Gå till innehåll

Baloo, tragglar sig fram i svs lyckliga landskap


Balooo

Recommended Posts

sluta tomta dig kungrikard , vad ska baloo göra när han får kåken med QQ?

 

Tandkräm spelade knappast optimalt och hans 5 krs bet är väldigt väldigt konstigt. Att du sedan uttalar dig om hur Baloo foldar hans eventuella 4-bet eller inte är bara larvigt då jag varken tror att du har spelat mycket mot Baloo eller railat han så du kan knappast uttala dig om hur mycket baloo 3-bettar eller vilka händer han synar en 4- bet med.

 

Resten av händerna kan dock diskuteras , men det vet även Baloo om.

 

Och nej , jag är inte hans pappa.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 272
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är inte Fi som spelar dåligt i någon av de 3 händerna i inlägg #191, AA mot QQ så blir du ju helt sönderägd. Det är inte heller otur när du får in större delen av stacken med sämst hand.

 

Jag påstod aldrig att jag hade otur. Om du läser igen skrev jag att jag åkte på många coolers... skrev inte heller att jag spelade bra. Sen ser jag inte hur jag kan bli ägd ner jag träffar kåken på river med QQ. På vilken gata spelar jag fel i den handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag påstod aldrig att jag hade otur. Om du läser igen skrev jag att jag åkte på många coolers... skrev inte heller att jag spelade bra. Sen ser jag inte hur jag kan bli ägd ner jag träffar kåken på river med QQ. På vilken gata spelar jag fel i den handen?

 

Lägg inte ner för mycket energi på det han skrev imo. Känns lite kallt att ta det på för stort allvar. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit najs att vara borta från pokern en vecka typ. Får direkt andra prioriteringar. Har haft en väldigt bra vecka som har innehållit det mesta av värde. Drog hem några polare hit i fredags, vi grillade och drack folköl, mycket trevligt. Igår var jag ut och härjade. På efterfesten så fick jag nog den äckligaste drinken/groggen som jag nånsin har smakat. Bacardi razz, gräddlikör och bananlikör blandat med mjölk. Så frukstansvärt vidrigt då nånting skar sig med likören så att det såg ut som spya: P Vaknade imorrse på en soffa och hade ingen aning om vart jag var nånstans. Har dock varit en sjukt skön degdag.

 

Har även lirat några hundra händer poker. Fick ganska bra koll på spelet kändes det som iaf. Har gått typ +300 så det har ju gått åt rätt håll ^^

 

Nu ska jag iväg och lira vollyboll sen mysa ikväll, så det blir ingen poker ikväll. Möjligen nånting imorrn efter jobbet. Måste ju fixa till siffrorna så jag inte går - i juli. Det vore ju riktigt kasst.

 

Over and out from the sexmachine (mitt egenpåhittade smeknamn i korpen)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirade ett par hundra händer nu, gick +300. Hittar ett par småplus nu som jag borde bli lite glad för med jag känner mig fortfarande så jävla less över mina monsterminus. Ligger för närvarande ett par hundra minus i juli så jag får väl satsa på att ta tillbaka det de sista dagarna.

 

Är för övrigt sjukligt trött nu. Var uppe till fyra inatt har jobbat hela dagen så jag känner mig ganska sliten. Ska nog kika på tv lite ikväll och sen gå och lägga mig, börjar 06:00 imorrn.

 

Hand 1

Här kommer för övrigt en hand från sessionen. FI är helt okej, har ingen direkt note på honom men jag vet att han multitablar och har halvbra stats (typ 21/30). Har dock en väldigt stark känsla av att han skulle 4-betta QQ+ pre. Enkel push?

***** Hand History for Game 757645914 *****

$200 NL Texas Hold'em - Monday, July 28, 18:33:06 ET 2008

Table Britta 8 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: rolfok ( $120.62 )

Seat 2: jonet ( $413.92 )

Seat 3: Baloo^ ( $596.79 )

Seat 4: Gurra21 ( $127.11 )

Seat 5: Macket ( $408.21 )

jonet posts small blind [$1].

Baloo^ posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ Tc Td ]

Gurra21 calls [$2].

Macket raises [$10].

rolfok folds.

jonet folds.

Baloo^ raises [$28].

Gurra21 folds.

Macket calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 4d, 4s, 4c ]

Baloo^ bets [$42].

Macket raises [$120].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker push känns okej. Han har investerat nästan halva sin stack. Om han har typ AQ eller två andra överkort så kanske han checkar bakom turn, vilket ger honom två gratiskort. För han lär väl tycka att ett pocketpar hos dig känns ganska troligt efter syn.

 

Frågan är vad han kan sätta dig på efter din push. Är du lite lagig och kan sitta på AK eller 77, typ andra händer än höga pockets? :) En syn från dig känns ju nästan starkare än push, nu när jag tänker efter. Så då bör man ju pusha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker push känns okej. Han har investerat nästan halva sin stack. Om han har typ AQ eller två andra överkort så kanske han checkar bakom turn, vilket ger honom två gratiskort. För han lär väl tycka att ett pocketpar hos dig känns ganska troligt efter syn.

 

Frågan är vad han kan sätta dig på efter din push. Är du lite lagig och kan sitta på AK eller 77, typ andra händer än höga pockets? :) En syn från dig känns ju nästan starkare än push, nu när jag tänker efter. Så då bör man ju pusha.

 

Vadå investerat nästan halva sin stack? Inte Baloo iaf...

 

Visst, det är en klurig situation.. men det är inte många FI som synar med TT- här ju? Du får fold från alla bluffar och syn från alla händer.

 

Push är isf bara bra för att döda händer som 2 överkort... vilket iofs känns ganska rimligt i detta läget, dock tärt att slänga in 400 och hoppas att han bluffar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker väldigt starkt att han har 2 överkort och vill därmed döda alla gratiskort. Alla kort över 10 blir annars scarecards och han lär inte invistera mer i potten hur som helst utan ett högt pp eller träff på turn. Som jag ser det är JJ den enda handen som känns möjlig och som har mig på floppen. Jag tycker att en raise känns enkel, men anledningen till pushen är väl isf att man skulle spara absolut max 100 kr av FI's stack om man bara raisar vilket känns extremt lite i sammanhanget. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur brukar han spela postflop? Har du sett honom bluffa? Har han bluffat när motståndaren visar så här mycket styrka tidigare?

 

Om du sätter honom på ett par <qq är det klart fördelaktigt att bara syna i detta läge. I det fallet kommer alla händer som du slår troligtvis att folda (har svårt att se att han skulle syna en all in med 99) och JJ troligtvis att syna.

 

Jag misstänker väldigt starkt att han har 2 överkort och vill därmed döda alla gratiskort.

Du menar ett överpar antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå investerat nästan halva sin stack? Inte Baloo iaf...

 

Nej, jag syftade på fi...

 

Jag tycker att en raise känns enkel, men anledningen till pushen är väl isf att man skulle spara absolut max 100 kr av FI's stack om man bara raisar vilket känns extremt lite i sammanhanget. Eller?

 

precis. Ni är ju committade i vilket fall, så lika bra att pusha. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 757645914 *****

$200 NL Texas Hold'em - Monday, July 28, 18:33:06 ET 2008

Table Britta 8 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: rolfok ( $120.62 )

Seat 2: jonet ( $413.92 )

Seat 3: Baloo^ ( $596.79 )

Seat 4: Gurra21 ( $127.11 )

Seat 5: Macket ( $408.21 )

jonet posts small blind [$1].

Baloo^ posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ Tc Td ]

Gurra21 calls [$2].

Macket raises [$10].

rolfok folds.

jonet folds.

Baloo^ raises [$28].

Gurra21 folds.

Macket calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 4d, 4s, 4c ]

Baloo^ bets [$42].

Macket raises [$120].

 

Hur tight spelar han? Om man utgår från att han är en relativt bra spelare, semi-aggro så ser jag hans range som 55+ samt Ajs+, samt några Axs och suited connectors tack vare position. Sätt dig i hans situation. Oavsett vad du 3-bettat med preflop så kommer du CB på denna bräda 100% av gångerna, om inte FI är tightast i världen och syn på 3-bet av honom är QQ+.

Hans raise säger inget om hans hand, han vet att du bör satsa på denna brädan oavsett hand så hela hans range är kvar.

Det stora problemet kommer när du går allin, vad ska han syna med? A4s, 88+ är den rangen jag kan se som syn. AK, AQ etc har inte rätt odds för syn om han inte tror att du bluffar helt tom här ibland. Om hans range ligger på A4+, 88+ så har du ca 47% chans att ha bäst hand.

En syn här håller kvar hela start rangen och du kan framgångsrikt ställa en ofarlig turn, jag hade nog synat ett turn bet alla gånger förutom om en K eller A kommer. Om han bluffar med hela sin range kommer han fortsätta på turn om tex en Q kommer, varför? Han raisar flop och ställer turn, i hans ögon bör du tro att han har 88+ eller AK,AQ.

Som slutsummering, jag hade synat på flop och om Turn är Q eller lägre hade jag synat en allin, vid check hade jag bettat 2/3 pott. Om FI är lite tightare och inte skulle bluffa igen han jag fortfarande synat flopp och synat ställ om turn är J eller lägre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du menar ett överpar antar jag.

 

Nej två överkort, typ AK/AQ.

 

Som slutsummering, jag hade synat på flop och om Turn är Q eller lägre hade jag synat en allin, vid check hade jag bettat 2/3 pott. Om FI är lite tightare och inte skulle bluffa igen han jag fortfarande synat flopp och synat ställ om turn är J eller lägre.

 

Men det finns faktiskt problem i det resonemanget, så jag ser det. FI kan utan problem sitta på t.ex AQ och därmed skulle jag aldrig invistera hela min stack om Q kom på turn. Knappast om J kom heller. Eftersom jag ändå såg honom som hyffsad så antar jag att han har vettet att inte skjuta på turn igen tom. Vilket gör att det blir svårt att få ut mer värde, förutom om han träffar. Jag kan inte räkna med att få syn av många händer. De enda som egentligen är tänkbara är precis som du säger 88+. I denna hand så betydde det 88-JJ för mig.

 

Tanken med en push är väl egentligen att han ska folda. Är detta helt fel tänk? Om FI sitter med två överkort (t.ex AK) så finns det 14 scarecards för mig, 15 med en 4a till. Det betyder att ungefär 30% är alla turns är scareturns för mig.

Om jag inte är säker på att FI skjuter igen tom vid en ofarlig turn så kan väl inte syn vara mer ev+? Och hur ska jag agera om t.ex J kommer? Om jag betar igen på 300 pott så har jag lagt i princip hela FI's stack och om jag checkar en J och han betar så är det ingen rolig fold/push.

 

Jag säger inte att jag har rätt, det är bara så jag tänker nu. Fler åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej två överkort, typ AK/AQ.

 

 

 

Men det finns faktiskt problem i det resonemanget, så jag ser det. FI kan utan problem sitta på t.ex AQ och därmed skulle jag aldrig invistera hela min stack om Q kom på turn. Knappast om J kom heller. Eftersom jag ändå såg honom som hyffsad så antar jag att han har vettet att inte skjuta på turn igen tom. Vilket gör att det blir svårt att få ut mer värde, förutom om han träffar. Jag kan inte räkna med att få syn av många händer. De enda som egentligen är tänkbara är precis som du säger 88+. I denna hand så betydde det 88-JJ för mig.

 

Tanken med en push är väl egentligen att han ska folda. Är detta helt fel tänk? Om FI sitter med två överkort (t.ex AK) så finns det 14 scarecards för mig, 15 med en 4a till. Det betyder att ungefär 30% är alla turns är scareturns för mig.

Om jag inte är säker på att FI skjuter igen tom vid en ofarlig turn så kan väl inte syn vara mer ev+? Och hur ska jag agera om t.ex J kommer? Om jag betar igen på 300 pott så har jag lagt i princip hela FI's stack och om jag checkar en J och han betar så är det ingen rolig fold/push.

 

Jag säger inte att jag har rätt, det är bara så jag tänker nu. Fler åsikter?

 

Jag förstår hur du menar men om du pushar och hoppas på fold så har du precis förvandlat en hand med showdown värde till bluff. Om FI är tight så bör du folda flopp, är han lös så kan en push vara värt det som bluff eftersom du sällan kommer ha bäst hand om han synar. Det jag syftade på var bästa sättet att få in pengarna med bäst hand eftersom det lite det din frågade syftade på och jag anser att en push blir en bluff om du hoppas på syn. Det är tufft läge att spela 1010 och med tanke på att det är 1-2 svs kanske push ändå blir bäst med 200 BB, vad jag minns synar folk ofta med alla PP samt AK i det läget.

Samtidigt får man inte glömma de gånger din motståndare sitter med tex QQ eller JJ här, om du ställer kommer du få syn och förlora de flesta gångerna. Om du bara synar, han checkar turn när en K kommer finns ett bra läge att bluffa. Som sagt finns många olika sätt att spela och utan en bra read på din motståndare gällande hans range som han synar 3-bet med bör du folda flop.

Min poäng var egentligen bara att om du ställer på floppen så förändrar du en hand med showdown value till en bluff som oftast, nästan alltid enbart kommer synas av en bättre hand. Är han lös preflopp är det +ev, har han tight range är det -ev.

ibland får man bara bita ihop och ge ett frikort för att hålla händerna man slår kvar. Som exempel, säg att han gör detta med 88, om du ställer foldar han 99% av gångerna om han kan tänka. Om du bara synar och turn är en 3:a så kommer du stacka honom, för det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session nu på för många händer (dvs typ 800). +250 iaf.

 

Sumerar även juli nu. +50 sek! fuck yeah! Sjukt missnöjd med juli, spelade bitvis riktigt dåligt vilket är surt nu... Aja, skönt att jag reppade mig tillräckligt för att slippa en minusmånad. Har iaf nått ett mål från juni att hitta en sommarflört, så det är ju bra;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session nu på för många händer (dvs typ 800). +250 iaf.

 

Sumerar även juli nu. +50 sek! fuck yeah! Sjukt missnöjd med juli, spelade bitvis riktigt dåligt vilket är surt nu... Aja, skönt att jag reppade mig tillräckligt för att slippa en minusmånad. Har iaf nått ett mål från juni att hitta en sommarflört, så det är ju bra;-)

 

kååååååååååt;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajuste fan, har ju en hand från sessionen också. Here it comes:

 

FI spelar 48/12/2,8. Jag har ingen annan bra info om honom utom att jag har sett honom totalbluffa i en annan pott tidigare. Notera att det bara var en pott. Om vi nu synar turn så är jag ganska säker på att han kommer skjuta igen på river, oavsett kort.

 

***** Hand History for Game 761046625 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, August 1, 17:23:45 ET 2008

Table Britta 18 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Baloo^ ( $542.3 )

Seat 2: krisse1987 ( $796.12 )

Seat 3: Lurpa ( $209.57 )

Seat 4: bambamilla ( $175.93 )

Seat 5: Seven ( $212.15 )

Baloo^ posts small blind [$1].

krisse1987 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ Ac As ]

Lurpa folds.

bambamilla folds.

Seven folds.

Baloo^ raises [$6].

krisse1987 calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 8d, 5h, 9h ]

Baloo^ bets [$10.5].

krisse1987 calls [$10.5].

** Dealing Turn ** [ Qc ]

Baloo^ bets [$24].

krisse1987 raises [$150].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanslöst dragig bräda gör att jag vill pusha här. Tyvärr går ju inte det eftersom ni är så jävla djupa och du förlorar mycket de gångerna han har dig.

 

Är FI aggro så att han kan bluffa drag, känns rätt viktigt att veta de i sånna här lägen...

 

Känns som en fold allt som allt pga stackdjup. 350kr i stacken hade de bara varit o tryckt imo.

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en sjukt seg session nu. Blev översetad 2ggr i stora potter, gick upp mot set ytterligare 2 ggr när jag har höga pp. Segt...

 

Slutade iaf 500+ efter lite småvinster på slutet. Helt okej, blir väl runt 700+ idag då totalt. Nu ska jag sova, jag kommer säkert lira imorrn kväll också om jag inte hittar något exaptionellt roligt att tillfredställa min oroliga själ med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en sjukt seg session nu. Blev översetad 2ggr i stora potter, gick upp mot set ytterligare 2 ggr när jag har höga pp. Segt...

 

Slutade iaf 500+ efter lite småvinster på slutet. Helt okej, blir väl runt 700+ idag då totalt. Nu ska jag sova, jag kommer säkert lira imorrn kväll också om jag inte hittar något exaptionellt roligt att tillfredställa min oroliga själ med.

 

Seegt seeeeegt i bland du:rolleyes: Du spelade bra övrigt tycker jag i går. Eftersom jag själv hade åkt på en del badbeats under kvällen så var det dock skönt för mig att min kåk med set i sjuor över tior fick stå, mot dina tvåor. Skönt att du kunde ta igen dig i slutet:-)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...