Gå till innehåll

50-dollars sng kontra 100-dollars


Kontextus

Recommended Posts

Ponera att 50-dollarsnivån fortfarande innebär en hel del hobbyspelare med mindre bra koll i jämförelse med 100-dollarsnivån där de flesta är proffsgrinders. Man är tillräckligt skicklig och har rulle för 100-dollarsnivån men har för den sakens skull inte edge mot majoriteten. Borde det då inte i längden ligga mer värde i att spela på 50-dollarsnivån än på 100-dollars? Alltså byggt på antagandet om betydligt fler vinster (50) kontra färre men dubbelt större enskilda vinster (100). Frågan är inte ultimat formulerad men ni förstår nog hur jag menar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anser att du inte har edge mot majoriteten på 100-dollars SNG så ska du givetvis inte spela dessa. Man ska spela på den nivån där man tjänar mest pengar, vilken det är är ju självklart individuellt, du lär märka efter ett tag vilken nivå som passar dig bäst. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ponera att 50-dollarsnivån fortfarande innebär en hel del hobbyspelare med mindre bra koll i jämförelse med 100-dollarsnivån där de flesta är proffsgrinders. Man är tillräckligt skicklig och har rulle för 100-dollarsnivån men har för den sakens skull inte edge mot majoriteten. Borde det då inte i längden ligga mer värde i att spela på 50-dollarsnivån än på 100-dollars? Alltså byggt på antagandet om betydligt fler vinster (50) kontra färre men dubbelt större enskilda vinster (100). Frågan är inte ultimat formulerad men ni förstår nog hur jag menar ;)

 

Min erfarenhet är att du inte har tillräckligt mindre edge på 100 än på 50 för att det skulle vara ev+ att lira 50 ist för 100. Så grinda uppåt du :D

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar som Krippa ungefär. Jag hade personligen lite mer än dubbelt så hög ROI på 50 än 100 de första 500-600 gamesen på respektive nivå, men min ROI på 50 har gått ner en bit så att jag nu tjänar bättre på 100 än 50.

 

Som sagt, detta är individuellt och varierar över tid antagligen, bland annat beroende på motståndet. Där jag spelar nu är det fler och bättre regs på 50 än vad det är på 100...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...