Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg

Mr_Tight

Recommended Posts

Fan, jag varierar solid omaha med en del riktiga tomtespel....

Vi tar ett exempel där jag kunde ha checkat turn och också borde bet-synat eller check-synat flopp med tanke på stackdjupen. När jag sen blir raisad på turn borde jag väl också kunna lägga eftersom han inte kan ha annat än kåk, inte många rätt där inte:

http://www.pokerhand.org/?4278861

Jag vet, ibland går jag åter in i "100bb-automatiken", inte bra någonstans, synd man inte fick dra ut heller. också tråkigt att FI:s spel lönar sig här, hans raise på turn känns knappast vass även om han just denna gång fick betalt för det (har jag Q6xx är han inte i bra form direkt...)

Jaja, är miniplus idag trots några riktiga skitspel i stora potter.

I vanlig ordning en del gratispengar på dessa nivåer och det går att plussa trots tveksamt spel och klassiska beats som denna:

http://www.pokerhand.org/?4278877

....några >10ptbb/100 på lång sikt kommer jag dock knappast greja på 100k händer om jag ska spela så illa som jag gjorde till och från igår och idag... SKÄRPNING!

Bättre spel imorn!

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Personligen tycker jag inte att Fi heller gör ett bra spel när han kallsynar på turn på jordens dragigaste bräda.

Edit: ändrade ordalydelsen lite.

Vettefan, tror att han ev. hade koll på att jag stemade (dvs att han troligen ledde stort nu och jag inte hade AAxx) och därför synade för att få extra värde av min troliga riverpush med junk. Annars är det nog push eller ev. fold från honom på turn precis som du säger.

Jag fortsätter iaf spela låga nivåer på SvS och ska försöka låta bli att Jinxa mig själv genom att berätta hur bra det går.... Hur som helst är det bra värde som fan om man inte är för stolt för att byta bord då och då.

Finns några få (flera kända från PF) som verkar kunna spela bra men annars är det rena fiskdammen ofta, iaf på 2,5/5 där det ständigt dyker upp nya spelare som antingen synar allt eller bombar allt. Den senare kategorin småjobbig när de rushar och inte kan missa en runner-runner men det gäller "bara" att tänka looong-run...

5/10 är ofta inte alls lika fiskigt men till och från även där bra värde och delvis ett helt annat spel (går att bluffa där t.ex. eftersom folk har en fold-knapp). Många skumma badbeats på 2,5/5 och det om något är ju bekräftelse på att folk spelar skumt :) Många händer som fått stå också så jag gnäller absolut inte, hoppas det kan fortsätta såhär, springer nog rätt bra med träffar nu också.

Låga stakes men blir nog ändå ganska bra pengar i längden om man håller disciplinen i schack och table-selectar dugligt.

Så här ser grafen ut för de 12k händer jag fått in på SvS, nästan allt från senaste 7-8 dagarna, mest 2,5/5, något av en rush gissar jag då mitt PTBB/100=30 är på tok för bra för att vara "substainable" i längden, hoppas "regressionen mot medelvärdet" ändå landar runt >10 till slut, vi får se (och svackan i grafen var 70% tilt):

FtkJiuJUX.jpg

Ingen tilt alls idag heller, dagens två största förlustpotter var dessa, båda normala omaha-beats och inte speciellt dyra, båda säger väl en del om värdet också :)

http://www.pokerhand.org/?4283371

http://www.pokerhand.org/?4283366

Och dagens största vinstpott kommer här, kommentera gärna FIs spel i denna då den faktiskt är rätt intressant. Fold pre? Fold flopp?

(Min UTG-limp pre hade en baktanke då shortisen i SB pushade all-in pre hela tiden, ville ha en raise, re-raise från shortis så jag sen kunde pusha och isolera shortisen)

http://www.pokerhand.org/?4283142

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Tjena

Railade dig en kort stund igår innan jag kröp ner i bingen, fin flopp med dina AAJX. GG

Kul igår förresten, en del jobbiga syner och jag hade lite flyt med överset:-P , träffade överhuvudtaget en hel del set igår, måste blivit en 7 -8 gr tror jag.

Ha det gött i Guatemala så syns vi.

Länk till kommentar

Tjena

Railade dig en kort stund igår innan jag kröp ner i bingen, fin flopp med dina AAJX. GG

Kul igår förresten, en del jobbiga syner och jag hade lite flyt med överset:-P , träffade överhuvudtaget en hel del set igår, måste blivit en 7 -8 gr tror jag.

Ha det gött i Guatemala så syns vi.

Tyty!

......för oinsatta fick jag oväntat besök ála Gevalia igår: "Tjena är du hemma, jag är i Uppsala, ska vi spela HU Omaha?" PLO 1/2 sek i mitt kök under kanske 3 timmar innan/efter lunch blev det. Började bra för mig men allt eftersom blev det allt tuffare, min motståndare verkade göra det mesta rätt samtidigt som jag gjorde några tabbar. Miniback 350 kr till slut vilket jag nog får vara glad för då jag anar att han har nån jävla read på mig som verkade stämma lite för ofta då hjältesynarna ofta stämde och foldarna likaså:)

Ha det mannen, gl med allt här hemma

Länk till kommentar

5/10 är ofta inte alls lika fiskigt men till och från även där bra värde och delvis ett helt annat spel (går att bluffa där t.ex. eftersom folk har en fold-knapp). Många skumma badbeats på 2,5/5 och det om något är ju bekräftelse på att folk spelar skumt :) Många händer som fått stå också så jag gnäller absolut inte, hoppas det kan fortsätta såhär, springer nog rätt bra med träffar nu också.

Låga stakes men blir nog ändå ganska bra pengar i längden om man håller disciplinen i schack och table-selectar dugligt.

/Mr Tight[/b]

Kommer det en läsarstorm nu med en massa fxxed bilder och sånt, för det gjorde det när jag påstod precis samma sak.....

Eller vänta, nej klart det inte gör, det är ju skillnad på person på detta forum. Sorry, nevermind!

Länk till kommentar

Kommer det en läsarstorm nu med en massa fxxed bilder och sånt, för det gjorde det när jag påstod precis samma sak.....

Eller vänta, nej klart det inte gör, det är ju skillnad på person på detta forum. Sorry, nevermind!

Du sa ju tvärtom :)

btw, snart kommer jag till SvS, då ska du få se på värde!

Länk till kommentar

text

Läs din tråd igen så kanske du ser att du förmodligen missförstått varför folk inte höll med dig. Ingen påstod att spelet inte är olika på olika nivåer.

.......

btw, snart kommer jag till SvS, då ska du få se på värde!

Ja jävlar vilket värde!

Skämt åsido, skoj att flera kändisar dyker upp på SvS.

Lär dock slippa dig då jag troligen kommer köra en deal med Ludde där det blir jävligt dyrt om någon av oss spelar högre än 5/10 närmaste månaderna. Inga mer tiltskott och 100k-back i sommar m.a.o.

Länk till kommentar

:Qs::Qh::4h::8c:

4 handat, 3betat pre.

70bb pott.

100bb eff stackar, flopp 48Tr , ett backdoordrag.

Check - pott -du? -en bakom.

:-)

r=rainbow?

Saknas lite info..Vem 3bettade pre? Hans stats? Stats på killen som är kvar? €2/4?

Känns spontant inte kul att pusha utan minsta FE där.

Foldar nog i otiltat tillstånd då vi oftast är ägda av nästan alla som pottar den brädan (topp 2, topp+botten, par+drag+överkort etc). Hade känts lite roligare med QJ84 (som vi dock knappast dyker upp med i en 3bettad pott ;) ). Skulle dock potta ut som först in och hoppas på det bästa.

Länk till kommentar

r=rainbow?

Saknas lite info..Vem 3bettade pre? Hans stats? Stats på killen som är kvar? €2/4?

Känns spontant inte kul att pusha utan minsta FE där.

Foldar nog i otiltat tillstånd då vi oftast är ägda av nästan alla som pottar den brädan (topp 2, topp+botten, par+drag+överkort etc). Hade känts lite roligare med QJ84 (som vi dock knappast dyker upp med i en 3bettad pott ;) ). Skulle dock potta ut som först in och hoppas på det bästa.

Stats? Vem använder sånt? :-)

Länk till kommentar

Hardballing omaha, vad hade du för reads på dina FI då? ;)

Ditt beslut och utfall i handen får du allt posta också nu när du väckt nyfikenheten

Ingen alls, det var problemet.

KIllen bakom mig hade höjt pre så jag hittade viket, men ångrade mig sekunden efter. Vetinte om jag ångrat att jag ångrade mig än...:-)

Länk till kommentar

Har väl sprungit ganska bra på SvS typ en vecka nu men idag kom verkligen variansen och visade sitt fula ansikte. Det började bra med att mellanset fick hitta fyrtal mot kille som kanske hade topp-set (man får ju inte se vad de hade) men sen gick ALLT åt skogen och då kom det till slut lite tilt på köpet också. Se HH nedan.

Inte kul, inte bra men får väl tacka min stopp-loss på SvS (8000 kr) för att förlusten troligen inte ens hamnar på topp 20 listan över dåliga pokerdagar resultatmässigt:).

Träffade nästan inget och när jag väl spelade en pott gick det som nedan, dagens 4 största potter nedan:

http://www.pokerhand.org/?4292116 (riggad flopp eller vad säger man? Kan inte klandra FI direkt)

http://www.pokerhand.org/?4292121

(inte kul att pusha den floppen men eftersom hans pushrange är alla par och alla drag kan det knappast vara EV+ att vika eller? visade sig vara 50-50 just denna gång iaf)

http://www.pokerhand.org/?4292125

(ganska tiltat att värdepusha river här dock... FI megasynstation dock och det får väl vara min ursäkt(?), han synar nog alla tvåpar och lägre set också. Borde dock checka turn vilket jag nog gör i minre tiltat tillstånd. Fold-equity är bara att glömma mot denna kille)

http://www.pokerhand.org/?4292147

(också semitiltat spel av mig men hade bestämt mig för just detta när jag checkade flopp och var ju faktiskt i bra form med bättre drag och bättre färdig hand trots allt)

http://www.pokerhand.org/?4292159

(Bör nog vika mot fyrbetten pre då min hand inte spelar bra mot AAxx .När jag väl synar är dock floppen ganska självklar push tycker jag..)

Så kan det gå

Bajsdag men ska väl vara glad för att det i övrigt gått bra på SvS. Plockar omgående ut 10ksek från SvS för att känna att jag trots allt vunnit nått senaste veckan ;)

Nya tag senare

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Blivit sparsamt med poker senaste dagarna. Spelar dessutom semi-illa och tiltar för lätt atm så det är nog lika bra att jag inte spelar alls.

Exempel: På SvS gick jag under några dagar på 2,5/5 och 5/10 från insatta 8ksek ner till 1,8ksek, dåligt spel... rushade upp till 31ksek, bra kort, inga beats... swingade ner till 14ksek, cp-beats+idiotbluffar/steam ......och sen tog jag ut resten och insåg det var bäst med en paus istället. Mr Tight har blivit Mr Tilt typ. Ändring krävs och det kommer ske i Juni, Juli och Augusti ;)

Anyway, imorn är det bye bye Sverige för sommaren. Jag och Ludwig drar till Guatemala. Grymt skönt med miljöombyte, semester etc etc. Nytändning även på pokerfronten kanske? Vi får se hur mycket spel det blir bara, inga löften om speltid, det enda som gäller är att varken jag eller Ludde får spela högre än 2/2 $/€ eller 7,5/15 sek under vår gemensamma tid där borta. Om någon bryter dealen kommer det kosta hela sommarens hyra som lär landa på lägst $2-3k. (enda undantaget från dealen är att Ludde får spela 10/20 om hans online-rulle överstiger x kr).

Blir kanske gemensam sommar-db också, återkommer om det och ni hör från mig om några dar när vi kommit på plats där borta. Kanske på detta ställe?

http://www.century21casanova.com/view_detail.php?propID=A261

Såja, då kör vi, HÄRLIGT! :mrgreen:

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Efter att ha haft en oproblematisk flygresa har IRL-variansen (allt från trasiga elektronikprylar (John) till skumma sjukdomar (Ludde)) pissat en del på mig och Ludde första 4-5 dagarna här i Guatemala MEN nu börjar det likna nått. Återkommer med bilder och berättelser, har precis kommit på plats i vår i princip nybyggda villa med underbar utsikt och alla bekvämligheter :mrgreen: :mrgreen:

Imorn ska det troligen köpas en bil för hela $400, lär vara ett riktigt vrålåk

Återkommer, blir en gemensam DB snart, återkommer med länk ;)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar