), CO calls $14.03 (AI), Hero calls $33.78 TURN ($406) 2:heart: 3:club: 9:diamond: 4:diamond: RIVER ($406) 2:heart: 3:club: 9:diamond: 4:diamond: 4:heart: CO shows J:club: 3:diamond: 3:heart: J:spade: (Pre 27%, Flop 40.8%, Turn 13.9%) Hero shows K:diamond: 3:spade: A:spade: 9:club: (Pre 40%, Flop 11.3%, Turn 5.6%) BB shows 4:club: 6:diamond: 5:heart: J:heart: (Pre 33%, Flop 47.9%, Turn 80.6%) CO wins $169 BB wins $234 ****** Idag har det förutom praktiskt fix blivit >1k händer spelade. Inga stora summor vunna idag heller men triumferar med 17:e raka plusdagen, inget streak som inträffar ofta direkt, speciellt inte i omahas variansvärld. Spelade f.ö. bra också trots en del beats och skit, kul och viktigt som f..n. Är tight igen (för det mesta, idag 25/14/5 t.ex.) och tänker på både spel och position genomgående. Trivs också med att ha en trevlig arbetsplats att gå till. ***** De största potterna från idag kommer här: #1: Man vet att det är helg när det finns ett fisk-späckat fullringbord uppe. Kan vika pre men f.ö. mega-std mot bordet ultramegafisk som spelade alla händer. Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($676) BB ($188) UTG ($263) UTG+1 ($180) UTG+2 ($1,198) MP1 ($198) CO ($796) Hero ($234) Dealt to Hero K:club: 9:heart: 7:heart: 7:spade: fold, fold, UTG+2 calls $2, MP1 raises to $9, fold, Hero calls $9, fold, BB calls $7, UTG+2 calls $7 FLOP ($37) 9:diamond: 9:spade: 7:club: BB checks, UTG+2 checks, MP1 bets $24, Hero raises to $80, BB folds, UTG+2 raises to $136, MP1 folds, Hero raises to $225 (AI), UTG+2 calls $89.93 TURN ($512) 9:diamond: 9:spade: 7:club: 5:club: RIVER ($512) 9:diamond: 9:spade: 7:club: 5:club: A:heart: Hero shows K:club: 9:heart: 7:heart: 7:spade: (Pre 63%, Flop 95.3%, Turn 97.5%) UTG+2 shows K:heart: 4:heart: 9:club: 2:diamond: (Pre 37%, Flop 4.7%, Turn 2.5%) Hero wins $509 #2: Bra värde när de degar naket NTFD utan FE: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($198) BB ($204) UTG ($282) CO ($1,029) BTN ($197) Dealt to Hero Q:spade: K:spade: Q:club: 9:club: fold, CO raises to $7, fold, Hero calls $6, fold FLOP ($16) 7:spade: K:diamond: 9:spade: Hero checks, CO bets $16, Hero raises to $62, CO raises to $202, Hero calls $129 (AI) TURN ($398) 7:spade: K:diamond: 9:spade: 4:heart: RIVER ($398) 7:spade: K:diamond: 9:spade: 4:heart: 8:spade: CO shows 4:spade: A:spade: 2:heart: 8:club: (Pre 42%, Flop 33.8%, Turn 30.0%) Hero shows Q:spade: K:spade: Q:club: 9:club: (Pre 58%, Flop 66.2%, Turn 70.0%) CO wins $395 #3: Appropå bra värde.... denna linje från FI är kreativ. Slowplay av överparet? Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer SB ($84.50) BB ($207) UTG ($187) UTG+1 ($183) Hero ($160) BTN ($494) Dealt to Hero 7:club: 9:diamond: A:diamond: 8:diamond: fold, UTG+1 calls $1, Hero raises to $4, BTN raises to $14.50, fold, BB calls $13.50, UTG+1 calls $13.50, Hero calls $10.50 FLOP ($58.50) 3:club: 7:diamond: 8:heart: BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $50, BTN folds, BB calls $50, UTG+1 calls $50 TURN ($208) 3:club: 7:diamond: 8:heart: T:heart: BB checks, UTG+1 bets $119 (AI), Hero calls $96.15 (AI), BB folds RIVER ($400) 3:club: 7:diamond: 8:heart: T:heart: 3:heart: UTG+1 shows 2:club: 3:diamond: K:club: K:spade: (Pre 51%, Flop 25.1%, Turn 17.5%) Hero shows 7:club: 9:diamond: A:diamond: 8:diamond: (Pre 49%, Flop 74.9%, Turn 82.5%) UTG+1 wins $397 #4: Här hade jag flyt men ångrar inte spelet speciellt mycket mot en vilde som råkade äga mig fint på turn denna gång: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer BB ($212) ($258) Hero ($197) UTG+1 ($32.15) CO ($957) BB posts (SB) $1 Dealt to Hero J:diamond: 6:diamond: 6:club: J:club: Hero raises to $6, fold, CO raises to $21, fold, fold, Hero calls $15 FLOP ($45) T:diamond: K:club: J:heart: Hero checks, CO checks TURN ($45) T:diamond: K:club: J:heart: 7:diamond: Hero checks, CO bets $33.75, Hero raises to $146, CO raises to $258, Hero calls $29.75 (AI) RIVER ($397) T:diamond: K:club: J:heart: 7:diamond: T:heart: Hero shows J:diamond: 6:diamond: 6:club: J:club: (Pre 57%, Flop 69.6%, Turn 22.5%) CO shows A:diamond: 8:diamond: 9:spade: K:diamond: (Pre 43%, Flop 30.4%, Turn 77.5%) Hero wins $394 #5: Denna mot en av mina favoritvildar. marginellt på turn men knappast dåligt av mig tycker jag: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($292) Hero ($299) UTG ($200) CO ($571) BTN ($167) Dealt to Hero T:heart: 6:diamond: A:heart: A:diamond: fold, fold, BTN raises to $7, fold, Hero raises to $22, BTN calls $15 FLOP ($45) 5:club: 4:heart: 5:spade: Hero bets $24, BTN calls $24 TURN ($93) 5:club: 4:heart: 5:spade: 6:club: Hero checks, BTN bets $93, Hero raises to $186, BTN calls $28 (AI) RIVER ($335) 5:club: 4:heart: 5:spade: 6:club: Q:spade: BTN shows 3:club: A:club: T:spade: 6:heart: (Pre 24%, Flop 35.0%, Turn 38.7%) Hero shows T:heart: 6:diamond: A:heart: A:diamond: (Pre 76%, Flop 65.0%, Turn 61.3%) Hero wins $332 #6: Borde varit mer explo-vaken i denna. En typisk "weak means strong"-bet från en ganska passiv FI. Ändå, inte katastrof att få in det med NTFD+pipa oavsett. Tråkigt han blockar allt bara: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($199) BB ($158) UTG ($130) UTG+1 ($159) Hero ($220) BTN ($230) Dealt to Hero 8:heart: 9:spade: K:heart: T:spade: UTG calls $2, UTG+1 raises to $9, Hero calls $9, fold, SB calls $8, fold, fold FLOP ($31) Q:diamond: 6:heart: A:heart: SB checks, UTG+1 bets $10, Hero raises to $42, SB folds, UTG+1 raises to $150 (AI), Hero calls $108 TURN ($331) Q:diamond: 6:heart: A:heart: 5:club: RIVER ($331) Q:diamond: 6:heart: A:heart: 5:club: 6:spade: UTG+1 shows J:heart: Q:heart: Q:club: J:club: (Pre 57%, Flop 67.0%, Turn 72.5%) Hero shows 8:heart: 9:spade: K:heart: T:spade: (Pre 43%, Flop 33.0%, Turn 27.5%) UTG+1 wins $328 Gngn /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hejjzan Postad 5 Mars , 2011 Rapport Share Postad 5 Mars , 2011 grattis till kontoret tänkte bara fråga är det okay om jag lägger upp en micro plo hand här så kanske nån skriver vad dem tycker om den ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktavfall Postad 5 Mars , 2011 Rapport Share Postad 5 Mars , 2011 Tittar förbi på onsdag. See ya. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 5 Mars , 2011 Rapport Share Postad 5 Mars , 2011 Sen så måste jag uppenbarligen ta mig dit samtidigt som ängeln så man får se vad det är för en kuf.. En rundnätt man i sina bästa år (är man väl alltid om man bara vill ) som egentligen inte kan ett dugg men försöker hänga med ändå. Tomtar och änglar är välkomna på besök när det passar dem. I vanlig ordning anpassar vi oss efter hårt arbetande skattebetalande småbarnsfärders fullbokade scheman Tackar, så fort jag kommit på plats i nya jobbet och har vägarna förbi er stad så hör jag av mig. Troligen någon gång i april. Hårt arbetande kan jag gå med på. Småbarnsförälder däremot va nog en så där 20-25 år sedan , beroende på var gränsen går. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 5 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 5 Mars , 2011 grattis till kontoret tänkte bara fråga är det okay om jag lägger upp en micro plo hand här så kanske nån skriver vad dem tycker om den ? Tyty, bara att posta HH i bra format och hoppas på vettig respons. Tittar förbi på onsdag. See ya. Osäker om du menar allvar men du är välkommen om du har vägarna förbi Uppsala. **** Spelat 1k händer även idag och inga megatabbar att tala om. Den 18 raka plusdagen är också ett faktum efter denna dagsgraf: ***** En hand där jag funderade lite på FIs riverspel (semi-lagtard pre men inte alltför vild post som synes). Skumt/dåligt tyckte jag först, ok tänkte jag sen, eller ...? Merging ranges eller nåt sånt? Tunnare värderaise får man leta efter i detta läge (på dessa stakes). Han kan dock få syn av sämre färg och jag var inte långt från att explo-vika bättre. Hur ofta blir man riverraisad på lowstakes PLO utan att få se minst kåk i detta läge liksom: (f.ö.inte std av mig att checka flopp+turn men hade ett cp-tight ryck en period) Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($454) ($204) UTG ($163) CO ($606) Hero posts (SB) $1 Dealt to Hero 9:club: J:spade: Q:heart: A:spade: fold, fold, Hero raises to $6, calls $4 FLOP ($12) K:spade: 6:heart: K:diamond: Hero checks, checks TURN ($12) K:spade: 6:heart: K:diamond: 3:spade: Hero checks, checks RIVER ($12) K:spade: 6:heart: K:diamond: 3:spade: 2:spade: Hero bets $6, raises to $18, Hero calls $12 Hero shows 9:club: J:spade: Q:heart: A:spade: (Pre 60%, Flop 50.1%, Turn 47.5%) shows Q:spade: T:club: 6:spade: 8:diamond: (Pre 40%, Flop 49.9%, Turn 52.5%) Hero wins $45.60 **** Smallball idag och bara två potter med netto >€150 #1: Fin flopp för båda: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($458) ($203) UTG ($200) UTG+1 ($47.30) CO ($688) Hero posts (SB) $1 Dealt to Hero K:club: A:spade: T:club: 9:spade: UTG raises to $5.75, fold, CO calls $5.75, Hero raises to $25, fold, UTG calls $19.25, CO calls $19.25 FLOP ($77) T:spade: 7:heart: 6:spade: Hero bets $64, UTG raises to $175 (AI), CO folds, Hero calls $111 TURN ($427) T:spade: 7:heart: 6:spade: 8:club: RIVER ($427) T:spade: 7:heart: 6:spade: 8:club: 3:diamond: UTG shows T:heart: 6:heart: 7:spade: 2:spade: (Pre 39%, Flop 43.2%, Turn 16.2%) Hero shows K:club: A:spade: T:club: 9:spade: (Pre 61%, Flop 56.8%, Turn 83.7%) Hero wins $424 #2: Älskar när man får dra ut efter att de synat 4b pre med megajunk och sen flyt-2-parat floppen: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($180) ($723) Dealt to Hero A:club: A:heart: 6:club: 9:club: Hero raises to $6, raises to $18, Hero raises to $54, calls $36 FLOP ($108) J:spade: T:diamond: 2:heart: Hero bets $90, raises to $378, Hero calls $35 TURN ($358) J:spade: T:diamond: 2:heart: 4:diamond: RIVER ($358) J:spade: T:diamond: 2:heart: 4:diamond: 4:heart: Hero shows A:club: A:heart: 6:club: 9:club: (Pre 64%, Flop 25.4%, Turn 15.0%) shows 5:diamond: K:diamond: 2:diamond: T:heart: (Pre 36%, Flop 74.6%, Turn 85.0%) Hero wins $357 Mer imorn, nog för idag då kontoret är öde atm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 7 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2011 Hade det tungt långa peioder idag men slet på och behåll någon form av hopp att hitta plus. Har blivit lite av en grej detta och tror jag max haft 18 raka innan. Idag långa period av "can't fucking win" men slet på och till sluuuuut (klockan är 04:47 på morgonen nu)....... 19 raka speldagar med gröna siffror Inga stora plussiffror men fick in en volym som heter duga. Rejkade t.ex. >€500. Grafen som visar dagens kamp, inte alltför långt från stopp-loss ett tag: **** Dagens största potter #1: Std Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($244) BB ($359) UTG ($628) UTG+1 ($237) CO ($292) BTN ($244) Dealt to Hero A:club: 6:spade: A:diamond: K:club: fold, UTG+1 raises to $7, fold, fold, Hero raises to $23, fold, UTG+1 raises to $71, Hero raises to $215, UTG+1 raises to $237 (AI), Hero calls $22.35 FLOP ($476) 7:club: 5:spade: 5:diamond: TURN ($476) 7:club: 5:spade: 5:diamond: K:heart: RIVER ($476) 7:club: 5:spade: 5:diamond: K:heart: 4:club: UTG+1 shows 9:heart: J:spade: K:spade: Q:diamond: (Pre 35%, Flop 6.2%, Turn 0.0%) Hero shows A:club: 6:spade: A:diamond: K:club: (Pre 65%, Flop 93.8%, Turn 100.0%) Hero wins $473 #2: Std Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($232) BB ($365) CO ($245) Hero ($249) Dealt to Hero 6:club: A:spade: 4:club: A:diamond: CO calls $2, Hero raises to $8, SB raises to $28, fold, CO calls $26, Hero raises to $114, SB calls $86, fold FLOP ($258) 7:spade: 3:club: 9:heart: SB bets $117, Hero calls $117 TURN ($493) 7:spade: 3:club: 9:heart: K:diamond: RIVER ($493) 7:spade: 3:club: 9:heart: K:diamond: 9:diamond: Hero shows 6:club: A:spade: 4:club: A:diamond: (Pre 54%, Flop 60.7%, Turn 80.0%) SB shows 2:club: 5:heart: T:heart: 9:club: (Pre 46%, Flop 39.3%, Turn 20.0%) SB wins $490 #3: Std... eller kanske inte Denna HH ser obv helt skadad ut men FI var inte vem som helst och vår historia gör spelet försvarbart, tror jag iaf. Också bra att för en gångs skull få göra denna typ av marknadsföring och samtidigt vinna ett inköp Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($351) BB ($208) UTG ($202) Hero ($220) BTN ($685) Dealt to Hero 2:heart: A:diamond: 7:diamond: 5:heart: fold, Hero raises to $6, BTN raises to $16, fold, BB calls $14, Hero calls $10 FLOP ($49) 6:club: A:heart: 9:heart: BB checks, Hero checks, BTN bets $24, BB folds, Hero calls $24 TURN ($97) 6:club: A:heart: 9:heart: 4:spade: Hero checks, BTN bets $97, Hero calls $97 RIVER ($291) 6:club: A:heart: 9:heart: 4:spade: 6:diamond: Hero checks, BTN bets $291, Hero calls $83.90 (AI) Hero shows 2:heart: A:diamond: 7:diamond: 5:heart: (Pre 43%, Flop 87.4%, Turn 97.5%) BTN shows K:club: 7:spade: J:spade: J:club: (Pre 57%, Flop 12.6%, Turn 2.5%) Hero wins $455 #4: Std Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($332) BB ($388) Hero ($245) Dealt to Hero 9:heart: K:spade: 9:spade: 7:heart: Hero raises to $7, SB raises to $23, fold, Hero calls $16 FLOP ($48) 7:diamond: 9:diamond: 3:club: SB bets $44, Hero raises to $112, SB raises to $308, Hero calls $110 (AI) TURN ($492) 7:diamond: 9:diamond: 3:club: 8:heart: RIVER ($492) 7:diamond: 9:diamond: 3:club: 8:heart: 4:spade: Hero shows 9:heart: K:spade: 9:spade: 7:heart: (Pre 39%, Flop 64.1%, Turn 77.5%) SB shows A:heart: T:diamond: A:diamond: 3:spade: (Pre 61%, Flop 35.9%, Turn 22.5%) Hero wins $489 Nu blir det raila kollega som sitter djupt i 100k gt. Bör f.ö. nämnas att två på kontoret spelade sunday million och båda fixade ITM, succerna avlöser varandra. Inte omöjligt det blir spelpaus imorgon, lång pokerkväll/natt idag. Sista 2 timmarna satt jag mest bara för att det vore kul att hitta dagsplus och att det var dugligt nära. Kortsiktigt må hända men också kul att fixa det till slut. Återkommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 8 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2011 ...och där sket sig winning-streaket, och det med råge också. Stopp-loss efter en ynka timmes spel idag. Något att göra med att det är både internationell kvinnodag och semmeldagen idag? Får kanske se upp nästa år. **** Spelade inte speciellt bra heller. Började med att jag såg fel (!!) och degade det jag trodde var nötstege på turn. Var nästnöten och FI hade nöt. Blev sen för mycket högvariansfrån mig och allt som kunde gå fel gjorde det också. Set-ups, suck-outs etc, missade alla floppar etc. etc. Klasiskt. Största vinstpotten var väl €50 eller nått sånt... lol. Inget mer spel online idag och om jag kör imorn är stopp-loss lägre, €800. Livegame hos mig ikväll iaf, blir en höjdare! 4 deltagare från nya kontoret och 3 gäster. **** Dagens största potter: #1: Killen hade 3b mig konstant ett tag (62/40/12) och min hand och 4b kändes ok mot en som 3b allt ... När jag sen blir 5b är det bara att köra in det motvilligt. Blah: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer Hero ($199) BB ($281) UTG ($257) CO ($239) BTN ($538) Dealt to Hero 8:spade: K:diamond: A:spade: 4:diamond: fold, fold, fold, Hero raises to $6, BB raises to $16, Hero raises to $48, BB raises to $144, Hero raises to $198, BB calls $54 FLOP ($396) 2:heart: 6:club: 7:club: TURN ($396) 2:heart: 6:club: 7:club: Q:diamond: RIVER ($396) 2:heart: 6:club: 7:club: Q:diamond: J:spade: Hero shows 8:spade: K:diamond: A:spade: 4:diamond: (Pre 32%, Flop 21.2%, Turn 10.0%) BB shows 2:spade: A:diamond: A:heart: 7:diamond: (Pre 68%, Flop 78.8%, Turn 90.0%) BB wins $393 #2: Laggig är väl bara förnamnet, en av dagens sista potter. Obv inte nöjd med spelet pre: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($99) BB ($313) UTG ($295) UTG+1 ($200) CO ($153) Hero ($423) Dealt to Hero A:heart: 3:club: 6:heart: T:diamond: fold, UTG+1 raises to $7, fold, Hero raises to $24, fold, fold, UTG+1 raises to $75, Hero calls $51 FLOP ($153) K:heart: 5:heart: J:spade: UTG+1 bets $125 (AI), Hero calls $125 TURN ($403) K:heart: 5:heart: J:spade: J:diamond: RIVER ($403) K:heart: 5:heart: J:spade: J:diamond: 6:spade: Hero shows A:heart: 3:club: 6:heart: T:diamond: (Pre 36%, Flop 44.3%, Turn 23.7%) UTG+1 shows T:club: A:diamond: K:diamond: 9:heart: (Pre 64%, Flop 55.7%, Turn 76.2%) UTG+1 wins $400 #3: Samma kille som konstant 3b och aldrig vek mot mig. Jag vann inga potter idag... Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($276) BB ($240) UTG ($535) Hero ($173) CO ($484) BTN ($94) Dealt to Hero J:heart: T:diamond: 6:diamond: 7:spade: fold, Hero raises to $7, CO raises to $16, fold, fold, fold, Hero raises to $51, CO calls $35 FLOP ($105) 9:diamond: J:spade: 6:club: Hero bets $105, CO raises to $315, Hero calls $17.70 (AI) TURN ($350) 9:diamond: J:spade: 6:club: 9:club: RIVER ($350) 9:diamond: J:spade: 6:club: 9:club: 9:spade: Hero shows J:heart: T:diamond: 6:diamond: 7:spade: (Pre 45%, Flop 55.1%, Turn 52.5%) CO shows K:diamond: Q:club: T:heart: 4:club: (Pre 55%, Flop 44.9%, Turn 47.5%) CO wins $347 Inte nöjd med spelet idag. Värdelöst att jag ofta blir onödigt laggig när det är kalla kort och beats. Slaska live ikväll men tight som fan imorn om det blir spel! Skärpning. Återkommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
soetnows Postad 8 Mars , 2011 Rapport Share Postad 8 Mars , 2011 Tycker inte du ska lägga så mycket fokus på att det blev en backdag idag, då du haft så många fina plusdagar annars! Även om man spelade dåligt, så är det bara att tänka att det händer alla ibland och försöka se vad man kan lära sig av det istället. Se det som en lektion helt enkelt! Härlig dagbok förövrigt, har följt den ett bra tag nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 8 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2011 Tycker inte du ska lägga så mycket fokus på att det blev en backdag idag, då du haft så många fina plusdagar annars! Även om man spelade dåligt, så är det bara att tänka att det händer alla ibland och försöka se vad man kan lära sig av det istället. Se det som en lektion helt enkelt! Härlig dagbok förövrigt, har följt den ett bra tag nu! Tackar, schysst kommentar. Tänker inte låta backdagen slå ner mig, nej. Vill minnas att det hänt innan Variansen är som den är och är bara störd över att jag spelade illa/tveksamt men det blir bättring imorgon, är ett löfte. *** Känns f.ö. bra att jag just klonkade ännu en gratis lunch efter 4-vägs flip där jag ännu en gång landade HU mot Jake och vann, igen. Inte direkt oväntat, men självklart kul. Jag menar, man blir väl lika glad av att tömma fiskar som regs? Normalt kör vi sten sax påse men idag blev det Iphone-flip. Resultatet samma som alltid dock. Ser fram emot att vinna flips ikväll också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 8 Mars , 2011 Rapport Share Postad 8 Mars , 2011 Hur länge har du levt på poker tight? Alltid lirat omaha eller börjar på slutet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 8 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2011 Hur länge har du levt på poker tight? Alltid lirat omaha eller börjar på slutet? Poker har varit 90-95% av inkomsten sen juli 2007 då jag senast hade ett vanligt jobb. Spelade också ett halvår heltid microstakes holdém @ SvS 2005-2006. Innan dess spelade jag också men inte samma volymer och inte alltid vinnande. Bara omaha senaste 3,5 åren med undantag för några MTTs då och då. Var dessutom fisk när jag började spela poker 2004 eftersom jag då tiltade ännu mer och ofta tyckte 200-400bb räckte för att kliva upp i stakes. Resan (0,1/0,2 ->) 0,25/0,5 -> 0,5/1 -> 1/2 -> 2/4 -> 3/6 -> (5/10 -> 10/20 -> 25/50) -> GUL skedde några gånger. Skumt man inte hajade bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 8 Mars , 2011 Rapport Share Postad 8 Mars , 2011 Nice och nu är stabil reg på nl200 ? Kör du högre också eller bara nl200? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 8 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 Mars , 2011 Nice och nu är stabil reg på nl200 ? Kör du högre också eller bara nl200? Reg PLO€200 7 månader, enligt HM 6-7bb/100 men svårt att veta med omaha då man behöver löjliga sample-sizes för att dra slutsatser. Har förmodligen sprungit bra totalt sett och sanningen kanske är närmare 3-4bb/100. Kör också lägre när det är dåligt värde/dålig trafik. PLO400 och ev. PO600 i maj 2011 är förhoppningen. Gjorde ett PLO400/PLO600-försök i december men gick ner igen efter att ha förlorat varenda AI första dagen och backat mycket mer än jag var bekväm med. Hoppas på bättre lycka nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 9 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2011 Live lowstakes hos mig igår. Jag vann, woohhoo. Spelade ut övriga nätproffs enligt noter med hjälp av whiskey, 90%-ig vpip och hjältesynande/hålpipjagande spelstil. That´s how you play poker boys. Blir svårt att få ihop ett game till då de flesta förmodligen insåg att de knappast har edge på min hemmaplan. Funderar på att ge handiapp nästa gång och bara dela 3 kort till mig själv. Should even the odds. **** Bakis idag men gick ändå på kontoret (kl 16:00) och spelade ändå 230 händer nyss. Arbetsmoral va? Inser dock att jag är för trött för att fortsätta men plussade iaf och spelade dessutom hyfsat bra igen. De största potterna: #1: Dålig semi-vild FI Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer BB ($201) ($240) UTG ($180) UTG+1 ($191) Hero ($246) BB posts (SB) $1 Dealt to Hero A:heart: 9:club: 9:heart: J:diamond: fold, UTG+1 calls $2, Hero raises to $9, fold, fold, UTG+1 calls $7 FLOP ($21) Q:club: 6:heart: 4:heart: UTG+1 checks, Hero bets $16, UTG+1 calls $16 TURN ($53) Q:club: 6:heart: 4:heart: 9:spade: UTG+1 checks, Hero bets $40, UTG+1 calls $40 RIVER ($133) Q:club: 6:heart: 4:heart: 9:spade: 7:spade: UTG+1 bets $126 (AI), Hero calls $126 UTG+1 shows J:club: J:heart: 7:heart: 5:diamond: (Pre 53%, Flop 52.0%, Turn 17.5%) Hero shows A:heart: 9:club: 9:heart: J:diamond: (Pre 47%, Flop 48.0%, Turn 82.5%) Hero wins $382 #2: Troligen ok FI. Mycket aggro. har sett honom på mycket högre bord. Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($419) BB ($304) UTG ($426) UTG+1 ($155) Hero ($203) BTN ($165) Dealt to Hero 8:diamond: T:club: Q:diamond: K:spade: UTG raises to $6, UTG+1 calls $6, Hero calls $6, BTN calls $6, fold, fold FLOP ($27) J:club: 9:heart: K:heart: UTG bets $20, UTG+1 calls $20, Hero raises to $107, BTN folds, UTG raises to $368, UTG+1 folds, Hero calls $90.40 (AI) TURN ($441) J:club: 9:heart: K:heart: 4:spade: RIVER ($441) J:club: 9:heart: K:heart: 4:spade: 9:diamond: UTG shows Q:club: J:diamond: Q:heart: 8:heart: (Pre 62%, Flop 43.5%, Turn 25.0%) Hero shows 8:diamond: T:club: Q:diamond: K:spade: (Pre 38%, Flop 56.5%, Turn 75.0%) Hero wins $438 #3: Mot limpig fisk: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer BB ($233) ($54.19) UTG ($128) Hero ($163) CO ($152) BB posts (SB) $0.50 Dealt to Hero 4:diamond: A:spade: 2:spade: Q:diamond: UTG calls $1, Hero raises to $4.50, fold, fold, calls $3.50, UTG calls $3.50 FLOP ($14) 7:heart: Q:spade: 5:spade: checks, UTG bets $14, Hero raises to $56, folds, UTG raises to $123 (AI), Hero calls $67.75 TURN ($261) 7:heart: Q:spade: 5:spade: K:club: RIVER ($261) 7:heart: Q:spade: 5:spade: K:club: 8:diamond: UTG shows 4:heart: 3:spade: 6:spade: J:diamond: (Pre 39%, Flop 35.9%, Turn 25.0%) Hero shows 4:diamond: A:spade: 2:spade: Q:diamond: (Pre 61%, Flop 64.1%, Turn 75.0%) UTG wins $258 #4: Std mot aggro firre Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $1(BB) Replayer BB ($195) Hero ($95.50) UTG ($100) UTG+1 ($203) CO ($64.71) BB posts (SB) $0.50 Dealt to Hero K:diamond: A:club: K:club: T:spade: fold, fold, CO raises to $2.87, BB raises to $9.61, Hero raises to $31.70, fold, BB calls $22.09 FLOP ($66.27) 5:club: 2:heart: 4:club: BB checks, Hero bets $63.80 (AI), BB calls $63.80 TURN ($193) 5:club: 2:heart: 4:club: 4:heart: RIVER ($193) 5:club: 2:heart: 4:club: 4:heart: 6:diamond: Hero shows K:diamond: A:club: K:club: T:spade: Hero wins $190 Återkommer imorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 10 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2011 Spel idag igen och skitbra värde på kvällen men sprang som en packad bäver på alla gator. Kan bara minnas en hand som stod men det är nog ett ganska selektivt minne för tillfället också. Inte farligt back dock, bara 2 inköp. Inte megatilt heller trots fler enledningar än en.... Q44-bräda? Japp, jag tar två gator till med TTT3, vem vet vad som kommer på turn/river! Jag kanske har triss, hur var det med reglerna nu egentligen? Ni vet nog utan vad som hände att jag säger det. AT4T-bräda? Check-syn flopp+turn (för halva stacken) med QQ93 utan drag, kan ju komma en dam på river eller så kanske han (=jag) bluffar ju! Jag värdebettar sen mina ATxx på river när damen landar och FI nöjer sig snällt med att syna iaf, tackar..... men ge fan i att paja mitt EV tack! Lyckades också bli mordhotad i chatten när jag fick in det med handen som stod (topp-set faktiskt, inget drag på brädan heller). Antar FI tyckte det var orättvist att jag vann för han stannade kvar och spammade chatten 30 minuter med mordhot, death-wishes och snack om min mamma efteråt. Människor är skumma men jag antar att det är EV+ för mig. Återkommer med HHs senare, fotboll nu istället. Sjukt spel är det dagar som denna men ordnar sig i längden som sagt hundra ggr innan. Tål att upprepas. Återkommer **** Edit: Här kommer utlovade HHs 1. Inte bra på något sätt från mig: http://www.pokerhand.org/?6019253 2. Tveksam 3b, annars ganska std: http://www.pokerhand.org/?6019254 3. Ok tycker jag, hellre få in allt på flopp än att betta och få syn och gissa turn: http://www.pokerhand.org/?6019255 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossan Postad 10 Mars , 2011 Rapport Share Postad 10 Mars , 2011 Spel idag igen och skitbra värde på kvällen men sprang som en packad bäver på alla gator. Kan bara minnas en hand som stod men det är nog ett ganska selektivt minne för tillfället också. Inte farligt back dock, bara 2 inköp. Inte megatilt heller trots fler enledningar än en.... Q44-bräda? Japp, jag tar två gator till med TTT3, vem vet vad som kommer på turn/river! Jag kanske har triss, hur var det med reglerna nu egentligen? Ni vet nog utan vad som hände att jag säger det. AT4T-bräda? Check-syn flopp+turn (för halva stacken) med QQ93 utan drag, kan ju komma en dam på river eller så kanske han (=jag) bluffar ju! Jag värdebettar sen mina ATxx på river när damen landar och FI nöjer sig snällt med att syna iaf, tackar..... men ge fan i att paja mitt EV tack! Lyckades också bli mordhotad i chatten när jag fick in det med handen som stod (topp-set faktiskt, inget drag på brädan heller). Antar FI tyckte det var orättvist att jag vann för han stannade kvar och spammade chatten 30 minuter med mordhot, death-wishes och snack om min mamma efteråt. Människor är skumma men jag antar att det är EV+ för mig. Återkommer med HHs senare, fotboll nu istället. Sjukt spel är det dagar som denna men ordnar sig i längden som sagt hundra ggr innan. Tål att upprepas. Återkommer Tråkigt med hot osv...men då har man fi i rätt känsloläge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 11 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2011 Tråkigt med hot osv...men då har man fi i rätt känsloläge Yes, EV+ garanterat. Synd att han inte köpte in igen bara... **** Dagens hand kommer här (gårdagens största i gamla posten snart) Bara jag och Jennifer Tilly som hittar linjer som dessa: -"I Thought you had queens" Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($169) Hero ($331) UTG ($203) CO ($210) BTN ($60.15) Dealt to Hero 9:spade: 8:club: Q:spade: 7:diamond: fold, fold, fold, SB raises to $6, Hero calls $4 FLOP ($12) 6:diamond: 2:spade: 9:heart: SB bets $12, Hero calls $12 TURN ($36) 6:diamond: 2:spade: 9:heart: 9:club: SB bets $36, Hero calls $36 RIVER ($108) 6:diamond: 2:spade: 9:heart: 9:club: Q:diamond: SB checks, Hero checks (????) SB shows 8:diamond: A:spade: 9:diamond: K:heart: (Pre 60%, Flop 47.1%, Turn 62.5%) Hero shows 9:spade: 8:club: Q:spade: 7:diamond: (Pre 40%, Flop 52.9%, Turn 37.5%) Hero wins $105 (jo, såg obv jättefel....) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts